Millaset kasvatustavoitteet

äitipuoliäitinä

teillä on isossa lapsilaumassa? Puhu nyt äitipuolena äidin roolissa. Mulla itsellä on 3 tyttöä, mihellä on 4 lasta ja yhteisiä on kolme ja uusi tulossa. Yritän pitää lapset samanarvoisena mutta toki omia lellin ja suojelen enempi ja miehen lapsille määrään kotiaskareita ehlpommin ja niitä tyhmempiä hommia. Omat ovat aina rakkaat.
Mies sanoikin että niihän se menee, mutta hän on tasapuolinen mun ja omiiin, mä en sosaisi, sillä lapset ovat omituisia ja ongelmallisia, menee usein hermot. Tavoiteena on saada miehenlapset yhtä hyviksi ja ahkeriksi kuin omani ja osaaviksi, muta se on työn takana. Aina pitää katosa perään ja neuvoa jopa siinä miten istutaan ruokapäydässä. Mulla on kovat vaatimukset että lapset toimisivat samanlaisesti ja yhtä hyvin, sekä kunnioittaisi meitä ja kohtelisi meitä arvokkaasti. Tuntuu etten pääse tavoitteeseeni, vaan miehenl apset tulevat aina olemaan heikompia kuin omani. Se on varhaislapsuudesta kiinni jos ei ole kasvatusta ollut pienenä niin eihän sitä enää isona osata vaikka kuin me annamme eväät ja mallia miten ollaan ja käytäydytään.
Jouluksi laitoin sohvalle ja ruokapöytään laput kuka istuu missäkin ja jääkaappiin listan miten miehenlapset toimivat ja hoitavat keittiön siivouksen ja tarjoilun.
Yritämme lempeästi ja kiusoitellen ohjata heitä ettei he huomaa miten vähän kiusaamme. Osaako se tiiu tuoda omenoita, ai ei se osaa. No pian se tyttö kiikuttaa omenoita meille... näin he ei huomaa miten vähän pilaillaan heidän kustannuksellaan. Eilen sanoin että sä et varmaanosaa tiskata tuota kuppia, niin poika näytti että kyllä osaa. Jos sanot et tiskaa tuo niin ei tiskaa.
Huomenna pitääs anoo et sä et osaa siivota pihaa ja tallia niin jo mennään siivoon,,, heh, siinä on mukavaa meidän katsoa kun hommat hoituu. Äitipuolena on keksittävä kikkoja miten saa lapset töihin. äitinä olo on vmiehen lapsille haastavaa,mutta ehkä ne onglemat siitä lähtee tai sitten ei.

7

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitipuolisurullinen

      Tavoitteet ovat että miehen lapsista tulee vähintään yhtä hienoja lapsia kuin minunkin lapsista. Vielä on vaikee verrata kun prosessi on kesken, jotain varmasti jää mieleen heille ja jotain ei. Kaikki lapset eivät ole yhtä hyviä omaksumaan neuvoja varsinkaan isin uudelta naiselta kun kokevat sen uhkaksi. Lapset ovat erilaisia ja munkin lapset ovat hienoja ihmisiä ja ahkeria, idiootteja taas noh... niin miehen lapset nyt eivät osaa voita leivälle levittää ilman neuvomista.

    • isän.kädestä

      Meillä on sellainen kasvatus tapa että vyysinen voima määrää valta suhteet. Niinhän se on luonnossakin. Että turha se on suuta piäksää, nyrkki ja remmi se on joka määrää. Isommat lapset määrää pienempiä ja näin menee hierarkkia tässä huus hollissa. Pitteis mennä koko yhteis kunnassa mutta niin se vaan on että voemaa pittää siinäki käyttää notta saatahan näytetyks niille! Ainoa jota pelätä pittää on Jumala!

    • sutturat

      koko ketju Lissun monologiaa, fantasiat sen kun vaan paksuuntuu mitä lähemmäksi joulua tullaan....

    • Oyp

      Mattopiiskaa! Mattopiiskaa!

    • bvbvbvbvb

      No on omituisia lapsia, en yhtään ihmetele että olet väsy ja ihmeissäsi. laita kersat käytöskouluun.

    • Olettyhmä

      Ohhoh, ja olet tehnyt miehen lapsia kolme ja neljäs idiootti tulossa, olis sitä voinu vähän miettiä tekeekö lisää idiootteja, koska se on geeneissä ja niissä penskoissa on puolet sitä idioottia miestä.

    • RauhallistaJoulua

      Ei tällä avaajalle eli Lissu-ukkelilla mitään lapsia ole. Hänellä on vain lapsuuden traumoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe