Olen siivonnut nyt 8 viikkoa jouluksi

fghjfjdjkd

Toiottavsti kaikki nurkat on nyt koluttu, sauna pesty ja harjattu, autotalli ja vastatot käyty läpi ja koti putupuhdas. Veiä aatonaatonaattona imuroin ja pesen hellan ja ikkunat ja rapsitaan matot ja siivotaan pakastin ja jääkaappi sitten ruuat taksiin ja nauttimaan joulusta.
Miksi jouluksi pitää siivoo kaikki, lamput pestä ja katto ja nurkkalistat? Kukat pyyhitty ja vessa siivottu ja kloriteella pesty koko pönttö, allas, suihku, pesukone ja mankeli.
Kauhee siivous, tauluktin on siivottu ja vaihdettu paikkaa, j sohva imuroitu ja pesty.. vuoteet käytetty pakkasessa ja patjat ollu viikon ulkona. Sitten vaan joulukoristeta huusholliin ja ulos. Jaksaakohan joulua juhlia kun siivous vie voimat.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panostaenemmän

      Jaa-a. Olen siivonnut yhden kaapin ja laittanut yhdet jouluverhot ikkunaan. Laittanut ikkunoille kyntteliköt ja olkkariin yhden joululiinan. Kukista pyyhin kylläkin myös pölyt, mutta muuta siivousta - viikkosiivousta enempää, ei näin aikaisin edes kannata tehdä. Ehkä ensi viikonloppuna vien matot ulos ja pesen lattiat. Töissä olen aatonaattoon asti eli mitään suursiivousta en ehdi tekemään. Siivous ei minun energiaani vie, koska se käy kuntoilusta.
      Patjoja en aio pitää viikkoa ulkona, koska kovalla sängyllä olisi ikävä maata, heh hee. :)
      Eli aika huono on tuo sinun jokajouluinen provosi jälleen kerran.

    • c6y

      Kyllä mahtaa Lissu-raukan huusholli olla kaameassa kunnossa, jos sen siivoamiseen pystyy käyttämään kahdeksan viikkoa! Onkohan keittiön katto, tiskikaapin ritilät ja ruoka- ja astiakaappien takaseinät pesty kunnolla? Entä vaate- ja kodintekstiilikomeroihin kertynyt pöly?

      Meillä on aina niin siistiä, että erityinen joulusiivous on tehty päivässä. Kasvien talvettamishuoneessa kyllä on jotakin nyppimistä ja kasvien kunnon tarkistusta päivittäin. Minulla on kiertävä "lukujärjestys", jonka mukaan pidän aina kaikki paikat siisteinä. Tällainen systeemi ei tietysti kaikille sovi eivätkä kaikki pysty sitä noudattamaan. Meillä se on toiminut erinomaisesti jo kohta kaksikymmentä vuotta.

      Minkä ihmeen vuoksi ruuat pitää laittaa taksiin?

      Onko Lissun kotona vessan siivous siis joulusiivoustoimenpide, kun se pitää erikseen mainita. Meillä kyllä sekä vessa että kylpyhuone ja sauna ovat aina puhtaita.

    • Kirjoitustaito

      " Toiottavsti vastatot putupuhdas raspitaan matot ja ruuat taksiin vieä tauluktin joulukoristeta.""
      Joko olet humalassa tai vammainen.

    • Olethullu

      Buhahaaa ,minne taxi sun ruokasi vie???
      Kaksi kuukautta olet siivonnut, kyllä sulla on sitte paskaista , kun aikaa menee noin paljon, et taida siivota, kun kerran vuodessa.
      Mihin pakkaseen viet patjat viikoksi, ei täällä etelässä ole niitä pakkasia ollu yhtmittaa viikkoa, vai asutko jossain Lapissa.
      Missä nukuit ,kun patjasi oli ulkona , ulkonako?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe