Mikä minä olen?

sekaisinnn

Isäni on ruotsinsuomalainen, mutta osaa vain huonosti suomea. Äitini on periaatteessa suomenruotsalainen, mutta ei oikeasti sellainen, vaan Aasiasta suomenruotsalaiseen perheeseen adoptoitu. Hän puhui minulle suomea ja isäni ruotsia. Asuimme Ruotsissa viime vuoteen asti. Nyt asumme Suomessa. Mikä minä olen?

Olenko vain sen Aasian maan ihminen, joka on joutunut tänne? En sano maata ettei tunnistettaisi.

6

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olensuomalainen_

      Olet osin suomalainen ja osin aasialainen geneettisesti, joka sattuu osaamaan ruotsia sekä suomea. Kulttuuritausta on kuitenkin ehkä ruotsalainen ja jos osaat suomea tunnet todennäköisesti myös suomalaisuutesi itsessäsi.

      • sekaisinnn

        Osaan melkein täydellistä suomea, mutta en tunne suomalaisuutta identiteetissäni sillä tavalla kun luulen että muut tuntevat. Ruotsalaisuus on myös jäänyt etäiseksi, koska ruotsalainen kulttuuri on painettu alas ja maa menettänyt sielunsa. Olisin sopeutunut paremmin Ruotsiin, jos se olisi ollut ruotsalaisempi.

        En tunnu kuuluvani minnekään.


    • mahtavaamonellatavalla

      Sinulla on paljon mahdollisuuksia!

      Kulttuuritaustasi on todella rikas!
      Hyvä että puhut suomea, suomi on todella jännittävä ja rikas kieli. Hyvä että hallitset myös ruotsia. Mahtavaa että sinulla on myös aasialaiset juuret!

      Etsi oma paikkasi ja tunne että sinulla on mahtavat mahdollisuudet! Kaikki kulttuuritaustasi ovat arvokkaita. Opiskele myös sen aasialaisen kulttuurin kieltä mistä tulet. Yliopistoissa on mahdollista.

      Näin on, että kaikilla niillä, joilla on erilaisia kulttuuritaustoja, - että heillä on identiteskris/identiteettiongelma. - Kaikilla ihmisillä on!

      Käännä kaikki parhaaksi ja ole kiitollinen, että sinulla on niin minta identiteettiä, ja niin paljon mahdollisuuksia!

      Kaikkea hyvää sinulle ja iso hali minulta!

    • Skånepåg

      Tuolla, missä huojuu vienot viljapellot,
      missä tummanvihree metsä huminoi,
      missä mökin luona soivat karjankellot,
      siellä kehdon sain ja kasvoin, unelmoin.
      Päivä paistoi hakamailla, kotitiellä.
      Kun mä lasna leikin, lauloin, ilakoin.
      Ah, ne muistot, jotka jäi, ne muistan vielä.
      ne on kauneimmat, joita muistaa voin.
      : Lännen kaukomailta aatokseni kiitää
      Kohden kotia, min kaiho mieleen toi.
      Vaikka monta aikaa mennyt on jo siitä,
      lapsuuskotia en unhoittaa ma voi.

      Gott Nytt År! (Sama Suomeksi) :)

      • Eräs_lukija

        Kiitos, "Skånepåg" tästä ihanasta runohetkestä :-)
        Kyllä koskenlaskija-ruisleivän ja kahvikupposen kanssa
        sopii muistella hellyydellä Suomen viljapeltojakin,
        vaikka se Ruotsin leipävilja heiluu edessä.
        Hyvää kevättä ja kesää sinulle!


      • Skånepåg
        Eräs_lukija kirjoitti:

        Kiitos, "Skånepåg" tästä ihanasta runohetkestä :-)
        Kyllä koskenlaskija-ruisleivän ja kahvikupposen kanssa
        sopii muistella hellyydellä Suomen viljapeltojakin,
        vaikka se Ruotsin leipävilja heiluu edessä.
        Hyvää kevättä ja kesää sinulle!

        Det e ente lätt å va ödmjuk :-*


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe