Synnytyskipu

Pelkääjä

Sattuuko enemmän vai vähemmän ku paha suonenveto pohkeessa? Kuinka paljon enemmän/vähemmän?

7

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkjnkjm

Et voi olla tosissasi.. suonen veto on pieni suonen veto vaikka kramppaisi kunnolla. Synnytys on synnytys.

• Djgfjd

Ei iso suonenveto oo pieni suonenveto. Ja jännä miten oon kuullut sanottavan _sekä_ suonenvedon olevan kivuttomampaa _että_ kivuliaampaa. Ap

• iuouyouo

Vaihtelee yksilöiden välillä. Joiltainhan menee taju synnyttäessä. Jengi joutuu käyttämään selkäydinpuudutusta. Kipua pahimmillaan vois verrata siihen että suonenvedon sijaan jalka leikataan irti.

• nmimerkki

En ole synnyttänyt, mutta on vaikea kuvitella miten mikään voisi sattua enemmän kuin suonenveto.

• Handeli2

Ei voi verrata. Suonenveto sattuu ihan hitosti, välillä kun mulla pohje kramppaa, en voi olla valittamatta ääneen samalla kun yritän saada sen laukeamaan kävelemällä ja hieromalla.
      Synnytyksessä en valittanut ääneen, mutta kipu oli ehkä tylpempää kuin suonenvedossa, mutta kokonaisvaltaisempaa.
      Mutta tosiaan, eri ihmiset reagoivat eri tavalla, kudokset reagoivat eri tavalla. Osa kannetaan kirkuvana autoon, mä kävelin ihan itse ja mieskin tenttasi ajomatkan, että ”Ootko nyt varma että mennään”. Enkä ollut. Mutta suoraan päästiin synnytyssaliin.

• HemmetistiEnemmän

Suonen veto kyllä sattuu, mutta kipu on paikallinen ja ohimenevä. Synnytyskipu on niin kova, että luulet ja miltei toivot kuolevasi, että kipu lakkaisi. Tämän vuoksi kannattaa etukäteen keskustella kivunlievityksestä. Minä olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja lapset ovat olleet yli 4 kg syntyessään. Rakenteeltani olen siro ja kapoinen.

• Täysin yksilöllistä. Mun oma äitini (oon ainoa lapsi eli oli hänen ensisynnytyksensä) synnytti mut ilman mitään kivunlievitystä ja mulle ainakin aina kertonut että hän koki mun synnytyksen olevan helppo ja nopea. Ihan sairaalassa sanottiin että oli tavanomaista paljon nopeampi synnytys ensisynnytykseksi, kesti n. 4h kokonaisuudessaan. Meinasin syntyä automatkalle.

Mun äidillä tosin kyllä muutenkin on aina ollut aika korkea kipukynnys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      483
      3303
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      150
      2346
    3. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      135
      2172
    4. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      36
      1673
    5. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      7
      1615
    6. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      213
      1416
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      1404
    8. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      14
      1224
    9. Kuka opettaja, mikä koulu

Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      9
      1172
    10. Millaiset hiukset kaivatullasi on?

Hiusten pituus, väri, suorat vai kiharat?
      Ikävä
      57
      1126
    Aihe