Rotalle uutta kotia?

Rotan

Jouduin lopettamaan sairaan rottani, ja tämän veli jäi yksikseen. Nyt etsin yksinäiselle rotalleni uutta kotia. Hän on noin yksivuotias söötti poikarotta, oikein hyväluonteinen. Väritykseltään vaaleanharmaa (en tiedä oikeita termejä) yksivärinen, sileäkarvainen.

Toivoisin hänen löytävän uuden kodin, sillä minulla ei ole aikomusta ottaa uusia rottia ja olisi eläimen kannalta todella kurjaa viettää loppuelämä yksikseen.

Onko täälle ketään, joka haluaisi tarjota uutta kotia? Etsin kotia, jossa on jo valmiiksi muita rottia, joiden laumaan rottani voi liittyä. Oli sitten pieni tai iso lauma :) Uuden kodin on oltava rotalle mukava, siis siisti paikka jossa eläimistä pidetään hyvää huolta ja jossa heillä on tilaa tarpeeksi ja mahdollisuus olla vapaana häkistä. Olen valmis itse tuomaan eläimen mikäli asut edes eteläsuomessa päin, itse olen Helsingissä. Mukana tulisi tarvikkeita, riippukeinuja yms.

Ota yhteyttä sähköpostilla
[email protected]

4

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äläjätä

      Kyllä rottasi selviää <3 meillä on myös yksikseen elävä poikarotta karvanlaadultaan topaz ja sileäkarvainen. Ostaisin mielelläni hänelle kaverin, mutta herra elää viimeisiä viikkoja... (kasvain poskessa D: ) Mr. Vili on elänyt kesäkuusta asti yksin :(! Ei se ole kärsinyt :)! Alussa oli tietenkin hämmentynyt ja pelokas... (viikon tai pari) sitten alkoi tottumaan siihen, että mr. Laku on muuttanut juustoisimmille maille.
      Kunhan pidät rotallesi enemmän seuraa kuin ennen.
      Älä myy rottaa pois :(! Se saattaa kuolla stressiin, että menetti rakkaimpansa ja sitten viellä sinut :(! Vaikka myisit sen, niin ehkä toiset rotat eivät hyväksy häntä omaan laumaansa. Ehkä uudet omistajat joutuisivat myymään herrasi pois... uudestaan. Jos he eivät löydä uutta kotia, tuskin rottasi olisi iloisempi yksin siellä kuin yksin sinun luonasi. He saattaisivat jopa lopettaa sen, jos he eivät löytäisi sille parempaa kotia. Olet sille tällä hetkellä kaikki kaikessa. Älä jätä sitä! Ole kiltti :( <3.

    • Äläj

      Kyllä rottasi selviää <3 meillä on myös yksikseen elävä poikarotta karvanlaadultaan topaz ja sileäkarvainen. Ostaisin mielelläni hänelle kaverin, mutta herra elää viimeisiä viikkoja... (kasvain poskessa D: ) Mr. Vili on elänyt kesäkuusta asti yksin :(! Ei se ole kärsinyt :)! Alussa oli tietenkin hämmentynyt ja pelokas... (viikon tai pari) sitten alkoi tottumaan siihen, että mr. Laku on muuttanut juustoisimmille maille.
      Kunhan pidät rotallesi enemmän seuraa kuin ennen.
      Älä myy rottaa pois :(! Se saattaa kuolla stressiin, että menetti rakkaimpansa ja sitten viellä sinut :(! Vaikka myisit sen, niin ehkä toiset rotat eivät hyväksy häntä omaan laumaansa. Ehkä uudet omistajat joutuisivat myymään herrasi pois... uudestaan. Jos he eivät löydä uutta kotia, tuskin rottasi olisi iloisempi yksin siellä kuin yksin sinun luonasi. He saattaisivat jopa lopettaa sen, jos he eivät löytäisi sille parempaa kotia. Olet sille tällä hetkellä kaikki kaikessa. Älä jätä sitä! Ole kiltti :( <3.

      • pakkopuuttuu

        " Mr. Vili on elänyt kesäkuusta asti yksin :(! Ei se ole kärsinyt :)! "
        Mistäs sinä sen tiedät? Se että rotta vaikuttaa ei kärsivältä eikä surulliselta ei sitä tarkoita että se ei kärsi yksinolosta. Et tiedä sitä että kaipaako se esim nukkuessaan viereensä toista rottaa. Tai että kaipaako se syödessä ruokaseuraa. Tai kaipaako se kaveria jonka turkkia voi hoitaa.
        Mitä tohon laumaan tulee, rotat yleensä hyväksyy laumaansa tosi helposti uusia jäseniä, varsinkin urosrotat ja varsinkin jos uusi jäsen on nuori.


    • Heiiirt

      Kyllä rottasi selviää <3 meillä on myös yksikseen elävä poikarotta karvanlaadultaan topaz ja sileäkarvainen. Ostaisin mielelläni hänelle kaverin, mutta herra elää viimeisiä viikkoja... (kasvain poskessa D: ) Mr. Vili on elänyt kesäkuusta asti yksin :(! Ei se ole kärsinyt :)! Alussa oli tietenkin hämmentynyt ja pelokas... (viikon tai pari) sitten alkoi tottumaan siihen, että mr. Laku on muuttanut juustoisimmille maille.
      Kunhan pidät rotallesi enemmän seuraa kuin ennen.
      Älä myy rottaa pois :(! Se saattaa kuolla stressiin, että menetti rakkaimpansa ja sitten viellä sinut :(! Vaikka myisit sen, niin ehkä toiset rotat eivät hyväksy häntä omaan laumaansa. Ehkä uudet omistajat joutuisivat myymään herrasi pois... uudestaan. Jos he eivät löydä uutta kotia, tuskin rottasi olisi iloisempi yksin siellä kuin yksin sinun luonasi. He saattaisivat jopa lopettaa sen, jos he eivät löytäisi sille parempaa kotia. Olet sille tällä hetkellä kaikki kaikessa. Älä jätä sitä! Ole kiltti :( <3.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe