Huonoin merkki: Dacia, Lada vai Seat?

merkki__erkki

Mikä mielestänne noista on paskin automerkki?

55

807

Vastaukset

  • Ei mikään. Huonoimmat on ihan muita esim ZaZ.

    • Jos tarkoittaa Dacia/Renault 12 mallia tai lada 1300 taikka Seat Malaga.Nyt hiukan eri meininki.


  • Kestävyyttä jos mitataan niin paskimmat: Opel ja Fiat. Jos ajomukavuutta niin Lada ja vanhat Toyotat. Koko VAG-konserni uutisten valossa on kaikista paskin tällä hetkellä. Riippuu näkövinkkelistä.

    • joo paskimmat on VAG ja Fiat


    • Valitamme Autosi Guntoa

      Kjeh Kjeh


  • Seat, koska Volkswagen omistaa tuon merkin ja kaikki ovat identtisiä Volkkarin autojen kanssa ja tähän kerhoon kuuluu myös Audi, sry.

    Haluutte perusteluja? Noh eiköhän niitä ole riittänyt lehdissä. Tässä pahimmat joita ei löydy iki maailmassa muista merkeistä.

    1. Moottori: Käynnistäessä moottorin hihnan kiristin ei kiristä jakopään hihnaa, jolloin jakopää ei pyöri, tapahtuu leikkaus joka rikkoo moottorin totaalisesti. Muissa moottoreissa tämä toteutuu sähköisellä hihnan kiristin moottorilla joka lähtee käyntiin välittömästi starttia painamalla.

    2. DSG vaihdelaatikko: Ei jaksa kirjottaa muuta kun = PASKA.

    • Volkswagen on pyrkinyt päästä halvimmalla valmistuksessa ja tehnyt mekaaniset kiristimen, jonka pitäisi kiristyä moottorin pyöriessä, näin ei kuitenkaan tapahtunut, Japanissa asti naurettiin tätä logiikkaa.


  • Tojo on epämieluisin mutta vw-ryhmä on myös aika epäkiinnostava.

  • No vaikka seat onkin VAG, niin on se ihan eri tasoa kuin joku dacia, siinä äänitasokin on 120kmh nopeudessa sietämätön (jos siis niin kovaan vauhtiin ikinä pystyt kiihdyttämäänkään...). Lada samaa paskaa myös.
    Tietysti riippuu miten vanhoista autoista puhutaan, vanhat seatit kyllä syöpää myöskin.

  • Tojo. Tojon laatu on ollut vapaassa pudotuksessa. Omasta kokemuksesta puhun. Lada on varmasti petrannut viime vuosina ja Dacia on oikeastaan aika fiksu auto, kestotesteissäkin pärjännyt.

  • Nissan

  • paskin on seat

  • Dacia painii eri luokassa. Voit rauhassa kadehtia naapuria..

  • Audi ylivoimaisesti

  • Näistä kolmesta ilman muuta Seat!
    Dacia ja Lada ovat sentään autoja.

  • Dacia on hyvä, perustuu Renaultiin. Lada myös hyvä, ainakin vanha takavetoinen, perustana Fiat 124. Seat myös hyvä. Uudemmat VW:n tekniikkaa, vanhemmat Fiatin tekniikkaa. Eli kaikki nämä hyviä, perustana perinteiset automerkit joilla todella pitkä autonvalmistushistoria.

  • Marokon mersu Dacia noista paras on. Maassa, jossa kuljetaan vielä kamelilla töihin, ei hötkyillä eikö hutiloida. Tojo oppi se jo Turkissa. Venäjällä vaan ei Dacian merkki myy, siellä niissä on Renun logot. Auttaisikohan meillä sama konsti, samoja slaavejahan tässä ollaan.

  • jos vanhoja merkkejä mainitaan niin ihan historiallisista syistä otan esille Itä-Saksan teknologian huipun: Wartburgin.

    Kun opiskeluaikoina ostin Warren kaupasta uutena, kun ei kallis ollut, en arvannut millainen vikapesä. Jo kaupasta lähtiessä kesti puoli tuntia ennenkuin myyjä sai auton kadulle jossa odotin. Ei sanonut mitään. Kotiin ajellessa alkoi kuulua outoa kolinaa. Kas, pakoputkihan se siellä lahaa katua. Sattui olemaan narunpätkä mukana ja sidoin kiinni. Seuraavana aamuna piti lähteä ajoon. Ei vaan tahtonut käynnistyä. Puolen tunnin starttailun jälkeen lopulta pärähti ja sain liikkeelle. Ajo sujui kyllä. Taas seuraavana aamuna sama juttu. Jotain oli siis vialla. Ilmeni että bensapumpusta puuttui toinen venttiili ja toisestakin tiivistekalvo. Ei siis oikeastaan pumpannut mitään vaan jotenkin kaasari sai imua aikaan kun alkuun pääsi ja ajo sujui jotenkin. Ensihuollossa eivät uskoneet millään että venttiili voisi puuttua, jouduin siis maksamaan siitä. Samalla näytin huollon esimiehelle moottoritilan sähköliittimiä jotka olivat erittäin heikkoa tekoa, aitoa itämuovia joka mureni käteen kun siihen koski. Malliksi tökkäsin yhteen sormella sen hajotessa atomeiksi ja vaadin että siihen pitää laittaa uusi tilalle, muuten auto voi syttyä tuleen. No laittoivat mutta pitkin hampain.

    Ajoin autolla vuosia mutta mitä ihmeellisimpiä vikoja ilmeni. Warren tyyppivika, jonka kaikki Warrenomistjat muistavat, on että ykkössylinterin mäntä leikkaa kiinni. Syynä on liian hyvä voitelu juuri siinä pytyssä. Ei siis passannut ajaa yhtään kovempaa kuin 80. Kolme kertaa piti koneremppa tehdä sen takia, itse laitoin kun se oli suhteellisen helppoa eikä moottorissa montaa liikkuvaa osaa olekaan. Muita hupaisia vikoja olivat esim. etujousen katkeaminen ajon aikana sekä vesipumpun pettäminen useita kertoja (tiiviste + laakerit). Auto oli pelkkää sabotaashia tehtaan työntekijöiden taholta.

    Ainoat hyvät puolet Warressa olivat suuret sisätilat, todella hyvä pakkaskäynnistyvyys sekä suuri maavara huonoilla teille liikkumiseen. Kaksitahtisuus ja moottorin kolmisylinterisyys olivat merkillisiä ratkaisuja siihen aikaan. Kerran kävi eräs amerikkalainen autoinsinöörituttu sitä katsomassa ja hänen hämmästyksellään ei ollut rajoja kun sellaisen savuavan idänihmeen sai nähdä.

    Tämä tiedoksi nuoremmille automiehille

    • DDR:ssä ei turhia hötkyilty viimeisimpien nelitahtitekniikoiden kanssa (länsimaista hapatusta) vaan luotettiin jo ennen sotia suunniteltuun DKW kolmipytty-kakstahtiteknologiaan (kakstahti -DKW:täkin valmistettiin länsipuolella 60-luvun puolivälille asti)


  • Ylivoimaisesti huonoin on Toyota.

  • Toyotaa huonompaa ei ole.

  • Se huonoin automerkki on varmasti Toyota.

  • Huonoin minkä tiedän on Toyota.

  • Tohjo on huonoin, seuraavalla sijalla on kaikki volkkarin koneella tehdyt (sääli, Skoda ja Seat olisivat muutoin ihan kehityskelpoisia)

    Dacia on varmaan se uusi "corolla", auto niille joita ei kiinnosta mutta jotka haluavat halvan ja toimivan. Dacia on hyvä ratkaisu sellaiseen tarpeeseen.

    Ladan nykytilasta ei tietoa, ties vaikka olisi kuinka hyvä. Ennen ei oikein ollut.

  • AUDIIII MERSUUU BEMARIIII OVAT PASKOJAAAAA!!!!

  • Toyota on kaikista ylivoimaisesti huonoin.

  • Huonoin on Alfa Romeo.

  • Selkeästi huonoin on Toyota.

  • Kyllä huonoimmat varmaan tuleeVAG-konsernista, eikä edes tiedä mitä saa kun vasta vuosien jälkeen kun jää kiinni siitä ettei autot täytä määräyksiä ja moottorit syö öljyä ja jakoketjut venyy ja paukkuu.

  • Toyotahan se on selvästi huonoin.

  • VAG totta kait. Vaikea valinta sitten onko se VW, Audi, Skoda vai Seat. vai jopa Porsche? Emme kait ole sokeita uutisille laatuongelmista ja huijaustuotteista.

  • Tojo. Aina vertailujen viimeinen ja ruostuu todella pahasti.

  • Levy jäänyt jumiin lapsukaisella?

  • Saksalaiset uskomattoman paskoja. Jos niistä hakemalla hakee hyviä puolia, niin saksan romujen korjaajilla on täystyöllisyys.

  • Espanjalainen Pegaso on paskin kuorma-auto.

  • Tuskin lada ainakaan huonoin, enemminkin kaukana huonosta autosta.
    Ei kai niitä muuten venäjällä olisi niin paljon liikenteessä tänäkin päivänä, miljoonia ladoja.
    Ei huonouden mittarina pidä pitää sitä että auto on yksinkertainen ilman mitään ylimääräisiä mukavuuksia.

    Otetaan kaksi autoa lada ja mersu ja ajetaan kummallakin 200tkm niin veikkaan että toisessa näistä ei ole muuta tarvinnut kuin tankata. Toisaalta että mikä mersun malli laitettaisiin sitten kisaan ladan kanssa kun mikään ei ole oikein sopiva vastine. Mersullakin varmasti menisi hyvin mutta ne lukemattomat anturit ja sähkötekniikka ja mukavuus varusteet niin kohteita riittää riittävästi mihin tulla vikoja.

    On automerkkejä ja malleja jotka käytännössä täysin kadonneet liikenteestä, ehkä sieltä kannattaa haeskella sitä huonointa autoa. Sekä luottevuus tilastojen häntäpäästä varmaan löytyy niitä missä vikoja riittää.

  • Tojoda onnn ylivertatsesti huonoin.

  • Parhaat toki saksalaisia eikä niitä yleensä pidetä kun sen mitä takuu on koska ne on tehty rahamiehille jotka haluaa ajaa hyvällä autolla maksaa myös niiden korjaus kun ne tulevat vanhoiksi 2-3 vuodessa. Itse ajan saksalaisella ja vaihdan pois heti kun vanhenee eli kun takuu loppuu. Silloin kilsoja se 60-90 tuhatta useimmiten. Ei autoa kannata pidempään pitää koska 100 tonnissa autossa näkyy jo kulumaa sisällä ja ulkonakin. En halua ajaa vanhalla. Nyt alla uusi A4 avant 2.0tfsi quattro S-tronic 252hv. Hintaa oli sen n.70 tuhatta ja ok varusteilla muttei tosiaan kaikilla kun silloin se on sen 90 tonnia. Ehkä hankin porschen jos haluan jotain parempaa seuraavaksi.

    • "Saksalaiset" on sama jota Volkkarin omistaja mielellään käyttää. Se lainaa vähän Mersun ansaittua prestiisiä
      Mersu on kallis auto mutta ei enää samanlainen kassakaappi kuin 80-luvulla.

      VW-ryhmän autot ovat vain eurooppalaista keskitasoa - ranskalaiset ovat parempia ja Fiat ja vanhahtava kehitysmaa-auto Dacia kestää.sen mitä VW:kun. Audi on vain hieman parempi.

      Japanilainen laatumielikuva on peräisin Carina ajoilta. Toyota ei ole vuosiin yltänyt sen tasolle. Laatua on turha japseilta odottaa.


  • Dacia ehdottomasti. En osta heviletti enää koskaan!

  • Tuskin lada kovin huono ole koska se on pysynyt liikenteessä niin hyvin, ei suomessa mutta
    venäjällä ainakin. Eihän suomessa juurikaan ajeta ns halppis merkkisillä autoilla, kaikki japskitkin on ei halppis autoja kuitenkin.

    Dacia en tiedä mitään, varmaan aika näkyvä automerkki kotimaassaan kuitenkin.
    Eikös seatti ole useamman konsernin tekele, ei enää mikään oma merkki ns.
    Huonoin, todennäköisesti seat koska siinä on varmaan nykyaikaisinta vähiten testattua tekniikkaa halppis hintaan niin ongelmia on tiedossa.

    Mietippä tätä, jos mersuun elin aikansa aikana jopa 15 000 euroa vikojen korjaamiseen ja seattiin 1500 euroa niin kumpi se on huonompi? Todennäköisesti mersulla on ajettu enemmän että vertailu voi olla hankalaa. 400tkm kaupunki ajoa väännetty mersu niin sillä reissulla on myös korjattu ja paljon, tiedän kokemuksesta, ihme jos pääsee 100tkm ilman vikaa, puhun siis tosiaan vioista enkä normaaleista huolloista. Varmaan se eka 100tkm menee hyvin mutta sitten se alkaa, kellä on mitäkin kummaa vikaa, ei välttämättä isoja mutta selkeesti näitä laatu vikoja, ei kestä niin ei kestä..
    Viimeksi oli kalliimmasta viasta öljyvuoto, jostain kardaalin ja laatikon seudulla, vikahäiriötä jotka tulee ja menee ilmaantuu joskus omia aikojaan mittaristoon, varmaan joku kosketushäiriö varmaan mutta kuitenkin. Sitä ennen suutin vika..

  • Kaikki Saksan mosset, eli Audit, Meset, ja Pimmerit ovat kaikkein paskimpia.

  • Kyllä toki on edelleen paskin. Noi muut ei happane yhtä nopeesti. Ottaisin minkä tahansa noista ennen itälintta Tojoa.

    • Minä en huolisi Toyoa ilmaiseksikaan.


  • Miksi seatti on kahden oikean auton joukossa?

  • Dacia on lahta Romanian pojilta,
    aaseilla siellä noustaan ojista.

    Dacialla on kiva naapureille näyttää,
    he sulle säälistä viinapullos täyttää.

    Lada lahja suuren ryssänmaan,
    siinä sopii muijan kanssa vehtaamaan.

    Lahjaks tulee mukaan sirppi ja vasara,
    syöt kaalisoppaa ja paukkuu pakara.

    Seatti on epsanjasta volkkari,
    ahtaampi kuin kerrostalon olkkari.

    Vaatii paljon korjausta ja osia,
    hitsataan koria ja pohjia.

    Kaikki nämä on autojen irvikuvia,
    niille nauraminen ilmaista huvia.

  • Toyota koska tapatti omistajiaan kun ei korjannut kaasupoljin ongelmiaan kasvojen menettämisen pelosta vaikka tiesi viasta.

  • Skoda

  • VW ennätys ykkönen

  • Toyota paskin, japanilaiset huonoja, jenkit paskoja, vw-ryhmäläiset hyviä mutta epäluotettavia nekin. Muut saksalaiset ja ranskikset ihan ok. korealaiset hyviä vaikka tylsiä.Dacia on hintaisekseen erinomainen.

  • dodge

    • Saksalaiset huonoimpia ja noloimpia. Ei niillä ilkiä ajella. Eikä aina kehtaa odotella autoa pajalta, saatikka lista käsiään rasvaan.


  • Onkohan normaalille suoli24-urpolle noinkin yksinkertaisen kysymyksen ymmärtäminen ylivoimaista? Siis kolme vaihtoehtoa joista valita.

    • Mikä on näistä nopein kulkuneuvo: Mopo, moottoripyörä vai polkupyörä?

      -lentokone
      -rakettu
      -ufopas


  • miksi audin ja bemarin ratista nousee AINA tutiseva vanhus tai kukkkakepiltä näyttävä hintelä kolli?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.