Kaljuuntuminen masentaa

hävisintaistelun

Olen vastikään 29-vuotta täyttänyt mies ja ensimmäiset kaljuuntumisen merkit olivat nähtävissä jo 17-vuotiaana.Kyllähän se järkytti vaikka osasin toki odottaa että ennemmin tai myöhemmin kaljuuntuminen alkaa mutta olihan se kova paikka kun se noin nuorena jo alkaa.
18-vuotiaana aloitin rogainen käytön ja yllätyin kuinka hyvin se alkoikin tehota. Se lopetti kaljuuntumisen ja palautti hiukseni ennalleen noin puolessa vuodessa. Toki silloin kaljuuntuminen oli vielä hyvin aluvaiheessa.

Rogaine tehosi hyvin noin 3 vuoden ajan jonka jälkeen aine alkoi pikkuhiljaa menettää tehoaan ja kaljuuntuminen alkoi taas pikkuhiljaa hitaasti mutta varmasti.

23-vuotiaana aloitin sitten finan käytön ja sen aineen teho on ollut itselleni pieni pettymys. Se toki hidastaa kaljuuntumista huomattavasti ja pariksi vuodeksi lähes pysäyttikin psrosessin eteneminen miltei kokonaan jolloin histilanne pysyi todella stabiilina mutta sen jälkeen ovat hiukseni ohentuneet vuosi vuodelta enmmän ja enemmän finasta huolimatta.

Nyt alkaa olla sellainen tilanne ettei ole enää oikeen mitään tehtvissä ellei kiireesti löydy jotain uttaa lääkettä joka tehoaisi kaljuuntumiseen mutta sitähän ei löydy. Olen viimevuosina toivonut hartaasti että markkinoille tulisi joki uusi lääke kaljuuntumiseen mutta hiljaista on ollut. se saa mielen todella matalaksi usein.

Kaljuuntuminen rumentaa ulkonäköä ja saa nuoren miehen usein näyttämään ikäistään vanhemmalta. Näin lienee minunkin kohdalla käynyt. Myöskin itsetuntoon se vaikuttaa. En ole tyytyväinen ulkonäkööni kaljuuntuvana.

Uskomatonta miten heikoilla kantimilla lääketiede edelleen on kaljuuntumisen suhteen. uusia TEHOKKAITA lääkkeitä ei ole pariin vuosikymmeneen tullut markkinoille mikä on mielestäni aika uskomatonta. Onkohan näköpiirissäkään että läpimurtoa olisi lähivuosina tulossa?

Kaljuuntuminen on kyllä melko paljon vaikuttanut omaan elämänlaatuuni. Se ahdistaa,masentaa,vituttaa ja kaikkea muuta negatiivista fiilistä se saa pintaan. Ulkonäköön se vaikuttaa heikentävästi.

Tässä tällainen sekava sepustus omasta tilanteestani kaljuuntumiseen liittyen.

Kohtalotovereita?

12

1632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VVHkannattaja

      Lääketiede on heikoilla kantimilla on totta. Kaiken takana on raha.
      Nykyisin yhä nuoremmat kasvavin joukoin kaljuuntuvat. Syytä tähän etsitään. luulen syynä olevan ympäristömyrkyt, väärä ruokavalio, jota nykyisin tuputetaan ihmisille ovat runsas sokerisia ja vähärasvaisia. ei hyvä

      • KUULEHAN

        mies on kaljuuntunut jo kivikaudella,ei se ole sokerin tai myrkkyjen syy!


      • VVHkannattaja

        Jaa, että kaljuuntunut? Jee.
        Vanha totuus on se, että hiuksista näkee ihmisen tervyden tila. Sitä ei paranna epämääräiset kommentit.


      • Kaljuuntuvasta

        miehestä ei näe mitään muuta kuin sen että hänen hiustuppensa on herkkä Dht:lle! Ihan järjetöntä paskaa väittää kaljulle miehelle,että elää epäterveellisesti ja syö väärin mene nyt jo itseesi ennen kuin jatkat!


    • kjkljkjkjkkjkj

      Etsi netistä hakusanalla replicel. En jaksa itse etsiä, löydät tarvitsemasi tiedon itsekin.

    • JarmoOmraj

      Kokeile Dutasteridia (Avodart)! Itse käytin finaa melkein 10v. ja kun teho tuntui hiipuvan, niin vaihdoin dutasteridiin. Minulla ainakin tämä vaihto toimi. Hiukset pysyneet päässä, ehkä ihan pienimuotoista ohenemista on tapahtunut, mutta ikääkinhän tässä on samalla tullut. Olen käyttänyt dutasterdia nyt 7v.

    • VVHkannattaja

      Täällä ehdotetaan lisää kemikaaleja hiuksiin. Varmaa silleesti hiukset tulee tuuheammiksi. Uskokoot ken haluaa.
      Viljatuotteet, kuten leipä ja pasta voivat olla yhtenä syynä varhaiseen hiustenlähtöön (jota tapaa yhä nuoremmilla) eikä pidä unohtaa ympäristömyrkkyjä ja lisäaineita, joita ruokateollisuus ajaa nykyisin eri ruokavalmisteihin. Me kaikki olemme erilaisia, eli nämä mainitsemani jutut vaikuttaa eri ihmisiin eri lailla. Tämä taas tarkoittaa sitä, ettei voida tehdä yhtenäistä johtopäätöstä aiheuttajasta. Kokeilemalla löytyy ratkaisu. Kemikaalit eivät poista varsinaista syytä

      • eiihanniin

        Miksei ympäristö myrkyt, vilja ym tee naisista kaljuja?

        Joo onhan joillakin harvoilla naisilla hiustenlähtöä mutta miksei heitä ole enemmän?


    • Nohopes

      kaljuuntumiseen ei ole lääkettä, valmistautu selibaattielämään ja osta joku japanilainen anime-lämpötyyny tai seksirobotti niillä rahoilla kun säästät humpuukituotteissa

      Runsas veden juominen ja matala stressitaso voi auttaa

    • VoeKiesusSenttäs

      Mitä sitä suremaan. Tukka se vaan on!

    • Dr_Joppe

      Suosittelen ajamaan hiukset 1-5mm sängeksi ja kasvattamaan parran sekä treenaamaan kropan kondikseen. Täysin kiiltävä kalju sopii vain harvoille. Itse tajusin tämän sinun ikäisenä ja nyt 35v. en enää murehdi hiuksiani. Tietysti joskus harmittaa kun jollain on komea leijonanharja.

      Mieluummin tyylin Jason Statham, Riku Nieminen tai vaikka Billy Zane kuin esim. Tuomas Enbuske, Maisteri Frangen tai Prinssi William.

    • Anonyymi

      Pohjoisilla leveysillä on kaljuutta, jotta ihminen saa aurinkoa, d-vitamiinia... eteläisillä leveyksillä tukkaa riittää, se on niin jäykkääkin ja tiheätä... minulla on iraki-
      lainen kaveri, paksu tiuha tukka... älkää siis miehet surko kaljujanne, olette söpöjä...mä olen nainen mut mulla on ohut tukka, se pitää pitää lyhyenä... miehet tykkäis pitkä- ja tuuheatukkaisista naisista...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe