Mitä mieltä ootte, onko jollain kokemuksia? Valmistun lukiosta keväällä ja ensihoitajaksi olisi kova halu, mutta nyt kun kävin opolla ja oon lukenut miten tiukkaa on päästä esivalinnasta läpi, meinaa pelottaa.
Kattelin muutamia kursseja jo tuolta, mutta ovat niin kalliita että en mielelläni menisi ennen kun kuulee mielipiteitä.
Auttaako valmennuskurssi soteliin ensihoitajaksi?
5
2626
Vastaukset
- Thhhhh
Mihin meinaat hakea ensihoitajaksi? :) soteli esivalintakokeeseen ei mielestäni kyllä mitään kalliita kursseja tarvitse. Esivalintakokeeseen tulee materiaalia jonka luet huolella moneen otteeseen niin osaat kyllä! :) lisäksi esivalintakokeessa on matematiikan osio , englannin osio ja äidinkielen osio. Nuo osiot ovat suht. Helppoja, kunhan nyt vähän osaa matikkaa ja englantia sekä ymmärtää lukemaansa niin pärjää äidinkielenkin osiossa oikein hienosti. Toki kannattaa ajatella miten itse asian koet, jos koet kurssin tarpeellisena niin miksikäs ei.
Opiskelen itse terveydenhoitajaksi ja kolmannella yrittämällä pääsin sisään, esivalintakokeen olen läpäissyt kevyesti aina mutta valintakokeeseen tyssäsi aiemmin. Tsemppiä tulevaan hakuun! :) - a----
Ihan turhaa rahastusta vaan se valmennuskurssi. 0/5
- Moi435
Mielestäni esivalintakoetta ajatellen valmennuskurssi kuulostaa täysin rahastukselta.
Laske lukion lyhyen matikan laskuja, harjoittele yläaste/lukio tasoisia enkun luetun ymmärtämisiä (ei todellakaan yhtä vaikea kuin esim jossain ylppäreissä, ennemmin tosiaan mielestäni jotain 9luokan/lukion 1. luokan tasoa) ja jos et ole hyvä suomenkielen luetunymmärtämisissä niin tee jotain lukion äidinkielen luetunymmärtämistehtäviä.
Tärkeintä kuitenkin lukea ennakkomateriaali huolella ja ajatuksella läpi vähintään muutamaan kertaan.
Itse panostin juuri tuohon ennakkomateriaaliin ja pääsin heittämällä läpi hyvillä pisteillä (65p). Muihin osioihin en harjoitellut erikseen, sillä mielestäni ne tosiaan oli paljon helpompia kuin esim lukiossa vastaavat, joten uskoin pärjääväni niissä ja pärjäsinkin (viime keväänä tein esivalintakokeen ilman ennakkomateriaalin lukemista ajatuksella että nään millaisia tehtäviä ja silloin toki läpipääsy kaatui sitten siihen etten ollut materiaalia edes avannut, mutta tosiaan sen perusteella osasin odottaa että muut osiot on helppoja. - soteli17
Kiitti vastauksista, oon kyl nyt samaa mieltä ettei kannata mitään 500 euroa maksaa.
Oon vaa tosi huono matikassa ja enkussa, kirjotukset meni ihan miten sattuu syksyllä enkun osalta... matikkaki on aika heikko. Mut ehkä sitä pitää sitte ite yrittää lukee.
Ku jos vois saaha vaan parilla sadalla jonkun nii ois hirmu hyvä, iha vaa semmosen aikataulutuksen ja motivaation kannalta, oon tosi huono ite lukemaan. Menee muute välivuodeks ja ei kyllä nappais. - kannattaamiettiä
Jos on ollut vaikeuksia esim. matikassa, enkussa tai luetunymmärtämisessä, niin voi olla hyödyllinen. Aika omakohtaista. Kyllähän kurssi aina myös motivoi, mut niin en kyllä mitään 400 euroa maksas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094256
- 783476
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803302Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243219Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223182- 722906
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452780Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim622744Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852549- 332394