Raitis joulu ???

KampiViinaKalle

Kuuluuko sinun jouluusi alkoholi ???
Vai vietätkö raitista joulua ???

50

432

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstan-valinnastasi

Kuuluuko porilaisen jouluun alkoholi, varmasti joidenkin, ei ole porilaisen yksinoikeus

• Ransuunitäynnä

Synnyin Porissa 65 ja puolivuotta sitten. 16 vuoteen ei minun asunnossani ole ollut alkoholia eikä tule. Sitä ei tuo kuninkaatkaan.

• enitaim

nevö sei evö ökein
        ei vainaskaan, pidä siitä kiinni

• TeppoTerävä

Minä ainaskin ryyppään koko joulun ja jos ei mee poikki, niin meen katkolle nauttimaan hyvästä ruuasta ja pilleripaljoudesta.

• Sairas.kyylä

Paskaako se sinulle kuuluu,hoida omat asiasi kyylä.

• raitisjoulu

Itse olen viettänyt yleensä täysin raittiin joulun. Joskus olemme juoneet lasin viiniä.

Kannustusta kaikille viinasta eroon pyristeleville. Elämä on mukavaa ihan selvinpäinkin.

• raittiinapas

raittius on juopon humala

• Ei.lapsia

Sahtia ruokaa saunontaa aamuunasti on tarkoitus juhlia,näin olenmme viettäneet joulua pian kymmenen vuotta ja kaikki on tykänneet,viettäkää kukin miten viettää, rukoilkaa juokaa lasi viiniä ja kytätkää mitä naapuri tekee. Hyvää joulua vaan.

• Pekka-P_

Ehdottomasti raitis joulu.Sitten tipaton tammikuu.

• kakapussi

Koppa kossua tekee joulun.

• Kauko_Kukkonen

Ehdottomasti raitis joulu.Nyt en sitten sorru jouluna ryyppäämään.

• kjousanen

hyvä kake, tosi hienoa

• loistavajoulutulossa

Eri maiden jouluherkkuja ja tietenkin ruokailun aikana ja jälkeen otetaan napanderia.Joulupukkikin on tulossa tuomaan lapsille paketteja.Tiedossa on mukavia hetkiä perheen ja ystävien kanssa.

• juopothaisee

Vain hampit juo jouluna.

• ajttelinVaan

ei "ammattilaisten" ryyppyjuhla sen paremmin kuin juhannuskaan

• otavaarineuvosta

Näin on.
        Muutama päivä vuodessa kannattaa olla raittiina ettei alkoholisoidu.

• Ibramim-Abbullar

Mine joulu raitis joulu.Ei viina.Taala huva joulu.Iso kasa huva ruoka.Sika ei ole mine ei suoda sika.Paljon saada joululahja.Sine maksa täme kaiki.
      Huva joulu sinale.

• selvänä

Enpä kaipaa ryypiskelyä. Nuorempana tuli otettua mutta jossain vaiheessa se alkoi tuntumaan turhalta. Elämä raakana ja luomuna ilman kemiallista sekoittamista on ihan hyvä juttu.

• Kauko_Kankkunen

Mites se jouluaatto on sujunut ???

• Öhkymöhky

Mitäs tässä on mennessä. Mikrossa lämmitin lihasopan, ruokajuomaksi lasi maitoa. Sellainen Joulu tällä kertaa. Ensijouluna ajattelin siihen tykönä limpunsiivun tempasta.

• ViikkarinVili

Hienosti on aatto mennyt. Keitetyt perunat, kinkkua, rosollia, porkkana-ja lanttulooraa. Itseleivotun perunalimpunsiivu jonka päälle reilusti mausterullaa. Juomaksi raikasta maitoa. Ja päälle mukillinen kahvia. Eikä krapulaa tule varmasti. Joululahjapaketissa oli kerrasto ja sukat sekä turhat raappahousut. Saunassa tuli laitettua uusi kerrasto päälle ja sitä sitten käännellään parin viikon välein. Mukava Joulu tuntuu olevan.

• ViikkarinVili

Olipa taas hienoa herätä ilman krapulaa ja lähteä kirvatsinlenkille. Viina ei sovi kuin tuulilasinpesuun. Elämän tosiasioita.

• Näinse

vaan on. Viina on viisasten juoma.

• KampiViinaKalle

Vietätkö raitista joulua?Vai oletko kännissä jouluaattona?

• Kohtuus

Miten niin vaan jouluaaton ,olen kännissä kaikki joulunpyhät ja joulun ja uudenvuoden välin selvittelemässä, et sit jaksaa taas juoda uutenavuotena, no tammikuu on tipaton, loppuvuos sitte taas juodaan joka viikonloppu.

• Tylsääselvinpäiten

Viikko sitten pikkujouluista alkoi se perinteinen muutaman viikon joulujurri, loppiaisen jälkeen panen taas poikki hiihtolomiin asti

• Porilaisen_joulu

Valitettavan usein porilaiseen jouluun liittyy alkoholi

• ViikkarinVili

18. joulu tulee ilman viinaa. Ihan hyvin minulta.

• KuulesVili

18 vuotiaana, saa jo ottaa perskännit joulunakin.

• ViikkarinVili
        KuulesVili kirjoitti:

18 vuotiaana, saa jo ottaa perskännit joulunakin.

No minä olen jo 66v. Ja pilannut puolet elämästäni ja omaisuudesta viinaa juomalla ja sekoilemalla. Ja ekat perskännit otin jo 16-vuotiaana. Joten raktiikkata on.
        Ei se kannata, vakuutan.

• KuulesVili

Ilo ilman viinaa on pelkkää teeskentelyä. Mutta jos ei halua nauttia elämästä, niin älä helvetissä kännää.

• Kännikalat

Persut näytti eduskunnassa miten kuuluu ryypätä.

• muutryypätköön

Minun jouluni on raitis, ollut jo 16 vuotta. Kestän kaiken ilman viinaa.

• Sitä-vaan

MITÄ SIITÄ SITTEN NÖSSÖ!

• hyvä-jatka-vaan

Ei mikään nössö vaan näyttää olevan mies, jolla on kanttia olla selvinpäin.

• Sitä-vaan

Äiti käskee olla juomatta. On siinä kanttia nii ,voi vittu mitä paskaa tääl jauhetaa.

• PetsiMoi

Teuvo näytti eduskunnassa että hän ryyppää sekä rallattaa ja siniset runkkaa sekä ruikuttaa.

• juopporyhmäsekoilee

Viina on edelleen viisasten juoma. Ei sovi persuille.
        Avustaja sai viinamyrkytyksen ja Teuvo rupesi riehumaan.

• kerranroistoainaroisto
        juopporyhmäsekoilee kirjoitti:

Uusimmat uutiset kertoivat, että persujen puheenjotajistoon kuuluva herra Hakkarainen teki seksuaalista väkivaltaa naiskansanedustajalle.

• Vaiviisasten
        juopporyhmäsekoilee kirjoitti:

Menee se viina hyvin tyhmääkin päähän😀😀😀😀😀

• Hiiva-Liisa

Vai on viina kaiken pahan alku ja juuri, olkaapa rehellisiä itsellenne ja miettikää olenko suhteenne kumppaninne kanssa alkanut täysin selvänä?

• myöhäistäjokatua

Ei alkanut selvänä eli tässäkin tapauksessa viina oli kaiken pahan alku ja juuri.

• EläkeläinenPori

Eino Leino lausui tämän Viipurissa kesällä 1922 " Katala on tuo viina mut katalampi viel on mamukiima ........"

• Edwin-K

Oletko jo hankkinut joulun juomat?
      Itse ostan vain alkoholitonta glögiä jouluksi.

• raitista-joulua

Joulu1981 pidätettynä putkassa.
      Joulu 1982 kova humala sammuin kesken jouluaatto illan.
      Joulu 1993 alkaen aina raitis joulu.

• 21qw34

Minä ryyppään koko joulun, koska katkokin on kuulemma kiinni.

• creativityt

Onneksi olkoon kaikille niille känjääjille joilla kunnon kankkunen.

• PerttiäEiKuseteta

Vietin raittiin ja rasistisen joulun, tänä vuonna en keittänyt itselleni perinteistä joulupontikkaa enkä antanut lanttiakaan pelastusarmeijan joulupataan, se riittää että myös minun maksamillani verovaroilla elätetään täällä lomailevat lailliset ja laittomat pakolaiset. Minulla ei sinänsä ole mitään vastaan pelastusarmeijan toimintaa vastaan, hienoa ja pyyteentöntä työtä mutta kun sen tuotosta osa menee mustalaisille ja pakolaisille niin en anna periaatteesta sinne lanttiakaan.

• SimppaPorista

Minä menin aattona aikaisin maata mutta emäntä jäi pelaamaan vielä monopolia naapurin Toivon kanssa joka eilen poikkesi reiluna naapurina taas juottamassa koko kossupotun minulle. Taisi emännän ja vieraan peli mennä myöhään kun alaston emäntä nukkui aamulla myöhään takkahuoneen sohvalla, oli varmaan tullut myös hiki kun takka oli illalla päällä.

• laitakaupunginJamppa

tuli varmaankin hiki, kun Monopolissa lähti hotellit myyntiin, eikä saanut sattumakortillakaan tuloja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3699
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      108
      3534
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2295
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      34
      1187
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1048
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      843
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      840
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      754
    Aihe