Todella Ahdistavia Unia

18vboy

Hei, olen lähiakoina alkanut näkemään outoja todella todentuntuisia painjaisia mutta aina tiedän että se on unta. En tiennyt minne kirjoittaa tästä asiasta mutta tuntuu siltä että auttaa kun kerron jonnekin :)


Tää saattaa kuulosta sit tosi sekavalta ja oudolta mutta kaikki mitä kerron on 100% niinkuin tapahtuu.

Painajainen yleensä alkaa sillä että "herään" unessa sängystäni sekä olen aina siinä unessa juuri samanlaisessa ympäristössä kuin olen mennyt nukkumaan. Eli herään sängystäni, en vielä tiedä että onko unta, mutta aina herätessäni tästä unesta koitan tavalliseen tyyliin kääntää kylkeä, mutta se ei onnistukaan enkä pysty liikkumaan, tässä kohtaa tajuan heti että taas mennään ja olen unessa.

Yleensä tässä kohtaa sit yritän riehua itseni hereille mutta en pysty melkein edes liikahtamaan. Vaan makaan täysin paikallani yhdessä asennossa pimeässä huoneessa. Hetken heiluttuani yleensä tässä unessa tipun sitten sängyltä lattialle ja näen eteenpäin, en pysty liikkumaan lattiallakaan.

Tässä kohtaa herää aina pelko että sieltä tulee jotain pelottavaa, ja aina tuleekin, mutta itseäni ei varsinaisesti pelota sillä tiedän että olen unessa mutta se on todella ahdistavan tuntuista.

SIeltä oikeasti voi tulla ihan täysin mitä vain, yleensä hyökkäämään päälleni. Viimeksi sieltä tuli kissan pentu luokseni jonka muka revein kappaleiksi.

Näin käy ihan aina, aina samassa järjestyksessä ainoa mikä vaihtuu on se että mitä sieltä tällä kertaa tulee.

Yleensä kun sieltä on tullut jotain kimppuuni "teleporttaudun" täysin satunnaiseen uneen. Viimeksi teleporttauduin kissan repimisen jälkeen laivalle jossa juhlittiin kavereiden kanssa, no sit siellä laivalla mä tiesin että on unta joten pidin hauskaa ja tein mitä ikinä halusin, kuitenki yleensä kun alan tekemään liikaa omantahdon mukaan asioita, teleporttaudun takaisin omaan sänkyyn ja kaikki alkaa alusta, yritän heilua itseni hereillä ja tipahdan lattialle ja taas sieltä tulee jotain päälleni.

Ja taas teleporttaudun uuteen uneen, joka on aivan satunnaista, voin joutua vaikka jonkun pelin sisään hahmoksi ja sit taas siel tiedostan et oon unes ja teen mitä haluan.

Ja taas replay uusiksi.

Unessa ollessani se tuntuu ikuisuudelta ja tuntuu etten heräisi koskaan.

Kuitenkin kun tätä samaa tapahtumaa jatkuu pitkän aikaa sattumalta sit herään jossain kohtaa, yleensä täysin hikisenä. Sen jälkeen herään oikeasti täysin pirteänä mutta edelleen hieman jännittää että olenko unessa ja menen laittamaan kaikki valot päälle ja kuuntelen musiikkia ja nukahdan rauhassa uudelleen enkä näe enempää unta.

Oudoin tässä on se että tämä uni tapahtuu heti kun nukahdan.

Jos menen nukkumaan vaikka 22.00 saatan herätä 23.30 tämän unen jälkeen, ja mietin siinä kohtaa et hetkinen...

Elämässäni ei ole tapahtunut mitään muutosta, enkä stressaa mitään enkä myöskään jännitä.. Ainoa muutos elämän tyylissäni on se että olen alkanut juhlimaan hieman enemmän joka viikonloppu.

Olen 18 vuotias poika.

Olisi kiva saada vastauksia ja onko muilla ollut koskaan samanlaista?

Ps. aina kun näen unta tiedostan sen olevan myös unta, en muista ees yötä jolloin olisin nähnyt unta ilman että tiedän sen olevan unta.

Unet ovat myös aika satunnaisia joskus voin nähdä näitä parina yönä joskus en näe kuukauteen. Mutta asian pointti oli että unet ovat aina täysin samanlaisia mutta scenariot ja tapahtumat erinlaisia... Ja kaikki on aivan täysin satunnaista siis ihan mitä vaan voi tapahtua niissä unissa ihan kenen kanssa vain...

4

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo----

      simple case;

      paska päivä, paska unet

      hyvä päivä, hyvät unet... niitä ei yleensä muista..

    • unneton

      no millä aineilla juhlii..Jos poltat pilveä tai otat muita huumeita voi nuppi mennä niin sekasin että jäät unimatkallesi loppuiäksi, joten suosittelen ko juhlinnan jättämään kokonaan. Alkoholikin voi vaikuttaa unen laatuun. Ja eräät psyyken lääkkeet aiheuttaa sivuvaikutuksina pahoja painajaisia. itsellä nuorena kun söin masennukseen kaikenlaista näin mm valveunia, jolloin ei tiennyt nukunko vai olenko hereillä.. esim huoneessa esineet liikkuu..kaappien ovet avautuu..olet osallisena jossain kannibalismissa tms sairaassa tapahtumassa.

    • Tulkitkaapaspois

      Mulla viime aikoina vähän samanolosia painajaisia. Viimeksi mun sängynvieressä semmonen kahel jalal seisova metrin mittanen vihreä lisko joka nuoli mun naamaa.aivan järkyttävän isolla kielellään. Unet ei niinku ole ihan töstä maailmasta

    • Fillefoteria

      Uni tapahtuu melkein samaan aikaan kuin nukahdat, ehkäpä ei. Unen ajankohtaa ei kyllä itse pysty määrittelemään ja pitkäkin uni voi olla ajallisesti vain muutaman sekunnin pituinen jos sitä ryhdytään mittaamaan.

      Olen ollut sellaisessa mittauksessa ja todella pitkä uni oli hitto alle minuutin vaikka kesti siinä viikon. Unet ovat lahja joista voi nauttia, itse pidän kauhu/lento unista eniten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe