Uupunut ja parisuhde

Kurpitsa3

Hei!
Haluaisin kuulla kokemuksia siitä, miten burnoutissa olevat käyttäytyvät kumppaniaan kohtaan. Meidät tämä kaikki on ajanut jo asumaan erilleen(yhteisen ajan puute), mies ei halua kuitenkaan erota. Burnoutin oireina miehellä perinteiset muisti-ja keskittymisongelmat, fyysiset vaivat, unettomuus ja välinpitämättömyys kaikkea kohtaan. Mies ottaa minuun yhteyttä lähinnä pyhäpäivinä, kun ei ole töissä. Silloin puhutaan pitkiä puheluita ja mies kertoo pahasta olostaan ja ahdistuksestaan-mies on tosi pahassa jamassa. Arkena kiireen keskellä mies soittaa lyhyitä puheluita/laittaa viestin päivässä/joka toinen päivä. Kiireen keskellä tuntuukin unohtavan kaiken muun paitsi työn. Yhteiset sovitut tapaamiset useimmiten peruu, koska on ne (aidosti?) unohtanut/tullut jokin työjuttu, jota ei voi perua. Myöntänyt myös, että välillä kaikkien läheisten tapaaminen ahdistaa. Ottanut etäisyyttä siis muihinkin ihmisiin.
Itse valmistaudun jo eroamiseen, ei tämä ole enää mikään parisuhde vaan koen olevani lähinnä tukihenkilö. Toisaalta pelkään, että jätän mieheni "turhaan", jos tuo uupumus onkin kaiken käytöksen takana ja asiat voisivat vielä muuttua. Mies ei ole normaalisti tällainen.
Asiallisia vastauksia kaipailen, jos joku asian kokenut voisi valottaa tuntemuksiaan/kokemuksiaan.

3

3202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsähtänyt

      Kysymyksestäsi on jo vähän aikaa, mutta vastaan silti. Olen itse käynyt läpi uupumukseen sairastumisen enkä oikeastaan koskaan siitä ole edes toipunut. Mutta ihmisiä on selkeästi erilaisia: minulle se kumppani on aina ollut asia numero yksi, vaikka tiedän myös kuormittaneeni miehiäni suuresti sillä ainaisella purkautumisellani siitä, kuinka loppu olen kaikkeen.

      En usko, että toivunkaan koskaan, lopetin viime viikonloppuna viimeisimmän parisuhteenkin, kun tajusin, miten raskasta seuraa olen taas ollut. Enkä edes ole jaksanut olla täydellä sydämellä mukana, kuljen ihan sumussa.

      Sen asian tuosta tekstistäsi tunnistan, että minäkin koen todella hankalaksi pitää kehenkään yhteyttä kesken työpäivän tai muun kiireen. Ahdistun kamalasti siitä, että tekemiset asettuvat päällekkäin ja haluaisin tehdä rauhassa yhtä asiaa kerrallaan. Vahvempana sitä vielä sieti, mutta nyt uupuneena olen huomannut, että kireyteni kuuluu tai näkyy läpi.

    • haluaakoapua

      Aikooko kumppani vain jatkaa noin ja luulee tilanteen joskus helpottuvan?

      Sinun kannaltasi kai oleellinen kysymys on, kunnioittaako hän omaa elämäänsä ja teidän parisuhdetta kylliksi katkaistakseen tuon hullunmyllyn ja työkierteen.
      Vai meneekö työ sittenkin kaiken, jopa oman terveyden, edelle?
      Teot puhuvat, eivät sanat.

    • vakaviaasioita

      Riippuu siitä, että kauanko tilanne on tukala töissä tai mistä se johtuukaan.
      Yhtä pitkään tilanne on entinen tai pahempi.
      Mikä sen muuttaisi?
      Nämä miehet eivät elä pitkään yleensä. Tappavat itsensä työllä ja stressillä.
      Kylmä tosiasia.
      Tilastojakin asiasta on.
      Tasapuolisesti 50/50 on parisuhdetta. Kummankin pitäisi joustaa toiselle 50 ja elää toiseen 50 pinnaa. Tukalien asioiden kohdessa elämänkumppani voi joutua auttamaan ja tukemaan 90% toista..jos ei ole itsekäs.
      Mitatkaa siis se, että mihin pyritte ja puhukaa myös siitä.
      Ei kannata kuolla siksi, että teki jotain, mikä ei ollut sen arvoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe