Näin on näreet

että ensimmäinen joulu kun olen istunut lattialla tekemässä joulupaketteja siis käärimässä lahjoja joulupaperiin ja silleen kun en meinannut päästä lattialta ylös tunnin istunnon jälkeen. Nyt alkaa nivelien pehmitysjumppa koska aion olla liikkuvassa kunnossa loppuun saakka kuten mammanikin.
Miksiköhän ihmiset sairastuu niin paljon joulun aikoihin?

105

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvi.va

Hyvä kysymys tuo joulun aikaan sairastuminen. Johtuuko pienoisesta stressistä vaiko tästä pimeästä ajasta.

Ehdinkin kirjoittaa tuonne toisaalle, että menen tänään hierojalle. Tuo jalka, joka syksyllä venähti sienimetsässä lipeämisen yhteydessä on kyllä parantunut. Mutta alaraajat tosi väsyneet. Liekö siitä, että kävelen varovaisesti ulkona, jännitän lihaksia vaikka on liukuesteet.
      Sorminivelet kuluneet. Mutta ei luovuteta ei :)

• ent.siivoojaparka

Salilla olen huomannut minulla olevan paljon enemmän voimaa kintuissa kuin käsivarsissa ja muissa lihaksissa.
        Kintuilla väännettävissä koneissa saa painot olla 45-50 kiloa, mutta käsillä väännettävissä vain 10-15 kiloa, 20 tuntuu jo tosi raskaalle, 25 ei änähdäkkään.

Siitä päätellyt, että lähitaisteluun joutuessa viisaampaa potkaista kuin alkaa nyrkkeilemään.

• talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Salilla olen huomannut minulla olevan paljon enemmän voimaa kintuissa kuin käsivarsissa ja muissa lihaksissa.
        Kintuilla väännettävissä koneissa saa painot olla 45-50 kiloa, mutta käsillä väännettävissä vain 10-15 kiloa, 20 tuntuu jo tosi raskaalle, 25 ei änähdäkkään.

Siitä päätellyt, että lähitaisteluun joutuessa viisaampaa potkaista kuin alkaa nyrkkeilemään.

Niin muuten on minullakin jalat vahvemmat. Fillarointi, vesijumppa ja sauvakävely. Käsiä mä treenaan kyllä vesijuostessa ja sauvakävellessä. On mulla pölyiset puntitkin joita siirtelen siivotessa.

Tuli siellä hierojalla puheeksi muuttoni ja hieroja sanoi mun kyykänneen takareidet kireiksi. Ei sitä huomannutkaan tehdessään.

• KurppaMummu

En enää jaksa valmistella joulua , kuten aikaisempina vuosina ja kyllä toi ikälisänä saatu nivelremppa kuuluu asiaan Ja onhan noita nuoremmilla, urheiloiden riesana .Minun täytyy näin julkisesti pyytää anteeksi , jos jolllekin on tullut paha mieli kirjoituksistani .Laastaria haavoihin Hyvää joulumieltä sinne suuntaan 🎼🎵🎵🎼🎶 Glögiä ja pipareita tarjolla tänään jokaiselle .Sinä tuskin kuikuilet toisilla nimimerkein , jos ei ole mitään syytä. Prepeid liittymä tulossa käyttöön toisella on muuta käyttöän.Tulihan tuota tekstiä kun piti toivottaa sinulle joulun iloa ja perheellesi Terv .KurppaMummu

• reppuriika

Jos nyt vasta huomasit ongelman nivelissäsi ja heikentyneissä lihaksissa. Jos ei niveliä ja lihaksia reenaa niin toimivuus menee. Hyvä kun asia tulee ilmi vielä hyvän sään aikana.
      Ikäihmiselle tekee takapakkia jo viikon makuu laitoksessa. Olette varmaan kuulleet uutisista, että vanhuksia pitäisi kävelyttää sairaalassa noin 500 metriä, jotta kävely ja nouseminen ylös säilyisivät.
      Meikäläiselle pakkasjaksot ovat haaste. Sisällä ei tule liikuttua tarpeeksi. Astma- ja hengitysoireiden vuoksi ei ulkona lenkkeily tee hyvää.
      Aletaan liikkumaan. En halua henkilökohtaista avustajaa ainakaan vielä aikoihin.

• Jumppaan ja liikun ajoittain ahkerastikin; nyt on tullut pidettyä pieni väli ja tuo pitkä sessio lattialla todellakin kangisti. Sain kuntopyörän joululahjaksi Lutuselta ja nyt vain taas polkemaan jumpan jälkeen. Olen toki huomannut että lattialta ylös nousu on tullut vaikeammaksi vuosi vuodelta; huomasin sen jo kun olin vielä työssä kun aamupiiri esikoululuokan kanssa lattianpinnasta tuli vaivalloiseksi ja siirryimme tuolipiiriin sitä mukaan kun henkilökunnan ikä lisääntyi.
        Pikkuisen joudun käsivoimilla avittamaan kun nousen pois leijonatassuisesta kylpyammeestanikin.

• hehe Kurppa, hyvää joulunalusviikkoa sinullekin. Täällä ei ole ollut mitään isompaa stressiä kun lahjatkin on melkein kaikki tilattu nettikaupasta. En todellakaan kuulu tähän nikinvaihtajajengiin tai siis niihinkään jotka joskus kirjoittavat ikään kuin muodon vuoksi rekatulla mutta yleensä puskasta, huvinsa kullakin. (Olenkin sanonut jo aikaisemminkin että minusta olisi parempi jos suomi24 poistaisi tämän mahdollisuuden käyttää muuta kuin rekattua nimimerkkiä: se on vain ikäänkuin porsaanreikä trollaamiselle).
      Olen ollut heikosti mukana noissa karhujenkin pippaloissa etupäässä kiireesti lukaissut ja todennut että joo...mukavaa katsoa miten toisilla on sana hallussa. (Minä se teen vain kaikki karhujen kuviot Pikku-Karhun perässä :))
      Lutusen veli tekee lähtöä tästä maailmasta haimasyöpä on pahasti levinnyt. Siitä mollivoittoinen nuotti.

• Lattialta ylös nousemisen vaikeus ei ole sairautta vaan esimakua vanhuudesta. En puuhastele enää lattiatasolla. Työpöytäni on keittiön baaripöytä, jossa on korkeutta riittävästi, että voin seisoa suorassa paketoidessani.

• ent.siivoojaparka

"""... minusta olisi parempi jos suomi24 poistaisi tämän mahdollisuuden käyttää muuta kuin rekattua nimimerkkiä: se on vain ikäänkuin porsaanreikä trollaamiselle)."""

Mutta kun sitä rekattuakin pystyy vaihtamaan eri nimimerkeiksi ja niitä rekattuja voi olla samalla kirjoittajalla monta, niin ei se mitään ratkaise loppujen lopuks.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

"""... minusta olisi parempi jos suomi24 poistaisi tämän mahdollisuuden käyttää muuta kuin rekattua nimimerkkiä: se on vain ikäänkuin porsaanreikä trollaamiselle)."""

Mutta kun sitä rekattuakin pystyy vaihtamaan eri nimimerkeiksi ja niitä rekattuja voi olla samalla kirjoittajalla monta, niin ei se mitään ratkaise loppujen lopuks.

Niimpä.
        Trollit osaavat kaikki konstit.
        Me normaalit ei silleen edes tiedetä kaikista mahdollisuuksista :(

• nikkinennakki
        Paloma.se.co kirjoitti:

Niimpä.

Te normaalit?

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Niimpä.

Te normaalit vain raakutte vuosi toisensa jälkeen kuin ruosteiset robotit jonkun (kenen keksimän?) "parannuksen" perään tietämättä edes (ottamatta selvääkään) tuleeko sellaisesta olemaan mitään varsinaista hyötyä kenellekään tai parannusta mihinkään.

Luoja hyvästi varjelkoon minua tulemasta normaaliksi koskaan.

• Tavuviiva

Te normaalit vain raakutte vuosi toisensa jälkeen kuin ruosteiset robotit jonkun (kenen keksimän?) "parannuksen" perään tietämättä edes (ottamatta selvääkään) tuleeko sellaisesta olemaan mitään varsinaista hyötyä kenellekään tai parannusta mihinkään.

Komppaan.
        Tnneälyä pitäisi olla hieman enemmän kuin keltiäisessä, noin nätisti sanottuna.
        Mä oon miettinyt, onko Palomalla mitään sanomista Suomi24 kirjoittajan nimimerkkioikeuksiin tai vapauksiin.
        Samaa hapatusta pitää yllä päivästä toiseen.

En taida enkä edes tahdo kuulua normaaleihin ja tavallisiin.
        Rajoittaa näköjään useinkin elämää, ajatusten juoksua ja mielikuvituksen lentoa aika tavalla.

• Tavuviiva
        Ancelina kirjoitti:

En taida enkä edes tahdo kuulua normaaleihin ja tavallisiin.
        Rajoittaa näköjään useinkin elämää, ajatusten juoksua ja mielikuvituksen lentoa aika tavalla.

Pakko kysyä, oletko Paloman kaksossisar. Ajatustyyli on melkein identtinen.

• Tavuviiva kirjoitti:

Pakko kysyä, oletko Paloman kaksossisar. Ajatustyyli on melkein identtinen.

Tuskinpa ollaan, Paloma taitaa olla 5-6 vuotta minua vanhempi.
        Lisäksi hän kertoo olevansa normaali, jollaiseksi minä en itseäni tunnista.
        .

• KurppaMummu

Lohtua sinne kotiin teille Aina on niin ikävä kuulla läheisten sairastumista ja tuttavien , ystävien .Jaksamista tulevaan 😢

• Miksi laahostat jokaisessa ketjussa antamassa palautteita, mutta jos sinulta kysyy perusteluja mielipiteellesi et vastaa. Se tekee kannanotoistasi epäluotettavia.

• ent.siivoojaparka

KurppaMummu unohti vaihtaa nikkiä sen jälkeen kun jätti hyvästit palstalle. Sattuuhan sitä.

"KurppaMummu
        15.12.2016 8:26
        ....En jää palstalle Tulee niin paha mieli ja omassa elämässä on hyviä asioita tarjolla. Toivottavasti saatte Lesken valeprofilille seuraajia En halua olla mukana tässä seurassa 🎶🎼 Terv.KurppaMummu"

• KurppaMummu

Tarkoitinn Lesken aloitusta En halua olla hänen valeprofiilin kanssa tekemisissä Enkä sitä trollaavien matkassa Kuvia photosihopattu siihen tarkoitukseen vale postauksella Huijari koko tyyppi 😡

• korppis11
        KurppaMummu kirjoitti:

Tarkoitinn Lesken aloitusta En halua olla hänen valeprofiilin kanssa tekemisissä Enkä sitä trollaavien matkassa Kuvia photosihopattu siihen tarkoitukseen vale postauksella Huijari koko tyyppi 😡

Mitä kuvia 😒 Mikä valeprofiili, mikä oikea profiili, kurppako?

• KurppaMummu
        korppis11 kirjoitti:

Mitä kuvia 😒 Mikä valeprofiili, mikä oikea profiili, kurppako?

Mikä lie on oikea? Etkö ole seurannut tyypiä vai sinäkö muiden peesajana No saatu yhtä sun toista selvittettyä 😐

• ent.siivoojaparka
        KurppaMummu kirjoitti:

Täällähän voi pysyä poissa mistä ketjusta hyvänsä (palstaltakin) ilman sen kummempia selittelyjä.
        Ei tämä ole koulu tai työpaikka, missä on seliteltävä ja anteeksipyydeltävä poissaolojaan. Täällä on vapaus olla, tulla ja mennä ihan niinkuin itse haluaa toisilta lupaa kyselemättä.

Ei kukaan tule laittamaan sinua tilille siitä miksi juuri sinä (kuka sitten lienetkin) et jossain ketjussa kommentoi.

• KurppaMummu

Kiitos , kun tajuat Trollaajille ei ole hyvä antaa mitään ylimääräistä itsestään En ole feikkiprofiilin takana " satuillen omiani " Hyvää vain sinne suuntaan !

• palsta.poliisiko

Täällähän voi pysyä poissa mistä ketjusta hyvänsä (palstaltakin) ilman sen kummempia selittelyjä.
        Ei tämä ole koulu tai työpaikka, missä on seliteltävä ja anteeksipyydeltävä poissaolojaan. Täällä on vapaus olla, tulla ja mennä ihan niinkuin itse haluaa toisilta lupaa kyselemättä.

Ei kukaan tule laittamaan sinua tilille siitä miksi juuri sinä (kuka sitten lienetkin) et jossain ketjussa kommentoi.

enkelhän tääl komentelee millon kukakii on vääräs ketjusa. Roosa vaa musaketjus ja talvis ei sinne saa mennä.

• palsta.poliisiko kirjoitti:

enkelhän tääl komentelee millon kukakii on vääräs ketjusa. Roosa vaa musaketjus ja talvis ei sinne saa mennä.

Jos minua tarkoitat, niin vääriä luuloja levittelet.
        Mikä sulla on tarkoituksenasi? Että poistuisin palstalta?

Kovasti yrität kirjoitustyyliäsikin kehnommaksi muuttaa, mutta...

• joopastajoo
        palsta.poliisiko kirjoitti:

Silkkaa vittuiluu se on 😡😡😐😐😐

• sitä.saa.mitä.tilaako
        Ancelina kirjoitti:

Jos minua tarkoitat, niin vääriä luuloja levittelet.
        Mikä sulla on tarkoituksenasi? Että poistuisin palstalta?

Kovasti yrität kirjoitustyyliäsikin kehnommaksi muuttaa, mutta...

lueppa tarkemmin noita sanomiasi... vasta ryöpytit roosaa ettei osalistu muihi ketjuihin ja tässä ketjussa ryöpytät talvista... sininen saa ohjata

• sitä.saa.mitä.tilaako kirjoitti:

lueppa tarkemmin noita sanomiasi... vasta ryöpytit roosaa ettei osalistu muihi ketjuihin ja tässä ketjussa ryöpytät talvista... sininen saa ohjata

Ymmärrä sinä lukemasi.

• piiloo
        sitä.saa.mitä.tilaako kirjoitti:

Anceli on sellainen piilopiruilija.

• piiloo kirjoitti:

Anceli on sellainen piilopiruilija.

Sinä sentään ihan uudesta puskasta rohkeasti taas veetuilusi kirjoitat.

• talvi.va

En sen enempää ota kantaa asiaan kuin, että puskasta mä olen siinä yhessä ketjussa ilkeimmät kommentit saanut.

Tänään uusi päivä ja kilpeni klommot on siloitettu :)

• talvi.va kirjoitti:

En sen enempää ota kantaa asiaan kuin, että puskasta mä olen siinä yhessä ketjussa ilkeimmät kommentit saanut.

Tänään uusi päivä ja kilpeni klommot on siloitettu :)

Puskista nuo ilkeimmät kommentit mullekin laitetaan.
        Kuten muillekin, esim. Palomalle kirjoitetaan tosi ilkeitä.
        Onko siellä puskissa yksi vai monta, sitä ei voi tietää.
        En käsittääkseni eilenkään mitenkään ilkeästi sinulle kommentoinut, mutta jokainen ottaa sanat kuten haluaa.

Uusi päivä, minä en lommoja noista heitoista saa, vaikka ei mulla ole kilpeäkään.

• talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

Puskista nuo ilkeimmät kommentit mullekin laitetaan.
        Kuten muillekin, esim. Palomalle kirjoitetaan tosi ilkeitä.
        Onko siellä puskissa yksi vai monta, sitä ei voi tietää.
        En käsittääkseni eilenkään mitenkään ilkeästi sinulle kommentoinut, mutta jokainen ottaa sanat kuten haluaa.

Uusi päivä, minä en lommoja noista heitoista saa, vaikka ei mulla ole kilpeäkään.

Oma oli vikani eilen. Luin huolimattomasti. Aina ei huomaa ketjujen väliin kirjoitettuja kommentteja.
        Pyydän anteeksi Sinulta!

• talvi.va kirjoitti:

Oma oli vikani eilen. Luin huolimattomasti. Aina ei huomaa ketjujen väliin kirjoitettuja kommentteja.
        Pyydän anteeksi Sinulta!

En ole syytön minäkään, pitää opetella vähän hillittemään itteään.
        Pidetään asia sovittuna, jatketaan paremmalla mielellä.

• Harmi kun minulla ei ole vakavaa vaivaa eikä vakavaa sairautta.
      Ei edes suvulla ja tuttavilla.
      Päätin kuitenkin kirjoittaa edes pikkuisen, sini-nikillisten tueksi.
      Könysin aamulla puolisen tuntia lattialla.
      Eilen tuli lattiat imuroitua.
      märk.mop.
      Ostin nääs aamulla uuden kirjoittimen.
      Epson WF2610.
      Copy, Scan, Write, Convert.
      Ja hänet piti purkaa laatikostaan sekä asentaa toimintaan.
      -
      Kyllä menee taas luja-tekoinen pahvi-laatikko hunningolle.-
      -
      Täyttäkääs nyt tuo musa-aloitus.
      Yritän sitten tehdä taas uuden ja nätin pilattavaksi.
      Muistakaa että sitä isännöi vuorostaan ystäväni koti-kiusattu.

H.

• hunksz

Sinä johtotähti monien polulla, ei se täyty, ellet itse siellä näyttäydy.
        .

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Sinä johtotähti monien polulla, ei se täyty, ellet itse siellä näyttäydy.
        .

"Ancelina

Onhan kiusattu ennenkin ihmeitä tehnyt? :)
        Minä luotan mieheen kuin vuoreen.
        Ei hänelle kukaan pilkaa kehtaa riimitellä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina

H.

hunksz

Älä viitsi typerehtiä, hoida itse hommasi.
        .

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Ancelina

H.

"hunksz"
        Mitä ihmeen ideaa on tehdä aloitus ja odotella, että se täyttyisi, että saisi tehdä taas uuden, johon itse ei viitsi pahemmin vaivautua vastaamaan. Ja sysää aloituksensa jollekin toiselle. Kummallista ja outoa.
        Minusta voisit sitten olla tekemättä laisinkaan musiikkialoitusta ja antaa vaikkapa koti-kiusatun itsensä tehdä omanlaisensa musiikkialoituksen, jos hän niin tahtoisi.
        Niin kauan, kun sinä musa-aloituksia vääntelet, niin k-k ei omaa musa-aloitusta tee, koska sinähän tietysti ryntäisit hänen aloitukseensa ilmaisemaan mielipiteesi, että hän ivaa sinua, koska on tehnyt musa-aloituksen.
        Ja kuka viitsii tulla sinun aloitukseesi, kun useimmat joko kirjoittaa väärin mielestäsi tai musiikki on paskaa rämpytystä tai kirjoitus ei liity musiikkiin tai muuten vaan joku lässyttää.
        Minäkin siihen yhteen aloitukseen yhyin, koska se sikolätti(sinun valikoima sana) oli minulle tarjottimella annettu. Voi Heeeevetti sentäs, minkä Rrrrrryöpyn sain niskaani. Noh, ei siinä mitään, sainpahan muutamat hymyt naamaani.
        Olisihan se mukavaa, jos palstalla olisi sellainen musiikkialoitus, johon kukin voisi kirjoittaa miten tahtoo ja keskustella musiikista ym. ym.
        .
        Anteeksi Paloma, että ryntäsin aloitukseesi kirjoittamalla aivan muuta kuin aloituksen aiheesta. Paitsi, että kyllä mä siitäkin toises kommentis puhuin:)

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Älä viitsi typerehtiä, hoida itse hommasi.
        .

"Heik-Anc"

Menkääs nyt kiukuttelemaan sinne musa-aloitukseen.
        Minun versiooni.
        Jotta saame sen täyteen.
        -
        Pari huomiota.
        Etenkin heikulle.
        Minä olen vastaillut aloituksessani paljonkin.
        Mutta aina musiikin tai riimien kautta toisten musiikkiin tai riimiin.
        Katsokaas kun se on aloitukseni idea.
        Jos sinne kirjoittaa kuin idiootti, saa tietenkin kuulla kunniansa.
        -
        Koti-kiusatun musa-aloitukset ovat aina sitä mitä Heikku kaipaa.
        Minun aloituksissani tarvitaan älyä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Heik-Anc"

Menkääs nyt kiukuttelemaan sinne musa-aloitukseen.
        Minun versiooni.
        Jotta saame sen täyteen.
        -
        Pari huomiota.
        Etenkin heikulle.
        Minä olen vastaillut aloituksessani paljonkin.
        Mutta aina musiikin tai riimien kautta toisten musiikkiin tai riimiin.
        Katsokaas kun se on aloitukseni idea.
        Jos sinne kirjoittaa kuin idiootti, saa tietenkin kuulla kunniansa.
        -
        Koti-kiusatun musa-aloitukset ovat aina sitä mitä Heikku kaipaa.
        Minun aloituksissani tarvitaan älyä.

H.

Tarkennan:

tunne-älyä...

H.

• hunksz kirjoitti:

Tarkennan:

tunne-älyä...

H.

hunksz

Minä en kiukuttele, annan palautetta, rakentavassa ja opastavassa hengessä.

Muita voit ehkä vedättää, höynäyttää ja komennella, heikkua ja minua et.
        .

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

.

"Ancelina"

Menee nyt hän sinne vaan.
        Ettei Palomankaan aloitus mene pilalle.
        Minä kommentoin ehkä sitten siellä teille.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Menee nyt hän sinne vaan.
        Ettei Palomankaan aloitus mene pilalle.
        Minä kommentoin ehkä sitten siellä teille.

H.

hunksz

Mene itse, päätän sitten onko aihetta liittyä seuraan, jopa kommentoiden.
        .
        Turnauskestävyyteni on kunnossa, olen tänään käynyt s-postikeskustelua yhden pojan kanssa. Liittyen saamaani tablet-suojukseen.
        Voitin sen(kin) kisan.
        .

• talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

.

En katso, että olisin vedätetty tai höynäytetty. Siivoan sen ketjun loppuun, kun sen sekoitinkin omalta osaltani.

Mistähän nyt tuulee... :)

• Ancelina
        talvi.va kirjoitti:

En katso, että olisin vedätetty tai höynäytetty. Siivoan sen ketjun loppuun, kun sen sekoitinkin omalta osaltani.

Eipä hän ole sinua sinne houkutellutkaan, joten ei liittyne sinuun.
        Enhän minä voi tietää, ketkä ovat höynäytettävissä.

• talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

Eipä hän ole sinua sinne houkutellutkaan, joten ei liittyne sinuun.
        Enhän minä voi tietää, ketkä ovat höynäytettävissä.

No voi voi :)

• talvi.va kirjoitti:

No voi voi :)

Eikäkö moi moi :)

• JAA.mävai
        talvi.va kirjoitti:

Ei saa kiusata angelia, hänhän on enkeli.Vain hän saa kiusata.

• JAA.mävai kirjoitti:

Ketäs nyt on kiusattu? Sinuako?

• talvi.va
        JAA.mävai kirjoitti:

Enhän minä kiusaa. Kilvestäni taisi jotain kimmota ;O

• Heikunkeikku

Teen sen kysymyksen, joka heti putkahti mieleeni, kun aloituksesi luin.
      Kuinka ihmeessä paketoit lahjat lattialla? Minusta tuntuu, että se olisi kaikkein huonoin paikka. Koskaan en lattialla ole itse paketoinut.
      Paketoin aina ison ruokapöydän päällä. Isommatkin lahjat on siinä helppo kietasta paperiin ja koristenauhat krupata.
      Jos lattialla paketoi, niin eikö sitten pitäisi olla konttima-asennossa? Polviknupuroihin tulee pipi:) Jos taas istuu takapuolensa päällä ja sivusuunnassa paketoi, niin keskiosa kehosta kiertyy inhosti. Vai levitätkö jalat haara-asentoon ja siinä sitten paperia pukkaat tavaroihin.

• Olen koko ikäni paketoinut joululahjat lattialla vaihdellen välillä jalat ristissä-intiaaniasennosta polvilleen ja takaisin lahjat pinossa toisella puolella, paperit, teipit, etiketit, nauhat jne. tykötarpeet edessäni lattialla (juuri samalla tyylillä kuin Navy CIS erittäin spesiaali agentti Ellie Bishop työskentelee erona se että hän syödä mutustelee vielä samalla kun levittelee papereitaan lattialle edessään) ja sitten valmiit paketit sitä mukaa kuusen alle. Nyt minulle aiheutti harmia jalkojen jäykistyminen jo muutaman paketin jälkeen ja siirsin lopuksi koko operaation keittiön pöydälle. Harmi oli pieni, mutta ylpeyteni sai kolahduksen. Että vanhuusko tulossa??? Olen aivan liian nuori sellaiseen.

• Tavuviiva

Mä paketoin sängyssä, pehmeällä matolla, sohvala, nojatuolissa ja pöydällä. Paketointi on nimittäin tekniikkalaji.

• Metsässä kävely tekee liikkuville osille hyvää.
      Näin lumiseen aikaan traktorin tekemiä jälkiä myöten.
      On kantoa, risuja, kiviä ja monttuja joita väistellä ja myötäillä.

Oli minulla aikoja sitten yhtenä jouluna hammaskipua ja pari vuotta sitten toivuin keuhkokuumeesta.

Eikä tarvitse viikoksi mennä laitokseen lojumaan, riittää kun kotona loikoilee, sen jälkeen saa opetella uudestaan ripeämmin liikkumaan.
      Puhumattakaan kuukauden/kuukausien tauoista.
      .

• En ole vielä päässyt noin pitkälle, lahjoja käärimään... sinulla taitaa olla aikas isoja paketteja tulossa.... hyhyy....vaikea kätkeä yläkomeroihin....

Toivottavasti kaikki pysyvät terveenä joulun aikaan. Tälläiselle isoa operaatiota odottelevalle se on tosi tärkeää, ei saisi potea edes vuotavaa nenää saatikka köhää. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, niinhän se aina menee.

Joillakin voi jouluun kasaantua usein niin paljon odotuksia,(aina puhutaankin jo joulun odotuksesta ja toivotetaan jo hyvää joulun odotusta,) ja toiveita ja unelmia ja sitten kun se on ajankohtainen ja ei ehkä saakkaan sellaista joulua jota niin odotti esim omien perheenjäsenten taholta. Silloin se voi olla tunteitten tasolla tietty pettymyksen ja surun paikka joillekin.
      Tässä iässä on kyllä jo niin monta joulua elänyt, että tietää mitä odottaa, tietää, että joulu on antamisen aikaa monin tavoin. Kortteja, lahjoja, kukkia, aikaa.... se onkin parasta, se aika kun miettii mitä kenellekin ja juuri paketointi ja ajatuksen pakettiin liittäminen, mulla liikkuu värssyt pakettien mukana.... että näin ne näreet täällä päin.

• Asko751t

Mitäs pahaa viattomat eläimet on tehneet et sä noin sanot että ei anna eläintenkään arvoa ihmisille? Pahaa tekevä ihminen ei yllä lähellekään minkään elollisen arvoa silmissäni. Vaikka ihmisellä silti on se ihmisarvo, silti kuitenkin, Hitlerilläkin. Ja sit Hitleriin:synnit saa pyytämällä anteeks, eikä ole isoja tai pieniä syntejä, on vain syntejä.

• Hupsista Asko751t kommenttisi taisi osua väärään paikkaan :)

• eppu2

Vanhuus se on, kun pistää jäykkyyttä kehiin.
      Itse kyllä istuin tuolilla, kun paketoin ja emmeet pöydällä ja sohvalla.
      Tuossa joulusairastelussa lienee sitäkin, kun joillakin on tapana hössöttää yli voimiensa, niin elimistö yrittää kertoa, että jarruta.
      Meillä ammeessa ei ole mitään leijonanpäitä, minun täytyy kääntyä kontalleen, että pääsen ylös, mutta pääsen kuitenkin.
      Ajatelkaapa sitä, kun monet varmaan ovat huomanneet tuon kangistumisen yhdessä asennossa olemisessa, mikä vaara on silloin, jos yht´äkkiä joutuu vuodepotilaaksi.
      Nii, että liikettä niveliin vaan.

• Tavuviiva

Suosittelen uimista. Niveliä säästävää liikuntaa. Yritä antaa lahjaksi itsellesi tällainen lahja.

• Tavuviiva kirjoitti:

Suosittelen uimista. Niveliä säästävää liikuntaa. Yritä antaa lahjaksi itsellesi tällainen lahja.

Pitäisköhän lunastaa kuukausikortti lähikylän uimahalliin. En ole käynyt uimassa sisätiloissa ainakaan kymmeneen vuoteen. (Kesällä pulahtelen muutaman kerran joessa tai meressä tai sitten Suomessa rantasaunasta järvessä)

• Tavuviiva
        Paloma.se.co kirjoitti:

Pitäisköhän lunastaa kuukausikortti lähikylän uimahalliin. En ole käynyt uimassa sisätiloissa ainakaan kymmeneen vuoteen. (Kesällä pulahtelen muutaman kerran joessa tai meressä tai sitten Suomessa rantasaunasta järvessä)

Suosittelen. Tosin olen vähän jäävi. Pyöräsukelluksen jälkeisen kuntoutuksen perusteella p ä ä t i n aloittaa uimisen, mutta kas halli suljettiin huoltoa yms. Tämähän on se kohta, missä aktiivialoittaja lässähtää. Onneksi ostin ne teleskooppisauvat, joilla kepakoin kesällä. Nyt on Etelä-Suomessa ollut niin liukasta, joten vain hyötyliikunnasta on otettava kaikki irti. Pääväyliä hoidetaan, mutta ulkoilureitit, missähän kunnossa ovat. Ja luntakin on niin niukasti, että himohiihtäjät eivät lähimetsiin pääse. Jo Lahdessa taitaa olla paremmin lunta. Selittelen siksi, koska jonkinsortin liikunta kannattaa. Mulla oli tuollainen konttausvaihe ja könyäminen ennen kuntoutusta vuosi sitten.
        Niin, onko Ruotsissa mahdollista terveyskeskuksesta lääkärin/fysioterapeutin avulla päästä johonkin ryhmään? Jos on, menisin kuntoutukseen, huolehtimaan omasta liikkuvuudesta.
        Taka-ajatuksena mulla on, että mopoa (roll.) en vielä moneen vuoteen halua. Aikanaan varmaan hyvä vempain. Nyt muut konstit oltava.
        Minusta tämä olisi hyvä lahja monelle.

• Tavuviiva kirjoitti:

Suosittelen. Tosin olen vähän jäävi. Pyöräsukelluksen jälkeisen kuntoutuksen perusteella p ä ä t i n aloittaa uimisen, mutta kas halli suljettiin huoltoa yms. Tämähän on se kohta, missä aktiivialoittaja lässähtää. Onneksi ostin ne teleskooppisauvat, joilla kepakoin kesällä. Nyt on Etelä-Suomessa ollut niin liukasta, joten vain hyötyliikunnasta on otettava kaikki irti. Pääväyliä hoidetaan, mutta ulkoilureitit, missähän kunnossa ovat. Ja luntakin on niin niukasti, että himohiihtäjät eivät lähimetsiin pääse. Jo Lahdessa taitaa olla paremmin lunta. Selittelen siksi, koska jonkinsortin liikunta kannattaa. Mulla oli tuollainen konttausvaihe ja könyäminen ennen kuntoutusta vuosi sitten.
        Niin, onko Ruotsissa mahdollista terveyskeskuksesta lääkärin/fysioterapeutin avulla päästä johonkin ryhmään? Jos on, menisin kuntoutukseen, huolehtimaan omasta liikkuvuudesta.
        Taka-ajatuksena mulla on, että mopoa (roll.) en vielä moneen vuoteen halua. Aikanaan varmaan hyvä vempain. Nyt muut konstit oltava.

Kyllä varmaan saisin apua fysioteraupeutilta tai pääsisin johonkin kuntoryhmään; meillä on vartin päässä alueen suurin terveyskeskus jossa on myös akuutti ja sairaalapaikkoja, palvelu erinomainen ja henkilökunta ei ole koskaan stressattu tai epäystävällinen. Olin ehkä hieman liian dramaattinen aloituksessani: tuntui tosi vaikealta ja jäykältä päästä pitkän polvi-istunnan jälkeen ylös lattialta, mutta normaalisti ongelma ei ole vielä akuutti. En siis ole yhtä ketterä ja joustava kuin kaksikymppisenä kun kiipeilin Andeilla, mutta en ihan vielä valmis mummonmersuihinkaan. En käytä keppejä enkä potkukelkkaa enkä edes piikkejä kenkien pohjassa kun yritän uskotella itselleni että ne ovat vanhuuden tunnusmerkkejä ja minä olen aivan liian nuori sellaiseen. (Olen 68 v :)) Vihaan vain noin yleisesti sitä tosiseikkaa ja elämän realiteettia että kroppa muuttuu ja ei pysty samoihin suorituksiin kuin nuorempana, että parasta ennen päivämäärä on täyttynyt ja nyt sitten vain sinnitellään niillä eväillä mitä on loppuun saakka menettämättä tyyliä.

• Tavuviiva
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kyllä varmaan saisin apua fysioteraupeutilta tai pääsisin johonkin kuntoryhmään; meillä on vartin päässä alueen suurin terveyskeskus jossa on myös akuutti ja sairaalapaikkoja, palvelu erinomainen ja henkilökunta ei ole koskaan stressattu tai epäystävällinen. Olin ehkä hieman liian dramaattinen aloituksessani: tuntui tosi vaikealta ja jäykältä päästä pitkän polvi-istunnan jälkeen ylös lattialta, mutta normaalisti ongelma ei ole vielä akuutti. En siis ole yhtä ketterä ja joustava kuin kaksikymppisenä kun kiipeilin Andeilla, mutta en ihan vielä valmis mummonmersuihinkaan. En käytä keppejä enkä potkukelkkaa enkä edes piikkejä kenkien pohjassa kun yritän uskotella itselleni että ne ovat vanhuuden tunnusmerkkejä ja minä olen aivan liian nuori sellaiseen. (Olen 68 v :)) Vihaan vain noin yleisesti sitä tosiseikkaa ja elämän realiteettia että kroppa muuttuu ja ei pysty samoihin suorituksiin kuin nuorempana, että parasta ennen päivämäärä on täyttynyt ja nyt sitten vain sinnitellään niillä eväillä mitä on loppuun saakka menettämättä tyyliä.

Niin nuo paljon kehumani kepakot ovat vain lenkkeilyä varten.
        Ne on hyvät, koska yläkroppakin liikkuu ja takaa hyvän rytmin.
        Liukuesteet hankin ensimmäistä kertaa tänä vuonna, kun oli vetäissyt pitkäkseni bussipysäkillä. Voiko sanoa, oppia ikä kaikki
        vai oppia kantapään kautta.

• keksitkösittenkin
        Tavuviiva kirjoitti:

Olitko siis enmilläänkeksi-nimimerkillä palstalla jokin aika sitten?

• Tavuviiva
        keksitkösittenkin kirjoitti:

Olitko siis enmilläänkeksi-nimimerkillä palstalla jokin aika sitten?

Huomenta. En ole käyttänyt tuollaista nimimerkkiä.
        Tekonauru, jossa on sisäänkirjoitettu viittaus saamastani nälväisystä käytin muutaman kerran, Mättäitä jos on arrrgghh-tunne, tästäkin olen jossain ilmoittanut ja joskus alussa en muista mikä, jonka vaihdoin täällä ihan ilmoittamalla. 99,99 prosenttisesti siis tätä käytän.
        En harrasta leikkimistä toisten kustannuksella - miksi. Kreisihuumorjutut on erikseen..saatan laittaa löperiä itsestänikin,
        Kerranhan kävi niin, että joku lisäsi musiikkiketjuun kappaleen, mitä toivon, nimimerkilläni. Väjän ihmettelin, auttajan tarkoitus hyvä, tapa ei ok.
        Muutaman kerran olen lukenut huolimattomasti jonkun vastauksen nimimerkit väärin tai "menee" väärään kohtaan esim. jonkun vastauksen rimpsuun.
        Saa kysyä multa vaikka minkä nimimerkin osalta, koska olen huomannut, että sama nimi on tärkeää täällä muille ja ottanut sen huomioon. Mulle ei sillä ole merkitystä, enemmän sisältö ja miten.
        Tuolla satua kirjoittaessani tuli mieleen, että kuinka monta karhua siellä oli ja montako sivupersoonaa.
        Tulee koskettavaa dokumenttia ykköseltä, silmäkulmaan tulee jotain...

• reppuriika

En halua masentaa mutta kyllä se yksi vanhuuden oire on, ettei pääse lattiatasolta omin voimin ylös, jos sitten kupsahtaa. Olen pannut asian merkille hoitaessani vanhuksia. Saa olla muuten pirteä ja jaksaa kävellä vielä kilometrejä, mutta permannossa on ja pysyy.
      90-vuotias täini on luonnonoikku. Hän intoilee notkeudellaan ja tekee kieppejä ja pomppaa kuin kumipallo lattialta ylös.

• Onpaoutotyyli

Miksi ihmeessä niitä pitää lattialla laitella? En ole ikinä ... Pöydän ääressä voi hommelin hoidella seisten tai vaikka istuen tuolilla jos peffa painaa.

• @reppuriika: ei minua masenna nivelien kankeus läheskään niin paljon kuinesmeks sellainenkin pikkuasia että jos tekee avauksen vaikka...hmmmm nivelien kankeudesta tai lahjojen paketoimisesta niin siitäkin tulee vain riitaa ja syyttelyä. (en tarkoita sinua) onkohan palstalla menossa jonkinlainen joulumielen alasajo kellään ei saa olla kivaa jos yhdellä ei ole.

• jessus6

Arvomaailma on kohdallaan. Palsta ennen omaa terveyttä.

• Palomahan alkaa muistuttaa hunkszia: tulette prkl. pilaamaan minun aloitukseni siihen sopimattomilla jutuilla.

Montakohan aloitusta täällä mahtaa olla, joissa täysin aiheessa pysytään.
        Ja mihin enää mitään rohkenee kirjoittaa, ellei aloittaja närkästy, niin joku toinen kumminkin.

Tonttujoukko silloin varpahillaan
        varovasti hiipii alle sillan.

• Ancelina kirjoitti:

Palomahan alkaa muistuttaa hunkszia: tulette prkl. pilaamaan minun aloitukseni siihen sopimattomilla jutuilla.

Ja mihin enää mitään rohkenee kirjoittaa, ellei aloittaja närkästy, niin joku toinen kumminkin.

Tonttujoukko on nyt hyvä vaan ja istuu syömään kun puuroakin on keitetty ainakin sadalle tontulle ja manteleita yhtä paljon.
        Paitsi jos siellä sillan alla on paremmat bileet niin tulen soitteleen teidän ovikelloa :)

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tonttujoukko on nyt hyvä vaan ja istuu syömään kun puuroakin on keitetty ainakin sadalle tontulle ja manteleita yhtä paljon.
        Paitsi jos siellä sillan alla on paremmat bileet niin tulen soitteleen teidän ovikelloa :)

Meille olet aina tervetullut :)
        Tarjoilu on vähän niin ja näin, kun kehittelin itselleni joulunaluskuumeen.
        Ettei tarvitse mitään ihmeempää pakertaa.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Meille olet aina tervetullut :)
        Tarjoilu on vähän niin ja näin, kun kehittelin itselleni joulunaluskuumeen.
        Ettei tarvitse mitään ihmeempää pakertaa.

Eilenkö se oli, kun luin lehdestä, että sopivasti jouluksi on mahatautia (vinterkräksjuka) liikkeellä yli Ruotsin.
        Ne on kaikki nuo joulupöydät -puhvetit varmaan, missä ne saa alkunsa ja leviää sieltä kuin kulovalkea toisesta toiseen.

Eilenkö se oli, kun luin lehdestä, että sopivasti jouluksi on mahatautia (vinterkräksjuka) liikkeellä yli Ruotsin.
        Ne on kaikki nuo joulupöydät -puhvetit varmaan, missä ne saa alkunsa ja leviää sieltä kuin kulovalkea toisesta toiseen.

Olen syönyt vain näitä omatekoisia pöperöitä.
        Sain kyllä pari päivää sitten Ruotsista joulukirjeen, ettei vaan olis sen mukana pöpö matkustanut.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Olen syönyt vain näitä omatekoisia pöperöitä.
        Sain kyllä pari päivää sitten Ruotsista joulukirjeen, ettei vaan olis sen mukana pöpö matkustanut.

No niinhän varmasti.
        Se on se liimaosa siinä vaarallisin, jos se kirje on suljettu nuolemalla (tai suudelmin).

No niinhän varmasti.
        Se on se liimaosa siinä vaarallisin, jos se kirje on suljettu nuolemalla (tai suudelmin).

Oli siellä pari seteliä mukana, varmaan oli Matti pusutellut niitä ennen kuoreen laittamista.
        Rahasta luopuminen on joskus tuskallista.

Minun ystävättäreni toi noroviruksen kaksi viikkoa sitten suoraan Suomen Lahdesta jossa kuulemma "kaikki" ovat sairastuneita siihen. Että älkää turhaan meitä syyttäkö, kyllä te siellä Suomessakin osaatte tauteja levittää :)

• eppu2
        Ancelina kirjoitti:

Oli siellä pari seteliä mukana, varmaan oli Matti pusutellut niitä ennen kuoreen laittamista.
        Rahasta luopuminen on joskus tuskallista.

Postin ohjeitten mukaan rahan lähettäminen kirjeessä on kielletty.
        On siihen kyllä itsekin joskus tullut syyllistyttyä, nykyään siirrot käy niin mukavasti tällä koneella, ettei tarvi kuoressa laittaa.
        Voi olla, että Ruotsista päin saa lähettää.

• eppu2 kirjoitti:

Postin ohjeitten mukaan rahan lähettäminen kirjeessä on kielletty.
        On siihen kyllä itsekin joskus tullut syyllistyttyä, nykyään siirrot käy niin mukavasti tällä koneella, ettei tarvi kuoressa laittaa.
        Voi olla, että Ruotsista päin saa lähettää.

Ruotsalaiset ovat uhkarohkeita, heti kyllä pitää ilmoittaa tuliko kirje perille.
        Olen sanonut sen seitsemän kertaa, etten tarvitse korvausta haudan hoitamisesta, mutta ruotsalaiset ovat myös itsepäisiä.

Itse en rahaa postitse lähetä, kun tilisiirto on olemassa.

• enmämuttatoiset
        Ancelina kirjoitti:

Palomahan alkaa muistuttaa hunkszia: tulette prkl. pilaamaan minun aloitukseni siihen sopimattomilla jutuilla.

vittuilua piilottamatta taas

• enmämuttatoiset kirjoitti:

vittuilua piilottamatta taas

Ja sinä vittuilet puskastasi aina vaan.
        Onneksi Paloma on miljoona kertaa fiksumpi ja huumorintajuisempi kuin sinä raukkaparka.

• KurppaMummu

Varmasti palsta tarpeellinen tälle vakio porukalle .Ulkopuoliseksi koen itseni ja kyllä se oikea elämä on parasta omassa porukassa ja heidän seurassa joihin luottamus on hitsattu yhteen vuosikymmenten aikana Ei ole halua jäädä enää palstalaisten " riesaksi " jotka niin ovat minuun suhtautuneet .Siinä mielessä suon heille riemua rintaan Eikä tiedä tosin mitä väkeä netissä liikkuu Osa ihan ok Lesken nyt käyttää hyväkseen tämän kiroituksen ( luvallani ) omassa kierrätys systeemissään lainaten ja muokaten irvikuvakseen Helpotus ja huokaus Voikaa miten voitte täällä, mutta minä voin paremmin oikeassa elämässä .Heipat tv KurppaMummu !

• "KurppaMummu"

Montako tällaista jäähyväis-"kirjettä" olet ajatellut laittaa?
        Onko sinulla varmasti eri nimmari jokaisen jälkeisille?

H.

• KurppMummu
        hunksz kirjoitti:

"KurppaMummu"

Montako tällaista jäähyväis-"kirjettä" olet ajatellut laittaa?
        Onko sinulla varmasti eri nimmari jokaisen jälkeisille?

H.

Tosi hyvä sana sinulla H hallussa Olen ihaillut sitä puolta älykästä sananseppää taot sanoja rautaisin ottein .Ulkopuolisuus ei ole hyväksi ( täytyi ensin takoa se omaan päähäni ) , jotta netti riippuvuus katoaa En koe oloani turvalliseksj ( hirveyksiä kirjoitteleven keskuudessa ) Jokainen hakeutuu kaipaamaansa seuraan .

• Ulkopuolisiahan täällä ollaan vaikka vuosikausia olen täällä pyörinyt ja päivittäin pyörin, vaan eihän tuo mitään haittaa.
        Mikäs vika ulkopuolisuudessa muuten on, ei se elämänmenoa rajoita, mitäs eroa sillä on täällä tämän 60 ringin sisäpiiriin, läppä lentää paremmin vai hyssytellään enemmän vai kehutaan vai mitä, kerrotaan mitä tänään on tehty vai... voithan toki kertoa vaikka ulkopuolinen oletkin, mitä ihanaa ruokaa tänään laitoit, toki sen mielelläni luen.

Ollaanhan sitä livessäkin joskus ulkopuolisia elämän eri yhteyksissä ei aina sisäringissä olla. Menettääkö silloin jotain, no, minä en ainakaan. Jokaisella on kuitenkin ihan ihka oma omia polkujaan kulkeva elämä.

Jos kerron omasta elämästäni joillekin, jotka eivät tiedä elämästäni mitään, tuskin tulee edes mieleen kertoa, että virtuaalissa pyörin, eli tämä on marginaalia.
        Äsh, kyllä mä treffipalstoista tietenkin kerron...
        Ulkopuolisena näkee paremmin ja kauemmaksi.

Luottamuskin näkyy olevan jotenkin rajallinen käsite näissä sisäpiireissä vai rinkejä vai miksi he nyt niitä kutsuvatkaan.
        Turvallisuutta täältä on aivan turha hakea, kyllä se löytyy sieltä live-elämästäsi.

Eihän tämä netti mikään vaihtoehto ole omalle live-elämälle, hassu kepeä virike vain.

• rosaliiin kirjoitti:

Ulkopuolisiahan täällä ollaan vaikka vuosikausia olen täällä pyörinyt ja päivittäin pyörin, vaan eihän tuo mitään haittaa.
        Mikäs vika ulkopuolisuudessa muuten on, ei se elämänmenoa rajoita, mitäs eroa sillä on täällä tämän 60 ringin sisäpiiriin, läppä lentää paremmin vai hyssytellään enemmän vai kehutaan vai mitä, kerrotaan mitä tänään on tehty vai... voithan toki kertoa vaikka ulkopuolinen oletkin, mitä ihanaa ruokaa tänään laitoit, toki sen mielelläni luen.

Ollaanhan sitä livessäkin joskus ulkopuolisia elämän eri yhteyksissä ei aina sisäringissä olla. Menettääkö silloin jotain, no, minä en ainakaan. Jokaisella on kuitenkin ihan ihka oma omia polkujaan kulkeva elämä.

Jos kerron omasta elämästäni joillekin, jotka eivät tiedä elämästäni mitään, tuskin tulee edes mieleen kertoa, että virtuaalissa pyörin, eli tämä on marginaalia.
        Äsh, kyllä mä treffipalstoista tietenkin kerron...
        Ulkopuolisena näkee paremmin ja kauemmaksi.

Luottamuskin näkyy olevan jotenkin rajallinen käsite näissä sisäpiireissä vai rinkejä vai miksi he nyt niitä kutsuvatkaan.
        Turvallisuutta täältä on aivan turha hakea, kyllä se löytyy sieltä live-elämästäsi.

Eihän tämä netti mikään vaihtoehto ole omalle live-elämälle, hassu kepeä virike vain.

Kuka täällä sitten on sisäpiiriä?
        Minäkään en tunne itseäni miksikään sisäpiiriläiseksi, vaikka olenkin ollut pitkään mukana. Olin jo 50 plussissa ja kaikkiennäiden vuosien aikana on muutamat vakinimmarit tulleet tavallaan tutummaksi, vaikka livessä en ole tavannut ketään. Ei minulla tosin ole mitään tapaamista vastaankaan, jos sellainen sattuisi ajankohtaiseksi. Niinhän se menee kaikissa paikoissa missä ihmiset säännöllisesti kokoontuu ja näinkin pitkän ajan kuluessa jonkinlaista klikkiytymistä ehkä on tapahtunut.
        Esimerkiksi kerron kun olin aivan uusi ja vielä neitsytlennolla tän palstan taivaalla ihmettelin ihan samaa että nuo yhdet puhuu aina vaan keskenään ja kun kysyin ujosti asiaa. että miksi mulle ei vastata sain eräältä palstan konkarilta hyvin tylyn vastauksen että me täällä puhutaan niidenkaa joiden kaa huvittaa puhua. Tuli kuin korvapuusti.
        En kuitenkaan usko lainkaan että täällä kukaan tietentahtoen lietsoo mitään hajoita-ja hallitse-politiikkaa, vaan suurin osa vastailee niille jotka ovat kohdistaneet kommenttinsa/kysymyksensä hänellä, oli sittenkysymys kenestä tahansa, rekatusta, vakionikikistä tai jopa puskanikistä/nikittömästä. Kommentin sisältö ja jopa siihen valittu avainsana/nimimerkki ovat ratkaisevia. Esimerkiksi: jos Heikku kysyy minulta miksi mä istun lattialla kun käärin paketteja niin vastaan mielelläni. Mutta jos nimimerkki "ompaoutotapa" kysyy samaa niin voi olla että en halua vastata. Asenne, se asenne!
        Joulunodotusta ja hyvää mieltä ulkopiireille, sisäpiireille, välimuotopiireille, keskustan näreelle, uusille leikkijöille, vahoille ketuille, karhunpoikasille, lainahöyhenissä tepastelevlle, takarivintyyneille, itsensä ylentäjille jne gloria in xcelsis deo

• Paloma.se.co kirjoitti:

Minäkään en tunne itseäni miksikään sisäpiiriläiseksi, vaikka olenkin ollut pitkään mukana. Olin jo 50 plussissa ja kaikkiennäiden vuosien aikana on muutamat vakinimmarit tulleet tavallaan tutummaksi, vaikka livessä en ole tavannut ketään. Ei minulla tosin ole mitään tapaamista vastaankaan, jos sellainen sattuisi ajankohtaiseksi. Niinhän se menee kaikissa paikoissa missä ihmiset säännöllisesti kokoontuu ja näinkin pitkän ajan kuluessa jonkinlaista klikkiytymistä ehkä on tapahtunut.
        Esimerkiksi kerron kun olin aivan uusi ja vielä neitsytlennolla tän palstan taivaalla ihmettelin ihan samaa että nuo yhdet puhuu aina vaan keskenään ja kun kysyin ujosti asiaa. että miksi mulle ei vastata sain eräältä palstan konkarilta hyvin tylyn vastauksen että me täällä puhutaan niidenkaa joiden kaa huvittaa puhua. Tuli kuin korvapuusti.
        En kuitenkaan usko lainkaan että täällä kukaan tietentahtoen lietsoo mitään hajoita-ja hallitse-politiikkaa, vaan suurin osa vastailee niille jotka ovat kohdistaneet kommenttinsa/kysymyksensä hänellä, oli sittenkysymys kenestä tahansa, rekatusta, vakionikikistä tai jopa puskanikistä/nikittömästä. Kommentin sisältö ja jopa siihen valittu avainsana/nimimerkki ovat ratkaisevia. Esimerkiksi: jos Heikku kysyy minulta miksi mä istun lattialla kun käärin paketteja niin vastaan mielelläni. Mutta jos nimimerkki "ompaoutotapa" kysyy samaa niin voi olla että en halua vastata. Asenne, se asenne!
        Joulunodotusta ja hyvää mieltä ulkopiireille, sisäpiireille, välimuotopiireille, keskustan näreelle, uusille leikkijöille, vahoille ketuille, karhunpoikasille, lainahöyhenissä tepastelevlle, takarivintyyneille, itsensä ylentäjille jne gloria in xcelsis deo

Samoin sinulle toivottaa
        yks takarivin tyyne

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minullekin joskus joku Palomamerkkinen huomautti, kun menin jotain kommentoimaan hänen ja hunkszin chattailuun väliin, että en minä sinulle kirjoittanut.

"""...me täällä puhutaan niidenkaa joiden kaa huvittaa puhua."""
        Ihan oikein ja niin se kuuluu ollakin avoimella keskustelupalstalla.

Ainakin minä lykkään täällä kommenttini ihan just minne haluan vaikka toisilla sitten olisi kuinka henkilökohtainen kahdenkeskinen chattailu meneillään.

• rosaliiin kirjoitti:

Samoin sinulle toivottaa
        yks takarivin tyyne

Emmä tiedä sinusta takariviin oot mieluumminkin se sateenkaarenvärinen poni tai punaposkinen omppu open pöydällä.

• Paloma.se.co

Minullekin joskus joku Palomamerkkinen huomautti, kun menin jotain kommentoimaan hänen ja hunkszin chattailuun väliin, että en minä sinulle kirjoittanut.

"""...me täällä puhutaan niidenkaa joiden kaa huvittaa puhua."""
        Ihan oikein ja niin se kuuluu ollakin avoimella keskustelupalstalla.

Ainakin minä lykkään täällä kommenttini ihan just minne haluan vaikka toisilla sitten olisi kuinka henkilökohtainen kahdenkeskinen chattailu meneillään.

Joo, ei kaikilla ole tilannetajua silleen että tietää mihin väliin menee sössöttämään ja mitä varsinkaan jos ei ole lukenut tai ymmärtänyt pohjustavaa keskustelua. Omat tulkinnat voi mennä niin metsään kun vain voi.
        Ellei livessä omista käytöstapoja niin tuskin niitä tulee käytettyä virtuaalikeskustelussakaan.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Joo, ei kaikilla ole tilannetajua silleen että tietää mihin väliin menee sössöttämään ja mitä varsinkaan jos ei ole lukenut tai ymmärtänyt pohjustavaa keskustelua. Omat tulkinnat voi mennä niin metsään kun vain voi.
        Ellei livessä omista käytöstapoja niin tuskin niitä tulee käytettyä virtuaalikeskustelussakaan.

Minä nyt vain katson oikeudekseni sössöttää täällä ihan mihin väliin haluan ja silloinkin vaikka minulta ei ole mitään kysytty.

Eikös tämä palsta ole meitäkin tolloja varten joilla ei livessä ole käytöstapoja? Suvaitsevana ihmisenä kai suvaitset meitäkin ilman naputtamista.

• KurppaMummu

Olette varmaan jokainen joutuneet kohtaamaan , kuten minäkin hirveyksiä joita suolletaan ( sairaalloista ) ei toivottujen kirjoittelijoille En halua olla yllykkeenä ulkopuolisena näille kirjoituksille !

• Nyt kun näreet on katsastettu onkin aika alkaa koristelemaan joulukuusta.
      Eli jos jatkettaisiin kohti joulua?
      Tuli mieleen vain kesken kaiken eikä teidän huusholleissa laiteta lahjoja joulukuusen alle valmiiksi paketoituina odottamaan kun pukki tulee niitä jakamaan jouluaattoiltana? Vai tuoko pukki ne tullessaan jossain suuressa säkissä ulkoa?
      Meillä ainakin on ollut pitkä traditio siitä että lahjat ovat olleet ainakin viikon kuusen alla odottamassa ja lapset (isot ja pienet) käyvät niitä yön pimeydessä kääntelemässä ja nostelemassa ja arvuuttelemassa mitä niissä voisi olla.

• Heikunkeikku

"Paloma"
        Huomenta vaan täältä. Kaikille-kaikille.
        Miten ihmeessä laitatte NÄIN aikaisin kuusen ja vielä lahjatkin kuusen alle?
        Aikanaan, kun pojat asuivat vielä kotona ja jos emme lähteneet etelään jouluksi, niin me laitoimme kuusen vasta jouluaattona. Se oli ulkona odottamassa sisäänkantoa.
        Tuo tapa oli ehdottoman ehdoton mieheni mielestä. Heillä oli ollut sellainen tapa aina kotona, että aattona lähtivät vasta sitä kuusta metsästä hakemaan.
        Minä olisin toivonut, että se kuusi olisi laitettu edellisenä päivänä, ettei vasta aattona, mutta en sitä toivettani suureen ääneen toitottanut, koska tuntui, että kuusen tuominen aattona oli niin tärkeää miehelleni.
        En ole vuosiin vuosiin laittanut kuusta sisälle. Mun sisäkukat kiroilisi rajusti, jos kuusi tupahan tuotaisiin.
        Minä en ole edes vielä ostanut kaikkia lahjoja ja ne, jotka olen, niin en ole paketoinut niitä.
        Jännä juttu, miten erimoisesti kukin joulua tällää.
        Oletko muuten varma, että lapsenlapset (miksei isommatkin) käy teippejä paketeista varovasti irrottelemassa ja kurkistelemassa, että mitä sielä paketissa oikein on?
        Muistan aikoja sitten, kun yks oppilaani kertoi, että saa lahjaksi sitä ja sit sitä ja sen ja sen...... Minä kysyin, että onko sulle kaikki lahjat etukäteen sanottu.
        Minusta hänen vastauksensa oli hupaisa, sillä hän kertoi, että äitinsä piilottaa ties minne ne lahjat ja hän ei niitä löydä, mutta aina kun äiti tulee kaupungilta, niin hän menee salaa äitin käsilaukulle ja kaivelee kaupan kuitteja ja katsoo sieltä, mitä hän on ostanut :) Tuo vastaus nauratti. Aika kekseliäs tyttä. Oli muuten jo jotain 14-v.
        Kerran minäkin löysin muinoin paketin vaatekaapin perältä. Sielä se oli lymyssä. Minä olin muistaakseni jotain 7-v. Uteliaisuus kävi sietämättömäksi ja niinpä eräänä päivänä kaivoin sen paketin ja hyvin varovasti sain teipit irrotettua paketin toisesta päästä ja sain kurkistettua mitä siellä oli.
        Sielä oli kirkkaanpunainen possu, vähän pienempi kuin jalkapallo. Keramiikkaa. Possun suloinen naama näkyi ensteks, kun paperin sain avattua.
        Paketoin paketin takaisin alkuperäiseen muotoon ja lykkäsin kaapin perälle.
        Sitten (heh heh) aloin äitilleni sanomaan, että voi kun saisin joululahjaksi possun. (tahdoin ilahduttaa äitiäni) Äiti kysymän (hämmästyksissään), että minkälaisen possun tahtoisin. Minä siihen sitten, että joku punainen olis Tosi kiva.:)
        Sitten kun aatto tuli ja sain tämän jo tutuksi tulleen lahjan käteeni ja avasin, niin huudahdin iloisesti, että OIiihh POSSU:)
        Äitini kertoi, että oli kovasti ihmetellyt, että kuinka kummassa saatoin tahtoa punaista possua lahjaksi ja minkä ihmeen takia.
        Totuutta en koskaan kertonut äidille:)

Oi hitto taas. Vähä tuli pitkästi tekstiä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"Paloma"
        Aikanaan, kun pojat asuivat vielä kotona ja jos emme lähteneet etelään jouluksi, niin me laitoimme kuusen vasta jouluaattona. Se oli ulkona odottamassa sisäänkantoa.
        Tuo tapa oli ehdottoman ehdoton mieheni mielestä. Heillä oli ollut sellainen tapa aina kotona, että aattona lähtivät vasta sitä kuusta metsästä hakemaan.
        Minä olisin toivonut, että se kuusi olisi laitettu edellisenä päivänä, ettei vasta aattona, mutta en sitä toivettani suureen ääneen toitottanut, koska tuntui, että kuusen tuominen aattona oli niin tärkeää miehelleni.
        En ole vuosiin vuosiin laittanut kuusta sisälle. Mun sisäkukat kiroilisi rajusti, jos kuusi tupahan tuotaisiin.
        Minä en ole edes vielä ostanut kaikkia lahjoja ja ne, jotka olen, niin en ole paketoinut niitä.
        Oletko muuten varma, että lapsenlapset (miksei isommatkin) käy teippejä paketeista varovasti irrottelemassa ja kurkistelemassa, että mitä sielä paketissa oikein on?
        Muistan aikoja sitten, kun yks oppilaani kertoi, että saa lahjaksi sitä ja sit sitä ja sen ja sen...... Minä kysyin, että onko sulle kaikki lahjat etukäteen sanottu.
        Minusta hänen vastauksensa oli hupaisa, sillä hän kertoi, että äitinsä piilottaa ties minne ne lahjat ja hän ei niitä löydä, mutta aina kun äiti tulee kaupungilta, niin hän menee salaa äitin käsilaukulle ja kaivelee kaupan kuitteja ja katsoo sieltä, mitä hän on ostanut :) Tuo vastaus nauratti. Aika kekseliäs tyttä. Oli muuten jo jotain 14-v.
        Kerran minäkin löysin muinoin paketin vaatekaapin perältä. Sielä se oli lymyssä. Minä olin muistaakseni jotain 7-v. Uteliaisuus kävi sietämättömäksi ja niinpä eräänä päivänä kaivoin sen paketin ja hyvin varovasti sain teipit irrotettua paketin toisesta päästä ja sain kurkistettua mitä siellä oli.
        Sielä oli kirkkaanpunainen possu, vähän pienempi kuin jalkapallo. Keramiikkaa. Possun suloinen naama näkyi ensteks, kun paperin sain avattua.
        Sitten (heh heh) aloin äitilleni sanomaan, että voi kun saisin joululahjaksi possun. (tahdoin ilahduttaa äitiäni) Äiti kysymän (hämmästyksissään), että minkälaisen possun tahtoisin. Minä siihen sitten, että joku punainen olis Tosi kiva.:)
        Sitten kun aatto tuli ja sain tämän jo tutuksi tulleen lahjan käteeni ja avasin, niin huudahdin iloisesti, että OIiihh POSSU:)
        Äitini kertoi, että oli kovasti ihmetellyt, että kuinka kummassa saatoin tahtoa punaista possua lahjaksi ja minkä ihmeen takia.

Isä haki aina joulukuusen aatonaattona ja vei sen saunaan tai jätti porstuaan sulamaan; jouluaattona se vietiin tupaan ja koristeltiin. Näin oli lapsena kotona, mutta vuosien varrella on tullut näköjään enemmän "amerikkalaista hapatusta" perheeni joulunviettoon kuin keskimäärin suomalaisessa kodissa.
        Omien muksujeni rakkaimpiin joulumuistoihin omasta lapsuudesta kuuluu varovainen teippien irroittelu ja paketteihin kurkistelu hyvissä ajoin ennen joulua; pakettien heiluttaminen ilmassa josko niissä helisi joku sisällä ja kaikenlainen ennakoiminen mitä niissä mahtaa olla.
        Nykyisin tyttäreni lähettää minulle jo marraskuun puolivälissä shoppauslistan: siinä on heidän toivomuksensa jouluksi, muutama vaihtoehtoinen, mutta saamme sitten keskenämme neuvotella kuka ostaa minkäkin. Minua osittainhuvittaa, osittain ärsyttää hänen pragmaattinen lähestymisensä joululahjoihin: ostan yleensä jotain listasta mutta sitten homaan pari yllärilahjaa ja jos ei kelpaa niin saa antaa takaisin :)
        Ihania joulumuistoja heikku.

• ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

"Paloma"

Jouluaattona, eikäs kun aaton aattona kun pidetään leipomisilta, vasta minullekin likat laittavat aina joulukuusen. Purkamassa käyvät sitten kun käyvät, ennen Pääsiäistä kuitenkin.
        Lahjat kuusen alle laittavat aattona kun tulevat, sitten kun tulevat.

Minun joululahjani heille ovat heidän itsensä joulupukilta tilaamiaan. Joskus ovat itsekin mukana valikoimassa. Minä käärin ne pakettiin ja sitten he jouluaattona suu auki hämmästyksestä ja ihastuksesta teeskentelevät olevansa hyvin hyvin hyvin yllättyneitä. Että sellaista jouluteatteria meillä.

• Heikunkeikku

Jouluaattona, eikäs kun aaton aattona kun pidetään leipomisilta, vasta minullekin likat laittavat aina joulukuusen. Purkamassa käyvät sitten kun käyvät, ennen Pääsiäistä kuitenkin.
        Lahjat kuusen alle laittavat aattona kun tulevat, sitten kun tulevat.

Minun joululahjani heille ovat heidän itsensä joulupukilta tilaamiaan. Joskus ovat itsekin mukana valikoimassa. Minä käärin ne pakettiin ja sitten he jouluaattona suu auki hämmästyksestä ja ihastuksesta teeskentelevät olevansa hyvin hyvin hyvin yllättyneitä. Että sellaista jouluteatteria meillä.

Joo, olishan se kiva saada joulukuusi veks ennen pääsiäiskoristeitten laittamista:)
        Saahan sitä pientä teatteria jouluna olla, hyväntahtoista leikittelyä.
        Minä laitan vanhimman pojan perheen lahjat isoon säkkiin. Poika käy aattona jossain vaiheessa ne hakemassa ja tuikkaa mulle lahjapussin ja sit veljelleen lahjapussin, hän kun viettää joulun mun kanssa.
        Illansuus minä ja nuorin poitsu mennään mun äitin luo palvelutaloon hetkeksi istumaan ja rupattelemaan. Joulupäivänä mennään vanhimman pojan luo syömään ja seurustelemaan.

• eppu2

Ajelen ens viikolla viemässä joulupussit jälkeläisille, tullessa poikkean mökkimetsässä kuusen nappaamassa. En kovin isoa, pienelle pöydälle sopivan.
      Aattona vasta koristelen, kai ne tavat sieltä lapsuudesta ovat peräisin.

• Olen kahden vaiheella ostanko aidon kuusen,vai haenko kellarista muovikuusen. Mökillä oilisi muutamia hyvännäköisiä pikku kuusia, mutta niille on käyttöä, suunnittelen niistä aitaa.

Tokmannilla olisi sellainen soma pieni kuusi vain 12,95 e.

Huomenna päätän ; )

• henrjii
        korppis kirjoitti:

Olen kahden vaiheella ostanko aidon kuusen,vai haenko kellarista muovikuusen. Mökillä oilisi muutamia hyvännäköisiä pikku kuusia, mutta niille on käyttöä, suunnittelen niistä aitaa.

Tokmannilla olisi sellainen soma pieni kuusi vain 12,95 e.

Huomenna päätän ; )

älä missään nimessä teko sellaista,
        ota vaikka seiväs ja sido siihen kuusenoksia

• Minulla on nyt tekokuusi joka kootaan kolmesta eri kappaleesta ja lediketjut paikoillaan yhdistää vain päät ja pistokkeeseen. Teen vielä siihen pitsinauhasta rusetteja ja valkoisia kyyhkysiä ja valmis :)
      Sattuu että tuon tonne verannalle oikean kuusen jos satun näkemään jossain sopivan. Laitan siihen appelsiineja, omenia ja muita hedelmiä silkkinauhoista roikkumaan ja toivon että säilyisivät freesinä uuten vuoteen. Olen ostanut myös tuhdin kauralyhteen (profiilikuvassa kannan sitä) linnuille jouluateriaksi.

• taloi

Du Paloma, du är närä mig i tiden--ja den.

• taloi

Tekniikka tuli esille--- niin tekniikka on pakkauksissa tärkein--- muistui sex leikit, de inte så aikaa sitten....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      349
      5799
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      77
      5233
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4286
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3911
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      48
      3658
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      159
      3367
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3154
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      45
      3120
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2259
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49