Mitä oikeesti teen elämälläni, en pääse mistään yli ja otan kaiken todella raskaasti.
Pian on mun viimenen joulujuhla peruskoulussa, ja tuskin tulen edes esiintymään siellä. Osaisin soittaa torvea ihan hyvin, ja tarjoiduinkin siihen, mutta sitten kun on harjoitukset, muiden edessä pitää harjoitella, kaikki menee ihan vituiksi. Mutta ei siinä mitään, virheitä sattuu kaikille, ongelma on siinä, että en oo ikinä kuuluu oikeen porukkaan, musta levitellään juoruja, otetaan salakuvia ja pilkataa netissä, puhutaan seläntakan, ei mitään vakavaa, vaan yleisesti muhun suhtaudutaan eri tavalla, musta ei pidetä, kun muut tekee jonkun virheen, niille nauretaan mutta ei ilkeesti, niinkun en osaa selittää...
mutta sillon kun mä tein virheen joulujuhla harjoituksissa, ihmiset vaan alko supisemaan ja naurahteli hiljaa, jotkut vaan katso säälivin, katsein kun mä näytin niin vitun typerältä siellä lavalla sen helkutin torven kannssa...mä en haluu soittaa enää ikinä mä en haluu mennä kouluun enää ikinä, vastaavia tapauksia, on tapahtunu mulle eskarista lähtien, mikä mussa oikeesti on vialla ettei muhun voida edes tutustua, ihmiset kuvittelee, että oon tylsä ja hiljanen vajaa yms. mut miksi mä puhuisin ku kukaan ei puhu mulle, jos ne vaan tietäis että oon ihan samanlainen hullu teini kuin nekin...
tiedän että yllä oleva tapaus unohtuu vajaa viikossa ainakin suurimman osan mielistä, eikä ketään oikeesti edes kiinnosta, mutta mun itsetunto on maailman huonoin ja mun on tosi tosi vaikee päästä yli pienimmistäkin asioista, oikeesti mitä mun pitäis tehdä...
joskus tutuu vaan siltä että olis vaan helpompi pistää silmät kiinni eikä koskaan tarttis herätä, kukaan ei ikinä hyväksy muo ja mä pelkään tosi paljon muien ajatuksia, siks mä rajoitan elämääni tosi paljon...se on todella typerää, tiedän, mut en vaan voi mitään.
en oo kertonu ikinä kenellekkään mun tuntemuksia, koska häpeen niitä, haluun vaan olla normi tyttö, kuuluu johonkin porukkaan, haluun et muut ajattelee että mullakin on kavereita, mullakin on elämä, mutta kun ei ole.
Pitäskö mun hankkii apua, vai riittääkö asennemuutos?
Kuollut itsetunto
7
99
Vastaukset
Sinun täytyisi uskaltaa kertoa tuntemuksistasi ja huolistasi jollekin ja mielellään ehkä jollekin aikuiselle. Vanhemmat, sukulaiset, kummit, kuraattori, lasten ja nuorten puhelin, valitse esim. noista joku, jolme purkaa sydäntäsi. Nettiyhteisöt eivät aina ole niitä maailman kannustavimpia paikkoja.
Kyllähän asennemuutoskin voisi auttaa, mutta et sinä varmaan tänne anonyymiyden tyyssijaan viestiä kirjoittaisi, jos se olisi niin helppoa.
Jaksamista sinulle. Peruskoulun jälkeen saattaa avautua kokonaan uusi elämä.Ihan sama lopetaan kaikki elämämme,.
- Kys1
Tapa ittes
- eeett
Mullakin oli ihan samanlaista harmia yläasteella, tyypit naureskelivat ja olin yksinäinen. Jos olisin tajunnut jo seiskalla miten huono tilanne oli, olisin varmaan vaihtanut koulua. No, sinnittelin ysiluokan loppuun ja nyt olen lukiossa, täällä on paljon parempi meininki ja samanhenkisiä kavereita. Voimia sulle, muista ettei sussa ole mitään vikaa vaan se on niissä muissa, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon.
- ascscvas-83
Säälivä katsahdus on kyllä aika satanistisen julma teko, mieluummin ottas vastaa jotai tonninseteli-tuiotuksiakin. Se on muute oikeestaan aika lempeä ilme, ku siihen sisältyy kaikki tunteet tai sitten ei yhtään tunnetta.
Vieläköhän se Pekka Saudi Yölinjalla kuulee soittajien huolia?
´Kyllä erirotenki yläasteen aikana kohalle tulevat ynseät hetket tahtoo muistaa katkerasti koko loppuelonsa ajan varmaan. Lienevät minunki monet tunnelukot ja muut henkiset jumitukset yläasteen aikana vastaanotettujen tölvähdysten hedelmää. Semmonepa cheissi tässä juuri tulikin mielee, että ko köksatalouden tunnilla opettajalta kysyin jotai että onko sämpylä hyvän muotoseksi pyöritelty tai jotai vastaavaas, nii siihe muudan oppilapsi (tyttönen) vastasi kuin opettajan puolesta: Jo kaunis on, piip(nimeni), kaunis on.
Sitten korjas muka puheitaan: Siis ei piip (minä) oo kaunis , vaan tuo (oisko sitte sämpylä ollu)
Oliha se aika perseesti sanottu hältä, mutta oli itsetunto jo sillon sen verra lokaantunu että aattelin kai kellä tahasa oleva oikeus julkisesti vittuilla mulle. Ja tulis mielee toki monta muutaki tapausta, jotka tuottivat mulle pelon, häpeän, syyllisyyden ja ehkä muidenkin erittäin tervemenneiden tunteiden samanaikasta kokemista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1142006- 821269
- 421085
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71837Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22741Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49720Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56679