jos olisitkin hetken

millaisenahännäkeesinut

hänen kengissään niin mitä luulet millaisena ihmisenä näkisit itsesi hänen silmillään katsottuna?

46

231

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voikunvois

Höpsönä, naivina painolastina.
      Sitä en kylläkään ole. Ikinä. Itseäni vain hävettää. Pyyhitään kaikki pois....

• minulleihansama

Ton miettiminen kannattaa lopettaa kokonaan.

Sitä ei voi tietää ja aiheuttaa vain turhaa ahdistusta sekä itsearviointia käydä tollaista läpi että mitä henkilö X tai henkilöt Y ajattelee "musta" tai miten näkee "minut".

Osaan suurin piirtein arvata tiettyjä piirteitä mitä eräs nainen näkee minussa, mutta toisaalta en osaa sanoa mitä ajattelee minun negatiivisista puolista koska en ole erityisen komea esimerkiksi.

Lähinnä eniten mietityttää että onko henkilö tajunnut millainen mies oikeasti olen eikä vain kuvittele jotain koska jos ei tunne toista kunnollta niin se lopputulos voi olla aika huono kun ne illuusiot romahtavat.

• Näintoivoisin

Vuoria, esteitä, pelkoja, puomeja siitä mitä ei tunne. Olisi niin helppoa jos...vain hei, mitä kuuluu? Vain se selkeyttäisi. Miltä se tuntuisi, oikeasti. Omaan mielikuvitukseen rakastuminen tympii ajanmittaan.
        Olisi ihanaa kokea se todellisuuden raikkaus.

• minulleelämäon

elämä on jatkuvaa hengistä kasvua, jos itseään ja omaa olemistaan ei koskaan arvioi ja pohdi, ei virheistään opi eikä henkinen kasvu välttämättä toteudu.

• minulleihansama
        minulleelämäon kirjoitti:

elämä on jatkuvaa hengistä kasvua, jos itseään ja omaa olemistaan ei koskaan arvioi ja pohdi, ei virheistään opi eikä henkinen kasvu välttämättä toteudu.

Roskaa.
        Henkistä kasvua ei ole olemassa. On vain ratkaisuja eri tilanteisiin ja ne ratkaisut ovat olemassa jo tässä hetkessä ilmajn aikaisempia kokemuksia aiheesta. Aiemmat kokemukset voivat antaa vain varmuutta siitä millä tavoin toimia muttei niin ettei sitä voisi osata ilman aikaisempaa kokemusta.

Toisekseen tuo mitä kuvailet ei liity siihen mitä toiset ajattelevat sinusta. Älä keskity siihen vaan siihen mitä sinä ajattelet, tunnet ja eritoten teet.

Sä voit jauhaa henkisistä kasvuista vaikka mitä jos muut ajattelevat sinusta mitä lystäävät. Tilanteisiin ei välttämättä ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua.

Tämä ei ole mikään kisa henkisistä kasvuista tai muusta sellaisesta "ihmisenä kehittymisestä". Ainut mikä sitä mittaa on miten kohtelet muita ihmisiä jota voi mitata myös objektiivisesti eikä välttämättä takaa sitä miten muut ihmiset ajattelevat sinusta eikä sillä ole sen kanssa mitään tekemistä.

• Lopetatuollainen

Höpsis!!

• Minulleelämäon
        minulleihansama kirjoitti:

Roskaa.
        Henkistä kasvua ei ole olemassa. On vain ratkaisuja eri tilanteisiin ja ne ratkaisut ovat olemassa jo tässä hetkessä ilmajn aikaisempia kokemuksia aiheesta. Aiemmat kokemukset voivat antaa vain varmuutta siitä millä tavoin toimia muttei niin ettei sitä voisi osata ilman aikaisempaa kokemusta.

Toisekseen tuo mitä kuvailet ei liity siihen mitä toiset ajattelevat sinusta. Älä keskity siihen vaan siihen mitä sinä ajattelet, tunnet ja eritoten teet.

Sä voit jauhaa henkisistä kasvuista vaikka mitä jos muut ajattelevat sinusta mitä lystäävät. Tilanteisiin ei välttämättä ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua.

Tämä ei ole mikään kisa henkisistä kasvuista tai muusta sellaisesta "ihmisenä kehittymisestä". Ainut mikä sitä mittaa on miten kohtelet muita ihmisiä jota voi mitata myös objektiivisesti eikä välttämättä takaa sitä miten muut ihmiset ajattelevat sinusta eikä sillä ole sen kanssa mitään tekemistä.

Niin jauhankin. Jos henkistä kasvua ei tapahdu esim. käyttäytymisessä/sanomisissa muita kohtaan on aina se sama törppö joka ei ota muiden tunteita huomioon ollenkaan.

Mun silmissä elämä ei ole elämää vain ja ainoastaan itselleni vaan myös läheisille ja ystäville, jotta heillä on myös hyvä olla elämässäni mukana.

Perättömät juorut ja oletukset on sitten ihan asia erikseen.

• minulleihansama
        Minulleelämäon kirjoitti:

Niin jauhankin. Jos henkistä kasvua ei tapahdu esim. käyttäytymisessä/sanomisissa muita kohtaan on aina se sama törppö joka ei ota muiden tunteita huomioon ollenkaan.

Mun silmissä elämä ei ole elämää vain ja ainoastaan itselleni vaan myös läheisille ja ystäville, jotta heillä on myös hyvä olla elämässäni mukana.

Perättömät juorut ja oletukset on sitten ihan asia erikseen.

--Jos henkistä kasvua ei tapahdu esim. käyttäytymisessä/sanomisissa muita kohtaan on aina se sama törppö joka ei ota muiden tunteita huomioon ollenkaan.-

Tarkoitat että lapsi ei osaa käyttäytyä asiallisesti tai nuori päätellä mikä on tilanteeseen sopiva käytösmalli?

Synnymme törppöinä ja lähdemme täältä Buddhina, niinkö? :D

-Mun silmissä elämä ei ole elämää vain ja ainoastaan itselleni vaan myös läheisille ja ystäville, jotta heillä on myös hyvä olla elämässäni mukana. -

Määrittelet siis elämääsi sen mukaan miten muut ihmiset sen näkevät.
        Kovin on heikko esitys. Olet siis heidän ajatusten, tunteiden ja ennakkokäsitysten vanki ja orja, mihin se asettaa sut siinä "henkisessä kehityksessä"? Ehkä teiniksi?

-Perättömät juorut ja oletukset on sitten ihan asia erikseen.-

Sama asia lopulta. Sinä odotat että ympäristösi on tietyllä tavalla "sovinnainen" ja sitä samaa käytöstä odotetaan sinulta. Mitä "henkistä kehitystä" on siinä että lapsikin osaa nuo samat asiat opittuna sekä tottelee mitä muut syöttävät sinulle?

• Helppoheikinniksi

Henkinen kasvu.....
        Se on hyvä fraasi aina kun sinun täytyy puolustella jotain, sanot vain henkilölle jota et rehellisesti pysty kohtamaan, että nyt on henkisen kasvun paikka.

• Minulleelämäon

--Jos henkistä kasvua ei tapahdu esim. käyttäytymisessä/sanomisissa muita kohtaan on aina se sama törppö joka ei ota muiden tunteita huomioon ollenkaan.-

Tarkoitat että lapsi ei osaa käyttäytyä asiallisesti tai nuori päätellä mikä on tilanteeseen sopiva käytösmalli?

-Mun silmissä elämä ei ole elämää vain ja ainoastaan itselleni vaan myös läheisille ja ystäville, jotta heillä on myös hyvä olla elämässäni mukana. -

Kovin on heikko esitys. Olet siis heidän ajatusten, tunteiden ja ennakkokäsitysten vanki ja orja, mihin se asettaa sut siinä "henkisessä kehityksessä"? Ehkä teiniksi?

Sama asia lopulta. Sinä odotat että ympäristösi on tietyllä tavalla "sovinnainen" ja sitä samaa käytöstä odotetaan sinulta. Mitä "henkistä kehitystä" on siinä että lapsikin osaa nuo samat asiat opittuna sekä tottelee mitä muut syöttävät sinulle?

Jos itse itseään arvoi ei se ole sitä mitä muut minulle syöttävät. Vaan sitä mitä itse itsestäni opin.

• minulleihansama
        Helppoheikinniksi kirjoitti:

Henkinen kasvu.....
        Se on hyvä fraasi aina kun sinun täytyy puolustella jotain, sanot vain henkilölle jota et rehellisesti pysty kohtamaan, että nyt on henkisen kasvun paikka.

Bingo!

Aivan kuten "itsetunto".

• Minulleelämäon
        Helppoheikinniksi kirjoitti:

Henkinen kasvu.....

Helppoa olisi elää itselleen välittämättä ja ajattelematta muita ja itsekkään elämän seurauksia.

Kirjoitin mitä elämä minulle on. Henkistä kasvua. Olkoon teille mitä itse haluatte.

• minulleihansama

Jos itse itseään arvoi ei se ole sitä mitä muut minulle syöttävät. Vaan sitä mitä itse itsestäni opin.

Mistä "itsestäsi"?
        Todellisesta "sielustasiko"?

Yritä ymmärtää kun selitän tämän sinulle vain kerran. Todellisuudessa kun "opit itsestäsi jotain" niin useimmiten "rakennat itseäsi" juuri sillä hetkellä sinne suuntaan kuin kuvittelet itsesi olleen.

Ajatus siitä ettei ihminen tunne itseään on hyvin ylilyöty väite ja liittyy enemmän elämättömään elämään ja ensikerta kokemuksiin kuin jatkuviin kokemuksiin ja useimmiten ihminen sopeutuu moniin asioihin joista alunperin ei pidä tai joita ei osaa arvostaa. Mitä sinä silloin opit "itsestäsi"?

Edelleen se liittyy yhä vähemmän siihen mitä muut ajattelevat sinusta.

Se "eheä itse" ja "sielu"ovat illuusioita jotka on peritty tuolta uskonnollisuuden puolelta. Voit ehkä oppia erilaisista ominaisuuksista jotakin, mutta siinäpä se. Sitä tuskin voi kutsua "henkiseksi kasvuksi" millään mittarilla.

• minulleihansama

Helppoa olisi elää itselleen välittämättä ja ajattelematta muita ja itsekkään elämän seurauksia.

Kirjoitin mitä elämä minulle on. Henkistä kasvua. Olkoon teille mitä itse haluatte.

Henkinen kasvu on terminä hevonkukkua.

Elät fantasiassasi.
        Olisit yhtä hyvin voinut sanoa että olet Jeesus ja elät elämääsi jumalan poikana.

• Pseudohenkisyys

Rehellisyys itseään ja toisia kohtaan on sitä henkistä kasvua. Ilman tuota rehellisyyttä ja rohkeutta kohdata ongelmansa ja ihmiset jotka niitä tuottavat, ei henkisestä kasvusta voi puhua.

• mielenkiintoistasanelua

Henkinen kasvu on terminä hevonkukkua.

Elät fantasiassasi.
        Olisit yhtä hyvin voinut sanoa että olet Jeesus ja elät elämääsi jumalan poikana.

Onkos meillä täällä opettaja joka sanoo mitä kenenkin pitää/saa olla ja ajatella.

• minulleihansama
        mielenkiintoistasanelua kirjoitti:

Onkos meillä täällä opettaja joka sanoo mitä kenenkin pitää/saa olla ja ajatella.

Kerron vain mikä on todellisuutta ja mikä fantasiaa.

Jos haluatte uskoa paskaan niin valinta on teidän.

• minulleihansama
        Pseudohenkisyys kirjoitti:

Rehellisyys itseään ja toisia kohtaan on sitä henkistä kasvua. Ilman tuota rehellisyyttä ja rohkeutta kohdata ongelmansa ja ihmiset jotka niitä tuottavat, ei henkisestä kasvusta voi puhua.

Tuo ei ole "henkistä kasvua".

Kenellä tahansa voi olla teoissaan rehellisyyttä itseään ja toisia kohtaan.
        Jopa sillä teinillä.

80-vuotias mummo ei välttämättä kunnioita toisia eikä ole yhtään sen rehellisempi itseään kuin toisia kohtaan vaikka kuinka olisi "henkisesti kasvanut" mukamas.

• mielenkiintoistasanelua

Kerron vain mikä on todellisuutta ja mikä fantasiaa.

Jos haluatte uskoa paskaan niin valinta on teidän.

Kerrot vain oman näkemyksesi. Toisen ihmisen näkemys ei ole fantasiaa vaan hänen näkemyksensä. Osaatko kunnioittaa yksilötason näkemyksiä? Vai saneletko vain ja ainoastaan sinä totuuden?

• Eikainytniin

Tuo ei ole "henkistä kasvua".

Kenellä tahansa voi olla teoissaan rehellisyyttä itseään ja toisia kohtaan.
        Jopa sillä teinillä.

80-vuotias mummo ei välttämättä kunnioita toisia eikä ole yhtään sen rehellisempi itseään kuin toisia kohtaan vaikka kuinka olisi "henkisesti kasvanut" mukamas.

Mutta teothan sen loppujen lopuksi näyttävät, sen henkisen kasvun. Vai palveleeko se "kasvu" vain omaa egoasi? Kun päätät, että nyt olet kasvanut henkisesti, niin voit sulkea tuskalliset episodit elämässäsi ilman mitään tekoja? Päätät vain ja asia on sillä selvä? Pelkuri kolossaan nyhjöttää ja odottaa henkisen kasvun armoa.

• minulleihansama
        mielenkiintoistasanelua kirjoitti:

Kerrot vain oman näkemyksesi. Toisen ihmisen näkemys ei ole fantasiaa vaan hänen näkemyksensä. Osaatko kunnioittaa yksilötason näkemyksiä? Vai saneletko vain ja ainoastaan sinä totuuden?

Subjektiiviseen todellisuutten uskoja! :D

Sehän se tästä vielä puuttui.

Maailma ja todellisuus ovat jakamattomia totuuksia. Ne eivät muutu ihmsiten "mielipiteiden" mukaan tai maailmassa ei ole mitään "erilaisia näkemyksiä".

Nämä ovat tosiasioita aivan kuten Maalla on yksi Kuu. Voithan toki päässäsi keksiä että Maa kiertää Kuuta ja aurinko Maata, mutta se ei muuta tosiasioita.

Tutustu faktoihin ja keskity totuuteen. Älä pääsi ja muiden luomiin fantasioihin.

Lue mitä kirjoitin ylempänä niin voit lopettaa tämän hössötyksen henkisisitä kasvuista. Sitten on helpompaa elää mm.

• minulleihansama
        Eikainytniin kirjoitti:

Mutta teothan sen loppujen lopuksi näyttävät, sen henkisen kasvun. Vai palveleeko se "kasvu" vain omaa egoasi? Kun päätät, että nyt olet kasvanut henkisesti, niin voit sulkea tuskalliset episodit elämässäsi ilman mitään tekoja? Päätät vain ja asia on sillä selvä? Pelkuri kolossaan nyhjöttää ja odottaa henkisen kasvun armoa.

Ei ole olemassa mitään henkistä kasvua.
        Ainut mitä "saat" on kokemus siitä mitä tietynlainen toiminta tietynlaisessa ympäristössä vaikuttaa sinuun ja muihin ihmisiin joka useimmiten vielä on sellainen jota ei välttämättä voi soveltaa muissa tapauksissa.

Aivan oikein "henkinen kasvu" samalla tavoin kuin "hyvä itsetunto" ovat voimaannuttamisen keinoja, henkistä taputtelua omaan selkään jopa usein ilman mitään järkevää syyttä. Usein myös oman egon ylentämistä.

Toisaalta en minä esittele tätä asiaa siten että olisin parempi jotakuta. Mutta on vain yksinkertaisesti typerää uskoa näihin kehittymisiin ja kasvuihin. Kokemuksia toki kertyy ja niistä ottaa esiin tietoa jatkossa, mutta ei täällä mitään mittareita ole millekään "kasvulle ja kehitykselle".

• Minulleelämäon

Se vielä, että tarkoitukseni ja määrittelyni tuossa tekstissäsi on vain sinun omaa oletusta. En ole tarkoitustani ja määrittelyäni avannut enkä avaa, koska se on oma näkemykseni enkä sitä ala perustelemaan ja määrittelemään sen enempää. Saati tuputtamaan.

Jos henkinen kasvu on sulle fantasiaa niin olkoon. Se ei ole minulta pois.

• minulleihansama

Se vielä, että tarkoitukseni ja määrittelyni tuossa tekstissäsi on vain sinun omaa oletusta. En ole tarkoitustani ja määrittelyäni avannut enkä avaa, koska se on oma näkemykseni enkä sitä ala perustelemaan ja määrittelemään sen enempää. Saati tuputtamaan.

Jos henkinen kasvu on sulle fantasiaa niin olkoon. Se ei ole minulta pois.

Heräät joku päivä. Avaat silmäsi. Hengität sisään.

"kasvat henkisesti".

Tajuat että subjektiivinen todellisuutesi kuten tuossa selität mielipiteinä ja näkemyksinä asioita ovat hevonkukkua.

Jos et osaa perustella niitä etkä määritellä niin olet todellakin joku joka on sen kuvitellun "henkisen kasvun" alkutaipaleella.

Minun ei tarvitse olettaa mitään kun typeryytesi on kaikkien nähtävissä.

Hyvää matkaa!

• Samaamieltähäntästä

Ainut mitä "saat" on kokemus siitä mitä tietynlainen toiminta tietynlaisessa ympäristössä vaikuttaa sinuun ja muihin ihmisiin joka useimmiten vielä on sellainen jota ei välttämättä voi soveltaa muissa tapauksissa.

Aivan oikein "henkinen kasvu" samalla tavoin kuin "hyvä itsetunto" ovat voimaannuttamisen keinoja, henkistä taputtelua omaan selkään jopa usein ilman mitään järkevää syyttä. Usein myös oman egon ylentämistä.

Toisaalta en minä esittele tätä asiaa siten että olisin parempi jotakuta. Mutta on vain yksinkertaisesti typerää uskoa näihin kehittymisiin ja kasvuihin. Kokemuksia toki kertyy ja niistä ottaa esiin tietoa jatkossa, mutta ei täällä mitään mittareita ole millekään "kasvulle ja kehitykselle".

Niin juuri. Ymmärsitkö kommenttini jotenkin väärin?

• mielenkiintoistasanailua

Pysyt siis vuodesta toiseen samanlaisena. Henkisesti. Fyysinen olemus vain muuttuu. Koska henkistä kasvua ei sinussa tapahdu elämäsi kokemuksien mukaan. Mielenkiintoista.

• Minulleelämäon

Heräät joku päivä. Avaat silmäsi. Hengität sisään.

"kasvat henkisesti".

Tajuat että subjektiivinen todellisuutesi kuten tuossa selität mielipiteinä ja näkemyksinä asioita ovat hevonkukkua.

Jos et osaa perustella niitä etkä määritellä niin olet todellakin joku joka on sen kuvitellun "henkisen kasvun" alkutaipaleella.

Minun ei tarvitse olettaa mitään kun typeryytesi on kaikkien nähtävissä.

Hyvää matkaa!

osaaminen ja halu perustella on kaksi eriasiaa.

• minulleihansama
        Samaamieltähäntästä kirjoitti:

Niin juuri. Ymmärsitkö kommenttini jotenkin väärin?

En, olen vain vähän väsynyt.

• minulleihansama

osaaminen ja halu perustella on kaksi eriasiaa.

No, se on 100-0 minulle joka tapauksessa joten...

• minulleihansama
        mielenkiintoistasanailua kirjoitti:

Pysyt siis vuodesta toiseen samanlaisena. Henkisesti. Fyysinen olemus vain muuttuu. Koska henkistä kasvua ei sinussa tapahdu elämäsi kokemuksien mukaan. Mielenkiintoista.

"Pysyt siis vuodesta toiseen samanlaisena. Henkisesti. Fyysinen olemus vain muuttuu. Koska henkistä kasvua ei sinussa tapahdu elämäsi kokemuksien mukaan. Mielenkiintoista. "

Missä sanoin että ihminen pysyy "samanlaisena"? Mitä ihmettä?
        Kokemukset totta kai muokkaavat ihmisen aivoja ja samoin pohdinta muistojen avulla miten suhtautua eri asioihin, sitä vain ei voi mitata minkäänlaisena "kasvuna" muuta kuin kokemuksen määrällä tietystä aiheesta eikä se välttämättä korreloi sitten sen käytöksen kanssa jatkossa.

Ei kannata väännellä sanoja.
        Oppiminen eri asioista ja esimerkiksi eri tunteiden käsittelystä ei poikkea mm. vaikkapa jonkun muun ulkoisen asian oppimisesta eikä sitä pitäisi myöskään nimetä vaikkapa "elämästä oppimiseksi" tai "elämän kouluksi" jne.

"Henkinen kasvu" on uskonnollisperusteinen joka on liitetty osaksi psykologiaa jotta ihmisille tulisi tunne että he edistyvät jossain ja voisivat kehua itseään jostain. Välttämättä se ei korreloi mitenkään sen kanssa että miten he voivat jatkossa hyödyntää tietoja joita ovat saaneet niistä kokemuksista joita ovat läpikäyneet.

Tietysti jos ihminen ei tekisi samaa virhettä uudelleen esimerkiksi vaikeeaa elämää rampauttavaan addiktioon liittyen niin voitasiin vaikka todeta että henkilö on "henkisesti kasvanut" siinä asiassa, mutta tällöinkin se on hyvin ontuvaa puhumattakaan että koko ihmisestä voitaisiin tehdä arvio kuinka "henkisesti kasvanut" hän on.

"henkinen kasvu" on sellainen pseudotieteellinen itämaiseen filosofiaan perustuva kulttitermi jollekkin jonka mukaan ihminen kehittyisi koko ajan jossain paremmaksi tekemättä muuta kuin kokemalla asioita ja toimimalla kuten häneltä odotetaan. Se on hevonkukkua.

• hevonkukkua

"Pysyt siis vuodesta toiseen samanlaisena. Henkisesti. Fyysinen olemus vain muuttuu. Koska henkistä kasvua ei sinussa tapahdu elämäsi kokemuksien mukaan. Mielenkiintoista. "

Missä sanoin että ihminen pysyy "samanlaisena"? Mitä ihmettä?
        Kokemukset totta kai muokkaavat ihmisen aivoja ja samoin pohdinta muistojen avulla miten suhtautua eri asioihin, sitä vain ei voi mitata minkäänlaisena "kasvuna" muuta kuin kokemuksen määrällä tietystä aiheesta eikä se välttämättä korreloi sitten sen käytöksen kanssa jatkossa.

Ei kannata väännellä sanoja.
        Oppiminen eri asioista ja esimerkiksi eri tunteiden käsittelystä ei poikkea mm. vaikkapa jonkun muun ulkoisen asian oppimisesta eikä sitä pitäisi myöskään nimetä vaikkapa "elämästä oppimiseksi" tai "elämän kouluksi" jne.

"Henkinen kasvu" on uskonnollisperusteinen joka on liitetty osaksi psykologiaa jotta ihmisille tulisi tunne että he edistyvät jossain ja voisivat kehua itseään jostain. Välttämättä se ei korreloi mitenkään sen kanssa että miten he voivat jatkossa hyödyntää tietoja joita ovat saaneet niistä kokemuksista joita ovat läpikäyneet.

Tietysti jos ihminen ei tekisi samaa virhettä uudelleen esimerkiksi vaikeeaa elämää rampauttavaan addiktioon liittyen niin voitasiin vaikka todeta että henkilö on "henkisesti kasvanut" siinä asiassa, mutta tällöinkin se on hyvin ontuvaa puhumattakaan että koko ihmisestä voitaisiin tehdä arvio kuinka "henkisesti kasvanut" hän on.

"henkinen kasvu" on sellainen pseudotieteellinen itämaiseen filosofiaan perustuva kulttitermi jollekkin jonka mukaan ihminen kehittyisi koko ajan jossain paremmaksi tekemättä muuta kuin kokemalla asioita ja toimimalla kuten häneltä odotetaan. Se on hevonkukkua.

"Tietysti jos ihminen ei tekisi samaa virhettä uudelleen esimerkiksi vaikeeaa elämää rampauttavaan addiktioon liittyen niin voitasiin vaikka todeta että henkilö on "henkisesti kasvanut" siinä asiassa, mutta tällöinkin se on hyvin ontuvaa puhumattakaan että koko ihmisestä voitaisiin tehdä arvio kuinka "henkisesti kasvanut" hän on."

"Ei ole olemassa mitään henkistä kasvua."

"Roskaa.
        Henkistä kasvua ei ole olemassa."

koita nyt päättää, että onko sitä henkistä kasvua vai ei :D

• minulleihansama
        hevonkukkua kirjoitti:

"Tietysti jos ihminen ei tekisi samaa virhettä uudelleen esimerkiksi vaikeeaa elämää rampauttavaan addiktioon liittyen niin voitasiin vaikka todeta että henkilö on "henkisesti kasvanut" siinä asiassa, mutta tällöinkin se on hyvin ontuvaa puhumattakaan että koko ihmisestä voitaisiin tehdä arvio kuinka "henkisesti kasvanut" hän on."

"Ei ole olemassa mitään henkistä kasvua."

"Roskaa.
        Henkistä kasvua ei ole olemassa."

koita nyt päättää, että onko sitä henkistä kasvua vai ei :D

Voi hyvä jumala, keskustella nyt jonkun älykääpiön kanssa...

On eri asia todeta että "henkinen kasvu" on olemassa kuin että "voidaan sanoa...".
        Voit käyttää jotain termiä kuvaamaan tiettyä asiaa, mutta se ei kuvaa sitä täysin tai välttämättä oikein lainkaan, tällöin se on enemmän puhekielen termi.

Jos et osaa edes lukea viestejäni niin tässä asiassa tarvitaan sitä henkistä kasvua että tartut itseäsi niskasta kiinni (toinen puheenparsi) ja opettelet ensin lukemaan ja sitten hieman logiikkaa.

Viestisi on juuri sellaista hevonkukkua tosiaan joltain sellaiselta joka lukee ihan tolkuissaan jotain new age sosiaalipsykologia hömppää ja seurailee niitä ohjeita "paremman elämän" tai "viisastumisen" vuoksi.

• hevonkukkua

Voi hyvä jumala, keskustella nyt jonkun älykääpiön kanssa...

On eri asia todeta että "henkinen kasvu" on olemassa kuin että "voidaan sanoa...".
        Voit käyttää jotain termiä kuvaamaan tiettyä asiaa, mutta se ei kuvaa sitä täysin tai välttämättä oikein lainkaan, tällöin se on enemmän puhekielen termi.

Jos et osaa edes lukea viestejäni niin tässä asiassa tarvitaan sitä henkistä kasvua että tartut itseäsi niskasta kiinni (toinen puheenparsi) ja opettelet ensin lukemaan ja sitten hieman logiikkaa.

Viestisi on juuri sellaista hevonkukkua tosiaan joltain sellaiselta joka lukee ihan tolkuissaan jotain new age sosiaalipsykologia hömppää ja seurailee niitä ohjeita "paremman elämän" tai "viisastumisen" vuoksi.

Roskaa :D

• Sivusta

Ihana besserwisseri tää "mulleihansama".

Kohteesi ei ehkä tosiaan tiedä millainen mies olet, jos sinua ihailee, koska ainakin tällä naisella kaikkitietävät ja hyökkäävän ylimieliset viestisi saavat niskavillat pystyyn.

• Näkisiminut

Herkkänä
      Hellänä
      Seksikkäänä
      Itsepäisenä
      Vastuuntuntoisena
      Huolehtivana
      Yksityisyyttä suojaavaan, mutta sosiaalisena
      Ehkä vähän ylpeänäkin
      Kouluttautuneena
      Luovana
      Stressaantuneena toisinaan
      Ärsyttävänä
      On noista joitain sanonutkin.. :)

• Nainenjoaeivoinut

Ihan kahjona :D
      Hän on ihana mies!

• telakoitunut_käsin

ihanana kertakaikkiaan ihanaana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• PimeeN

Fiksuna, luovana ja ihan pantavan näköisenä, mutta myös tyyppinä jolla on pimeät puolensa.

• sitäuseinkatselee

Ajattelee varmaan, että minulla on liian iso peräsin....

• högln

Vaikea tyyppi :-)

• Anttiexäsi
    • ToivonTodella

Toivon, että hän ei mieti tuota. Hänen on oltava vain oma itsensä ja hän on täydellinen.
      En minäkään mieti miltä näytän hänen silmissään.
      Hän on rakas minulle <3

• naiseltatämä

Hunajaisena varmaan
      -nalle puh-

• onnekseitarvituntea

Minulleihansama-nimimerkki on kyllä niin täynnä skeidaa ettei kukaan pitkään aikaan. :D

Vittumikäääliö.

• vanaha_harakka

"Outo lintu"

• hoottomat

No tää on yksinkertaista. Sehän näkee vanhana huorana jota voi naruttaa mennen tullen. Pitäs vissiin alkaa sitten semmoseks jotta vastais mielikuvaansa. Mut kun ei vanha huora opi enää uusia temppuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe