Tallinnan kebabbilat

kebabbia-vaihteeksi

Saako Tallinnasta mistään kunnollista kebabbia? Petri pitsat on nähty, kuten myös Pitsa Amerikaana Vanhassa kaupungissa. Mutta hyvä kebabbila olisi hakusessa, kun sellaiseen ei ole vielä törmätty.

55

2016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • colb
    • Satiksme

      Tallinna on Euroopan surkein kaupunki kebapien suhteen. Riga on taas paremmassa päässä.

      • espoolainwn

        Mitä on kunnon kebab? Kyllä on matka väärin suunniteltu, jos 'kebaista' on kiinni. Syökää pelmenejä ja seljankaa Tallinnassa. Tyypillistä tusinaturistin ajattelua?


    • Hyvä ihminen, ei Tallinnaan kannata kebabille mennä, kun hyvää liharuokaa on muutenkin tarjolla suomalaisen kebabaterian hinnalla.

      • espoolainwn

        Yes!


      • Ääni-Peräkammarista

        Tallinnaan ei kannata lähteä, ylikallit hinnat, töykeä palvelu, huoria ja varkaita pilvinpimein, kannattaa pysyä peräkammarissa!!


      • maku-ratkaisee

        Kebab-ateria salaatteineen on huomattavasti monipuolisempi ja maukkaampi kuin joku rasvaliemessä kelluva läskin pala muutaman perunan kera.


      • tykkäät
        maku-ratkaisee kirjoitti:

        Kebab-ateria salaatteineen on huomattavasti monipuolisempi ja maukkaampi kuin joku rasvaliemessä kelluva läskin pala muutaman perunan kera.

        kissinlihaa.


      • kebablihaa
        tykkäät kirjoitti:

        kissinlihaa.

        Mitään kissiä vaan lehmää ja potaattia.

        http://www.gorans.fi/premium-kebabvartaat.html

        "Ainekset:

        Naudanliha, vesi, mausteet (suola, sipuli, mustapippuri, lipstikka, valkosipuli, sarviapilanuute, aromivahvenne (E621), glukoosi), soijaproteiini, perunakuitu, perunatärkkelys, stabilointiaine (E450, E451). Naudanlihan alkuperämaa: Suomi, Hollanti.

        Lihapitoisuus 93%.

        Tuote on raakapakasste, laktoositon ja gluteeniton."


      • lafka22

    • hyvääoli

      Mene MS Finlandialla Tallinnaan, niin saat jo menomatkalla syödä hyvän kebab annoksen 10,50e.

      • KebabHouse

        Mene Tallinnassa Kebab houseen, syö maitava kebab ranskalaisilla 4.50e


    • Resrezrerze

      Peetri Pizza on ravintolamaailman suurin vitsi.

    • nemrot

      Saako Tllinnasta kunnollista kalakukkoa?

    • lafka22

      Saako Tallinnasta muikkuja? savolaisena ne olisivat herkkua joulupöydässä. Oikea savolainen tekee niistä rantakalaa valurautapannussa. Puoli kiloa voita, ja a vot.

      • syönyt

        Hell Huntissa on muikkuannos n. 5,50e.


    • Mervi-Tapola

      Saako Tallinasta tapolan mustaamakkaraa ?
      jos ei saa niin miksi ?

      • MustaaLöytyyy

        Tallinnassa on virolaista mustaa makkaraa. Sitä saa myös joulutorilta.


      • lafka22
        MustaaLöytyyy kirjoitti:

        Tallinnassa on virolaista mustaa makkaraa. Sitä saa myös joulutorilta.

        Taitaa olla perinteistä jouuruokaa musta- eli verimakkaravirossa?


    • tnan.muikunmussuttajat

      Pysykää savolaisporot poissa Etelä-Helsingistä, tai pysykää sitten aiheessa. Kebab on kansainvälistä pikaruokaa. Hieman eri luokkaa kuin junttiporojen pula-ajan mätöt.

      • litku

        Sitä minä vähän epäilin, että Tallinna on Etelä-Helsinkiä.


      • NäinOnNäkyleipä
        litku kirjoitti:

        Sitä minä vähän epäilin, että Tallinna on Etelä-Helsinkiä.

        Eipä kun Helsinki on Pohjois-Tallinnaa...


      • Kansa-Kituu

        Viro on vielä RYSÄNMAA
        Suomi on KITUNIEMI


      • lafka22

        Turkkilaiset vierastyöläise toivat kebab-menyyn Saksaan jotain 60-luvulta lähtien (esimerkiksi Dörner Kebab -tavaramerkki ja -ketjut. Siis alun perin turkkilaisten ruokaa. Ei kai mikään huono liikeidea. Se siitä kansainvälisyydestä. Onhan jenkeilläkin hotdogit, joita myydään kärryistä kaupungilla.


      • lafka22
        NäinOnNäkyleipä kirjoitti:

        Eipä kun Helsinki on Pohjois-Tallinnaa...

        Tietty Tallinnassa kesäaikaan voisi luulla, että on Helsingin kaupunginosa siis satamanseutu jne. :)


      • lafka22

        Eräässä Espoon kebab-baarissa tuli kaksi miestä ostamaan kummallekin puolikkaan broilerin. Kysyivät, että minkä näköinen eläin se kebab on.


      • lafka22

        Tämä menee jo kulinaristiseksi? Lappilainen porohöystö on suomalaista kebabia. Voisiko olla lappilaiselle uusi tuote, porokebab?


      • lafka22
        lafka22 kirjoitti:

        Tämä menee jo kulinaristiseksi? Lappilainen porohöystö on suomalaista kebabia. Voisiko olla lappilaiselle uusi tuote, porokebab?

        Huom! mitä 'poro' tarkoittaa Tallinnan slangissa. :)


      • lafka22
        lafka22 kirjoitti:

        Huom! mitä 'poro' tarkoittaa Tallinnan slangissa. :)

        Saattaisivat lapinmiehet saada jotain EU-tuotesuojaa, kuten Lapin puikula perunat, elleivät ruotsalaiset ehdi ennen.


    • kolera

      Saslik on kunnon lihavarrasgilliruokaa. Siitä jo näkee, onko sen naapurin kissaa.

    • nemrot

      Söin Fuengirolassa hampurilaisen katuruokalassa. En todellakaan tiedä mitä jauhelihaa se oli?

      • menopaluu

        Todennäköisesti pitkähäntäistä rottaa.


      • Nam-Nam

        Grillattua rottaa ja puolukka-punaviinikastiketta

        400 g rotan ulko- ja sisäfilettä
        1 l maitoa
        suolaa
        mustapippuria
        öljyä
        4 cl maustamatonta viinaa liekitykseen

        kastike:
        2 dl valmista punaviinikastiketta
        8 cl puolukkamehutiivistettä

        Irrota rotan fileistä kalvot ja viipaloi ne n. 0,5 cm paksuiksi viipaleiksi. Liota viipaleita maidossa kitkeryyden poistamiseksi noin 6 tuntia. Kuivaa viipaleet, mausta suolalla ja pippurilla ja sivele kevyesti öljyllä. Grillaa viipaleet nopeasti niin, että ne jäävät sisältä vielä punertaviksi (silloin ne ovat mureimmillaan). Liekitä maksaviipaleet halutessasi viinalla.

        Kiehauta punaviinikastike ja puolukkamehu keskenään niin, että kastike on sopivan paksuista. Tarjoile ja nauti.


      • kolera

        A vot.


    • Tero-Risti

      Jos karvarannekebabit kiinnostaa, niin muuta irakiin ja pysy siellä.

    • Anonyymi

      Mikä on tämän hetken tilanne? Ei arvioida hintaa vaan annosta

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe