Eli justiinsa luin Iltasanomista, että suolistosyöpä on yleistynyt myös nuorilla, ja huolestuin aikas lailla koska itse olen 20v mies, ja minulla on myös joitakin samoja oireita kuin mitä siinä lueteltiin suolistosyövässä olevan. Oireina oli uupumus, veren vuoto peräsuolesta, verinen uloste, poikkeava vatsan toiminta ja vatsakipu. Uupumusta on ollut jo kauan, mitään en saa aikaiseksi ja aina on vähän väsy, toisaalta tulee kyllä valvottua yli puolen yön lähes säännöllisesti.. Verta en ole vessapaperissa nähnyt, kuin joskus harvakseltaan sen verran, että hädin tuskin edes huomaa, ja se on mitä todennäköisemmin tullut peräpukamista. Mustikkaa söin tässä pari päivää sitten, enkä ole käynyt isommalla sen jälkeen kuin tänään kerran, ja uloste oli mustaa. Saattaisiko johtua siitä..? Ummetusta on usein, mutta se taas voi johtua liikkumattomuudestani. Minulla on jo varmaan pari vuotta vaivannut alavatsan turvotus/kalvaminen aamuisin herätessä, joka kuitenkin on aina pian hävinnyt kun on päässyt jalkeille. Se ei kuitenkaan ole säännöllistä. Syön melko epäterveellisesti, joten asia saattaisi selittyä sillä. Olen epäillyt, että minulla on ärtynyt paksusuoli. Hyvin usein kakkosella käydessä tuntuu, että suoli ei tyhjene kunnolla.. Jostain luin myös, että suolistosyövässä uloste olisi narumaista.. Sellaistakin se joskus minulla on.. Yleensä kuitenkin tavara näyttää ihan normaalilta. Pysyn myös hyvin laihana, vaikka en harrastakaan liikuntaa. Pituuteni on 172 mutta paino vain 55kg.. Olen epäillyt kilpirauhasen vajaatoimintaa tuon laihana pysymisen selitykseksi, koska myös äidilläni on se. Myöskin molemmat vanhempani ovat aina olleet laihoja joten olen vain saattanut periä sen. Tarviikohan mun kuitenkaan huolestua?? Lääkäriin en vielä lähtisi kun toisinaan vatsa toimii aivan normaalisti..
Suolistosyöpä nuorella aikuisella?
6
486
Vastaukset
- tilannetta-seuraava
Huonolaatuiset viljat ja runsas sokerimäärät ovat monien kroonisten sairauksien syynä myös syövän kehittymiselle.
Peräpukamat on helppo hoitaa kookosöljyllä. Kookosöljy on luonnon antiseptinen aine, joka toimii niin sisäisesti kuin ulkoisesti.
Muutenkin noi vaivat, joita selität on viljoista johtuvia kuten vatsan turvotus.
Jos nämä vaivat joista kerroit on totta, niin käsittääkseni ei hätää. Vaikka en ole lääkäri, niin neuvoisin, jos pelotaa, niin terveyskeskukseen vain, niin siltä saa lääkkeitä ja lohtua. - jhgkl
Jos verta tulee ulosteessa säännöllisesti, niin se on syytä tutkituttaa. Pukamista aiheutuva vuoto näkyy vessapaperissa. Vaalea veri voi johtua peräsuolen ärtymisestä, eikä ole niin vaarallista, mutta tumma veri ulosteen mukana voi kieliä haavaumista, jotka on hoidettava.
Säännöllinen huono ruokavalio ärsyttää vatsaa ja suolistoa. Siitä johtuu suolistosyöpien lisääntyminen. - tilannetta-seuraava
Tutkia voidaan ja mahdollisesti lääkitä, mutta varsinainen syy ei poistu ennen kuin on vaihdettu ruokavalio vähähiilihydraattiseksi.
Lääkärit puhuvat kaikenlaista pehmosta, koska edustavat lääketehtaista. Esimerkiksi ehdotus: viljatuotteiden poisjättäminen ruokavaliosta he mainitsevat erittäin harvoin. Tai sanotaanko, onko kenenkään lääkäri keskustellut lisäravinteista? Ei ole, sillä vitamiinipillereiden myynnistä he eivät hyödy mitään.
Ei sen puoleen, monet potilaatkin uskoo paremmin lääkkeisiin kuin ravitsevaan ruokaan. - Kokemusta_On
Tilannetta-seuraava puhuu totta. Minulla on ollut ihan samoja oireita kun ap:lla. Lääkärien vuosiakestäneet kalliit lääkekuurit ei auttaneet mitään vaan ruokavalio josta on täysin mm. gluteeni poistettu. Se on SCD ruokavalio http://www.scd-fi.info
- ruokailukuntoon
Jotain vikaa on.
Tosin vika saattaa parantua ihan sillä, että alat syödä säännöllisesti kunnon ruokaa: Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
Lautasmallista on hyvä aloittaa. Puolet kasviksia, neljännes perunaa/pastaa/riisiä ja neljännes lihaa/kalaa/kanaa. Lautasmalliin kuuluu myös täysjyväleipä. - laihax
Ei sulla ainakaan kilpirauhasen vajaatoimintaa ole, jos olet noin laiha. Silloin olisi mieluumminkin liikatoimintaa, joka vilkastuttaa aineenvaihdunnan ja aiheuttaa laihtumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818