Svenska centern: LAGAR är till för att kringgås !

svenskayle

Centerns svenska distrikt gråter inte över den omfattande jouren i Vasa.
Ordförande Peter Knuts tror att vården blir bättre i Seinäjoki.
- Lagar är till för att kringås.Lagen är bara en del av den demkratiska utvecklingen.
Om en lag är fel är det bara att skriva om den.
Jag tar ingen ställning till om de gjort rätt eller fel nu,säger Peter Knuts.

20

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ästerbottning

      Jag tror att det finns en massa människor som gärna skulle kringgå lagar...men att nu Centern också är den åsikten,det var nog en överraskning.

      • inteenslaglydiga

        Av Centern kan man vänta sig vad som helst.


      • De fortsätter bara i kekkonensk anda och tror de är Gud själv


      • vibörkringålagen
        inteenslaglydiga kirjoitti:

        Av Centern kan man vänta sig vad som helst.

        Vad är bättre än när en medlem från regeringspartiet uttalar sig,då måste man ju tro att det är fakta.


    • böteråtminstone

      Det är väl bara poitiker som har tillåtelse att struta i lagar,vi vanliga dödliga får nog myndigheterna i nacken om inte lagen följs.

      • jobbasvartkanske

        Jag vill inte betala skatt till ett land som håller mig som andra klassens medborgare.


      • saman_luokan

        Miltä se tuntuu olla saman luokan kansalainen kuin muutkin Suomessa ilman erityisoikeuksia?


      • rimligafordringar
        saman_luokan kirjoitti:

        Miltä se tuntuu olla saman luokan kansalainen kuin muutkin Suomessa ilman erityisoikeuksia?

        Det vore bra att ha ens vanliga normala medborgerliga rättigheter som finskspråkiga har och som de anser som självklara.Tex.sjukvård och myndighetstjänster på modermålet.


      • saman_luokan kirjoitti:

        Miltä se tuntuu olla saman luokan kansalainen kuin muutkin Suomessa ilman erityisoikeuksia?

        Sedan när har det blivit en specialrättighet att få vård på sitt språk som är garanterad i lag?


      • jobbasvartkanske kirjoitti:

        Jag vill inte betala skatt till ett land som håller mig som andra klassens medborgare.

        Ifall att du inte är en av Stubb rövknullad pensionär, så behöver du inte göra det. Efter utspelen begriper väl folk, att det är morjens före första pensionseuron är inbesparad. Sorry, inbetald, för i Finland går den ju till andra (som inte orkade samla sina egna), inte till dig.
        Stubbs offer har inga alternativ. De får se sig i röven för att de litade på Finland. Ett väldigt dumt val.


    • einekeinenachtmusic

      Lääkärit ilman rajoja, lupaa hoitaa ruotsinkieliset mummiskot Seinäjoella.

      • laillisuusperiaate

        Pitää varmistaa lääkärin virkaruotsin pätevyys ainakin.....


      • totok

        Ja, lika som man måste verifiera att en elektriker är behörig då man anställer honom.


    • skitregering

      Centern och Samlingspartiet är mycket värre än persuna,persuna är ändå ärliga.Centern och Samlingspartiet är språkrasister i smyg.

      • Nåjaa, Persuna hatar öppet allt och alla. Inte vet jag hur strålande det nu sedan sist och slutligen är? Konsekvent för all del nog.........


      • dhfashfasds

        Det konstiga är att då man talar om svenska undervisningen med samlingspartister har jag fått intrycket att i svensk undervisningen ses det naturligt att det ingår mycket kunskap och historia om Sverige. Det har dom ju på riktigt så jag undar nog vad dom egentligen tror om oss finlandssvenskar?


      • kustbo10
        dhfashfasds kirjoitti:

        Det konstiga är att då man talar om svenska undervisningen med samlingspartister har jag fått intrycket att i svensk undervisningen ses det naturligt att det ingår mycket kunskap och historia om Sverige. Det har dom ju på riktigt så jag undar nog vad dom egentligen tror om oss finlandssvenskar?

        Nu är ju saken den att det finns en massa människor som tror att vi svenskspråkiga finländare är invandrare från Sverige under de senaste 50 åren.


    • D32245tree

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe