Olipa komeita kuusia tuolla lemlahden tienvarrella,jos joulukkuusi pitää näyttää kauniilta niin niin sitten pitää ottaa selvää kenen mettää se on, niin minä tein,tietenkin siellä oli parhaat jo otettu mutta olen aina tykännyt isomman kuusen latvasta ja sellaisen nytkin löysin.
Komeita kuusia
10
367
Vastaukset
- qerwerwrwer
Yksi kesämökin Luvialla omistanut porilaisukko tapasi aikoinaan käydä joka joulu varastamassa kuusen Luvialla, vaikka rahaa oli vaikka millä mitalla. Oli kuulemma hauska joulutraditio hänen mielestään.
- säpinadolfinpoika
onhan se elämän pieniä iloja
- Kuusimetsästäterkut
Otit kuuses mistä tahansa, niin toivotaan sen tuovan iloa! Koristele kauniisti;)
- Näin.se.menee
Jos tietää kenen metsästä kuusen ottaa ja jos ottaa ison kuusen latvat ja jos ei ilmoita metsänomistajalle pienestä näpistyksestä,niin ilmoita vaikka jälkikäteen omistajalle niin se voi hakea runkon poltinpuuksi.
- Luvialainen
Kyllä Suomessa metsästä kuin metsästä saa kuusen ottaa joulukuuseksi. Se kuuluu jokamiehenoikeuksiin. Minäkin otan aina naapurin metsästä, vaikka omaakin metsää olisi.
- Komee.on
Kuusi haettu,kiitos istuttajalle.😂
- Se.on.säästöä
Perinne jatkuu, huomenna pitää mennä kuusivarkaisiin tai huomenna merkataan puu ja loppuviikosta hatettaa iltahämyssä kuusi, ison puunlatva on paras. Lemlahden metsät kestää pienet harvennukset.
- Kysyväeitieltäeksy
Kyllä maanomistaja sulle antaisi sen ilman korvaustakin kun vaan menet rohkeasti kysymään. Persaukisia pitää aina auttaa
- Kuuset.on.merkattu
Ei ei ja ei ei ole samaa jos kuusen saa luvalla ottaa pientä jännitystä pitää olla, ja tuskinpa se antaisi isoa kuusta kaataa kun ison kuusen latva on paras kuusi.
- kkkuuusi
Joulukkuusi, jouluyhdeksän, joulukahdeksan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821240- 621133
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111979Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210784Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57753- 119703
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698