Hei!
Haluaisin kuulla kokemuksia siitä, miten burnoutissa olevat käyttäytyvät kumppaniaan kohtaan. Meidät tämä kaikki on ajanut jo asumaan erilleen(yhteisen ajan puute), mies ei halua kuitenkaan erota. Burnoutin oireina miehellä perinteiset muisti-ja keskittymisongelmat, fyysiset vaivat, unettomuus ja välinpitämättömyys kaikkea kohtaan. Mies ottaa minuun yhteyttä lähinnä pyhäpäivinä, kun ei ole töissä. Silloin puhutaan pitkiä puheluita ja mies kertoo pahasta olostaan ja ahdistuksestaan-mies on tosi pahassa jamassa. Arkena kiireen keskellä mies soittaa lyhyitä puheluita/laittaa viestin päivässä/joka toinen päivä. Kiireen keskellä tuntuukin unohtavan kaiken muun paitsi työn. Yhteiset sovitut tapaamiset useimmiten peruu, koska on ne (aidosti?) unohtanut/tullut jokin työjuttu, jota ei voi perua. Myöntänyt myös, että välillä kaikkien läheisten tapaaminen ahdistaa. Ottanut etäisyyttä siis muihinkin ihmisiin.
Itse valmistaudun jo eroamiseen, ei tämä ole enää mikään parisuhde vaan koen olevani lähinnä tukihenkilö. Toisaalta pelkään, että jätän mieheni "turhaan", jos tuo uupumus onkin kaiken käytöksen takana ja asiat voisivat vielä muuttua. Mies ei ole normaalisti tällainen.
Asiallisia vastauksia kaipailen, jos joku asian kokenut voisi valottaa tuntemuksiaan/kokemuksiaan.
Uupunut ja parisuhde
3
3761
Vastaukset
- Väsähtänyt
Kysymyksestäsi on jo vähän aikaa, mutta vastaan silti. Olen itse käynyt läpi uupumukseen sairastumisen enkä oikeastaan koskaan siitä ole edes toipunut. Mutta ihmisiä on selkeästi erilaisia: minulle se kumppani on aina ollut asia numero yksi, vaikka tiedän myös kuormittaneeni miehiäni suuresti sillä ainaisella purkautumisellani siitä, kuinka loppu olen kaikkeen.
En usko, että toivunkaan koskaan, lopetin viime viikonloppuna viimeisimmän parisuhteenkin, kun tajusin, miten raskasta seuraa olen taas ollut. Enkä edes ole jaksanut olla täydellä sydämellä mukana, kuljen ihan sumussa.
Sen asian tuosta tekstistäsi tunnistan, että minäkin koen todella hankalaksi pitää kehenkään yhteyttä kesken työpäivän tai muun kiireen. Ahdistun kamalasti siitä, että tekemiset asettuvat päällekkäin ja haluaisin tehdä rauhassa yhtä asiaa kerrallaan. Vahvempana sitä vielä sieti, mutta nyt uupuneena olen huomannut, että kireyteni kuuluu tai näkyy läpi. - haluaakoapua
Aikooko kumppani vain jatkaa noin ja luulee tilanteen joskus helpottuvan?
Sinun kannaltasi kai oleellinen kysymys on, kunnioittaako hän omaa elämäänsä ja teidän parisuhdetta kylliksi katkaistakseen tuon hullunmyllyn ja työkierteen.
Vai meneekö työ sittenkin kaiken, jopa oman terveyden, edelle?
Teot puhuvat, eivät sanat. - vakaviaasioita
Riippuu siitä, että kauanko tilanne on tukala töissä tai mistä se johtuukaan.
Yhtä pitkään tilanne on entinen tai pahempi.
Mikä sen muuttaisi?
Nämä miehet eivät elä pitkään yleensä. Tappavat itsensä työllä ja stressillä.
Kylmä tosiasia.
Tilastojakin asiasta on.
Tasapuolisesti 50/50 on parisuhdetta. Kummankin pitäisi joustaa toiselle 50 ja elää toiseen 50 pinnaa. Tukalien asioiden kohdessa elämänkumppani voi joutua auttamaan ja tukemaan 90% toista..jos ei ole itsekäs.
Mitatkaa siis se, että mihin pyritte ja puhukaa myös siitä.
Ei kannata kuolla siksi, että teki jotain, mikä ei ollut sen arvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk813065Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911746Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll831596- 1371452
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651438- 1571344
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591273Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur821217Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j981207- 831192