Volkswagen matkalla menestysvuoteen

GermanEngineeringgg

Kauppalehti kirjoittaa;
Volkswagen-konserni on toipunut päästöskandaalista. Siitä todistaa vauhdikas kasvu maailmalla.

Volkswagen-konsernilla pyyhkii taas hyvin myyntilukujen valossa. Marraskuussa se toimitti tehtailtaan maailmalle peräti 7,9 prosenttia enemmän autoja kuin vuosi sitten. Tammi-marraskuussa kasvua oli 3,1 prosenttia.

Kappalemäärissä marraskuussa tehtiin 899 400 autoa, tammi-marraskuussa 9,38 miljoonaa. Kymmenen miljoonan raja menee rikki vuoden loppuun mennessä. Kisa Toyotan kanssa maailman suurimman autonvalmistajan tittelistä kiristyy.

Konsernin johtoryhmään kuuluva Fred Kappler hehkutti menestystä Automobilwoche- lehdessä syystäkin.

”Vaikeista haasteista huolimatta teimme marraskuussa kovan tuloksen. Koko vuodesta tulee todella hyvä”, hän sanoo.

Euroopassa tammi-marraskuussa kertyi plussaa 3,5 prosenttia. Iso-Britannia, Italia ja Ranska vetivät parhaiten. Ainoastaan kotimaassa tuli takapakkia 4,1 prosenttia.

USA:ssa etenkin marraskuu oli konsernille huima. Kasvua tuli 16,5 prosenttia. Kiinassakin myynti harppasi 13,6 prosenttia.

21

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras_ajaa_varmasti
    • nytlopputämä

      No voihan nenä. Vuoden olen trollannut päästöistä ja köhinyt kurkkuni kipeäksi aivan turhaan.

    • Jokohan_

      konsernilla nyt olisi varaa maksaa sakot ja korvaukset päästöhuijauksesta, panostaa tuotekehitykseen ja uusiin luotettavampiin ja nykyaikaisempiin malleihin, vaihtaa maakaasuautojen räjähtelevät tankit turvallisiin ja osallistua taas rallin MM-sarjaan. Ei taida olla realistista odottaa yhtäkään noista rempallaan olevista perusasioista.

      • raha.puhuu

        Korvaukset on jo maksettu ja VW on ollut pitkään ylivoimaisesti suurin panostaja tuotekehitykseen. Sen R&D budjetti on noin 15 miljardia euroa. Lähin kilpailija tojo ei pääse edes kymmeneen.


    • Tosikupla

      "Korvaukset on jo maksettu ja VW on ollut pitkään ylivoimaisesti suurin panostaja tuotekehitykseen."
      Olisit vaan kertonut totuuden, että osa korvauksista on vasta maksettu ja epäonnistuneen kehitystyön tuloksena on syntynyt epäonnistuneita,särkyneitä jakopäitä, arpovia ja pätkiviä automaattivaihteistoja, joista kytkimiä on uusittu jo muutaman kymmenentuhannen kulometrin jälkeen. Enneaikaisia turbojen hajoamisia ja tolkuttomasti öljyä syöviä moottoreita. Takuuaika on tuplattu, nyt huikeat 2 (kaksi) vuotta, jotta asiakkaatkin pääsevät maksamaan kehitystyön epäonnistumisen hedelmistä. Eikä tässä vielä kaikki! Kehitettiin upea testaustilanteen tunnistava ohjelma jossa ihmisten terveydestä piittaamatta huijattiin viranomaiset ja asiakkaat.
      Lopputulema on kaikkien tiedossa. Perusteellinen, kymmenien miljardien mahalasku!
      Summasummarum ja nyt kaikki on ohi, oli kuin pahaa unta! Aatu ja Eva elivät elämänsä onnellisina loppuun asti, Amen1

      • 2016-valtias

        Tää on hauska kun tää yks on niin kovasti tosissaan taas kerran. Samaa jargonia puskee sylki suupeilistä roiskuen vuodesta toiseen.
        Ja kuitenkin VW on tämän vuoden selkeä voittaja. Loppuvoutta kohden menestys ja meno on senkun vaan kiihtynyt. Näkyy että joillekin se on kova pala.


      • Das.vilppi

        Tosiasioiden kertomisessa pitää olla tosissaan, jotta uskottavuus säilyy, vai oliko tuossa nimin. tosikuplan kommentissa jotain, mitä ei olisi tapahtunut? Toki siihen olisi vielä lisättävä tuo henkilöstökehitys, kolmekymmentätuhatta ruuvinkiristäjää pihalle!


    • hymiötkehiin

      Ei muuta, mutta nämä uutiset perustuu volkkarin omiin nollatutkimuksiin, eihän volkkari kerro mitä se on vaihdossa näistä hyvittänyt ja vielä vähemmän volkkari tietää mitä muut autokaupat näistä hyvittää vaihdossa, pyyntihinnat on aina täynnä ilmaa joten jälleenmyynti arvo ei kerro totuutta siitä kuinka tämä skandaali oikeasti vaikutti, että kyllähän volkkarista tuli ihan nollafirma paitsi sen itsensä mielestä, volkkari on kovs kehumaan itseään, suorittaa itse omien rikostensa tutkinnan ja toteaa ettei rikosta tapahtunut, paha maailma kiusasi.

    • ojasta-allikkoon

      Täyttä pask... Pohjia ei viellä lähellekkään saavutettu. Kun saavutetaan niin sinne jää ja joutaakin jäädä huijari konserni ala-arvoisilla romuineen.

    • Hurrius

      Miksikähän nuo VAG autot hurjastelevat ja ajavat ylinopeutta lähes aina vaarantaen muitten turvallisuutta. Pitäisi noudattaa hyviä tapoja kaikkien turvallisuuden takia.

    • eiksje

      Ainahan premium on voittanut, niin se tulee lopulta voittamaan nytkin. itse en voisi edes kuvitella ajavani joillain itä-autoilla, kun saatavilla on myös arvokkaampia saksalaisia premiumeja. Premiumeilla ajamisesta sentään nauttii, toisin kuin noissa itä-autoissa, joissa haisee sorretun duunarin hiki.

    • Oikea.saksalainen

      Jep. Ei paljon turkin ihmeet kiinnosta. Kunnon autot tehdään Saksassa. Kyllähän sielläkin on töissä siirtolaisia, mutta sieltä fiksummasta päästä kun ovat saaneet aikaiseksi muuttaa Saksaan.

      • opel.osaa.autot

        Eli ajat medellä, bemulla tai Opelilla? Onnea valintasi johdosta.


    • Das.vilppi

      " Premiumeilla ajamisesta sentään nauttii, toisin kuin noissa itä-autoissa, joissa haisee sorretun duunarin hiki."
      Kansankusettaja potki ensitöikseen 30.000, kolmekymmentätuhatta duunaria pihalle. Että mistäköhän ne "sorretut duunarit" tulee? Kansanautoko premium? Heh!

      • homma.toimii.näin

        Tämäkin juttu on täysin vääristelty. Kukaan ei saa kenkää vaan 30.000 työpaikkaa vähennetään yhdeksän vuoden aikana sillä ettei uusia työntekijöitä palkata. sen sijaan VW on sopinut ammattiliiton kanssa nimenomaan sen ettei ketään irtisanota ennen vuotta 2025.
        Sopimus pitää sisällään myös 9.000 uuden työpaikan luomisen.


    • Työpaikat.säilyvät

      Reducing headcount by nearly 5 percent will come through attrition as the automaker agreed to refrain from forced layoffs until 2025, the Wolfsburg, Germany-based company said on Friday. After months of intense talks, labor and management agreed on a package to balance cost-cutting with investment as the auto industry shifts away from traditional combustion engines and adapts to car-sharing services and self-driving technologies.

      https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-18/vw-said-to-cut-23-000-jobs-save-3-9-billion-with-labor-pact

    • Eivieläpohjalla

      Ihme että vokkelot vieläkin kelpaa. E. Tällä hetkellä ostaisi VW-ryhmän autoja enkä osakkeitakaan. Haluan ensin nähdä selvän toimintatavan muutoksen ja joka puolelle rönsyilleen konsernin selvän virtaviivaistamisen. Uskon että nämä ovat edessä. Kunhan nousukausi tulee, VW myy osan luxusbrändeistään ja toivon mukaan myös Skodan ja Seatin. Velkaa saa nytkin mutta korvauksia ei makseta pelkällä tulovirralla.

    • katsokaa.vuosikertomusta

      "Velkaa saa nytkin mutta korvauksia ei makseta pelkällä tulovirralla."

      Analyytikoiden arvioiden mukaan viimevuoden ja tämän vuoden voitoista jo tehdyt varaukset riittävät korvauksiin. Ts. jo tänä vuonna osakkaat saavat kelpo osingot. Velkarahaa ei ole käytetty, eikä tulla käyttämään.

    • ojasta.allikkoon

      Vain hyväuskoinen hölmö uskoo, mitä huijari kertoo. Paljon tulee vettä virtaamaan Tonavassa ennen kuin konsernista tulee uskottava ja luotettava.

    • AjatuksetUusiksi
    • hienomenestys

      Ihmiset on tyhmiä. Tämä herra näkee asiat hieman toisin.
      Ihmeellistä miten ihmiset haluavat tulla kusetetuksi.
      Mitä VW teki ja mitä olivat seuraukset?
      https://youtu.be/-VZFP3lW4gU

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2377
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      284
      2275
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      74
      1759
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1452
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1299
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1298
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1030
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1020
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe