Ilta-Sanomat : Queen-legenda ylistää Saaraa!

Hyvähyvä

Ilta-Sanomat
1 t ·
Queen-legenda ylistää Saara Aallon esitystä satumaiseksi! Saara ja Adam Lambert lauloivat illalla duettona suorassa tv-lähetyksessä Queenin jättihitin, Bohemian Rhapsodyn.

Saara Aalto sai jättimäisen tukijan – yksi kaikkien aikojen kitaristeista mykistyi suomalaisen esityksestä: ”Satumaista!”

46

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Kummankohan taakse nämä sitä poikabändiä kannattaneet sitten menee.

• ent.siivoojaparka

Niin.
        Onko niitä toisia kilpailijoita kukaan kehunut koskaan missään? Ei ole osunut silmiin.
        Taitavat olla kaikki perin kelvottomia laulajiksi?
        Tosin vain suomalaisia arvosteluja olen nähnytkin.

Mutta eihän heitä aloittelijoita (uusia nuoria lahjakkuuksia) voi tietysti verratakkaan sellaiseen, joka on ammattimuusikko jo vuosikymmenen takaa.

Celine Dion taisi olla jo liian vanha osallistumaan tuohon kilpailuun?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Niin.
        Onko niitä toisia kilpailijoita kukaan kehunut koskaan missään? Ei ole osunut silmiin.

Mutta eihän heitä aloittelijoita (uusia nuoria lahjakkuuksia) voi tietysti verratakkaan sellaiseen, joka on ammattimuusikko jo vuosikymmenen takaa.

Tuota ohjelmaa kun olen seurannut, niin kyllä siellä kehutaan kaikkia. Tuomarit aina yrittävät löytää hyvää jokaisesta esiintyjästä jne.
        Jokainen tietysti kehuu omaa suosikkiaan.
        Mutta kyllä Saara Aalto on tälläkin palstalla niin lyttyyn lyöty, että ei voi kuin ihmetellä, jopa ripsetkin on moitittu.Jokaisella oikeus sanoa mielipiteensä, tietysti.

Ehkä suosiosta ja suosikista kertoo sekin, että kolmesta finalistista kahden oli vaikeaa löytää dueton laulajaa. Nämä kolme poikaakin yrittivät spices girlsejä, ei onnistunut. Mutta mielestäni arveluttavin oli tämä Matt, hänen kanssaan lauloi dueton tuomari, asia, joka tuskin olisi onnistunut suomessa, tai mene tiedä.

• bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Niin.

Aloittelijoita ja aloittelijoita... kaikki ovat yhtä uusia X Factorissa. Kai?

Olettaisin, että kaikkia kilpailijoita on kehuttu, ja että "perin kelvottomat laulajat"?! eivät ole edes kisaan päässeet ja vähän huonommat karsiutuneet matkan varrella pois? Eilen putosi yksi ja kaksi jäi. Tottahan juuri heitä nyt arvostellaan ja kehutaan, ketäs muita?

Matt Terrylläkin taitaa olla poikabänditausta. Molemmat, sekä Saara että Matt ovat hakemassa läpimurtoa laulajana ja esiintyjänä. Jos ja kun yleisö päättää, niin ei siinä se, että Saara on syntynyt muutaman vuoden aikaisemmin ja siten myös muutaman vuoden kauemmin esiintynyt, kovinkaan paljon paina.

Celine Dion on jo suuren läpimurtonsa tehnyt?

• kylmätotuus
        rosaliiin kirjoitti:

Tuota ohjelmaa kun olen seurannut, niin kyllä siellä kehutaan kaikkia. Tuomarit aina yrittävät löytää hyvää jokaisesta esiintyjästä jne.
        Jokainen tietysti kehuu omaa suosikkiaan.
        Mutta kyllä Saara Aalto on tälläkin palstalla niin lyttyyn lyöty, että ei voi kuin ihmetellä, jopa ripsetkin on moitittu.Jokaisella oikeus sanoa mielipiteensä, tietysti.

Ehkä suosiosta ja suosikista kertoo sekin, että kolmesta finalistista kahden oli vaikeaa löytää dueton laulajaa. Nämä kolme poikaakin yrittivät spices girlsejä, ei onnistunut. Mutta mielestäni arveluttavin oli tämä Matt, hänen kanssaan lauloi dueton tuomari, asia, joka tuskin olisi onnistunut suomessa, tai mene tiedä.

Oli todellakin suuri vikatikki, että Mattin duettopariksi tuli Nicole. Hän nousi pääosaan esityksessä ja Matt jäi sivurooliin. Mattin osuus peittyi Nicolen mahtavan äänen alle.

Saaran ja Adamin duetossa kahden vahvan laulajan äänet olivat balanssissa.

Mielipiteeni on, että mikäli kisan ratkaisevat lauluääni ja taito käyttää ääntään, niin Saara ansaitsee voiton.

Katsotaan kuinka käy?
        Pidän varpaatkin pystyssä Saaralle.

• ö-Öö

Raha

Piisin on säveltänyt ja sanoittanut Mercury. Mutta tuottajaksi merkitty myös koko pändi. Siis markkinoi omaa piisiään ja saa rahaa tekijänoikeuksista. Keikkaa pukkaa, lisää rahaa. Toi Lambertin kehiin vetäminen oli levy-yhtiöltä hienoa lobbaamista. Ja noin muutenkin, piisi oli valittu erittäin huollella, paljon brittiläisempää hankala löytää, jos ei vedä Beatlesia kehiin.

EI sen puoleen, erinomainen piisi, hieno versio ja esitys. Rutkasti hienoa mainosta Saaralle, erittäin laaja näkysyys. Kilpailu jo nyt tuottanut mimmin uralle paljon edistystä. Se ja sama sijoitukselle, kaikki riippuu nyt jatkosta. Se tarvii hyviä, omia piisejä. Aluksi toi julkisuuspuoli onkin jo kunnossa. Jos jatkohommelit hyvin hoidetaan, ihan loistavaan tulevaisuuteen hyvät mahdollisuudet. Kun suomesta ei oikein noita soolo esiintyjiä on lähinnä klassiselta puolelta, jotka menestyneet maailmalla. Rock/pop jne puolen menestystä on juu ollut, lähinnä metallipändeillä. Joku Dannyn kiinan keikka, tahi Marionin laulukilpailuvoitot niinkuin eri sarjaa. MArionin kuvioissa oli varmasti paljon politiikkaa mukana.

Korostan, koko kilpailu käsikirjoitettu. Miten lie toi puhelinäänestyksenkään kanssa, sellainen voidaan ihan helposti manipuloida, epäilyksiä ollut nytkin. Mua jotenkin epäilyttää, takana saattaa olla poliittisiakin tarkoitusperiä taas. Että Saaran lahjakkuus valjastettu kaikenlaisiin epämusikaalisiinkin tarkoitusperiin. Siis tärkein aina tietenkin raha, mutta voi olla paljon muutakin.

Meni finaali, miten meni, aina se hyvin meni, saapi näkee.

=DW=

• GoSaaraGoGo

Tällä kertaa Saaralle olisi voitto tulla kakkoseksi, sillä ykkösen elämää hallitsee seuraavan vuoden ajan tuotantoyhtiö. Saaralla jo loistavista taidoistaan tarpeeksi meriittiä päästäkseen urallaan eteenpäin kansainvälisille areenoille.

• ent.siivoojaparka

Johan hän on esiintynyt kansainvälisillä areenoilla iät ja ajat saavuttamatta silti sen suurempaa kuuluisuutta, koska samantasoisia laulajia on maapallo jo tulvillaan.

Miksi häntä ei huomioitu jo silloin, kun esiintyi 800milj. TV-katsojalle? Mistä kiikasti? Luulisi jonkun tuotantoyhtiön olleen kiinnostunut hänestä jo silloin.

Wikiltä:
        """Toukokuussa 2013 Aalto esiintyi Shanghaissa yhdessä oopperatenori José Carrerasin kanssa. Kuukautta myöhemmin hän esiintyi Shanghain kansainvälisten elokuvajuhlien päätösgaalassa, jota seurasi arviolta noin 800 miljoonaa televisionkatsojaa."""

• bessie-

Johan hän on esiintynyt kansainvälisillä areenoilla iät ja ajat saavuttamatta silti sen suurempaa kuuluisuutta, koska samantasoisia laulajia on maapallo jo tulvillaan.

Miksi häntä ei huomioitu jo silloin, kun esiintyi 800milj. TV-katsojalle? Mistä kiikasti? Luulisi jonkun tuotantoyhtiön olleen kiinnostunut hänestä jo silloin.

Wikiltä:
        """Toukokuussa 2013 Aalto esiintyi Shanghaissa yhdessä oopperatenori José Carrerasin kanssa. Kuukautta myöhemmin hän esiintyi Shanghain kansainvälisten elokuvajuhlien päätösgaalassa, jota seurasi arviolta noin 800 miljoonaa televisionkatsojaa."""

"saman tasoisia laulajia on maapallo jo tulvillaan."

Siinäpä se. Siksikin Saaran kannatti osallistua Britannian X Factor kilpailuun. Esmes.
        Ei osallistuminen, eikä edes voittokaan takaa suurta tulevaisuutta ja maailmanluokan tähteyttä, kyllä kai jokainen sen käsittää ja Saara itse nyt ainakin.
        Jo pelkkänä kokemuksena osallistuminen tuon luokan produktioon antaa paljon eväitä tulevalle uralle vaikka ei varsinaisena ponnahduslautana oikein korkealle toimisikaan. Vähän entistä korkeammalle auttaa varmasti, tai siis on jo auttanut.

• ent.siivoojaparka

Varmaan kaikki tiedätte, kuka on Louisa Johnson? Ettehän voi olla tietämättä?

Pitäisi ainakin kaikkien tuntea (yhtä hyvin kuin Saara Aallon) tämä oletettavasti jo nyt tähän mennessä koko maailman valloittanut viime vuoden XFactor UK:n voittaja, """with Simon Cowell naming her as the best singer he'd ever seen on the show""".

Sanooko nimi Ben Haenow teille mitään? Edellisen vuoden voittaja ...
      Ajatella, että nyt voi Saarasta tulla yhtä maailmankuulu, sillä sitähän XFactorUK voitto automaattisesti tarkoittaa.

• ent.siivoojaparka

• hytinäx1

Täytyipä kuunnella tuubista aivan alusta alkaen kaikki esityksensä. Onhan hänellä tosi hyvä ääni, mutta jokin puuttuu, huutaa enimmäkseen. Hänen pitäisi päästä laulamaan tuonne Eurooppaan ja Amerikkaan joihinkin musikaaleihin ja kouluttaa ääntään vielä enemmän. Voisipa käydä äänensä hyvin johonkin filmimusiikkiin.

• bessie-

Eiku (metalli)rockyhtyeen solistiksi, kun kerran huutamaan pystyy. Miten olisi toiseksi solistiksi Queeniin...

• ö-Öö

Kompataan, vähän.

Mimmi on omien lausuntojena perusteella prinsessa. Äärettömän hyvä laulaja ja esiintyjä. Ammattinainen. Ja ansaitsee menestystä.

Äänestä eri mieltä, se homma nimenomaan on kunnossa. Sen huutaminen on muuten kiljumista, tarkoitan näitä ilonhuutoja, joita kuullettu. Ei hajuakaan, miltä kuullostaisi raivokohtaus, ei kiinnosta :D

Omia piisejään en muista, säveltää ite kuitenkin. Kaikki tuleva kiinni just piiseistä.

Jokin tökkinyt. Ehkä ulkonäkö, ehkä jokin muu asia. Mun mielipide, mimmi tosiaan sopis varmaan loistavasti musikaaleihin, kaikenlaiseen esittävään juttuun. Ehkä ooppera, taitaa tosin olla jo iäkäs. Ylempänä mainittiin heavy. No kun ei toimi. Siinä pitää olla sielua ja sydäntä. Ja se just sen esityksissä on ontuvaa. Ei tosin oikein muuta, täysin valmis paketti moneen. Tulis vaan niitä omia ja hyviä piisejä.

=DW=

• vanhamallinen

Mikäs se Saaran siviilisääty oikein on kun puoliso on Nainen, luki uutisissa? Hyvä laulaja se on kuitenkin. Onhan meillä ollut presidentiksikin pyrkimässä julkihomo, että ei sen puoleen, mutta kuitenkin jotenkin häiritsee tämä seikka.

• bessie-

• Vierasaluevai

" Ehkä ooppera, taitaa tosin olla jo iäkäs. " - Mitähän hemmettiä tämä virke tarkoittaa? Koska olet nähnyt oopperan lavalla parikymppisiä?

• ö-Öö
        Vierasaluevai kirjoitti:

" Ehkä ooppera, taitaa tosin olla jo iäkäs. " - Mitähän hemmettiä tämä virke tarkoittaa? Koska olet nähnyt oopperan lavalla parikymppisiä?

Mnaah.

Ois pitänyt luoda uraa klassisella puolella, ei poppopuolella. Mimmi pian kolkyt, vaikka erittäin hyvä, kovin vanha aloittamaan sitä rumbaa. Oletko huomannut oopperassa muitakin laulajia, kuin leadit? Siis pienenpiä rooleja, niitten kautta voi nousta esille, ei kukaan suoraan ala oopperadiivaksi. Menihän toi uran rakentaminen nytkin aika paljon aikaa ekoista viulutunneista.

=DW=

• ö-Öö
        bessie- kirjoitti:

Kuka heavyn mainitsi, ö-Öö?

Mielestäni Saara olisi loistava rockyhtyeen solisti (ja kosketinsoittaja), ei nyt juuri heavy ollut mielessäni mutta hänen äänialallaan ja taidoillaan mikä ettei.
        Sarah Jezebel Deva tulee tässä mieleeni muiden muassa.

https://youtu.be/0YbhB_A_8fM?list=PLGKLP4NhhxYNRua0DpfrAdYKWm9RfP0qj

Sä ite

Heavy metal. Lyhyemmin heavy, tahi metalli. Alalajeja varmaan satoja.

=DW=

• bessie-
        ö-Öö kirjoitti:

Sä ite

Heavy metal. Lyhyemmin heavy, tahi metalli. Alalajeja varmaan satoja.

=DW=

Missä?
        Kirjoitin (vastauksena toiseen kommenttiin): " Eiku (metalli)rockyhtyeen solistiksi, kun kerran huutamaan pystyy." Juu, alalajeja piisaa, ja ainakaan minä en osaa tarkkoja rajoja vetää, en pidä tarpeellisenakaan. Tässä nyt kuitenkin ajattelin enempi Nightwish tyylistä kuin esim. Lordi, joku punkahtava sopisi myös ja glam rock tietty.

• Himmelsauge

Laulanut kuuluisien "starojen" kanssa. Kyllä, kanssa ja taustat. No eipä hän minun ohjeitani taida kaivata heh, heh, en ole stara 😎🎶

• VoihinVilttiHattu
        vanhamallinen kirjoitti:

Mikäs se Saaran siviilisääty oikein on kun puoliso on Nainen, luki uutisissa? Hyvä laulaja se on kuitenkin. Onhan meillä ollut presidentiksikin pyrkimässä julkihomo, että ei sen puoleen, mutta kuitenkin jotenkin häiritsee tämä seikka.

Mitä ihmeen tekemistä ihmisten yksityisillä intiimillä elämänkuvioilla on julkisten esiintymisten kanssa? - Miten pökkivät, koska, kuinka usein ja kenen tai keiden kanssa.

• Näinonnäppylät

Ko. henkilö ehtii luoda musiikki- / laulu-uraa vielä ihan missä vain. Pohja on olemassa ja se on hyvä ja sillä voi suuntautua ihan mille musiikin genrelle tahansa. Ikä ei häntä paina eikä toivottavasti ahtaat asenteetkaan.

• talvi.va

Mä niin yritän pysyä hereillä. Kuten sanottu, miksi ei suomalainen paketti siinä missä Adamkin :)

• Taitavatyttö

Tykkään paljon alkuperäisestä Queenistä (Freddie Mercury) ja Suomen Saara todellakin teki kunniaa alkuperäiselle Bohemian Rhapsodylle.

• paras-voitti

Saara sai 2 sijan, sori ja pahoittelut,

• SaaraOliParas

Mieluummin onnittelut! Nyt Saara saa itse valita suuntansa, varmasti on jo kasapäin hyviä mielenkiintoisia työtarjouksia, siitä vaan valitsemaan mieluisimpia. Voittaja tekee tulevan vuoden vain sitä mitä tuotantoyhtiö sanoo ja sallii.

• kylmätotuus
        SaaraOliParas kirjoitti:

Mieluummin onnittelut! Nyt Saara saa itse valita suuntansa, varmasti on jo kasapäin hyviä mielenkiintoisia työtarjouksia, siitä vaan valitsemaan mieluisimpia. Voittaja tekee tulevan vuoden vain sitä mitä tuotantoyhtiö sanoo ja sallii.

Ehkäpä on sittenkin parempi, ettei Saara voittanut.

Kakkos sijasta hän sai onnitteluviestin Adam Lambertilta.
        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005003261.html

• Onnittelut ja isot sellaiset Saaralle ja hänen taustajoukoilleen.

Mielestäni hän oli tuossa kisassa paras. Mutta se ei vielä riittänyt, olisi pitänyt vielä olla engelsmannikin.

Kiva kisa ja iso ilo nähdä suomalainenkin tuossa kisassa. Muuten en olisi koko kisasta tiennyt mitään ja tuskin sen koommin sitä jatkossakaan tulee edes vilkaistua, mutta Saaran tekemisiä ja menestymisiä maailmaalla tulee nyt seurattua paremmin, fanina melkein.

• Asenteesionsyvältä

Mitähän hemmettiä toi yksi pahoittelee? Kakkostila ei ole häviö ollenkaan vaan saavutus siinä missä eka paikkakin. Koko kisahan oli pelkästään voittoa, joten hän oli voittanut jo kaiken mahdollisen ennen finaalia.

• oikauheaa

miksi saara on lepsu?hukkaan menee hyvä t.....

• Lepsut ei tuommoiseen kisaan edes lähde, lepsut tuskin finaalissa.

• eppu2

Saara on upea esiintyjä ja ääni hieno.
      Tuloshan oli odotettavissa.
      Mattilla oli ensinnäkin kotikenttäetu ja poikabändin kannattajat arvatenkin siirtyivät Mattin taakse, nuoret ja lapset äänestivät heitä.

• taloi

Asiasta en tiedä siis mistä voi häntä kuunnella?

• talvi.va

Mä en enää uskalla kirjoittaa mistään :( Pari-kolme viikkoa sitten kijoitin että miksei suomalainen paketti voisi päästä siihen mihin Adam Lambert. No joo, en tiennyt, että Adam esiintyi Saaran kanssa ja ovat molemmat "kakkosia".
      Kirjoitin mun lento-palovaroittimesta ja het'silleen tapahtui palovaroittimattomuusonnettomuus :(

Ja sekin vielä, että esp hävisi horoskoopin jälkeen :(

• ent.siivoojaparka

No eikö vaan?
        Piti ihan minunkin tarkistaa lesken aloitus, että ei kai vain ole tuo lesken minun siskoni, kun pikkuveljeni oli justiinsa saanut pienen aivohalvauksen, kun hän oli kirjoittanut oman veljensä aivohalvauksesta.
        Ei pitänyt tuntomerkit paikkaansa, sillä ei minun pikkuveljeni ainakaan naisten, tupakan ja viskin puutteesta saa strokea.

Monta kertaa on tuntunut vähänkin epätodelliselta, kun on jotain asiaa vain ajatellut ja sitten se toteutuu.
        Töissä kävi monestikin sellaisia.
        Kerrankin ajattelin rappukäytävien kaiteita, kun ne olivat vuosikaudet olleet sieltä täältä rikki tai poikkipoltettuja. Ajattelin, että heti seuraavalla viikolla teen niistä listan ja annan talkkarille. Miten ollakaan, niin seuraavalla viikolla kun menin töihin, niin ne olikin kaikki korjattu ja ehjät. Miten just silloin, kun ei ennen sitäkään ...
        Eikä se ollut ainut kerta sellaista laatua.

• taloi

No eikö vaan?
        Piti ihan minunkin tarkistaa lesken aloitus, että ei kai vain ole tuo lesken minun siskoni, kun pikkuveljeni oli justiinsa saanut pienen aivohalvauksen, kun hän oli kirjoittanut oman veljensä aivohalvauksesta.
        Ei pitänyt tuntomerkit paikkaansa, sillä ei minun pikkuveljeni ainakaan naisten, tupakan ja viskin puutteesta saa strokea.

Monta kertaa on tuntunut vähänkin epätodelliselta, kun on jotain asiaa vain ajatellut ja sitten se toteutuu.
        Kerrankin ajattelin rappukäytävien kaiteita, kun ne olivat vuosikaudet olleet sieltä täältä rikki tai poikkipoltettuja. Ajattelin, että heti seuraavalla viikolla teen niistä listan ja annan talkkarille. Miten ollakaan, niin seuraavalla viikolla kun menin töihin, niin ne olikin kaikki korjattu ja ehjät. Miten just silloin, kun ei ennen sitäkään ...

Miksi kirjoitat satua?

Minulla on hyvä muisti!

• ent.siivoojaparka
        taloi kirjoitti:

Miksi kirjoitat satua?

Minulla on hyvä muisti!

Enhän minä sinusta kirjoittanutkaan. Ethän sinä ole se pikkuveljeni. Hän asuu Suomessa.
        Kyllä hänelläkin muisti säilyi, eipä silti.

• talvi.va

No eikö vaan?

No mutta just noin, että just kun olet ajatellut tai ilmoille päästänyt se tapahtuu. En ole lesken-alotuksia lukenut kuin ylimalkain. Ei aloituksissa vikaa, pitkiä ketjuja vaan ja nyt säästän itseäni scrollaamiselta, vai miksi sitä sanotaan tuo plärääminen :)
        Nyt uhmaan ja kirjoitan, että tänään menen nukkumaan n. 22:30. Saas nähdä.

P.S. Oothan sä esp kunnossa, ettei mikää Lasaret-matka ollut. Älä kerro, laita vaan vinkki :)

• taloi

Enhän minä sinusta kirjoittanutkaan. Ethän sinä ole se pikkuveljeni. Hän asuu Suomessa.
        Kyllä hänelläkin muisti säilyi, eipä silti.

Anteeksi. Arto.

• somebodynoubody
        taloi kirjoitti:

Miksi kirjoitat satua?

Minulla on hyvä muisti!

mä muistan sut att ja huunouvathelsebutnoumatter :)

• ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

No mutta just noin, että just kun olet ajatellut tai ilmoille päästänyt se tapahtuu. En ole lesken-alotuksia lukenut kuin ylimalkain. Ei aloituksissa vikaa, pitkiä ketjuja vaan ja nyt säästän itseäni scrollaamiselta, vai miksi sitä sanotaan tuo plärääminen :)
        Nyt uhmaan ja kirjoitan, että tänään menen nukkumaan n. 22:30. Saas nähdä.

P.S. Oothan sä esp kunnossa, ettei mikää Lasaret-matka ollut. Älä kerro, laita vaan vinkki :)

Minusta lesken aloitukset ovat hyviä. Ne ja korppiksen aloitukset. Kaksi niin suoraa ja "aitoa" suomalaista naista.

Ei minulla ole ollut mitään hätää ja ihan kunnossa olen ollut ja olen, ellei nyt synnynnäistä hupsuutta oteta lukuun.

• taloi

Minusta lesken aloitukset ovat hyviä. Ne ja korppiksen aloitukset. Kaksi niin suoraa ja "aitoa" suomalaista naista.

Ei minulla ole ollut mitään hätää ja ihan kunnossa olen ollut ja olen, ellei nyt synnynnäistä hupsuutta oteta lukuun.

Minulla on vain paha asia muistan kaikki 2 vuotiaasta, ajassa ei ole hyvä muistaa liikaa....

• taloi

siivooja on aika apinalle ajatella järjellä, ei ole se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      434
      6163
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      87
      5470
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      51
      4467
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      54
      3996
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      78
      3961
    6. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3616
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3549
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      121
      3274
    9. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3251
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2309
    Aihe