Centerns svenska distrikt gråter inte över den omfattande jouren i Vasa.
Ordförande Peter Knuts tror att vården blir bättre i Seinäjoki.
- Lagar är till för att kringås.Lagen är bara en del av den demkratiska utvecklingen.
Om en lag är fel är det bara att skriva om den.
Jag tar ingen ställning till om de gjort rätt eller fel nu,säger Peter Knuts.
Svenska centern: LAGAR är till för att kringgås !
20
194
Vastaukset
- ästerbottning
Jag tror att det finns en massa människor som gärna skulle kringgå lagar...men att nu Centern också är den åsikten,det var nog en överraskning.
- inteenslaglydiga
Av Centern kan man vänta sig vad som helst.
- vibörkringålagen
inteenslaglydiga kirjoitti:
Av Centern kan man vänta sig vad som helst.
Vad är bättre än när en medlem från regeringspartiet uttalar sig,då måste man ju tro att det är fakta.
- böteråtminstone
Det är väl bara poitiker som har tillåtelse att struta i lagar,vi vanliga dödliga får nog myndigheterna i nacken om inte lagen följs.
- jobbasvartkanske
Jag vill inte betala skatt till ett land som håller mig som andra klassens medborgare.
- saman_luokan
Miltä se tuntuu olla saman luokan kansalainen kuin muutkin Suomessa ilman erityisoikeuksia?
- rimligafordringar
saman_luokan kirjoitti:
Miltä se tuntuu olla saman luokan kansalainen kuin muutkin Suomessa ilman erityisoikeuksia?
Det vore bra att ha ens vanliga normala medborgerliga rättigheter som finskspråkiga har och som de anser som självklara.Tex.sjukvård och myndighetstjänster på modermålet.
saman_luokan kirjoitti:
Sedan när har det blivit en specialrättighet att få vård på sitt språk som är garanterad i lag?
jobbasvartkanske kirjoitti:
Jag vill inte betala skatt till ett land som håller mig som andra klassens medborgare.
Ifall att du inte är en av Stubb rövknullad pensionär, så behöver du inte göra det. Efter utspelen begriper väl folk, att det är morjens före första pensionseuron är inbesparad. Sorry, inbetald, för i Finland går den ju till andra (som inte orkade samla sina egna), inte till dig.
Stubbs offer har inga alternativ. De får se sig i röven för att de litade på Finland. Ett väldigt dumt val.
- einekeinenachtmusic
Lääkärit ilman rajoja, lupaa hoitaa ruotsinkieliset mummiskot Seinäjoella.
- laillisuusperiaate
Pitää varmistaa lääkärin virkaruotsin pätevyys ainakin.....
- totok
Ja, lika som man måste verifiera att en elektriker är behörig då man anställer honom.
- skitregering
Centern och Samlingspartiet är mycket värre än persuna,persuna är ändå ärliga.Centern och Samlingspartiet är språkrasister i smyg.
Nåjaa, Persuna hatar öppet allt och alla. Inte vet jag hur strålande det nu sedan sist och slutligen är? Konsekvent för all del nog.........
- dhfashfasds
Det konstiga är att då man talar om svenska undervisningen med samlingspartister har jag fått intrycket att i svensk undervisningen ses det naturligt att det ingår mycket kunskap och historia om Sverige. Det har dom ju på riktigt så jag undar nog vad dom egentligen tror om oss finlandssvenskar?
- kustbo10
dhfashfasds kirjoitti:
Det konstiga är att då man talar om svenska undervisningen med samlingspartister har jag fått intrycket att i svensk undervisningen ses det naturligt att det ingår mycket kunskap och historia om Sverige. Det har dom ju på riktigt så jag undar nog vad dom egentligen tror om oss finlandssvenskar?
Nu är ju saken den att det finns en massa människor som tror att vi svenskspråkiga finländare är invandrare från Sverige under de senaste 50 åren.
- D32245tree
Undo svensk prak lexa
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030481
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il224191- 2323582
Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess622738Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik3191901Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe2561696Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2611608Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie571606- 961502
- 991378
Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu611338