Isännöitsijätodistuksen saaminen ostokohteesta

pohjoiskorealaista

Tässä olen jonkin aikaa katsellut myytäviä yksiöitä ja tänään törmäsin eka kertaa sellaiseen tapauseen, että välittäjältä ei saanutkaan isännöitsijätodistusta kopiona. Saa katsoa ja useampaankin kertaan, mutta ei saa itselleen kopiota. Ihmettelin hälle, kun tähän mennessä kiinnostavista kohteista olen sen saanut. Vastaus: isännöitsijätodistus ei ole julkinen asiakirja.

Miten on????

6

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ljljhklj

      Lue: Hyvä välitystapa.
      Sieltä selviää. Tiedän vastauksnkin.

      • pohjoiskorealaista

        Ei sielt selvinnyt. Välittäjä väittää, että isänn.todistuksen saa näytille tarjouksenteon yhteydessä... siis vain näytille...ei kopiota lainkaan. Mitäs tämmöseen sanosit.


    • hauskaa.pilaa

      Sanosin että pöljä "välittäjä". Oikeastaan kuulostaa vitsiltä.

    • Isännöitsijäntodistus on luottamuksellinen asiakirja, eli välittäjä toimii aivan oikein kun ei anna sitä ennen tarjouksentekoa. Toki kirjallinen ostotarjous on jo itsessään niin vakava juridinen toimenpide, että silloin kuuluu jo saada ihan omaksi kopio kaikista merkittävistä asiakirjoista, myös isännöitsijäntodistuksesta. Isännöistijäntodistushan on välittäjäkaupassa muutenkin toisarvoinen asiakirja, myyntiesitteen kun pitää sisältää aivan kaikki oleellinen tieto ja jos ei sisällä, niin välitysliike maksaa.'

      Uusi piirre nykyisin on, että isännöistijäntodistusta pyydetään sähköpostitse jo ennen kun ollaan käyty edes koko asunnossa. Välittäjä, joak tällaisessa tilanteessa toimittaa pyytäjälle isännöitsijäntodistuksen on amatööri ja syyllistyy törkeällä tavalla hyvän välitystavan vastaiseen toimintaan.

      • SikaSäkissäkö

        Siis ihanko tosissasi Välittäjä_LKV tarkoitat, että ostajan pitäisi sitouttaa itsensä ostotarjoukseen ennen kuin saisi isännöitsijäntodistuksesta kopion. Eli kun paskat on ns. jo housuissa. Mitäs sillä todistuksella enää siinä vaiheessa tekee, kun on jo tarjous sisässä.


    • kjhjkjjhhkj

      Välittäjä-LKV on moneen kertaan idiootiksi todettu.

      Mitähän idiootti tällä kertaa tarkoittaa:
      Isännöistijäntodistushan on välittäjäkaupassa muutenkin toisarvoinen asiakirja, myyntiesitteen kun pitää sisältää aivan kaikki oleellinen tieto ja jos ei sisällä, niin välitysliike maksaa.

      ===Välitysliike maksaa mitä? Lastensairaalan ? Ostaa asunnon pyyntihinnalla itselleen ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe