Matikka sähköpuolella?Ja kysymyksiä amiksesta

EnOleMatemaattinen

Olen menossa ensi syksynä opiskelemaan ammattioppilaitokseen sähköasentajaksi. Minua kiinnostaa tietää minkälaista matikka on alallani, ja pärjäänkö siellä. En ole kauheaan hyvä matikassa, taikka fysiikassa, olen 6-7 oppilas fysiikassa ja matikassa. Lisäksi minua hieman huolestuttaa se että en ole kauhea "koulurunkkari" mutta en myöskään "elämänkoululainen", tullaanko minua kiusaamaan siellä. Esimerkiksi nyt yläasteella olen hyvä monissa oppiaineissa ja olen kunnolla koulussa ja viittaan tunnilla, ja olen joutunut monesti kiusatuksi tunnollisuuteni takia. Kiusaajien takia minulla ei ole kavereita paljoa, ja kaikki lukioon menevät kiusaajat ja pissikset nauravat minulle. HUOM. en mene amikseen siksi että en ole suosittu, vaan siksi että minulla kiinnostaa sähköalan työt. En auo kenellekkään päätä ja puhun kohteliaasti koulussa muille:pärjääkö tällä amiksessa, siis niin että ne sätkänkäärijät ja lintsarit ei tule uikuttamaan.

3

3423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4753

Tuskin se mitään kovin vaikeaa on. Onhan sinulla myös koko kesä aikaa kerrata peruskoulun matikat ja fysiikat jos koet ne mahdollisiksi kompastuskiviksi. Kirjastosta voisi löytyä oppikirjat niihin. Muiden ei pidä antaa latistaa omia tavoitteitasi.

• sähkäri-

Itsellä sähköasentajan tutkinto takana ja voin sanoa ettei matikka kovin vaikeaa ole. Matkikka pyörii lähinnä sähköön liittyvien laskukaavojen ympärillä, kuten ohmin laki, joita lasketaan sähköopin tunneilla.

Matikan tunneilla lasketaan lähinnä perusmatikaa ja jälleen on tärkeää opetella oikeat laskukaavat. Toisen asteen yhtälö on vaikein juttu, mikä sekin on kuitenkin peruskauraa. Lähinnä yläastetasoista matikkaa ja sen kertausta.

• Anonyymi

Kannattaa otta vakavasti matikka sähkölinjalla. Sille on käyttöä hommissakin myöhemmin.
      Ite duunailin yli 43vuotta sähkölinjan käytyäni kaikenlaisissa sähköhommissa...nyt eläkkeelläkin mieli seikkailee sähkö juttujen kimpussa.
      Hyvä ala,sinne vaan. Varovaisuutta itse työssä sitten!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      149
      7044
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5936
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      127
      5111
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4687
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4028
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      67
      3208
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3140
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2882
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2447
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      16
      2323
    Aihe