Paranin kroonisesta migreenistä

Nainen39v

Koen kansalaisvelvollisuukseni kertoa kaikille että toivoa on!
Sairastuin migreeniin 14-vuotiaana. Kohtauksia oli noin kerran kaksi kuukaudessa ja käytin elämäni aikana yhteensä 23 vuotta imigrania/sumatriptaania. Koska työelämään siirryttyäni migreenit lisääntyivät, minulle määrättiin ennaltaehkäisevä migreenilääke seloken. Sen teho kesti noin kaksi vuotta kunnes tilanne taas paheni. Minulla kokeiltiin sen jälkeen myös KAIKKI muutkin migreenin ennaltaehkäisyyn olevat lääkkeet muttei apua tullut. Niimpä käytin vaan triptaaneja migreeniin ja lopulta niitä meni lähes päivittäin kahdeksan vuoden (!!!) ajan. Elin erittäin stressaavaa elämää ja migreeni oli jokapäiväinen huono hirveä ystävä. Kyse ei ollut särkylääkepäänsärystä koska pahin oireeni ei ollut päänsärky vaan pahoinvointi ja ääni-, valo-ja hajuherkkyys mitkä kaikki laukaisivat migreenin. Riitti että menin metroon niin sain migreenin, kaikki liikkuvat valot autoissa...arjessa missä ikinä näkikin, laukaisivat migreenin.
Kolme kertaa minut "vieroitettiin" tuloksetta imigranista. Tuloksetta koska ei itse päänsärky ollut se pahin oire. Vuodet vieri ja migreeni jatkui ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat vitamiinit ja akupunktiot ja homeopatiat kokeilin mutta migreeni palasi aina vähintään parissa päivässä.
Lääkärit kieltäytyivät lopulta määräämästä imigrania ja tarkoitus oli kokeilla hermomyrkkyä eli botuliinia.
Olin näiden 8 migreenivuoden aikana googlannut kaikki mahdolliset ja mahdottomat hoidot migreeniin. Tiesin että maailmalla käytetään kannabista migreenin hoitoon ja koska olin toivoton päätin kokeilla kannabista. Käytin erittäin harvoin mutta se vei kohtauksen mennessään. Jossain vaiheessa ystäväni kysyi milloin sinulla viimeksi on ollut migreeni ja vastasin "en muista". Tajusin että toivoa on.
Olen koko elämäni ollut neurologian poliklinikalla hoidossa ja purskahdin itkuun kun lääkäri sanoi että nyt on pakko lopettaa kokonaan imigran lääkitys. Tiesin että elämästäni tulisi helvettiä ja niin tulikin. Viimeiset vaihtoehtoni olivat botuliini ja kannabis. Kun kaikki migreenilääkkeet loppui enkä saanut mitään apua, pakotin itseni käyttämään kannabista 2-3 kertaa viikossa. En ole mitenkään päihdehakuinen enkä erityisemmin nauti päihtymisestä. Alkoholia en käytä lainkaan koska sain ainakin ennen siitä aina migreenin.
Olen lukenut että maailmalla käytetään kannabista esim alkoholismista vierottautumiseen ja ihme tapahtui, en ole vuoteen käyttänyt yhden yhtä migreenilääkettä. Kun aloin käyttämään muutaman kerran viikossa kannabista (marihuanaa...sama kuin lääkekannabis) krooninen migreenini katosi. Kun joskus tuli migreeni, käytin taas kannabista. Mikä tahansa lajike ei suinkaan käy. Esim moni sativa lajike voi jopa laukaista migreenin joten olen erittäin tarkka siitä että käytän vain indica lajikkeita.
Kun olin käyttänyt säännöllisesti joka viikko kannabista noin kuukauden, vähensin käyttöä huomattavasti ja lopulta huomasin etten tarvitse kannabista enää lainkaan. Kaikki valo,-ääni,-ja hajuherkkyydet olivat kadonneet, päänsärky kadonnut, pahoinvointi kadonnut...mikä parasta...paranin myös matkapahoinvoinnista pysyvästi. Samoin kannabis paransi masennuksen, ahdistuksen ja huolestumisen. Olen aina ollut täydellisyyden tavoittelija ja oikein tunnollinen ihminen kaikin puolin.
Elin monta kuukautta ilman kannabista koska pystyin. Yhä tänä päivänä ihmettelen lähes päivittäin sitä että missä migreeni...tämä on aivan loistavaa...tämä on suuri ihme. Kroonisesta migreenistä paranin mutta migreeni oireilee joskus. Mikä on suuri ihme on se, että se menee jopa itsestään ohi ilman yhtäkään lääkettä! En voinut uskoa että sellaista migreeniä voi olla olemassakaan. Sen jälkeen kun aloin kannabiksen käytön, kertaakaan en ole oksennellut ja julkisissa liikennevälineissä pystyn taas 8 vuoden jälkeen matkustamaan sairastumatta.
Koska siitä on jo yli vuosi kun käytin viikottain kannabista, uskallan julistaa jo että se toimii.
Olen saanut hyvän elämänlaadun takaisin ja minulle jokainen terve päivä on suuri ihme. Peräti viisi lääkäriä tietävät parantumisestani ja iloitsevat siitä. Kukaan ei syytä minua rikolliseksi vaan kuinka uskomattomalta se kuulostaakin, he ovat kannustaneet säännölliseen kannabiksen käyttöön...mutta kuten kerroin...noin 11kk sitten tajusin etten Tarvitse kannabista enää säännöllisesti.

Nykyisin käytän kannabista noin kaksi kertaa kuukaudessa ja olen terveempi ihminen kuin ikinä. Olen hyvä veronmaksaja enkä mikään syrjäytynyt sosiaalitapaus. Jos migreeni sen kaksi kertaa kuukaudessa sattuu muistuttamaan auroilla, käytän marihuanaa ja migreeniä ei ikinä tule. Olen pilvessä sen 4-6 tuntia ja sen jälkeen Täysin työkykyinen. Ei mitään ongelmaa tehdä tarkkuutta vaativaa työtä vaikka edellisiltana olisi ollut pilvessä. Sekin on loistava juttu.

Kirjoitin tämän rohkaisuksi niille joilla on jopa koko elämän ollut krooninen migreeni ja toivo on jo loppunut.
Monissa maissa kannabis on jo laillista ja lääkekannabis myös suomessa. Toivoa on!

0

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
        Maailman menoa
        159
        6997
      2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
        Jyväskylä
        33
        4123
      3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
        Maailman menoa
        115
        2171
      4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
        Nurmijärvi
        62
        1946
      5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
        Ikävä
        82
        1456
      6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
        Hybridi- ja sähköautot
        196
        1454
      7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
        Ikävä
        73
        1091
      8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
        Viihde ja kulttuuri
        14
        986
      9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
        Ikävä
        48
        979
      10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
        Ikävä
        225
        957
      Aihe