Miten käsittelette ikävää?

Anttianalysoija

Olisi kiva kuulla miten käsittelette ikävää, kaipausta ja ihastumista.
Miten eri ihmiset käsittelee sitä ja miten pitkään yleensä kestää.
Teettekö asialle jotain (kerrotte tunteista, teette aloitteen, yritätte vihjata asiasta, vietätte aikaa ihmisen kanssa tai juttelette).
Puhutteko muille ihmisille ympärillänne ikävästänne vai onko se vain tänne palstalle purettavaa asiaa?
Mitkä asiat helpottavat ikäväänne?

Tykkään analysoida asioita ja olen tässä pohtinut itseäni ja huomannut että olen ns. "kaukokaipaaja" tyyppi. Sitä ei pidä sekoittaa siihen etten tekisi asioille mitään koska lopulta lähes aina olen tehnyt ja joskus ollut hyvinkin rohkea, mutta silti se kaipaus ei ole loppunut.
Sitä voi jatkua kauan jälkikäteen ja henkilö jota kaipaan tunkeutuu kaikkialle elämääni eri tavoin. Vaikka siis asia olisi jo käsitelty esimerkiksi jos olisin saanut pakit henkilöltä tai olisi paljastunut muuten että häntä ei kiinnosta tai hän olisi varattu.

Mainitkaa sukupuolenne kun eihän täältä kukaan toisiaan täältä tunnista niin voidaan nähdä onko sukupuolten välillä eroa...nimeni on tosiaan Antti, mutta kaipauksestani on jo kulunut aikaa, mutta aika ajoin henkilö edelleen ponnahtaaa esiin jostakin ajatuksiini.

3

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen.1980

Riippuu tilanteesta. Ensin sitä ehkä himmailee ja odottaa, että jos ne vaikka menisivätkin ohi jos tilanne on vaikea tai sitä ei halua riskeerata tunnustuksella herkkiä välejä esim. työkaveriin. Sitä sitten yrittää kestää tämän välivaiheen ja yleensä se purkautuu kaikki kirjoittamiseen - tänne tai muualle. Tämä palsta on sellainen varaventtiili.

Lopulta sitä on pakko tunnustaa kun ne tunteet vain tulevat kaiken tielle. Et pysty olemaan luontevasti toisen seurassa kun tuntuu siltä, että koko kroppa vain huutaa sitä miten paljon hänestä pidän ja on vaikea puhua kun sanat eivät ole niitä, jotka oikeasti haluaisi sanoa. En puhu kuin harvoille ystävilleni tunteistani ja sekin on jo vähentynyt. Eivät he oikein osaa asettua asemaani tai ymmärtää, joten on parempi olla hiljaa. Kyllä hekin jo tietävät miten toivoton tilanteeni on, mutta eivät halua sanoa sitä ääneen, enkä minä halua sitä kuulla. Olen oikeastaan jo alkanut myös vetäytyä heidän seurastaan. En esim. halunnut mennä yksiin häihinkään viime vuonna, kun en kestänyt sitä, että olisin taas se ainoa yksinäinen. On kova arpa tuntea rakkautta voimatta koskaan juhlia sitä ja on jo helpompaa vältellä kaikkia tilanteita, joissa joutuisi istumaan ainoana sinkkuna pariskuntien keskellä. Varmaan suurin osa jo luulee, ettei minua edes kiinnosta miehet, mutta miten voisin koskaan kertoa. Parempi vain olla vaieta ja kärsiä.

• Anttianalysoija

Tosi hienosti kirjoitat siitä tuskasta jota ikisinkkuus (ko?) tuottaa. Sitä tuntee olevansa yksin jopa väkijoukossa muiden pariskuntien keskellä.

Samoin kuvaat elävästi sitä kun on pakko tehdä joku liike kun ruumista ihan kolottaa ikävä toista kohtaan.

Onhan se surullista jos siihen ikävään ei vastata tietysti.

Osalle meistä tuntuu olevan hyvin vaikeaa se asia että yritämme istua pöytiin joissa ei ole enää yhtään tuolia jäljellä tai on vain yksi tuoli parillisesten pöydässä.

• Kilttinättionneton

Tänään olen taas surenut yksinäisyyttäni parisuhteissa. Olen ollu kahdesti naimisissa ja onnistunut valitsemaan tunnevammaiset miehet. Eli läheisyys, kosketus, kumppanuus ja jopa seksi on puuttunut. Onneksi saan viettää joulun töissä eikä tarvitse katsella sitä juhlaa joka on sinkulle viiltävä muistutus siitä, ettei taaskaan ole ketään, jonka sylissä katsoa leffaa ja syödä suklaata, sitä rakasta jolle olisit voinut kääriä pienen merkityksellisen lahjan ja jolta saada sellaisen. Puhumattakaan uudenvuoden aatosta....taas uusi epätoivoinen kumppaninmetsästysvuosi.

On vaikea käsitellä tätä tuskaa koska katsoo sitten eteen tai taaksepäin, näyttää maisema yhtä harmaalta. Ja se, että olen peruspositiivinen ihminen, ei yhtään tässä asiassa helpota. Minulla olisi niin paljon hellyyttä ja rakkautta annettavana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      48
      2448
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      49
      1724
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      34
      1509
    4. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      24
      1463
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      89
      1432
    6. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      137
      1152
    7. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      417
      1092
    8. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      936
    9. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      243
      924
    10. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      17
      873
    Aihe