On se vain mukava todeta, että oikeakätiset ovat Suomen ja maailman parhaimpia pelaajia lajissa kuin lajissa. Oikeakätisyys voitti salibandyn Maailmanmestaruuden Suomelle. Jääkiekossa parhaat ovat olleet ja ovat righteja. Kurri, Selänne, Gretsky, Jagr, sekä kymmenet ryssät, jenkit, svenskit jne. Olen tietysti rightin pelaaja...
Oikeakätisyys on lahja
92
2181
Vastaukset
- zomg
lol
- viina-vie
Voi vittu lopeta jo nuo toistot.
Left mailalla oikeakätiset ja raight mailalla yleensä vasenkätiset.
Jääkiekossa kuitenkin enemmistö pelaa vasemmalta puolelta , eli vasen käsi on tuottamassa voimaa laukaukseen ja ohjaa alhaalla mailan liikettä.
Tämä juontaa siitä, kun lapsi ensimmäisen kerran ottaa mailan käteensä. Oikeakätinen ottaa mailan oikealla kädellä. Seuraava luonteva vaihe on viedä vasen käsi alas mailan varteen oikean käden alapuolelle. Näin oikeakätinen alkaa pelaamaan väärältä puolelta. Alku tilanteessa, kun on ottanut mailan ensimmäisen kerran oikeaan käteensä, niin seuraavaksi oikea käsi pitäisi viedä alas mailan varteen ja ottaa vasemmalla kädellä ylhäältä mailan varresta kiinni ja näin pelata oikealta puolelta.- realistihaisee
Tähän hyvään perusteluun tuo itsensä kehuja ei koskaan pysty vastaamaan perustellusti. Kiitos hyvästä kirjoituksesta.
- Vasenkätisillä.myös
Oikea kätisillä on tietysti parempi tuntuma oikeaan käteensä kun on sillä tottunut tekemään kaiken tarkemman työn.
Kun oikeakätinen tarttuu mailaan, hän sillä koordinoi painovoiman, fyysiset ulottuvuuden ja ottaa mailan ns. omakseen. kun mailan liikkumista tarvii voimistaa on helppo käyttää apuna vasenta kättä. Tillanteissa on aina oikea käsi mukana kontroilemassa kokonaisuutta. Aina sama mitä tapahtuu kentällä on oikea käsi se, joka mailan suunnan ja asennon määrää. Siis oikea kätisillä.
- TosirealistiKokkolan
Rightin pelaajat ovat maailman parhaita, ja siihen erinomaisuuteen synnytään.
Se on tuo oikea niin kuin veressä, jäsenissä. Aikanaan oli huvittavaa, kun eräs poika löi pesäpalloa "vasemmalta" puolelta ja heitti palloa vasemmalla kädellä. No ei siinä mitään. Ei häntä siitä kiusattu. Tosin sattui kerran, että kaveri löi syöttäjää (lukkaria) suoraan ranteeseen, hah!. Siihen loppui kaverin "huitelu", hah! Muuten sällistä ei ollut mihinkään miesten töihin. Ei ole ollut tähän päivään mennessäkään, hah hah haaa!!!...- viina-vie
Rightin pelaaja ovat yleensä vasenkätisiä, perustelut löytyvät tieteestä.
Poikkeuksiakin löytyy kuten minä oikeakätinen pelaan righti mailalla.
"Jääkiekossa kuitenkin enemmistö pelaa vasemmalta puolelta , eli vasen käsi on tuottamassa voimaa laukaukseen ja ohjaa alhaalla mailan liikettä."
Huvittavaa tosiaan on että perholainen ei opi vaikka sen tieteellisesti osoittaisi.
Minulla on kaksi kättä ja käytän molempia tarpeen mukaan.
- kerromullen
Keneltä se lahja on?
- TosirealistiKokkolan
Esi-Isältä... TOSITOSITOSITOSIrealistilta, hah hah haaa!!!...
- Neroutta
On oikia käsi ja väärä käsi
- TOSItahavo
Tahavon pitää ankeaan elämäänsä etsiä jotain sisältöä.
- TosirealistiKokkolan
Oikeakätinen eli rightin pelaaja pitää mailaa oikealla puolellaan menosuuntaan nähden. Oikea käsi on mailan varressa noin puolivälissä ja vasen on mailan yläosassa. Oiva esimerkki on Patrik Laine, joka on rightin pelaaja ja siksi maailman paras tällä hetkellä, aivan kuin Gretsky, Selänne, Kurri ymt huiput aikanaan hah hah haaa!!!...
- TOSItahavo
Ei Tahavolta voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu jos silläkään kun ei kääkästä ollut kuin kapiaiseksi
- TOSIrealistiYkspihlaja
TOSItollo ei taida tietää, että Patrik Laineen äiti asui lapsena kokkolassa ja edusti Ykspihlajan Reimaa.
- TosirealistiKokkolan
Olen pelannut Perhon jääkiekkojoukkueessa muistaakseni kakkosdivisioonassa tehoin 30 45 yhden kauden ennätyksen. Pelarin siis rightilla ja olin enempi syöttelijä kuin maalintekijä kuten numerot osoittavat. Olisin varmasti päätynyt ammattijäille amerikkaan, mutta puolustusvoimat tarvitsi pätevää miestä enemmän, hah hah haa!!...
- RessunKaveriKaustarista
Muistan hyvin nuo pelit. Ressu on rautaa.
- Hatrik
On todella hämmentävää ,kuinka tyhmä voi ihminen olla.
Turha yrittää reijolle selvää asiaa selittää .
PS. Noista nimistä mitä mainitsit aloituksessa, puolet pelaa leftin mailalla, eli ovat todella. näk. oikeakätisiä.
Väinö ja Jagr.
PPS. Itse olen täysin vasuri, eli lauon oikealta. - TosirealistiKokkolan
Rightin pelaaja on rightin pelaaja, hah hah haaa!!!...
- Kusineuvo
Brighton pelaajat ovat yleensä vasenkätisiä. Häh häh häh aaah
- TosirealistiKokkolan
Rightin pelaajat ovat oikeakätisiä, vituttaako "vasureita", hah hah haaa!!!...
- TOSITOSItollolle
Väitetään samalla, että maapallo on litteä.
- TosirealistiKokkolan
Tiedätkö edes mikä on maapallo. Sinulle se taitaa olla pannukakku, tai "lätty kuten jääkiekko", hah hah haaa!!!...
- TOSITOSItollolle
Tiedätkö mikä on avohoito? Entäpä suljettu osasto?
- TosirealistiKokkolan
TOSITOSItollolle kirjoitti:
Tiedätkö mikä on avohoito? Entäpä suljettu osasto?
En, mutta sinulla näyttää olevan kokemusta, hah hah haaa!!!...
- TosirealistiKokkolan
Hah, sanoo runkkaava löylykauha, valerealisti, hah hah haaa!!!...
On siinä saatanan hullu sälli, kun ei osaa keksiä omaa nimimerkkiä. Toisaalta kaikkihan ottavat oppia ja mallia aidosta ja tosimahtavasta Tosirealistista, hah hah haaa!!!...
"Antakaa lasten tulla tyköni, sillä he eivät tiedä mitä tekevät"...- followtheziisus
Reijo "Jeesus" Kivelä?
- kasva-aikuiseksi
Ootko sinä joku lapsia"rakastava"?vai miks ne pitäis tulla tyköösi?oot aika arvaamaton muutenki,jatkuvalla syötöllä hulluuksia kirjoittelet,etpä saa ittestäs ulos muuta kun MINÄ,MINÄ,MINÄ!et osaa keskustella MISTÄÄN asiasta,missä iässä sun kehitys pysähtyi?hah haah hhaaaa ja ha
- TosirealistiKokkolan
Kiitos. Tosin jeesus on taruolento, mutta Tosirealisti on ehta ja aito - täyttä lihaa ja verta, Kokkolan viisain mies on hän, sano, hah!...
- Kivelänkyläläinen
Aikuisten oikeasti Kivelän Reijo osaa pelata ainoastaan pasianssia. Minkäänlaiset urheilu saavutukset eivät ole onnistuneet. Pesäpalloa pelasi perhossa asuessaan vielä keskikoulussa 1960-luvulla ja oli koulun appelsiinihiidoissa kolmas (kuusi osallistujaa). Olin Reijon kanssa samalla luokalla koulussa ja tunnen hänet henkilökohtaisesti. Kova oli liioittelemaan saavutuksiaan ja suorituksiaan jo nuorempanakin. Kerro Reijo terveiset Marja-Liisalle yhessähän me sitä nuorempana riiattiin ja olihan siellä muutama muukin joskus jonottamassa vuoroaan.
- Joulu-valo
Toivomuslähde on aivan kuiva, johtuu varmaan merisäästä.
Jouluna voi saada aivan uuden lahjan, oikeakätisen puurolusikan ja vasenkätisen kinkkuveitsen.
Reijo on Nalle-Puh, joka tykkää joulutortuista ja ripsipiirakoista, toista haukkaa ja toista nuolee.
Huolimatta kaikesta persuspaskasta hyvää joulua ja pikaista paranemista
^^^^^^(o_o)^^^^^^ - TosirealistiKokkolan
Hah,appelsiinihiidoissa voitelu epäonnistui ja pesäpalossa olin monesti palkittujen joukossa. Marja-Liisa oli kyllä suosittu tyttö nuorempana, mutta ei se ainakaan sinua muistanut. Lopeta heti tänne kirjoittelu ja ota yhteyttä henkilökohtaisesti, jos on jotain asiaa.
- ITKUpillirealisti
Lopeta sinä katkera vanha ukko nuo säälittävät pillitykses. Hah hah haa!
- TOSItahavo
Ei tarvi ihmetellä että Tahavoa vituttaa!
- KaleviPerhosta
Onko Reijo sinulla se sama Marja-Liisa emäntänä mitä poikien kanssa porukalla kouluaikana puristeltiin. Isot puskurit sillä oli jo silloin ja ei ollut kovin tarkka ihtestään, muistakko? Onko ne lapsen sun vai oliko jo valamiina ennen häitä? Kuulin naapurin Veikkolalta että sää täällä kirjottelet. Tuu käymään kun käyttä täälläpäin. Käydään mehtällä mun aseilla. Veikko sano että olivat hakeneet sulta aseet pois. Terveiin Kalevi
- Hoojhyj
Tumputa leftillä vaan sitä jäkis kaverias
- TosirealistiKokkolan
En tunne ketään Kalevia Perhosta ja Marja-Liisa on aivan eri nainen ei ole sama kouluaikainen vosu, hah hah haa!!...
- TOSIPerholainen
Samaa Marja-Liisaa kävi painamassa vaikka kuinka moni! Varmastihan se sua vituttaa mutta lohduttaudu tällä: HAH HAH HAA!!!!!
- sukulainenvalitettavasti
Lopeta jo Reijo tällä palstalla kirjoittelu. Ei kehtaa sukulaisetkaan enään käydä Kokkolassa asioimassa. Nauravat virastoissa ja sairaalassa kun sanoo Kivelä Perhosta.
- plussa2
Jos pelaat Rightin mailalla, olet vasenkätinen. Tietäähän tuon jo eskari-ikäinen kiekkokoululainenkin. Reijo tosin on vaikeampi tapaus... ns. lost case. Ja vielä vasuri. Voimia läheisille.
- TosirealistiKokkolan
Oikeakätinen pitää mailaa oikealla puolellaan, joten hän on rightin pelaaJa.
Jalkapalloa potkitaan molemmilla jaloilla yhtä taitavasti, hah hah haaa!!!...- veikkovetelistä
Noinhan sitä äkkiä luulee, jos ei ole mitään itse harrastanut. On tämä Kivelä vain oikein Tosityhmä ja vielä perhosta kotoisin. Suvussahan on perholaislähteiden mukaan jotain sisäsiittoisuutta eli sisarukset olisivat naimisissa keskenään.
- TosirealistiKokkolan
Oikeakätiset, eli rightin pelaajat ovat maailman parhaita, hah!
Kevennys: Olen nauranut itseni kipeäksi, kun jalkapalloselostaja suorastaan "huutaa":
"Katsokaa hyvät ihmiset mitä taituruutta. Nyt tuo Messi taki upean maalin ja vieläpä vasemmalla jalalla. On se vain paras!"...
Hah hah haaa!!!... - TOSIripulisti
Kuvastaa hyvin ripulistin typeryyttä.
- TosirealistiKokkolan
Jos olisin aikanaan nyrkkeilykisoissa iskenyt vain oikealla kädellä, niin turpiin olisi tullut verisesti. Samoin, jos ja kun Suomalainen "potkupalloilija" potkii vain oikealla jalallaan, niin tulos on aina sama - turpaan tulee, hah, ja Cooperissa vain 2000 m.
Olisinpa Suomen maajoukkueen päävalmentaja mm ampumahiihdossa, jalkapallossa, nyrkkeilyssä, niin alkaisi "rampa kalkattaa", hah hah haaa!!!...- TOSITyhmäPerholainen
Joo.. suomalainen jalkapalloilija pelaa molemmilla jaloillaan.. ja huomaa Ressu myös tuo oikea kirjoitusasu. Olettaisi suomalaisen tyhmimmänkin upseerin osaavan edes kirjoittaa Suomea.
- TosirealistiKokkolan
Hah! "Mahtavaa kun hän potkaisi maaliin vasemmalla jalalla, sanoi selostaja "typerä".
Ei ole ihmekään, että Suomi on kaukana maailman tasosta, kun jalkapalloakin pelataan vain oikealla jalalla, hah hah haaa!!!!... - RessunKaveriKaustari
Totta turiset ressu.
- TosirealistiKokkolan
Mennäänpä otsikkoni mukaiseen asiaan; jääkiekon "kätisyyteen", eikö, hah!.
Seurasin nuorten jääkiekon MM- ottelua Suomi-Tsekki tarkkaillen kuin "koutsi" konsanaan, tai joku NHL:n "lahjakkuuksien metsästäjä-hyeena", hah...
Olin yllättynyt, että missä olivat Suomen joukkueen rightin pelaajat. Vain kaksi (Saarijärvi ja Räsänen?) olivat oikean käden pelaajia. Tästä päättelin heti, ettei Suomi tule uusimaan mestaruuttaan. Jos olisin joukkueen valmentaja, niin ryhmässäni olisi vähintään puolet rightin pelaajaa, jotka ovat olleet kautta aikain ja tulevat olemaan maailman parhaita jääkiekkoilijoita. Hah hah haaa!!!... - ressunporukka
Ressu on taas oikiassa.
- TOSItahavo
Tahavo on vain typerä kapiainen!
- TosirealistiKokkolan
Kautta aikain maailman parhaat jääkiekkoilijat, jääpalloilijat ja yleensä mailapelien pelaajat ovat olleet, ovat ja tulevat olemaan - RIGHTIN pelaajia, hah hah haaa!!!...
- TosirealistiKokkolan
Laitoin seuraavan viestin Ylen urheiluun:...
Taas se nähtiin. Tanska voitti Suomen, ja kaikki maalit laukoi Tanskan rightin pelaajat, Valitettavasti Suomen pojat joutuvat karsintasarjaan syystä, että joukkueessa on vain kaksi rightin pelaajaa.. Valmentaja on erotettava heti. Onko selvä. Hah hah haa!!!...- TosirealistiKokkolan
...ja kaiken lisäksi Suomen parhaana palkittiin täysin oikeutetusti rightin pelaaja Saarijärvi, hah!...
Jk Onko (oliko) valmentaja itse leftin pelaaja, todennäköisesti on, hah hah haaa!!!...
- TOSItahavo
Heh miettikää Tahavo lyllertämässä kaukalossa!
- TosirealistiKokkolan
Tosirealisti oli joukkueensa kantava rightin pelaaja kaukalopallossa. Joukkue saavutti mm Sotilasurheiluliiton hopeaa työkaverinsa, ja myös oikeakätisen Markku K:n kanssa, hah hah haaa!!!...
- TOSIripulisti
On siinä vastustajalla ollut naurussa pitelemistä kun ripulisti on lyllertänyt vastaan.
- TosirealistiKokkolan
Turha on tosimiehille vittuilla. Näin se vain on. Hah kaikille kateellisille kakkiaisille, pissiäisille, homoille, hulluille, hörhöille ja sätkänkäärijöille. Hyvää yötä ja kauniita painajaisia, sano, hah hah haaa!!!...
- TOSIripulisti
Mikä vitsi! Ripulistilla"työkaveri"!
- TOSItahavo
Tottakai ihmisillä on työkavereita.
- TosirealistiKokkolan
Ripuleista ei ole kokemusta, mutta itselläni oli työkavereita satoja, sekä miehiä että naisia, ja koulutettavia oli kymmeniä tuhansia 30:n vuoden aikana, hah hah haaa!!!...
- TOSItahavo
Olet siis lastentarhanopettaja?
- TOSItahavo
Heh eihän Tahavolla voi olla "työkavereita", valtion elätillä.
- TOSItahavo
Keijo Keripukki on vasenkätinen.
- TosirealistiKokkolan
Ruotsi, Tsekki, Venäjä, Kanada, USA, Sveitsi; Saksa ja jopa Tanska ovat maailman johtavia jääkiekkomaita, koska niillä on riittävästi rightin pelaajia, hah hah haaa!!!
Jk Ovat takuulla tietoisia vuosikymmeniä kestäneestä johtoajatuksestani... - TOSItahavo
Heh, Tahavo ei tiedä edes mitenpäin mailaa pidellään.
- TosirealistiKokkolan
No niin, taas asiaan. Ruotsin rightin pelaajat näyttävät miten kiekkoa pelataan. Ruotsin nuorukaiset voittavat Suomen "vasurit" lukemin 5-2, hah hah haaa!!!...
- TOSItahvo
Heja Sverige vai mitä Tahvo!
- TosirealistiKokkolan
Nyt seuraaman miten Ruotsin pikkukingsit pelaavat rightilla Suomen leftejä vastaan, hah hah haaa!!!...
- TosirealistiKokkolan
Non nih, tätä ennustin tuolla ylempänä. Nuorten jääkiekkojoukkueen päävalmentaja ja osa valmennusjohtoa on "siirretty sivuun". Valmennuksen johtoon on valittu Ahokas...
- TOSIripulisti
Onko katkerampaa oliota kuin ripulisti.
- TosirealistiKokkolan
On. Ikuinen kitisijä TOSIripulisti alias TOSItahavo, hah hah haaa!!!...
- Enolevasuri
Tutkimusten mukaan vasenkätisillä on tilantaju keskimääräistä parempi ja ilmeisesti tästä syystä menestyvät tennispelaajat ja arkkitehdit ovat usein vasureita. Arkkitehdeistä n. 50% on vasureita!
- TosirealistiKokkolan
Mitkä tennispelaajat, hah! En tunne ainuttakaan menestynyttä vasenkätistä tennispelaajaa, ja arkkitehtiä; puhumattakaan upseeria, hah hah haaa!!!...
- TosirealistiKokkolan
Missä ovat Suomen rightin pelaajat. Vain noin 10 % kansalaisista on vasenkätinen (left), noin 10 % on "värisokea", noin 10 % on diabeetikko, noin 10 % on sivari, noin
10 % on homo..., ja noin 10 % on muuten "poikkeava", hah hah haaa!!!... - TOSItahavo
Heh, Tahavohan onkin niinku melekonen niinku "asiantuntija"! Taatanan taatana.
- TosirealistiKokkolan
Non nih. Tilaston kertomaa: Suomen nuorten jääkiekkomaajoukkueessa oli kaksi rightin pelaajaa, ja KAKSI VOITTOA, hah hah haaa!!!...
- TOSIbörje
Heh, kumpaa puolta Börje pelaa.
- TosirealistiKokkolan
Loppupelit jäljellä. Seurataanpa miten rightin pelaajat menestyvät, hah!...
- TosirealistiKokkolan
Taas se nähtiin. USA:n rightin pelaajat ratkaisivat jääkiekon alle 20- vuotisten maailmanmestaruuden juuri päättyneessä ottelussa Kanadaa vastaan...
Hah hah haaa!!!... - TOSItahavo
Tahavon typeryydellä ei ole rajaa! Rottakoulun käynyt.
- TosirealistiKokkolan
Maanpuolustuskorkeakoulun käynyt sotatieteiden maisteri on tosirealisti...
- Pelleäijä
Vi ttu mikä pelle!!
- TosirealistiKokkolan
Sanokaa minun sanoneen. Seuraavassa nuorten jääkiekkomaajoukkueessa on vahintään 8 rightin (2/ketju) pelaajaa, ja siksi Suomi pääsee taas "jaloilleen",
hah hah haaa!!!... - TOSIrottakoulu
Et oo tosissas! Oikein kahdeksan(8)vau, et oo turhaan rottakoulua käynyt.Tuohon ei eläin pystyisi.
- TosirealistiKokkolan
Kas kas kateellista kakkiaista. Olipa taas kerran oikein TOSIneronleimaus. Olet sinä saatanan sairas yksilö. Hakeudu hoitoon. Hah hah haaa!!!...
Kylläpä meille vasenkätisille jaksetaan olla kateellisia.
T: leidari, joka on Mensan jäsen 134:llä IQ-poitsilla ihan virallisilla testeillä mitattuna, ja siitä löytyy todistus, joka on minulla kehystettynä vitriinissä. ^_^ Ja en ole ainoa vasenkätinen kyseisen Firman testien läpäisystä kunnialla selvittäneistä. Enemmistö taitaa olla vasureita, mut ei siin mitään, hulluhan mä oon Kokkolalaisten mielestä, ku oon nainen, jolla on pimppeli! =D
PS. Etsin seuraa... ; ) Ja sitä oikeaa nimenomaan. Ei tarvi kuulua Mensaan, mut terve äly ei ole pahasta! ^_^- kaukalopalloilija
Patrik Laine sai aivotärähdyksen. Pää ei tuollaisia kolhuja kauan kestä. Nytkin menetti todennäköisesti 5 vuotta elämästään...
- TosirealistiKokkolan
Jääkiekko on tappelulaji, kun taas kaukalopallo on herrasmiesten peli, jossa pelataan eikä tapella, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Jalkapallossa ollaan nykyään sekä oikea-, että vasenjalkaisia. Miksi lätkässä ei voisi oppia pelaamaan molemmilta puolilta?
- Anonyymi
Voisi tuoda uusia ulottuvuuksia peliin jos kätisyyttä voisi vaihtaa tilanteen mukaan. Kaikessa voi treenata vahvaksi myös sen toisenkin puolen.
- Anonyymi
Ressu pelasi asekoulun tossupallo joukkueessa tennispalloa kaukalopallo mailoilla aamutossut jalassa. Mailaa käsiteltiin yhdellä kädellä ja vastustajat koululaisia ja naisjoukkueita.
- Anonyymi
Pitää huomioida että tuolloinkin ajanut autoa vähintään kolminumeroisen kilometrimäärän päivittäin.
- Anonyymi
Huono lahja.
Jota ei voi edes castaanotta enää hulluus käsi lääkkeet jäänyt miehelle Pyhäsalmi määräämättä mielentila tutkimatta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225469Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841881Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3601831- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 70782
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 36684