Kuuluuko sinun jouluusi alkoholi ???
Vai vietätkö raitista joulua ???
Raitis joulu ???
50
432
Vastaukset
- palstan-valinnastasi
Kuuluuko porilaisen jouluun alkoholi, varmasti joidenkin, ei ole porilaisen yksinoikeus
- Ransuunitäynnä
Synnyin Porissa 65 ja puolivuotta sitten. 16 vuoteen ei minun asunnossani ole ollut alkoholia eikä tule. Sitä ei tuo kuninkaatkaan.
- enitaim
nevö sei evö ökein
ei vainaskaan, pidä siitä kiinni
- TeppoTerävä
Minä ainaskin ryyppään koko joulun ja jos ei mee poikki, niin meen katkolle nauttimaan hyvästä ruuasta ja pilleripaljoudesta.
- Sairas.kyylä
Paskaako se sinulle kuuluu,hoida omat asiasi kyylä.
- raitisjoulu
Itse olen viettänyt yleensä täysin raittiin joulun. Joskus olemme juoneet lasin viiniä.
Kannustusta kaikille viinasta eroon pyristeleville. Elämä on mukavaa ihan selvinpäinkin. - raittiinapas
raittius on juopon humala
- Ei.lapsia
Sahtia ruokaa saunontaa aamuunasti on tarkoitus juhlia,näin olenmme viettäneet joulua pian kymmenen vuotta ja kaikki on tykänneet,viettäkää kukin miten viettää, rukoilkaa juokaa lasi viiniä ja kytätkää mitä naapuri tekee. Hyvää joulua vaan.
- Pekka-P_
Ehdottomasti raitis joulu.Sitten tipaton tammikuu.
- kakapussi
Koppa kossua tekee joulun.
- Kauko_Kukkonen
Ehdottomasti raitis joulu.Nyt en sitten sorru jouluna ryyppäämään.
- kjousanen
hyvä kake, tosi hienoa
- loistavajoulutulossa
Eri maiden jouluherkkuja ja tietenkin ruokailun aikana ja jälkeen otetaan napanderia.Joulupukkikin on tulossa tuomaan lapsille paketteja.Tiedossa on mukavia hetkiä perheen ja ystävien kanssa.
- juopothaisee
Vain hampit juo jouluna.
- ajttelinVaan
ei "ammattilaisten" ryyppyjuhla sen paremmin kuin juhannuskaan
- otavaarineuvosta
Näin on.
Muutama päivä vuodessa kannattaa olla raittiina ettei alkoholisoidu.
- Ibramim-Abbullar
Mine joulu raitis joulu.Ei viina.Taala huva joulu.Iso kasa huva ruoka.Sika ei ole mine ei suoda sika.Paljon saada joululahja.Sine maksa täme kaiki.
Huva joulu sinale. - selvänä
Enpä kaipaa ryypiskelyä. Nuorempana tuli otettua mutta jossain vaiheessa se alkoi tuntumaan turhalta. Elämä raakana ja luomuna ilman kemiallista sekoittamista on ihan hyvä juttu.
- Kauko_Kankkunen
Mites se jouluaatto on sujunut ???
- Öhkymöhky
Mitäs tässä on mennessä. Mikrossa lämmitin lihasopan, ruokajuomaksi lasi maitoa. Sellainen Joulu tällä kertaa. Ensijouluna ajattelin siihen tykönä limpunsiivun tempasta.
- ViikkarinVili
Hienosti on aatto mennyt. Keitetyt perunat, kinkkua, rosollia, porkkana-ja lanttulooraa. Itseleivotun perunalimpunsiivu jonka päälle reilusti mausterullaa. Juomaksi raikasta maitoa. Ja päälle mukillinen kahvia. Eikä krapulaa tule varmasti. Joululahjapaketissa oli kerrasto ja sukat sekä turhat raappahousut. Saunassa tuli laitettua uusi kerrasto päälle ja sitä sitten käännellään parin viikon välein. Mukava Joulu tuntuu olevan.
- ViikkarinVili
Olipa taas hienoa herätä ilman krapulaa ja lähteä kirvatsinlenkille. Viina ei sovi kuin tuulilasinpesuun. Elämän tosiasioita.
- Näinse
vaan on. Viina on viisasten juoma.
- KampiViinaKalle
Vietätkö raitista joulua?Vai oletko kännissä jouluaattona?
- Kohtuus
Miten niin vaan jouluaaton ,olen kännissä kaikki joulunpyhät ja joulun ja uudenvuoden välin selvittelemässä, et sit jaksaa taas juoda uutenavuotena, no tammikuu on tipaton, loppuvuos sitte taas juodaan joka viikonloppu.
- Tylsääselvinpäiten
Viikko sitten pikkujouluista alkoi se perinteinen muutaman viikon joulujurri, loppiaisen jälkeen panen taas poikki hiihtolomiin asti
- Porilaisen_joulu
Valitettavan usein porilaiseen jouluun liittyy alkoholi
- ViikkarinVili
18. joulu tulee ilman viinaa. Ihan hyvin minulta.
- KuulesVili
18 vuotiaana, saa jo ottaa perskännit joulunakin.
- ViikkarinVili
KuulesVili kirjoitti:
18 vuotiaana, saa jo ottaa perskännit joulunakin.
No minä olen jo 66v. Ja pilannut puolet elämästäni ja omaisuudesta viinaa juomalla ja sekoilemalla. Ja ekat perskännit otin jo 16-vuotiaana. Joten raktiikkata on.
Ei se kannata, vakuutan.
- KuulesVili
Ilo ilman viinaa on pelkkää teeskentelyä. Mutta jos ei halua nauttia elämästä, niin älä helvetissä kännää.
- Kännikalat
Persut näytti eduskunnassa miten kuuluu ryypätä.
- muutryypätköön
Minun jouluni on raitis, ollut jo 16 vuotta. Kestän kaiken ilman viinaa.
- Sitä-vaan
MITÄ SIITÄ SITTEN NÖSSÖ!
- hyvä-jatka-vaan
Ei mikään nössö vaan näyttää olevan mies, jolla on kanttia olla selvinpäin.
- Sitä-vaan
Äiti käskee olla juomatta. On siinä kanttia nii ,voi vittu mitä paskaa tääl jauhetaa.
- PetsiMoi
Teuvo näytti eduskunnassa että hän ryyppää sekä rallattaa ja siniset runkkaa sekä ruikuttaa.
- juopporyhmäsekoilee
Viina on edelleen viisasten juoma. Ei sovi persuille.
Avustaja sai viinamyrkytyksen ja Teuvo rupesi riehumaan. - kerranroistoainaroisto
juopporyhmäsekoilee kirjoitti:
Avustaja sai viinamyrkytyksen ja Teuvo rupesi riehumaan.Uusimmat uutiset kertoivat, että persujen puheenjotajistoon kuuluva herra Hakkarainen teki seksuaalista väkivaltaa naiskansanedustajalle.
- Vaiviisasten
juopporyhmäsekoilee kirjoitti:
Avustaja sai viinamyrkytyksen ja Teuvo rupesi riehumaan.Menee se viina hyvin tyhmääkin päähän😀😀😀😀😀
- Hiiva-Liisa
Vai on viina kaiken pahan alku ja juuri, olkaapa rehellisiä itsellenne ja miettikää olenko suhteenne kumppaninne kanssa alkanut täysin selvänä?
- myöhäistäjokatua
Ei alkanut selvänä eli tässäkin tapauksessa viina oli kaiken pahan alku ja juuri.
- EläkeläinenPori
Eino Leino lausui tämän Viipurissa kesällä 1922 " Katala on tuo viina mut katalampi viel on mamukiima ........"
- Edwin-K
Oletko jo hankkinut joulun juomat?
Itse ostan vain alkoholitonta glögiä jouluksi. - raitista-joulua
Joulu1981 pidätettynä putkassa.
Joulu 1982 kova humala sammuin kesken jouluaatto illan.
Joulu 1993 alkaen aina raitis joulu. - 21qw34
Minä ryyppään koko joulun, koska katkokin on kuulemma kiinni.
- creativityt
Onneksi olkoon kaikille niille känjääjille joilla kunnon kankkunen.
- PerttiäEiKuseteta
Vietin raittiin ja rasistisen joulun, tänä vuonna en keittänyt itselleni perinteistä joulupontikkaa enkä antanut lanttiakaan pelastusarmeijan joulupataan, se riittää että myös minun maksamillani verovaroilla elätetään täällä lomailevat lailliset ja laittomat pakolaiset. Minulla ei sinänsä ole mitään vastaan pelastusarmeijan toimintaa vastaan, hienoa ja pyyteentöntä työtä mutta kun sen tuotosta osa menee mustalaisille ja pakolaisille niin en anna periaatteesta sinne lanttiakaan.
- SimppaPorista
Minä menin aattona aikaisin maata mutta emäntä jäi pelaamaan vielä monopolia naapurin Toivon kanssa joka eilen poikkesi reiluna naapurina taas juottamassa koko kossupotun minulle. Taisi emännän ja vieraan peli mennä myöhään kun alaston emäntä nukkui aamulla myöhään takkahuoneen sohvalla, oli varmaan tullut myös hiki kun takka oli illalla päällä.
- laitakaupunginJamppa
tuli varmaankin hiki, kun Monopolissa lähti hotellit myyntiin, eikä saanut sattumakortillakaan tuloja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1453699Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1083534Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi202472Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42295100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es282113Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa341187Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut221048- 134843
Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah28840Oikea syy siihen
miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä34754