Minulla 61-v naisella diagnosoitiin keuhko- ja imusolmukesarkoidoosi vuosi sitten. Olin sairaalassa tarkkailussa sydänoireiden takia ja silloin löytyi keuhkokuvasta varjostumat. Olin äärettömän väsynyt jo aikaisemmin. Oireet olivat ensin tämä älytön väsymys, yöunen pituus 10-12 h, joskus jopa 14 h. Puoli vuotta myöhemmin tulivat nivelkivut, aamulla ei olisi kärsinyt kävellä. Sarkoidoosi arvot ovat vain nousseet koko ajan. Niveloireisiin söin 3 vko kortisonikuurin, joka helpotti oireita ja vähensi väsymystä jonkin verran , Pää selvisi eli aivoni olivat olleet 1,5 v kuin sumussa. Nyt pari viikkoa kortisononin syömisen jälkeen tuli tämä oksettava olo. Aamulla herään pahoinvointiin ja tätä oloa kestää nukkumaan menoon saakka. Päätä jomottaa myös silmien aukaisemisesta lähtien.
Onko toisilla tätä pahoinvointia ja päänsärkyä ?
Kuuluuko pahoinvointi sarkoidoosiin?
3
1193
Vastaukset
- Briittanen
Ei sarkoidoosi okseta mutta kortisoonin sivuvaikutuksena voi tulla. Kuurin lopetettu voi lähteä reippaasti hiuksia. On se sellanen myrkky. Mä käytän nivelkipuihin napromex tulehduskipulääkettä ja auttaa. Mulla ei nivelkipuja joka päivä,ne tulee millon vaan,välillä pitkiäkin taukoja mutta kun tulee, on kävely kuin vanhalla mummolla. On tää kyllä viheliäinen sairaus.
- näinajattelen
Itse sairastuin sydänsarkoidoosiin 2008,sitä edelsi kauhea väsymys ja hikoilu.Nyt kun vuosia on kulunut,oloni on tasaantunut,kortisonikuurista on vuosia aikaa.Kyllä kortisonin vaikutukset kestää vuosikausia,ennenkuin ihminen niistä palautuu.Kannattaa suunnata aina katse kotiin kun sairastuu sarkoidoosiin,itselläni on vahva epäily syy-yhteydestä kosteusvaurioihin.Eli voiko kotonanne olla jotain ongelmaa,joka sairastuttaa?Muuton jälkeen oireet ovat hävinneet,oloni on kohentunut vuosien myötä.
- Anonyymi
Sarkoidoosiin kuuluu nimenomaan oksentelu ja pahoinvointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833