Tunne siitä että kaikki tuomitsee

hiirulaanen

Kärsin sos. tilanteiden pelosta, ahdistuneisuushäiriöstä ja masennustakin on ollut. Tuntuu, että nykyään aina kun käyn jossain, kaikki tuomitsevat minut olemassaolostani enemmän tai vähemmän ilmeillään ja eleillään, olin sitten kaupassa ostamassa jotain tai menossa kotiini. Tiedän tämän kuulostavan hullulta, mutta siitä huolimatta välillä se tuntuu niin todelliselta. Voin fyysisesti tosi huonosti, päätä alkaa särkeä ja tulen poissaolevaksi.

Nytkin pitäisi s***ana lähteä ostamaan joulujuttuja, mutta siirrän varmaan koko reissun ihan sinne huomiselle, viimeistään aatonaatolle. Joulu pahentaa tätä ahdistusta vielä enemmän, ja koen olevani alinta ihmissaastaa kaikille, vielä kaiken lisäksi kun olen tosi ahdistuneen oloinenkin.

Haluaisin muuttua sellaiseksi, jota ei vähempää voisi kiinnostaa jonkun mulkoilu tai naureskelu (jos sellaista edes tapahtuukaan). En vaan voi niin kauan, kun minulla on päässäni tällainen ristiriitainen kokemusmaailma. Käyn kyllä terapiassa jo, mutta ei siitä ole paljoakaan apua itsetunnon muodostuksessa.

Onko kenelläkään vinkkejä, mitä tässä voi tehdä?

5

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppia

altistus ja uusien käytösmallien oppiminen

• ei_paljoo_muut_kiinnosta

Mitä sussa muka on sellaista että jaksais muita vähääkään enmpi kiinnostaa?

Miksi sua pitäis mulkata?

• erfghjrtyuiop

Kun menet kauppoihin,, niin etsi niitä ostoksias ,, .
      Minä kun käyn kaupassa, niin netsin niin tavaroita etten näe muita asiakkaita muuten paitsi jos tulevat moikkaamaan.

Keskity ostoksilla ollessasi muuhun kun ihmisten tarkkailuun.

• Bbjack

Eihän tuota mulkoilua kannata noteerata mitenkään. Ylläoli hyvä ohje kattele vaa muualle kun ihmisiin. Täälläki kyl mulkoilevat ja tuhahtelevat kaupas jos niitä kattelee. Ei toi vielä mitään. Täällä on tapana töniä kaupassa takaapäin ohimennessään muka vahingossa. Tai jos kattelet hyllyn edessä tuotteita niin tullaan juuri siitä kohtaa takavasemmalta jotain hyllystä änkeemällä ottamaan. Kerran kyykistyin alahyllyltä ottamaan jotain ja joku tunki yläpuolelle kyynärtaipeessa olevan ostoskorinsa kiusallaan niin etten päässyt edes ylös. Pyysin siirtymään pois edestä mutta ei vaan halunnut senkun hymyili ilkeästi. Kerran katselun keskellä käytävää hyllyjen välissä ja joku mies työnsi yllättäen selästä voimalla metritolkulla kun olin kuulemma edessä. Näitä riittää. Kuka on enää mieleltään terve nykysuomessa? Ehkä jossain korvessa omavaraisesti asues mshdollista.

• Oma.elämä

Niin, kauppaan mennään ostoksille, eikä vilkuilemaan, katsooko joku sua. Älä kiusaa itseäsi, etsimällä ihmisiä, jotka katselee sua. Ole luonnollinen, omaa elämää elämä. Toisten vilkuilusta pääsee eroon, kun ei yksinkertaisesti enää etsi toisten silmiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      192
      2602
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      39
      2468
    3. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      58
      2149
    4. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      108
      2103
    5. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      70
      2044
    6. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      40
      2040
    7. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      66
      1416
    8. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      131
      1248
    9. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      24
      1127
    10. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      55
      978
    Aihe