maidosta

herkkusuu

Onko kukaan tietoinen millaista maitoa mcdonaldsin pirtelöissä käytetään (onko pastöroitua), onko turvallista raskausaikana? Entäs hampurilaisissa käytettävä ulkomainen juusto? Sitä ei ainakaan tietääkseni kuuumenneta...

7

2501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös herkkusuu

En osaa ottaa kantaa sen enempää kuin, että herkuttelen kaikkein parhaiten syömällä kotona.

Mukavaa raskausaikaa! :)

• Gigi

Eipä ole moinen tullut edes mieleenikään! Olen huoletta syönyt mm. hampurilaisia ja kaikkea mahdollista, välttänyt vain ihan ilmeisiä mistä on varoiteltu..Toisaalta suosin enemmän suomalaista, heseä yms..

Meneeköhän jo hätävarjelun puolelle?:)

• Lillukka

No huh huh.. Eipä ole käynyt mielessäkään... Ei kai sitä saisi syödä mitään ruoka-aineita jos ruetaan oikein kaivelemaan... Meneekö todellakin vähän yli?? Olen itse syönyt hyvällä ruokahalulla hamppareita...

• stressi vapaa
      • huoletta

kyllä niitä voi täysin huoletta ja hyvällä ruokahalulla syödä!!! kyllä suomessa on sen verran tarkat nuo kriteerit mitä saa myydä ja mitä ei!! maalaisjärjenkäyttö sallituua ;)

• töissä

Hesetä en mene takuuseen, mutta mäkissä pirtelöissä käytetään pastöroitua maitoa, itseasiasiassa mäkissä ainakin pirtelö/jäätelökone pastöroi pirtelö/jäätelömassan joka yö. (sen takia mm. öisin avoinna olevat ravintolat eivät voi myydä pirtelöä yöaikaan. Juustoa hampurilaisissa voit vedellä ihan huoletta niin kuin muitakin juustoja. Juusto on cheddaria, ei siis tuorejuustoa, ja tehty pastöroidusta maidosta.

Jos haluat vielä varmistusta asiaan niin voit käydä mäkkärin sivuilla www.mcdonalds.fi, jossa on kaikista tuotteista ravintoainetiedot. Voit myös lähettää kysymyksesi palautteena suoraan mäkille (toimistolle9, he vastaavat sieltä kyllä tosi nopeasti ja mielellään kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Myöskin kaikissa mäkkäreissä on saatavilla ruokaesitteitä, joista löydät kaikkien tuotteiden raaka-ainetiedot!! Ja voit kysäistä asiaa asioimassasi ravintolassa, yleensä siellä on joku paikalla, joka osaa asiaan vastata ja jollei osaa niin selvittää asian.

Toivottavasti on apua sinulle ja muille säikyille :). Itse olen töissä mäkkärissä neljättä vuotta vuoropäällikkönä, joten hiukkasen on knowhowta asioista. (Syön muuten vähintään kaksi kertaa viikossa töissä hampurilaisen cheddarjuustolla ja ison kannun pirtelöä, kun ei siellä oikein muu maistu.......) että antaa mennä vaan!! Tervetuloa meille mäkkiin! :)

• hah

Tarkoitan että myös ulkomaiset kasvikset ovat siellä "kiellettyjen listalla" (listeriavaara jälleen). Hampurilaisissahan käytetään ainakin jäävuorisalaattia ja tomaattia... Miten seulot ruuasta kaiken mahdollisen "kielletyn"?

Ihan turhaa vouhotusta! Niin tarkkaan ei voi elää, etteikö vaikka vahingossa söisi jotain "kiellettyä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      36
      3628
    2. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3167
    3. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      59
      3137
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      53
      2980
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2579
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      35
      2157
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2119
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      1962
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1839
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      49