Rahanvaihto Lantalla

Seafish

Kannattaako ottaa käteisenä euroja vai nostaa automaatista paikallista valuuttaa? Mietin kumpi tulisi edullisemmaksi...onko lantalla paljon rahanvaihtopaikkoja? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

10

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seafish

Hups tästäpä jo olikin keskustelua alempana viestiketjuissa..

• LeluVisa

Älä ole huolissasi, kyllä joku pian aktivoituu haukkumaan sinut kelaloiseksi ja vaikka miksi, kun tietävät onko sinulla luotollinen aikuisten visa vai leluvisa.

• paikanpäältä

Lantalla on ainakin Saladanissa kahden pankin vaihtotiskit suoraan kadulle, olivat auki myös iltaisin. Pyytävät passin, mutta vaihtavat ilman palkkioita ja kurssi hyvä. Automaattinostoissa on sen sijaan lisämaksu ja meiltä yritti kysyä, että tehdäänkö nosto suoraan omassa valuutassa (eli käytetäänkö huonoa kurssia) eli automaatilla pitää olla tarkka.

• LeluVisa

Hyvä PAIKANPÄÄLTÄ.
        Kun kerrannolet paikanpäällä, tee palvelus.
        Missä on pankkiautomaatti, jossa voi valita mitä valuuttaa se sylkäisee ulos ?
        Juttelitko kun olit tarkkana, pankkiautomaatin kanssa ?

• hankivaikkaelämä

Kuule pölhö. Googleta Dynamic Currency Conversion. Kaupat ja automaatit tarjoavat noston tai oston tekoa suoraan euroissa, mutta käyttävät huonoa kurssia. Aina kun tuota ehdotetaan, pitää valita paikallisen valuutan käyttö, koska silloin konversio tapahtuu pankkien tukkukursseilla.

• Jenni2017

Ollaan menossa Lantalle tammikuussa ja itse ajattelin ottaa rahaa mukaan ja vaihtaa kohteessa. Toki tarvittaessa nostan sieltä ja esim. matkat ja muut maksan kortilla, toivottavasti niihin käy kortti.

• paikanpäältä

Muutama paikka ottaa prosenttilisää, jos haluaa maksaa kortilla. Räätäli, lääkäri ja sukellusliike hyväksyi kortin, ja toki hotellissa huoneen laskuun esim. allasbaarissa tilatut juomat menee kortille. Mutta käteisellä täällä tuntuu toimivan kaikki normaali ostelu, myös veneretki toivottiin maksettavaksi käteisellä.

• käteinenparas

Taksi ja bussi matkoja ei kortilla voi maksaa, retket voi.

• Seafish

Kiitos vastauksista. Erityisesti leluvisalla oli pontevia ja päätöstä helpottavia pointteja; juuri asiallisia vastauksia kaipasinkin aloitusviestissäni. Käteistä olenkin enimmäkseen suosinut maailmalla ja todennut sen parhaimmaksi vaihtoehdoksi.

• Käteinenhelpoin

Hyvää lomaa, itselläni lähtö tammikuun alussa 27 vrk. perillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe