Mun on tosi vaikee tehä itelleni rutiineja ja vaikka tekisin, niin harvoin tottelen niitä. Oon ajatellu lukioon, mutta miten mä muka pärjäisin siellä, kun mulla ei oo mitään rutiineja.
Tiiän että lukio on tosi raskas, kokeisiin pitää oikeesti lukea hyvin ja pitää tehä oikeesti paljon töitä. Peruskoulu mulla o sujunu hyvin, vaika en oo siihen oikee panostanukkaan, mutta tiedän että, lukiossa asiat tulee muuttumaan. Menisin kyllä ilomielin amikseen, mutta en tiedä mitä haluaisin opiskella siellä.
Millain saan, motivaatiota lukemiseen ja rutiineihin..??
Miten Lukioon?
6
162
Vastaukset
Jos haluat itsellesi rutiinin, ohjelmoi sellainen. :D
Vitsi vitsi öhö öhö kai edes koodarit nyt nauraa... Mutta joo:
Ajat ovat tietysti muuttuneet parissakymmenessä vuodessa, mutta ei lukio nyt niiiiiiin työläs ainakaan minun aikanani ollut. Jos kerran peruskoulusi menee hyvin, niin en usko lukionkaan olevan sinulle ongelma.
Ne rutiinit pitää vaan luoda ja niistä on sitten pidettävä kiinni. Jos et pysty siihen yksin, pyydä apua vanhemmiltasi. He voivat "motivoida" sinua muistuttamalla asioista, kiristämällä rahahanojasi tai katkomalla nettiyhteytesi jos lipsut. :)
Monissa aineissa ainakin itselläni toimi myös se, että kuunteli ja opetteli ne asiat jo tunneilla, niin ei tarvinnut sitten päntätä komeisiin niin paljoa.Laita kännykkään hälytyksiä sen mukaan mitä teet.
- AlexDeLarge
Tää on tottakai kovin yksilöllistä lukion ja opiskelijan kannoilta, mutta lukio ei ihan oikeasti ole lähellekään niin rankkaa, kuin annetaan olettaa, varsinkaan lyhyellä matikalla ja-kemialla sekä -fysiikalla. Koealueet tuntuvat toki aluksi aika pitkiltä, mutta niihinki tottuu tosi nopeesti. Itseasiassa viimeksi tänään juttelin frendin kanssa siitä, miten vähän on tarvinnut pistää mihinkään panosta :D
Mee ihmeessä amikseen, jos on joku ala joka sua kiinnostaa. Mut lukio tuskin tulisi olemaan niin rankka, että et pärjäisi, varsinkin jos sä pärjäsit jo peruskoulussa ihan hyvin.
-keväällä valmistuva - näisemenee
Periaatteessa sä voit ite säätää kuinka rankaks sä teet sun lukio-opiskelut. Jos siis otat pitkää matikkaa, lisää fysiikkaa ja kemiaa niin siitä tulee melko hemmetin raskas. Mutta jos meet lyhyellä matikalla ja suoritat fykest ja kemiasta vaan pakolliset niin ei siitä loppujen lopuks nyt niin kamala helvetti tule. Tottakai lukio on tosi stressaavaa kun on koeviikot yms. ja pitää ite muistaa kaikki kouluhommat.
Kirjota ne asiat mitä sun pitää tehä jollekin ihan fyysiselle paperille ja iske vaikka sun seinälle niin et hävitä sitä. :D Sitten vaan teet ja itket.
Tervetuloa lukioon. :)))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1142006- 821269
- 421085
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71837Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22741Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49720Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56679