Uusi vitara

Ajossa_nyt

Nyt on vitara ajossa ja kyllähän 1.4 boosterjetillä varustettuna auto on mukava ajaa. Valoista lähtee kuin hauki rannasta vaikka on kitkarenkulat alla. Ostakaa ehdottomasti boosterjetillä. Ero on iso verrattuna vanhaan koneeseen.

67

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crossia

      Millainen hauki on "kuin hauki"?

    • neljäkertaaneljä_

      Tuo höpinä on vain Suomalaisen juntin tyypillistä uutuuden ylistystä. Kyllä se arki pian tulee, kun ajat kotterolla hieman pidemmän matkan aavistuksen tuulisella säällä. Ei auta mitkään puusterijetit, kun ei mene suoraan, niin ei mene. Kyseinen kosla on erittäin epämielyttävä ajettava taajaman ulkopuolella ja tuuli tekee ajosta vieläkin kurjempaa. Myös 140 heppainen kone ei ole tänä päivänä mitenkään mainittavan arvoinen tehojen suhteen.

      • 3.kk.kokemuksella

        Tuuli varmaan ottaa Vitaraan, onhan se aika korkea ja suhteellisen kevyt auto. Ei kyllä ole vielä sattunut sellaista tuulta että olisi edes huomannut mutta onhan autokin ollut alla vasta kolme kuukautta. Mutta muuten on hyvä ajettava kaupungin ulkopuolellakin.

        Boosterjetissä riittää tehoa vallan mainiosti (johtunee varmaan siitä että Vitara on aika kevyt). Kun polkaisee kaasupoljinta niin kyllä tapahtuu. Ero on huomattava verrattuna siihen vapaastihengittävään 1.6:een.


      • V.Itara
        3.kk.kokemuksella kirjoitti:

        Tuuli varmaan ottaa Vitaraan, onhan se aika korkea ja suhteellisen kevyt auto. Ei kyllä ole vielä sattunut sellaista tuulta että olisi edes huomannut mutta onhan autokin ollut alla vasta kolme kuukautta. Mutta muuten on hyvä ajettava kaupungin ulkopuolellakin.

        Boosterjetissä riittää tehoa vallan mainiosti (johtunee varmaan siitä että Vitara on aika kevyt). Kun polkaisee kaasupoljinta niin kyllä tapahtuu. Ero on huomattava verrattuna siihen vapaastihengittävään 1.6:een.

        Hinta-ero on sitten myös lähes 5.000€. Lisäksi itselle miinuspuolen vaakakupissa on vielä se epäluulo että mikähän lienee kesto-ennuste pidemmän päälle normi 1.6 vapaastihengittävä vs. tuplaturbo? Muuten kyllä allekirjoitan sen että ero on huomattava noiden kahden myllyn välillä. Mutta onko hintalapun edestä onkin sitten jo makuasia....


      • V.Itara

        Sama virsi jokaisen positiivisen kommentin perään: "Suomalaisen juntin tyypillistä uutuuden ylistystä.... " Ja muita vastaavia joka lähtöön.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kettu_ja_pihlajanmarjat

        "Tarinan opetus on, että ihmiset tapaavat haukkua sellaisia asioita, joita he eivät saa."


      • V.ltara

        Itse sain kikkeliä


      • aika.nayttää
        V.Itara kirjoitti:

        Hinta-ero on sitten myös lähes 5.000€. Lisäksi itselle miinuspuolen vaakakupissa on vielä se epäluulo että mikähän lienee kesto-ennuste pidemmän päälle normi 1.6 vapaastihengittävä vs. tuplaturbo? Muuten kyllä allekirjoitan sen että ero on huomattava noiden kahden myllyn välillä. Mutta onko hintalapun edestä onkin sitten jo makuasia....

        Niin, se on sitten harkinnan paikka mitä arvostaa ja minkä hinnan arvoisesti. Itse mietin että olisi harmi jos saisi _melkein_ tosi hyvän auton kun oli kuitenkin varaa ostaa moottori joka varmasti riittää.

        Olen antanut itseni ymmärtää että Sussen tekniikka, myös turbo, on sangen kestävän maineessa. No, aika näyttää kestääkö.


      • saapasjalkaan
        aika.nayttää kirjoitti:

        Niin, se on sitten harkinnan paikka mitä arvostaa ja minkä hinnan arvoisesti. Itse mietin että olisi harmi jos saisi _melkein_ tosi hyvän auton kun oli kuitenkin varaa ostaa moottori joka varmasti riittää.

        Olen antanut itseni ymmärtää että Sussen tekniikka, myös turbo, on sangen kestävän maineessa. No, aika näyttää kestääkö.

        Noi nyky suzukit ovat hemmetin laadukkaita autoja, mutta helkkarin huonoja ajoominaisuuksiltaan. Jos ajelee taajamissa, niin se ei ole ongelma, mutta maantienopeuksilla ajotuntuma on huono ja odottaa matkan päättymistä.


      • V.Itara
        aika.nayttää kirjoitti:

        Niin, se on sitten harkinnan paikka mitä arvostaa ja minkä hinnan arvoisesti. Itse mietin että olisi harmi jos saisi _melkein_ tosi hyvän auton kun oli kuitenkin varaa ostaa moottori joka varmasti riittää.

        Olen antanut itseni ymmärtää että Sussen tekniikka, myös turbo, on sangen kestävän maineessa. No, aika näyttää kestääkö.

        "Niin, se on sitten harkinnan paikka mitä arvostaa ja minkä hinnan arvoisesti"

        Juurikin niin. Itsellä kun ajotyyli on meelkoisen rauhallinen niin sitä kautta en tehokkaampaa moottoria kaipaa.


      • vitaaliton_vitaristi
        V.Itara kirjoitti:

        Hinta-ero on sitten myös lähes 5.000€. Lisäksi itselle miinuspuolen vaakakupissa on vielä se epäluulo että mikähän lienee kesto-ennuste pidemmän päälle normi 1.6 vapaastihengittävä vs. tuplaturbo? Muuten kyllä allekirjoitan sen että ero on huomattava noiden kahden myllyn välillä. Mutta onko hintalapun edestä onkin sitten jo makuasia....

        Vitara on muutoin hemmetin hyvä peli mutta tuulisella säällä maantiellä tuuli viskoo laidasta laitaan, ajoon saa keskittyä. Mulla ei tule kyllä maantieajoa juuri lainkaan, kun ei enää eläkeiässä viitsi ajella moneen kertaan nähdyssä maassamme vaan mieluummin matkustaa lentäen kaukomaille. Kauppareissuihin suzzu on kiva peli.


      • V.ltara

        En usko että kaltaisellasia trollilla edes on Vitaraa, mutta voit omissa kuvitelmissa elää. Tuskin se tuuli laidasta laitaan mitään vetää, kuin korkeintaan pääsi sisällä.


      • V.ltara
        V.ltara kirjoitti:

        En usko että kaltaisellasia trollilla edes on Vitaraa, mutta voit omissa kuvitelmissa elää. Tuskin se tuuli laidasta laitaan mitään vetää, kuin korkeintaan pääsi sisällä.

        Minäpä se muuten vedän käteen. Päivittäin ja rajusti huokaillen.


      • aika.näyttää
        saapasjalkaan kirjoitti:

        Noi nyky suzukit ovat hemmetin laadukkaita autoja, mutta helkkarin huonoja ajoominaisuuksiltaan. Jos ajelee taajamissa, niin se ei ole ongelma, mutta maantienopeuksilla ajotuntuma on huono ja odottaa matkan päättymistä.

        Vaikka kuinka koetin kiinnittää huomiota tuohon maantieajoon niin en vaan huomaa mitään kummallista tai ikävää.

        Kolmeen kuukauteen ei ole sattunut yhtään niin tuulista päivää että olisi huomannut mitään ongelmia. Ehkäpä sellainenkin tuuli vielä tulee ... ei sitä niin kovaa tuulta sattunut kohdalle edes joka vuosi vanhallakaan autolla (joka ei ollut Susse).

        Moottoritehoa kaipaa lähinnä ohitustilanteissa. Vaikka kuinka rauhallisesti ajelee niin niitä vaan tulee.


      • Ammattitestaaja
        aika.näyttää kirjoitti:

        Vaikka kuinka koetin kiinnittää huomiota tuohon maantieajoon niin en vaan huomaa mitään kummallista tai ikävää.

        Kolmeen kuukauteen ei ole sattunut yhtään niin tuulista päivää että olisi huomannut mitään ongelmia. Ehkäpä sellainenkin tuuli vielä tulee ... ei sitä niin kovaa tuulta sattunut kohdalle edes joka vuosi vanhallakaan autolla (joka ei ollut Susse).

        Moottoritehoa kaipaa lähinnä ohitustilanteissa. Vaikka kuinka rauhallisesti ajelee niin niitä vaan tulee.

        Älä koeta kiinnittää huomiota, vaan kiinnitä huomio maantieajoon ja huomaa kuinka huono on ajaa. Olen ammatti testaaja ja tiedän faktat. Vitara on huono ajaa. Piste.


      • Ihmettelijä_
        aika.näyttää kirjoitti:

        Vaikka kuinka koetin kiinnittää huomiota tuohon maantieajoon niin en vaan huomaa mitään kummallista tai ikävää.

        Kolmeen kuukauteen ei ole sattunut yhtään niin tuulista päivää että olisi huomannut mitään ongelmia. Ehkäpä sellainenkin tuuli vielä tulee ... ei sitä niin kovaa tuulta sattunut kohdalle edes joka vuosi vanhallakaan autolla (joka ei ollut Susse).

        Moottoritehoa kaipaa lähinnä ohitustilanteissa. Vaikka kuinka rauhallisesti ajelee niin niitä vaan tulee.

        Miten aika voi mitään näyttää? Onko sillä kädet?


      • Ammattitestaaja kirjoitti:

        Älä koeta kiinnittää huomiota, vaan kiinnitä huomio maantieajoon ja huomaa kuinka huono on ajaa. Olen ammatti testaaja ja tiedän faktat. Vitara on huono ajaa. Piste.

        Ajomukavuus IL-tahdet ****/5 (4/5)

        "Hyvin toimiva neliveto ja automaatti puhuvat puolestaan. Ajettavuus on yllättävänkin hyvä"


        Rönkön kommentti>

        "Suzuki Vitara yllättää monella tavalla iloisesti. Hyvä hinta, hyvät varusteet ja ajettavuus kunnossa"


        http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015112820715842_at.shtml

        ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
        "Olen ammatti testaaja ja tiedän faktat"

        Ammattitestaajan luulisi tietävän ettei "ajo-ominaisuuksista" ole olemassa mitattavissa olevaa faktaa. On olemassa vain ja ainoastaan henkilökohtaisia mielipiteitä ja sinulla on vain se omasi. Ks. edelle, sieltä löytyy puolestaan ihan päinvastaisia mielipiteitä. Nekin ovat vain ja ainoastaan testintekijän omien mieltymysten johdannaisia.


      • tavallista.parempi
        Ammattitestaaja kirjoitti:

        Älä koeta kiinnittää huomiota, vaan kiinnitä huomio maantieajoon ja huomaa kuinka huono on ajaa. Olen ammatti testaaja ja tiedän faktat. Vitara on huono ajaa. Piste.

        Siinäpä se, en huomannut ajettavuudessa mitään huonoa maantielläkään. Ehkä minulla on tavallista parempi Vitara? tai ehkä olen vaan tavallista parempi kuski?


      • V.ltara
        V.Itara kirjoitti:

        Ajomukavuus IL-tahdet ****/5 (4/5)

        "Hyvin toimiva neliveto ja automaatti puhuvat puolestaan. Ajettavuus on yllättävänkin hyvä"


        Rönkön kommentti>

        "Suzuki Vitara yllättää monella tavalla iloisesti. Hyvä hinta, hyvät varusteet ja ajettavuus kunnossa"


        http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015112820715842_at.shtml

        ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
        "Olen ammatti testaaja ja tiedän faktat"

        Ammattitestaajan luulisi tietävän ettei "ajo-ominaisuuksista" ole olemassa mitattavissa olevaa faktaa. On olemassa vain ja ainoastaan henkilökohtaisia mielipiteitä ja sinulla on vain se omasi. Ks. edelle, sieltä löytyy puolestaan ihan päinvastaisia mielipiteitä. Nekin ovat vain ja ainoastaan testintekijän omien mieltymysten johdannaisia.

        Nyt tuulee ja vaimo tuli juuri vitaralla kotiin ja kertoi sen heitelleen laidasta laitaan, muiden autojen kulkiessa suoraan. Eli huonot ajo ominaisuudet vaimoni mielestä.


      • tähtitieteilijä-

        Mistä päin yötaivasta olet IL-tahdet löytänyt. Onko ne nimenomaan "tahdet", eikä tähdet?


      • kulkee.suoraan
        V.ltara kirjoitti:

        Nyt tuulee ja vaimo tuli juuri vitaralla kotiin ja kertoi sen heitelleen laidasta laitaan, muiden autojen kulkiessa suoraan. Eli huonot ajo ominaisuudet vaimoni mielestä.

        Minä ajan omaa autoani, ei sinun vaimosi. Ehkäpä siksi minulla auto kulkee suoraan.


    • V.Itara

      Monilla nettifoorumeilla vierailevana voin kyllä sanoa että Suzuki-foorumilla asiat ovat sikäli hyvin että jokaiselle palstalle kuuluva häirikkö on täällä niin kynnetön ettei häirintää juuri edes huomaa. Monilla foorumeilla aina peruskalustoon kuuluva häirikkö saa aika ajoin pakan toisaalla ihan sekaisin. Käykääs vaikka "perämoottorit" foorumilla, siellä E-Tec-mies ja kumppanit saa palstan välillä kuohumaan kunnolla... Eihän tämän palstan jannu saa kuin nikkejä kopioiduksi. Ja mitä nyt välillä kyselee toisten kirjoituksista kun ei ymmärrä mitä toinen sanoi siellä...

      • Höö_öpinää

        Kuten muillakin foorumeilla, niin myös Suzuki foorumilla hehkutetaan häiriköiden kynnettömyyttä ja huomaamattomuutta, mutta juuri sinun ja minun kaltaiset juntit lukevat häirikön höpinät ja kaiken kukkuraksi kommentoivat niitä ja siintähän häiriköt tykkäävät.
        Jos kukaan ei sanallakaan kommentoisi häiriköiden höpinöitä, niin miten luulisitte niille käyvän? Juuri niin, ne katoaisivat.
        Tuo sinun vuodatuksesi ja tämä minun on suoranaista ruokaa trollille ja saa trollin pikku pippelin jöpöttämään ja käsi täristen hän keksii omaa älykkyysosamääräänsä tasoa olevat vastauksen meillekkin. Ihan vittuillakseni häirikölle laitan itse tähän heti perään paskaa ja kopioin nimimerkkini ja sekös on kivaa:=)


      • Höö_öpinää
        Höö_öpinää kirjoitti:

        Kuten muillakin foorumeilla, niin myös Suzuki foorumilla hehkutetaan häiriköiden kynnettömyyttä ja huomaamattomuutta, mutta juuri sinun ja minun kaltaiset juntit lukevat häirikön höpinät ja kaiken kukkuraksi kommentoivat niitä ja siintähän häiriköt tykkäävät.
        Jos kukaan ei sanallakaan kommentoisi häiriköiden höpinöitä, niin miten luulisitte niille käyvän? Juuri niin, ne katoaisivat.
        Tuo sinun vuodatuksesi ja tämä minun on suoranaista ruokaa trollille ja saa trollin pikku pippelin jöpöttämään ja käsi täristen hän keksii omaa älykkyysosamääräänsä tasoa olevat vastauksen meillekkin. Ihan vittuillakseni häirikölle laitan itse tähän heti perään paskaa ja kopioin nimimerkkini ja sekös on kivaa:=)

        Minkälainen pippeli on "pikku pippeli" ?

        Onko se tuonlainen, joka peilistä näkyy seistessäni alasti eteisen peilin edessä?


      • V.Itara
        Höö_öpinää kirjoitti:

        Kuten muillakin foorumeilla, niin myös Suzuki foorumilla hehkutetaan häiriköiden kynnettömyyttä ja huomaamattomuutta, mutta juuri sinun ja minun kaltaiset juntit lukevat häirikön höpinät ja kaiken kukkuraksi kommentoivat niitä ja siintähän häiriköt tykkäävät.
        Jos kukaan ei sanallakaan kommentoisi häiriköiden höpinöitä, niin miten luulisitte niille käyvän? Juuri niin, ne katoaisivat.
        Tuo sinun vuodatuksesi ja tämä minun on suoranaista ruokaa trollille ja saa trollin pikku pippelin jöpöttämään ja käsi täristen hän keksii omaa älykkyysosamääräänsä tasoa olevat vastauksen meillekkin. Ihan vittuillakseni häirikölle laitan itse tähän heti perään paskaa ja kopioin nimimerkkini ja sekös on kivaa:=)

        "Jos kukaan ei sanallakaan kommentoisi häiriköiden höpinöitä, niin miten luulisitte niille käyvän? Juuri niin, ne katoaisivat"

        Ihan varmaan niin mutta kertomasi toimii vain täydellisessä maailmassa, aina palstalle sattuu joku uusi satuinnaiskävijä joka vastaa ja kommentoi kuitenkin.

        Trollille ei ravinnoksi pelkkä kommentointi tai vastaus riitä, foorumille pitää saada kuohuntaa. Itse en näe vasta-trollitoiminnassa kuin kolme keinoa:

        1. ******lla sen verran paremmin että trolli hiljenee. On muuten joskus toiminut ja jopa niin että nikki ja trolli on kadonnut lopullisesti.

        2. Vastailla kuin siskon tyhmälle lapselle ilman konsonantteja. Joku kuitenkin vastaa ja kun ensimmäisenä on ymmärtävää ja ohjaavaa selitystä, kuin vajakille, trollin hampaat on tylsytetty.

        3. Yrittää ylläpidon kautta. Se'e vaan on pelkkää teoriaa eikä ole toiminut ikinä.

        Se että joku kopioi nikkejä ja kyselee olemattomia on kyllä mielestäni anonyymissä S24 ympäristössä kyllä varsin harmitonta.


    • Elikkäs itse koejoin myös boosterjetin ja auto todella liikkui tuolla mosalla. En kuitenkaan miettinyt sen enempää vaihtamista uuteen boosterjettiin kun vanha s crossi toimii moitteetta. Onhan tuo hintaero vitarassa eri moottoreiden välillä kova. 5000 euroa on iso raha.

      • Sepeeee

        Elikkäs sinun kohdalla vaikuttaa rahoitusyhtiön kanta myös ratkaisevasti auton vaihtoon, nääs.


      • V.Itara
        Sepeeee kirjoitti:

        Elikkäs sinun kohdalla vaikuttaa rahoitusyhtiön kanta myös ratkaisevasti auton vaihtoon, nääs.

        "Elikkäs sinun kohdalla vaikuttaa rahoitusyhtiön kanta myös ratkaisevasti auton vaihtoon"

        -En tunne ainuttakaan ihmistä jolle ei auton hinta vaikuttaisi hankintapäätökseen. Miten se olisi edes mahdollista ettei vaikuttaisi, kyllä liian kallis auto varallisuuteen nähden löytyy ainakin joka ikiselle suomalaiselle henkilölle.

        Liian kallis taisi tuonkin omistajalle olla pitää kun joutuu myymään pois: http://www.iltalehti.fi/autot/201608120084519_au.shtml


      • jfjfhjfhhjfdg
        Sepeeee kirjoitti:

        Elikkäs sinun kohdalla vaikuttaa rahoitusyhtiön kanta myös ratkaisevasti auton vaihtoon, nääs.

        Kuitenkin alkujaan kauppakassista venytetty malli ja budjetti näkyy yksityiskohdissa ja mm, verhoilussa.Tuo turbokone taas nosta hintaa niin että alkaa kyllä jo tähyilemään jo isompaa kokoluokkaa.


      • mitä.löytyy
        jfjfhjfhhjfdg kirjoitti:

        Kuitenkin alkujaan kauppakassista venytetty malli ja budjetti näkyy yksityiskohdissa ja mm, verhoilussa.Tuo turbokone taas nosta hintaa niin että alkaa kyllä jo tähyilemään jo isompaa kokoluokkaa.

        Mitä isompia nelivetoisia saa samaan hintaan?


    • fdhgfjhgfjhgfjg

      Sattuipa sopivasti. Ensin joku ihmettelee, että mitä järkeä on maksaa pienemmällä moottorilla varustetusta autosta 25% enemmän kun edes koko moottorin hinta ei ole noin suurta osaa auton hinnasta. Sitten toinen tekee ketjun jossa väittää, että ehdottomasti kannattaa. Suzukilla töissä?
      Kukaan muuhan ei oikeasti voi olla tuota mieltä. Silloin jos toisessa autossa ei olisi moottoria lainkaan, olisi hintaero jotenkin perusteltavissa, mutta ei nyt.

      • moottorii

        Millainen moottori on "koko moottori"?


    • Elikkäs sen verran tarkennuksena että omat autot olen aina ostanut omilla rahoillani. Rahoitusyhtiötä en ole tarvinnut.

      • V.Itara

        " Rahoitusyhtiötä en ole tarvinnut. "

        Sama täällä. Valtaosa kansalaisista, kuten itse, tarvinnee kuitenkin pankin selkänojaa kaupanteossa. Viime aikoina on ollut kuitenkin jollain merkeillä todella mielenkiintoisia 0% rahoitustarjouksia ja vaikka perustamiskulut ovat näissä pankin lainannostokuluja suuremmat niin kampanja-rahoitustarjoukset ovat olleet pankkirahaa edullisempia. Raha ratkaisee ja itse en pidä rahoitusyhtiö-periaatetta täysin poissuljettuna vaikken ole sitä vielä koskaan käyttänyt.


      • V.ltara

        Kommentoin viellä sen verran, että itsellä ei siis ole varaa uuteen Suzukiin.


      • Pankinjohtaja-
        V.Itara kirjoitti:

        " Rahoitusyhtiötä en ole tarvinnut. "

        Sama täällä. Valtaosa kansalaisista, kuten itse, tarvinnee kuitenkin pankin selkänojaa kaupanteossa. Viime aikoina on ollut kuitenkin jollain merkeillä todella mielenkiintoisia 0% rahoitustarjouksia ja vaikka perustamiskulut ovat näissä pankin lainannostokuluja suuremmat niin kampanja-rahoitustarjoukset ovat olleet pankkirahaa edullisempia. Raha ratkaisee ja itse en pidä rahoitusyhtiö-periaatetta täysin poissuljettuna vaikken ole sitä vielä koskaan käyttänyt.

        Millainen selkänoja on "pankin selkänoja"?


      • ih_mettelijä
        V.Itara kirjoitti:

        " Rahoitusyhtiötä en ole tarvinnut. "

        Sama täällä. Valtaosa kansalaisista, kuten itse, tarvinnee kuitenkin pankin selkänojaa kaupanteossa. Viime aikoina on ollut kuitenkin jollain merkeillä todella mielenkiintoisia 0% rahoitustarjouksia ja vaikka perustamiskulut ovat näissä pankin lainannostokuluja suuremmat niin kampanja-rahoitustarjoukset ovat olleet pankkirahaa edullisempia. Raha ratkaisee ja itse en pidä rahoitusyhtiö-periaatetta täysin poissuljettuna vaikken ole sitä vielä koskaan käyttänyt.

        Millainen selkänoja on "pankin selkänoja"?


    • V.Itara
      • Ihmettelijä-

        Eikös kaaraa ole auto? Miten ihmeessä auto voi Vitaraa koeajaa?


    • http://www.practicalcaravan.com/reviews/tow-car/33353-suzuki-vitara

      "Read Practical Caravan's review of the Suzuki Vitara and see what tow car ability this plucky 1.6-litre 118bhp/115lb ft torque petrol engine has
      Read more at http://www.practicalcaravan.com/reviews/tow-car/33353-suzuki-vitara#2oS8IBjEOwLPykci.99"

      Tuolla on mielenkiintoinen käyttötesti Vitaran asuntovaunun vetokyvystä.
      "We’re not expecting sparkling performance from the petrol engine, but we are looking for enough poke to tow a caravan confidently. And will we miss four-wheel drive? Read on for our full Suzuki Vitara review.
      Read more at http://www.practicalcaravan.com/reviews/tow-car/33353-suzuki-vitara#2oS8IBjEOwLPykci.99"

      • Suomalainen_vitara

        Voisitko suomentaa? Kiitos.


      • Google kääntäjällä:

        Yleiskatsaus


        "1,6 bensiini on paljon hiljaisempi ja tasaisempi kuin 1,6 diesel, ainoa moottori vaihtoehto"


        Vitara on Suzukin uusin crossover, pikkuveli SX4 S-Cross meidän testi laivaston. Me hinataan diesel 4x4 klo rohtimet Auto palkinnot ja olivat vaikuttuneita. Valitsemalla kahden pyörän aseman bensiini testattu tässä sijasta säästäisi rahaa, jopa korkea-spec SZ5 trim, mutta mitä hinata auton kyky se on?

        Emme odota räiskyvää suorituskykyä bensiinimoottorilla, mutta etsimme tarpeeksi säkissä vetämään asuntovaunun luotettavasti. Ja kaipaamme neliveto? Seuraavassa on täyden Suzuki Vitara tarkastelu.


        hinaus

        Mennään tähän kanssa silmät auki. Olisi väärin odottaa, että Suzukin 1,6-litrainen bensiini suorittaa läheskään sekä dieselin versio, ja me emme. Se sanoi, tämä on auto, jossa on 1200kg laillinen hinaus rajan, joten sen pitäisi olla tarpeeksi lihas selviytymään pienen asuntovaunun.

        Koska nöyrä 1075kg kerbweight, me Hyväksytty Suzuki 2007 Sprite Alpine 2 kanssa massa ajokuntoisena on 965kg. Se on 90% ottelu, jotenkin yli 85% match ohjeena suositellaan kokemattomille karavaanareille, mutta sisällä 85-100% välillä pidetään hyväksyttävänä kokeneille hinata auton kuljettajia.

        Pulling yhteenlaskettu paino on yli kaksi tonnia oli kova moottorin kanssa 118bhp ja 115lb ft vääntömomentin. Paitsi että suurin vääntömomentti hahmo hieman ohut hinauksessa, mutta se myös saapuu kokonaan ylös 4400rpm.

        Jos haluat saada paras irti moottorin, sinun täytyy käyttää kierroksia ja paljon. Pidä moottori korkeilla kierroksilla ja suorituskyky on lähes hyväksyttävää, koska 17,7 sekunnin 30-60mph kerran näyttää. Mutta jätä moottoria suurella vaihteella ja odottavat vääntömomentin tekemään työtä ja ehkä myös ajaa takaa ja työnnä: 50-60mph in Nelosvaihde kesti 33,5 sekuntia.

        Muuten Suzuki Vitara hinaa kohtuullisen hyvin. Jonkin verran puoli-to-side liikkeen kulkiessaan korkea-puolinen ajoneuvoja, mutta totuus puuttuessa tukimateriaalista karavaani ovat omalta. Meillä ei ollut syytä huoleen yli Vitara vakautta moottoriteiden nopeuksilla.

        Kaistanvaihtotestissä olimme vaikuttuneita. Suurilla nopeuksilla kostealla radalla Vitara tarttui kovaa ja muuttanut suuntaa nopeasti ja hallitusti. Ei ollut työntämään alkaen vaunun: Suzuki pysyi tiukasti vastuussa.

        Huolimatta suhteellisen heikko moottori, Vitara selviytyi hyvin tarpeeksi kukkulan alku on 1-in-10 rinteessä. Käsijarrun piti auton ja asuntovaunun edelleen, ja Suzuki vedetään mäen ilman valitusta. Kuitenkin 11,6 metrin jarrutusmatka päässä 30mph on hieman pidempi kuin me odottaa, vaikka otetaan kostealla radalla.


        jokapäiväiseen käyttöön

        Ilman asuntovaunun vetää ympäri Vitara on edelleen melko vakaa esiintyjä, mutta ei ole sama tarvetta kiihkeä vaihteistomekanismilla ja mojova oikea jalka.

        Sen sijaan, voit nauttia yksi suurista eduista Valittaessa bensiiniä diesel: hienostuneisuus. 1,6 bensiiniä Vitara on paljon hiljaisempi ja tasaisempi kuin 1,6 diesel, ainoa toinen moottori vaihtoehto välillä.

        Vaikka ohjaus on kevyt ja pieni epämääräisyyden vuoksi Vitara kulmat siististi ja ilman liiallista kehon Roll. Ajomukavuus on hyvä, tasoittaa pois kaikki mutta pahin tiet hyvin.


        avaruus

        Ne, edessä Vitara on tarpeeksi tilaa totutella, vaikka panoraama kattoikkuna, joka ei loukata sisäkorkeus hieman. Viimeistely ei ole muhkea kanssa kovaa kiiltävää muovia, mutta kaikki tuntee hyvin ruuvataan yhteen.

        Takana jalkatila ei ole niin runsas kuin haluat löytävänsä SsangYong Tivoli, mutta siellä on tarpeeksi tilaa aikuisille olla kohtuullisen mukava. Sisäkorkeus on tiukka, vaikka.

        Boot kapasiteetti on 375 litraa takapenkillä pystyssä, mikä polkuja että 430 litran kapasiteetti Nissan Qashqai.


        Juoksevat kulut

        Hintalappu on £ 18.499, Suzuki Vitara SZ5 on hyvä arvo. Laitteet tasot ovat hyvin antelias, jossa on kosketusnäyttö infotainment järjestelmän (johon sisältyy satelliittinavigointi), mokka verhoilu, ilmanvaihtojärjestelmä ja jopa high-tech-ominaisuuksia, kuten mukautuva vakionopeussäädin.

        Viralliset yhteenlaskettu talous luku on 53.3mpg, ja vakuutusmaksut olisi oltava alhainen. Vaatimaton ennustetut jälleenmyynti arvot ovat kaikki, jotka count sitä vastaan.

        Lue lisää osoitteessa http://www.practicalcaravan.com/reviews/tow-car/33353-suzuki-vitara#W6sHHP97fAI5aM2Y.99


      • Suomalainem_vitara

        Ja tuosta siansaksatako pitäisi saada jotain selvää?


      • Copypasteta ne kiinnostavimmat kappaleet niin parannetaan Googlen käännöstä.


      • Kokki_kolmonen_

        Onko tämä copypasteta jokin uusi pasta?


      • V.ltara
        Kokki_kolmonen_ kirjoitti:

        Onko tämä copypasteta jokin uusi pasta?

        Opettela aasi lukemaan. Se on pasteta eikä pasta. Eikö apukoulussa muuten opetettu Englantia?


      • Maalari_

        Onko tämä "opettela" jokin uusi maalaustela? Vai mihin kyseistä telaa käytetään?


    • V.ltara

      Pakko myöntää, Vitara on huono ajaa hiemankin tuulisella säällä. Harmi.

    • Vitara näkyy selvinneen Euro NCAP törmäystesteistä erinomaisesti viidellä* tähdellä.

      http://www.euroncap.com/en/results/suzuki/vitara/20389

      The car scored MAXIMUM POINTS for its protection of the passenger dummy in this test, with good protection of all body areas.

      https://www.youtube.com/watch?v=6FnviVri8Wg


      * 5 stars safety: OVERALL GOOD PERFORMANCE in crash protection. Well equipped with robust crash avoidance technology

      http://www.euroncap.com/en/about-euro-ncap/how-to-read-the-stars/



      “Euro NCAP -testit ovat nykyaikaisimmat eurooppalaiset testit, joissa fyysisesti testataan uusien automallien kolariturvallisuutta. Ne koostuvat useista erilaisista, standardoiduista testeistä, joissa tarkoituksena on tuottaa tietoa, jonka perusteella eri automallien turvallisuutta ja toisaalta aggressiivisuutta voidaan vertailla keskenään.”

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Törmäystesti


      Ihan referenssinä; BMW Z4 jäi kolmeen tähteen...

      • Suomalainen_vitara

        Voisitko taas suomentaa, olemme kuitenkin suomalaisella Suzuki palstalla?


      • Suomalainen_vitara kirjoitti:

        Voisitko taas suomentaa, olemme kuitenkin suomalaisella Suzuki palstalla?

        https://translate.google.com/?hl=fi

        Suora GK:Could you again translated as, we, however, the Finnish Suzuki forum?


      • V.ltara

      • Suomalainen_vitara
        V.Itara kirjoitti:

        https://translate.google.com/?hl=fi

        Suora GK:Could you again translated as, we, however, the Finnish Suzuki forum?

        Pyysin siis suomentamaan, en puhumaan vieraita kieliä.


      • Sepeeee
        Suomalainen_vitara kirjoitti:

        Pyysin siis suomentamaan, en puhumaan vieraita kieliä.

        On aivan sama hailee, mitä sinunlainen luuseri pyytää.


      • HajooHomo
        Sepeeee kirjoitti:

        On aivan sama hailee, mitä sinunlainen luuseri pyytää.

        Taitaa olla asuntovelkaa aika paljon kun on noin kiukkunen tyyppi?Vai lähtikö akka/ukko menemään ja jätti räkänokkaset kersat sun kontolle pikavippivelkojen kanssa? Hahhhaaaaaahaaaa.....


    • V.ltara

      Kyllä nyt alkoi sapettamaan huolella. Vielä kirjoittavat minun rekisteröimällä nimimerkillä. Rekisteröin sen kiusalla. Saaplari, kun yritin näpäyttää, mutta tulinkin näpäytetyksi itse. :=(

    • PommiKokoAuto

      Saako suzukiin varaosia vielä 3 vuoden päästä? Edelliseen ei saanut...

      • "Saako suzukiin varaosia vielä 3 vuoden päästä? Edelliseen ei saanut..."

        Tapio Ketonen:

        "Normaalisti autonvalmistajilla on velvollisuus toimittaa varaosia kymmenen vuotta automallin VALMISTUKSEN päättymisen jälkeen"

        -Niin mihin malliin/vm et ole muka saanut varaosia?

        -Ja kun topiccina on Suzuki Vitara niin sehän on pärjännyt kerta kaikkiaan erinomaisesti testeissä . Esimerkiksi TM 60.000km kestotestissä se yhtenä harvoista selvisi tuon taipaleen ilman ensimmäistä korjaustarvetta.

        http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/vitara/92243/long-term-test-review-suzuki-vitara

        "Best crossovers to buy right now"


    • w456443322

      Unkari ei autonvalmistaja ole yhtään parempi kuin Suomikaan, mutta Uudessa-kaupungissa valmistetaan mielestäni liian kalliita autoja, tosin laadukkaita. Vitara reilun 20000€ hinnalla on monelle ihan riittävä kulkupeli, esimerkiksi paljon taksia ajavan Antti Liinpään testi oli yllättävän positiivinen ko. automerkin suhteen. Kuljettajan istuin, ohjaustuntuma ja tilat saivat erikoismaininnan.

      • Poukkoillaanko

        Vitaran kuten muittenkin Suzukien hjaustuntuma on perseestä, jää kaartamaan ja on epämääräinen. Polkuauto sopisi sille mumisijalle oikein hyvin testattavaksi.

        Esim. Vitaran ohjauksesta löytyy "kehuja" myös tältä palstalta sekä linkkejä niihin.


      • P.Sykologi
        Poukkoillaanko kirjoitti:

        Vitaran kuten muittenkin Suzukien hjaustuntuma on perseestä, jää kaartamaan ja on epämääräinen. Polkuauto sopisi sille mumisijalle oikein hyvin testattavaksi.

        Esim. Vitaran ohjauksesta löytyy "kehuja" myös tältä palstalta sekä linkkejä niihin.

        "Vitaran kuten muittenkin..."

        Ihan mielenkiinnosta, miksi sinun kateutesi kohdistuu juuri pikkumerkki Suzukiin?


      • Sykelookille

        Kokemuksen perusteella, ei ikinä enää ko. merkkiä.


      • SitäOdotellessa

        "Kokemuksen perusteella..."

        Ihan mielenkiinnosta, miksi sinun kateutesi kohdistuu juuri pikkumerkki Suzukiin? Ja miten ihmeessä voit puhua "kokemuksesta" kun et omista vielä ajokorttiakaan?


    • Mikkokaaleppi

      Marginaalimerkki, pieni myynti, halppis hinta ja huono jälleenmyynti/vaihtoarvo, heikko varaosien saatavuus ja niiden hinta, huono ajettavuus, siinäpä sutsukille haasteita.

      • Aatu

        Tähän listaan lisään vielä jousituksen pompottavuuden 😀


    • Adolf2

      Suzuki on autona epäonnistunut. Aivan karsea ohjaus ja tuuli tempoo autoa kaistalta toiselle. Varaosien saanti todellakin kestää suzukiin. Heh.

    • Suzu

      Mistä Aatu mitään tietää kun ei ole Suzukia koskaan omistanutkaan tai naista saanut

      • Aatu

        Hahahahaaa. Aatulla on ollut suzuki ja monta naista, heh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe