Tunne siitä että kaikki tuomitsee

hiirulaanen

Kärsin sos. tilanteiden pelosta, ahdistuneisuushäiriöstä ja masennustakin on ollut. Tuntuu, että nykyään aina kun käyn jossain, kaikki tuomitsevat minut olemassaolostani enemmän tai vähemmän ilmeillään ja eleillään, olin sitten kaupassa ostamassa jotain tai menossa kotiini. Tiedän tämän kuulostavan hullulta, mutta siitä huolimatta välillä se tuntuu niin todelliselta. Voin fyysisesti tosi huonosti, päätä alkaa särkeä ja tulen poissaolevaksi.

Nytkin pitäisi s***ana lähteä ostamaan joulujuttuja, mutta siirrän varmaan koko reissun ihan sinne huomiselle, viimeistään aatonaatolle. Joulu pahentaa tätä ahdistusta vielä enemmän, ja koen olevani alinta ihmissaastaa kaikille, vielä kaiken lisäksi kun olen tosi ahdistuneen oloinenkin.

Haluaisin muuttua sellaiseksi, jota ei vähempää voisi kiinnostaa jonkun mulkoilu tai naureskelu (jos sellaista edes tapahtuukaan). En vaan voi niin kauan, kun minulla on päässäni tällainen ristiriitainen kokemusmaailma. Käyn kyllä terapiassa jo, mutta ei siitä ole paljoakaan apua itsetunnon muodostuksessa.

Onko kenelläkään vinkkejä, mitä tässä voi tehdä?

5

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppia

      altistus ja uusien käytösmallien oppiminen

    • ei_paljoo_muut_kiinnosta

      Mitä sussa muka on sellaista että jaksais muita vähääkään enmpi kiinnostaa?

      Miksi sua pitäis mulkata?

    • erfghjrtyuiop

      Kun menet kauppoihin,, niin etsi niitä ostoksias ,, .
      Minä kun käyn kaupassa, niin netsin niin tavaroita etten näe muita asiakkaita muuten paitsi jos tulevat moikkaamaan.

      Keskity ostoksilla ollessasi muuhun kun ihmisten tarkkailuun.

    • Bbjack

      Eihän tuota mulkoilua kannata noteerata mitenkään. Ylläoli hyvä ohje kattele vaa muualle kun ihmisiin. Täälläki kyl mulkoilevat ja tuhahtelevat kaupas jos niitä kattelee. Ei toi vielä mitään. Täällä on tapana töniä kaupassa takaapäin ohimennessään muka vahingossa. Tai jos kattelet hyllyn edessä tuotteita niin tullaan juuri siitä kohtaa takavasemmalta jotain hyllystä änkeemällä ottamaan. Kerran kyykistyin alahyllyltä ottamaan jotain ja joku tunki yläpuolelle kyynärtaipeessa olevan ostoskorinsa kiusallaan niin etten päässyt edes ylös. Pyysin siirtymään pois edestä mutta ei vaan halunnut senkun hymyili ilkeästi. Kerran katselun keskellä käytävää hyllyjen välissä ja joku mies työnsi yllättäen selästä voimalla metritolkulla kun olin kuulemma edessä. Näitä riittää. Kuka on enää mieleltään terve nykysuomessa? Ehkä jossain korvessa omavaraisesti asues mshdollista.

    • Oma.elämä

      Niin, kauppaan mennään ostoksille, eikä vilkuilemaan, katsooko joku sua. Älä kiusaa itseäsi, etsimällä ihmisiä, jotka katselee sua. Ole luonnollinen, omaa elämää elämä. Toisten vilkuilusta pääsee eroon, kun ei yksinkertaisesti enää etsi toisten silmiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe