Tuntuu, että monilla ihmisillä on tarve ihmisauktoriteettiin eli on pakko
olla ja elää jonkun ihmisen alaisena. Se voi juontaa juurensa ihan lapsuudesta asti. Ja varmaan tällaisessa tapauksessa tuo turvaa.
Mutta, entä usko ainoastaan Vapahtajaamme Jeesukseen.
Siinä meillä kaikilla lopulta on ainoa ja vahva turva,
tulkoon elämässä vastaan mitä tahansa. Mitään muuta turvaa ei ole.
Auktoriteetti usko
17
473
Vastaukset
- hihhihhih
näin on siksi on perustettu uusi pursi seura Esikoiset ry että voidaan itse olla herroja ja alaisia.heh heh.
- puhdistus2016
Tottahan se on mitä aloittaja sanoi, paitsi en usko jeesukseen. Moniko uskovainen olisi uskovainen jos aivopesua ei olisi aloitettu jo lapsena. Varsinkin näissä ryhmittymissä joissa on voimakkaita sääntöjä kuten lestadiolaiset. Auktoriteettiuskovaisiahan kaikki uskovaiset ovat, ainakin kristityt ja muslimit.
- Lainturvin
Kirkkolaki on niin mukava ja selkeämpi kuin raamattu. Turvallisuus on taattu kun sen noudattamista muissa seuraa.
- ValopäänäKirkoossa
Kunhan sitä kirkkolakkia pikaasen muuteettas et saataas neet homotkii koht vihittyä. Alkaas kirkkikseetkin jo älyymmään jotain
- vatipäitä
Onneksi meillä ovat sellaist torninvartiat jotka jo kymmeniä vuosia sitten ovat nähneet mitä tuleman pitää,tää erikoisten väki ei näe vasta kun on löysät pöksyissä ja sit onkin jo myöhäistä.
- teuta01
vatipäitä kirjoitti:
Onneksi meillä ovat sellaist torninvartiat jotka jo kymmeniä vuosia sitten ovat nähneet mitä tuleman pitää,tää erikoisten väki ei näe vasta kun on löysät pöksyissä ja sit onkin jo myöhäistä.
OLET OIKEASSA HYVINNIIN ,, MITÄ ES/LESTOIHIN TULEE , MUTTET MUUTEN,
EIKOIS LESTAADIOLAISET EI NÄE KUINKA ON MENNEET HARHAAN . KOVIN
ONKIN MENNEET PÄÄ PÄIN KARJALAN MÄYTYÄ, I MAIILMAN SODASSA JA
VARSINKIN TOISESSA MAAILMAN SODASSA.
-
JA KOKO AINOA AIKA KRISTILLISYYDESSÄ . SEN HE ON MENETTÄNEET KOKO-
NANSA NIIN KUIN ON KIRJOITETTU 1902- 2014. JONA AIKANA OLI JÄYNÄÄ ,,
TEHTY KOVASTI , JA MITÄÄN EI OLTU OPITTU. EI MITÄÄN KERRASAAN ,,.,,
EN PAREMMIN SANO . . . " JOS NIINKÄÄN HYVIN ... - korvatulppakko
Totta on, että seproilla on auktoriteettiusko, mutta se on väärässä osoitteessa. Vanhimmat käskevät ja he tottelevat - nöyränä. Vanhimmat tekevät opillisesti kestämättömiä uudistuksia, he uskovat jopa kaksi kastetta, vaikka Raamatussa selvästi ja vastaan panemattomasti on vain YKSI kaste.
Vanhimmat sanovat, että Pyhä Henki heille ilmoittaa (ilman Raamatun sanaa) erehtymättömän "neuvon", kun he 12 "apostolia" kukin kamareissaan ilman Raamattua pohtivat. Sitten he kokoontuvat yhteen ja kyselevät toisiltaan ajatuksia ja muovaavat yhteisen "neuvon"
Tuon prosessin ilmoitti Bolsoy Gällissä saarnassaan. Pyhä Henki ja me. Huh sentään.
Kuulkaahan lappiuskoiset! Hylätkää vihdoin nuo paisuneet paavit ja nöyrtykää Jumalan sanan alle. Jumalan sanalle tulee olla kuuliainen, yksin siihen tulee luottaa, eikä suinkaan ihmisiin. Onhan kysymyksessä iäinen elämä, ei enempää, eikä vähempää. - teuta01
korvatulppakko kirjoitti:
Totta on, että seproilla on auktoriteettiusko, mutta se on väärässä osoitteessa. Vanhimmat käskevät ja he tottelevat - nöyränä. Vanhimmat tekevät opillisesti kestämättömiä uudistuksia, he uskovat jopa kaksi kastetta, vaikka Raamatussa selvästi ja vastaan panemattomasti on vain YKSI kaste.
Vanhimmat sanovat, että Pyhä Henki heille ilmoittaa (ilman Raamatun sanaa) erehtymättömän "neuvon", kun he 12 "apostolia" kukin kamareissaan ilman Raamattua pohtivat. Sitten he kokoontuvat yhteen ja kyselevät toisiltaan ajatuksia ja muovaavat yhteisen "neuvon"
Tuon prosessin ilmoitti Bolsoy Gällissä saarnassaan. Pyhä Henki ja me. Huh sentään.
Kuulkaahan lappiuskoiset! Hylätkää vihdoin nuo paisuneet paavit ja nöyrtykää Jumalan sanan alle. Jumalan sanalle tulee olla kuuliainen, yksin siihen tulee luottaa, eikä suinkaan ihmisiin. Onhan kysymyksessä iäinen elämä, ei enempää, eikä vähempää.Kyllä sanoi kuulin itse näin se oli . Bolsoy Gällissä, oli siitä jo vihjannut
2014 jouluna ,, kertoi kuitenkin uutena asiana jouluna 2015 ,, EI HEISTÄ VOI OLLA KUIN YKSI PAAVI KERRALAAN, MUUT OVAT MUITA ..
-
KATOLISEN KIRKON TEKIJÄT OLI . :
1961 OLI 10 PATRIARKAATTIA , 376 HIIPPAKUNTAA , JOHDOSSA ARKKIPIISPA , 1368 PIISPAA , 158 APOSTOLISTA VIRKAA 123 PREFEKTUAURIA, ,MAAILMASSA OLI NOIN 500 MILJOONAA KATOLISTA , NYT ON NOIN (885) . ,
-
SUOMESSA OLI 1961 n. 2251 KATOISTA , NYT ON n. 8230).
- - teuta01
teuta01 kirjoitti:
Kyllä sanoi kuulin itse näin se oli . Bolsoy Gällissä, oli siitä jo vihjannut
2014 jouluna ,, kertoi kuitenkin uutena asiana jouluna 2015 ,, EI HEISTÄ VOI OLLA KUIN YKSI PAAVI KERRALAAN, MUUT OVAT MUITA ..
-
KATOLISEN KIRKON TEKIJÄT OLI . :
1961 OLI 10 PATRIARKAATTIA , 376 HIIPPAKUNTAA , JOHDOSSA ARKKIPIISPA , 1368 PIISPAA , 158 APOSTOLISTA VIRKAA 123 PREFEKTUAURIA, ,MAAILMASSA OLI NOIN 500 MILJOONAA KATOLISTA , NYT ON NOIN (885) . ,
-
SUOMESSA OLI 1961 n. 2251 KATOISTA , NYT ON n. 8230).
-HELSINGISSÄ PERUSTETTU LEHTI 1950 STUDIUM COTHLICUM.
-
VANHEMPI LEHTI ,1925. USKON SANOMA ,, KELLOJEN KUTSU 1938
-
KLOCKORNA -KALLA , 1938 .
-
DOKUMENTA ,, 1956 ,
- - Yökaste
korvatulppakko kirjoitti:
Kuulkaahan lappiuskoiset! Hylätkää vihdoin nuo paisuneet paavit ja nöyrtykää Jumalan sanan alle. Jumalan sanalle tulee olla kuuliainen, yksin siihen tulee luottaa, eikä suinkaan ihmisiin. Onhan kysymyksessä iäinen elämä, ei enempää, eikä vähempää.Jos kaikki kateeksi lasket niin niitä Un useampiakin. Sade kastelee. Kylpy kasiaa ja yökasteluakin monella.
Kysy tarkemmin mihin kukakin uskoo äläkä muiden uskoa kovin suurella asiantuntemuksella julista.
- Jumalasaamäärätä
Itselläni on sellainen kuva, että monelle uskovassa kodissa kasvaneelle syntyy jonkinlainen vastareaktio auktoriteetteja ja siten ehkä myös uskonasioita vastaan. Usko saatetaan kohdata myöhemmin aikuisena tai sitten ei, mutta kuitenkin itse oivallettuna eikä toisten tuputtamana.
Itse kasvoin yksinhuoltajan melko vapaassa kasvatuksessa ainoana lapsena. Minulla oli taipumus itse tutkia asioita jo pienenä (läh. luonnontieteet). Jossain vaiheessa (12-vuotiaana ?) aloin lukea Raamattua ja tein siitä johtopäätöksiä, joita tuollainen pikkuvanha poika voi tehdä. Ketään käskyttäjää en elämääni kaivannut missään tapauksessa (tarha, koulu ja erilaiset leirit olivat todella ahdistavia aikanaan). Omissa oloissani koin Jumlan todellisena jo paljon ennen rippikoulua. Julkisesti uskovana myöhemmin ollessani puuttuivat omaiset, tuttavat ja lähisukulaiset voimakkaasti elämääni ja varoittivat sekoittamasta päätäni "noilla asioilla".
Uskon vaikuttaa Pyhä Henki silloin, kun aika on, oli ikä tai elämänvaihe sitten millainen tahansa. Olen ollut useissa hengellisissä yhteisöissä, enkä anna ihmisten liiaksi määräillä elämääni. En sokeasti usko, mitä saarnamies puhuu, mutta yleisesti ottaen harvoin kuulee opetusta, mikä sotisi omia uskonkäsityksiäni vastaan (joskus niinkin käynyt). Minnulla ei ole etenkään nyt vanhempana taipumus hakea tunnekokemuksia, vaikka olen paljon ollut karismaattisissakin piireisssä. Suggestion ja Pyhän Hengen vaikutus täytyy pyrkiä oppimaan erottamaan toisistaan. Raamatun opetus on ehdottomasta Kaikkivaltiaasta Jumalasta sellainen, että siihen kuuluu nöyrtyminen ja vapaaehtoinen alistuminen Jumalan tahdolle. "Luonnollinen" ihminen on tätä vastaan ja haluaisi toteuttaa omia mielitekojaan, mutta se onkin sitten oma tie ja sen mukaista hapuilua enemmän tai vähemmän. Vaikeuksiin tässä välillä useina vuosina ainakin itse ajauduin elettyäni elämää, mihin Jumala ei mahtunut. - taivasjotäällä
Sepä se, vaikeuksiin joutuu, jos kulkee välillä omia polkujaan, eikä pysy Tiellä. Kyllä minä olen auktoriteettiuskossa, minun auktrorini on Jumalassa ja Hänen Sanassaan. Huomaan usein, että olen itse auktoriteettinä itselleni, joten mitä siitä seuraa? Asiat eivät oikein luonnistu, tulee erialisia vastoinkäymisiä ja eksymisiä omille poluille, pois Tieltä.
Tuntemisia minulla on usein; ne perustuvat tietoon siitä, että OLEN Jumalan lapsi, saan kulkea Hänen siunauksessaan ja suojeluksessaan. Välillä tuntee, että taivas on jo täällä. Saa tuntea kiitollisuutta siitä, että on saanut armon päästä Hänen lapsekseen!- hyväolo99
Kuin kynästäni, jos osaisin kirjoittaa. Siunauksellista päivää Sinulle!
- vieläminäsanoniloitkaa
hyväolo99 kirjoitti:
Kuin kynästäni, jos osaisin kirjoittaa. Siunauksellista päivää Sinulle!
Tuo on paljon, kun saat uskossa Herraamme Jeesukseen Kristukseen samanlaisia tuntemisia kuin jokainen voi saada. Siis hän, joka todella voi elää joka hetki (paitsi tietenkin joskus omassa lihassa), Hänen kämmenellään, luottaen ja uskoen sen, että vain Hän ja Hänen Sanansa, usko hänen armoonsa syntinsä tuntevaa ihmistä kohtaan, voi antaa sellaisen elämän, jonka Isä meidät luodessaan tarkoitti meidän elävän.
Kun sain armon uskoa, sain ilon ja vapauden. Maailma antoi joskus iloa, mutta siihen aika usein tarvittiin ilolientä. Sen jälkeen oli suru puserossa.
Nyt saa iloita ja riemuita! Oikeaa iloa ei löydy muualta! Raamattukin sanoo, että " Iloitkaa aina. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää kaikesta." Tess. 5: 16-18.
Kyllä minulla on syytä kiitokseen, ja iloon Hänessä!
- aika_kuluu
Rovasti Laestadius saarnaa eräässä saarnassaan näin. Ehkä siinä on meillä kaikilla tutkimista millä tilalla olen? Kun Ihmisen poika tulee, löytääkä Hän uskoa maanpäältä?
Herra kiitti sadanpäämiestä, joka sanoi: "minä olen toisen vallan alla", ja Herra sanoi: "En ole minä löytänyt senkaltaista uskoa Israelissa.
Tässä sadanpäämiehen uskossa löydämme me totisesti nöyryyden esimerkkiä, joka ei pitänyt vaivana olla toisen ihmisen vallan alla. Vaikka se on vaiva vanhalle aatamille olla toisen ihmisen vallan alla, kuitenki on se totisen uskon tuntomerkki, että olla ilman napisematta toisen ihmisen vallan alla.
Mutta eipä nyt ole maailma semmoinen, että joku tahtoisi mielellänsä olla toisen ihmisen vallan alla. Ei ainoastansa suruttomat tahdo vapaaherrana olla, mutta myös muutamat kristityt tahtovat vapaaherrana olla, sillä se tulee vanhalle aatamille vaivaksi palvella. Eipä nyt moni tosin tahdo olla toisen ihmisen vallan alla, vaikka Herra kiitti sen miehen uskoa, joka sanoi: "Minä olen myös ihminen toisen vallan alla." Ja Herra sanoi: "En ole minä löytänyt senkaltaista uskoa Israelissa."
Ja kuka tiesi, löytyykö nytkään senkaltaista uskoa Israelissa. Me tiedämme nimittäin, että ylpeys on nyt vallassa maan päällä. Kaikki tahtovat nyt vapaaherrana olla. Ei yksikään tahtois palvella. Lapset ei tahdo palvella vanhempiansa, vaikka itse meidän Herramme ja Vapahtajamme on palvellut vanhempiansa kolmekymmentä ajastaikaa. Hän tahtoi nimittäin maksaa heidän vaivansa ja niin muodoin kaikkea inhimillistä vanhurskautta täyttää, ennenkuin hän rupeis taivaallista vanhurskautta täyttämään.
Mutta tämän aikaiset lapset tahtovat itse miehenä olla, ennenkuin ne pääsevät kahden jalan päälle. Eikä se ole ihme, että suruttomat niin tekevät, joilla ei ole omatunto parempi kuin nautahärällä, mutta kristityt myös tahtovat vapaaherrana olla. Kuka tietää, löytääkö Jeesus nyt senkaltaista uskoa Israelissa, kuin sadanpäämiehellä, joka sanoi: "Minä olen myös ihminen toisen vallan alla?"
Tämä toisen ihmisen alla oleminen tulee vanhalle aatamille suureksi vaivaksi. Moni ajattelee siis: "Minä olen jo ollut toisen ihmisen vallan alla, minä tahdon nyt olla vapaa." Muutama vapaaherra ottaa itsellensä suojaa ja puolustusta tästä Jumalan sanasta: "Älkäät olko ihmisten orjat." Muutampi panee sen esteeksi: "Minä en saata täyttää palveluspaikkaa oikein, sentähden minä en saata palvella. Mutta ei semmoiset sanat ole muu kuin vanhan aatamin estelemiset, sillä koska sinä palveluksessa teet kaikki, mitä sinä voit ja ymmärrät, niin sinä olet vapaa oman tunnon soimauksista; mutta jos sinä olet laiska ja huolimatoin, niin sinua syystä nuhdellaan.
Minä pelkään, ettei Jeesus enää löydä senkaltaista uskoa Israelissa, joka oli sadanpäämiehellä, sillä hän tunnusti itsensä mahdottomaksi ottamaan Jeesusta vastaan huoneeseensa, vaikka hän oli uskollisesti palvellut esivaltaa ja piti vielä semmoisen murheen palvelijastansa, niinkuin omasta lapsesta. Kussapa nyt on semmoiset ihmiset, jotka mielellänsä ja ilman napisematta ovat toisen ihmisen vallan alla ja palvelevat uskollisesti lähimmäistänsä Herran tähden.- korjauskehotus
Kuule edelläkirjoittaja!
Sekö on mielestäsi polttopiste esille ottamassasi kohdassa jossa Jeesus parantaa sadanpäämiehen palvelijan!!?
Mikä ihme siinä on, kun lestojen jutut ovat AINA pielessä, ja kaikki selitykset Raamatusta on pantu palvelemaan OMAA oppia!
koita hyvä ihminen laittaa painopiste oikeaan kohtaan, se EI ole siinä että sadanpäämies oli jonkun "vallan alla" vaan ihan jossain muualla, etsi se! korjauskehotus kirjoitti:
Kuule edelläkirjoittaja!
Sekö on mielestäsi polttopiste esille ottamassasi kohdassa jossa Jeesus parantaa sadanpäämiehen palvelijan!!?
Mikä ihme siinä on, kun lestojen jutut ovat AINA pielessä, ja kaikki selitykset Raamatusta on pantu palvelemaan OMAA oppia!
koita hyvä ihminen laittaa painopiste oikeaan kohtaan, se EI ole siinä että sadanpäämies oli jonkun "vallan alla" vaan ihan jossain muualla, etsi se!Tämän päivän teksti on ,siinä kun epäuskoinen mies pyysi auta minua
epäuskossa , niin minä uskon ... tai siihen tatapaan .
-
Olisiko se siinä.
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855