Kauppalehti kirjoittaa;
Volkswagen-konserni on toipunut päästöskandaalista. Siitä todistaa vauhdikas kasvu maailmalla.
Volkswagen-konsernilla pyyhkii taas hyvin myyntilukujen valossa. Marraskuussa se toimitti tehtailtaan maailmalle peräti 7,9 prosenttia enemmän autoja kuin vuosi sitten. Tammi-marraskuussa kasvua oli 3,1 prosenttia.
Kappalemäärissä marraskuussa tehtiin 899 400 autoa, tammi-marraskuussa 9,38 miljoonaa. Kymmenen miljoonan raja menee rikki vuoden loppuun mennessä. Kisa Toyotan kanssa maailman suurimman autonvalmistajan tittelistä kiristyy.
Konsernin johtoryhmään kuuluva Fred Kappler hehkutti menestystä Automobilwoche- lehdessä syystäkin.
”Vaikeista haasteista huolimatta teimme marraskuussa kovan tuloksen. Koko vuodesta tulee todella hyvä”, hän sanoo.
Euroopassa tammi-marraskuussa kertyi plussaa 3,5 prosenttia. Iso-Britannia, Italia ja Ranska vetivät parhaiten. Ainoastaan kotimaassa tuli takapakkia 4,1 prosenttia.
USA:ssa etenkin marraskuu oli konsernille huima. Kasvua tuli 16,5 prosenttia. Kiinassakin myynti harppasi 13,6 prosenttia.
Volkswagen matkalla menestysvuoteen
21
186
Vastaukset
- Paras_ajaa_varmasti
Eikä päästöskandaalistakaan ole koitunut omistajille haittaa jälleenmyyntiarvon alenemisen muodossa niin kuin täällä trollit mielellään väittivät:
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005012209.html - nytlopputämä
No voihan nenä. Vuoden olen trollannut päästöistä ja köhinyt kurkkuni kipeäksi aivan turhaan.
- Jokohan_
konsernilla nyt olisi varaa maksaa sakot ja korvaukset päästöhuijauksesta, panostaa tuotekehitykseen ja uusiin luotettavampiin ja nykyaikaisempiin malleihin, vaihtaa maakaasuautojen räjähtelevät tankit turvallisiin ja osallistua taas rallin MM-sarjaan. Ei taida olla realistista odottaa yhtäkään noista rempallaan olevista perusasioista.
- raha.puhuu
Korvaukset on jo maksettu ja VW on ollut pitkään ylivoimaisesti suurin panostaja tuotekehitykseen. Sen R&D budjetti on noin 15 miljardia euroa. Lähin kilpailija tojo ei pääse edes kymmeneen.
- Tosikupla
"Korvaukset on jo maksettu ja VW on ollut pitkään ylivoimaisesti suurin panostaja tuotekehitykseen."
Olisit vaan kertonut totuuden, että osa korvauksista on vasta maksettu ja epäonnistuneen kehitystyön tuloksena on syntynyt epäonnistuneita,särkyneitä jakopäitä, arpovia ja pätkiviä automaattivaihteistoja, joista kytkimiä on uusittu jo muutaman kymmenentuhannen kulometrin jälkeen. Enneaikaisia turbojen hajoamisia ja tolkuttomasti öljyä syöviä moottoreita. Takuuaika on tuplattu, nyt huikeat 2 (kaksi) vuotta, jotta asiakkaatkin pääsevät maksamaan kehitystyön epäonnistumisen hedelmistä. Eikä tässä vielä kaikki! Kehitettiin upea testaustilanteen tunnistava ohjelma jossa ihmisten terveydestä piittaamatta huijattiin viranomaiset ja asiakkaat.
Lopputulema on kaikkien tiedossa. Perusteellinen, kymmenien miljardien mahalasku!
Summasummarum ja nyt kaikki on ohi, oli kuin pahaa unta! Aatu ja Eva elivät elämänsä onnellisina loppuun asti, Amen1- 2016-valtias
Tää on hauska kun tää yks on niin kovasti tosissaan taas kerran. Samaa jargonia puskee sylki suupeilistä roiskuen vuodesta toiseen.
Ja kuitenkin VW on tämän vuoden selkeä voittaja. Loppuvoutta kohden menestys ja meno on senkun vaan kiihtynyt. Näkyy että joillekin se on kova pala. - Das.vilppi
Tosiasioiden kertomisessa pitää olla tosissaan, jotta uskottavuus säilyy, vai oliko tuossa nimin. tosikuplan kommentissa jotain, mitä ei olisi tapahtunut? Toki siihen olisi vielä lisättävä tuo henkilöstökehitys, kolmekymmentätuhatta ruuvinkiristäjää pihalle!
- hymiötkehiin
Ei muuta, mutta nämä uutiset perustuu volkkarin omiin nollatutkimuksiin, eihän volkkari kerro mitä se on vaihdossa näistä hyvittänyt ja vielä vähemmän volkkari tietää mitä muut autokaupat näistä hyvittää vaihdossa, pyyntihinnat on aina täynnä ilmaa joten jälleenmyynti arvo ei kerro totuutta siitä kuinka tämä skandaali oikeasti vaikutti, että kyllähän volkkarista tuli ihan nollafirma paitsi sen itsensä mielestä, volkkari on kovs kehumaan itseään, suorittaa itse omien rikostensa tutkinnan ja toteaa ettei rikosta tapahtunut, paha maailma kiusasi.
- ojasta-allikkoon
Täyttä pask... Pohjia ei viellä lähellekkään saavutettu. Kun saavutetaan niin sinne jää ja joutaakin jäädä huijari konserni ala-arvoisilla romuineen.
- Hurrius
Miksikähän nuo VAG autot hurjastelevat ja ajavat ylinopeutta lähes aina vaarantaen muitten turvallisuutta. Pitäisi noudattaa hyviä tapoja kaikkien turvallisuuden takia.
- eiksje
Ainahan premium on voittanut, niin se tulee lopulta voittamaan nytkin. itse en voisi edes kuvitella ajavani joillain itä-autoilla, kun saatavilla on myös arvokkaampia saksalaisia premiumeja. Premiumeilla ajamisesta sentään nauttii, toisin kuin noissa itä-autoissa, joissa haisee sorretun duunarin hiki.
- Oikea.saksalainen
Jep. Ei paljon turkin ihmeet kiinnosta. Kunnon autot tehdään Saksassa. Kyllähän sielläkin on töissä siirtolaisia, mutta sieltä fiksummasta päästä kun ovat saaneet aikaiseksi muuttaa Saksaan.
- opel.osaa.autot
Eli ajat medellä, bemulla tai Opelilla? Onnea valintasi johdosta.
- Das.vilppi
" Premiumeilla ajamisesta sentään nauttii, toisin kuin noissa itä-autoissa, joissa haisee sorretun duunarin hiki."
Kansankusettaja potki ensitöikseen 30.000, kolmekymmentätuhatta duunaria pihalle. Että mistäköhän ne "sorretut duunarit" tulee? Kansanautoko premium? Heh!- homma.toimii.näin
Tämäkin juttu on täysin vääristelty. Kukaan ei saa kenkää vaan 30.000 työpaikkaa vähennetään yhdeksän vuoden aikana sillä ettei uusia työntekijöitä palkata. sen sijaan VW on sopinut ammattiliiton kanssa nimenomaan sen ettei ketään irtisanota ennen vuotta 2025.
Sopimus pitää sisällään myös 9.000 uuden työpaikan luomisen.
- Työpaikat.säilyvät
Reducing headcount by nearly 5 percent will come through attrition as the automaker agreed to refrain from forced layoffs until 2025, the Wolfsburg, Germany-based company said on Friday. After months of intense talks, labor and management agreed on a package to balance cost-cutting with investment as the auto industry shifts away from traditional combustion engines and adapts to car-sharing services and self-driving technologies.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-18/vw-said-to-cut-23-000-jobs-save-3-9-billion-with-labor-pact - Eivieläpohjalla
Ihme että vokkelot vieläkin kelpaa. E. Tällä hetkellä ostaisi VW-ryhmän autoja enkä osakkeitakaan. Haluan ensin nähdä selvän toimintatavan muutoksen ja joka puolelle rönsyilleen konsernin selvän virtaviivaistamisen. Uskon että nämä ovat edessä. Kunhan nousukausi tulee, VW myy osan luxusbrändeistään ja toivon mukaan myös Skodan ja Seatin. Velkaa saa nytkin mutta korvauksia ei makseta pelkällä tulovirralla.
- katsokaa.vuosikertomusta
"Velkaa saa nytkin mutta korvauksia ei makseta pelkällä tulovirralla."
Analyytikoiden arvioiden mukaan viimevuoden ja tämän vuoden voitoista jo tehdyt varaukset riittävät korvauksiin. Ts. jo tänä vuonna osakkaat saavat kelpo osingot. Velkarahaa ei ole käytetty, eikä tulla käyttämään. - ojasta.allikkoon
Vain hyväuskoinen hölmö uskoo, mitä huijari kertoo. Paljon tulee vettä virtaamaan Tonavassa ennen kuin konsernista tulee uskottava ja luotettava.
- AjatuksetUusiksi
Ja laaturaportti kertoo omaa kieltään VW:n valtaisasta voittokulusta.
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/kia-ja-mazda-voittivat-laatukilvan-saksalaismerkit-vaikeuksissa/
Korealaiset rynnistää laatuykkösiksi, Mazda yllättää, Ranskikset nousussa. Tojo pudonnut viisi pinnaa kerralla ja VW on jumbo. Saksalainen laatu ei säväytä. - hienomenestys
Ihmiset on tyhmiä. Tämä herra näkee asiat hieman toisin.
Ihmeellistä miten ihmiset haluavat tulla kusetetuksi.
Mitä VW teki ja mitä olivat seuraukset?
https://youtu.be/-VZFP3lW4gU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.1322377Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"
Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota2842275Vernu Vasunta
On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?741759En kelpaa sinulle
Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v1191452- 1301299
Olisi hauska tietää
Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon641298Taidat vanhempi nainen
Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin721030Minun on vaan päästettävä irti
Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k371020Kertoisit jo
Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni47925En koskaan saanut asiattomia kuvia!
Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta156901