Vikaa sydämes?

Sydänhuolia

Oon vasta 19v nuori nainen joten sinäänsä sydän vika on harvinaista? Mut mulla on nyt yli viikon verran ollu kipuja ympäri rintakehää, kipua vasemman käden ranteessa ja närästystä kurkussa sekä sitkeää limaa/palan tunnetta, enkä oo ees syöny mitenkään normista poikkeavasti. oon pidemmän aikaa hengästynyt todella helposti ja mulla on palelua sormissa ja varpaissa. mun sydän löi ennen levossa n. 66-70kertaa muistaakseni, siis sillee et laitan sormet kaulalle missä syke tuntuu parhaiten ja kellosta minuutin. Mut nyt parina päivänä oon testannu samaa saan vaan 49-53 lyöntiä minuutissa. Mulla on tarkotus mennä tossa joulun jälkeen lääkäriin muista syistä mut varmaan kannattas kertoa tästäki? Kuunteleeko ne sydämen tai siis voiko jollain yksinkertaisella testillä saada selville onko sydämessä vikaa? Ainaki maanantaina mulla terveystarkastuksessa mitattiin verenpaine se oli hyvä onneks, mut liittyykö se verenpaine sydämeen? Mitäpä ootte mieltä onko tää jotain refluksii vaan, sydämmessä jotain vai vaan päässä vikaa? Mulla ei tietääkseni oo suvussa kauheena sydänvikaa ehkä muutamalla ylipainosella mut asiaa ei helpota se et mäki oon ylipainonen en siis sairaalloisen mut kuiteki ja ollu jostai 11v asti... ja siis keskivartalolihava vielä... :/ kilpirauhas arvotki jollain tapaa mitattiin ku olin 17v ne oli kuulemma ok mut sitäkin löytyy ihan lähisuvusta ja aijon vaatia uudet testit. Vähän pelottaa silti et jokin sydämessä vaivaa ja kaikki vaan sanoo et kun oon nuori ihminen niin ei siellä voi olla mitään vialla, silti on nuoria jopa kuollu äkillisesti sydänkohtauksiin :/

1

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkobileissäjo

      Vaikuttaisi pikemminkin, että mahanestettä pääsee ärsyttämään ruokatorvea. eli refluksitaudilta.
      Vinkkejä. Syö rauhalliseen tahtiin, pureskellen kunnolla, useampi ateria päivässä, 5-6 ateriaa vähintään. Vältä aluksi selvästi vatsaasi ärsyttäviä, kuten voimakkaat mausteet. Ruiskin voi toisten mahaa ärsyttää. Itselläni se, ja kurkku! ovat inhokit nro 1 ja 2, jotka oikein ryöpsäyttävät sappihapot sulatustöihin- mutta jos happoisuutta on liikaa, sehän kiusaa mahaa, ja voi tulla mahalaukun ongelmia.
      Roskaruoka joka on käristetty kunnolla rasvassa on toinen tyyppiongelma, ihmisillä joilla on vatsan kanssa riesaa.
      Onko sinulla ollut nielemiskipua milloinkaan? Se viittaa ruokatorven ärtymiseen happamista mahanesteistä.
      Nosta sängyn tyynypäätyä vaikka jollain kiilamaisella palalla vähän. Estyy yöllä happaman nesteen virtaus ruokatorveen.
      Käy lääkärillä, sydänsairauspelkosi takia tutkitaan, ja todennäköisesti saat somacit, eli haponryöpsäytysten estäjät, että vatsasi voisi paremmin. Minulta on mahalaukku tähystetty, muuten ok, mutta syöpymäpilkkua oli paljon liiasta haposta.

      Itselläni on myös sepelvaltimotauti, perinnöllistä laatua suurimmaksi osaksi... Osa siitä huonon rasvan syönnistä suoraan kertynyttä.
      Infarkti alkaa yleensä rankan rasituksen yhteydessä, tai pian sen loputtua väsymyksellä ja huonolla ololla, rytmihäiriöllä, ihan tajuttomalla rusentavalla rintakivulla, joka säteilee kaulaan, selkäpuolelle, ja käsivarren yläosaan, rajuna.
      Jos nukut kun alkaa, heräät kipuun jo kun se kehittyy- se on niin kovaa. Tunnet kyllä sen rytmihäiriön, ja sykkeen mukana toimivan kivun, jos se on infarkti- mikä sinulla on.

      Lähde HETI, jos olet varma, että infarkti, päivystykseen, saatettuna. Tai soita 112- kyse on silloin hengestäsi.
      Yhdenkin todetun infarktin jälkeen sinulla on aina mukana nitrot. Tai- parempi että on, ne helpottavat nopeasti ohjeen mukaan otettuina.
      ÄLÄ KOSKAAN rasita itseäsi voimakkaasti pariin viikkoon infarktin jälkeen- infarktipotilas on useita vuorokausia, jopa viikkoja niin väsynyt, että omat jäsenet tuntuvat raskailta nostella. Lepo ja lääkitys mahdollisesti äkkiä tehdyn pallolaajennuksen jälkeen ovat tärkeintä. Sinänsä voimien mukaan kevyt liikkuminen on vain hyvä- lääkäri antaa ohjeet.

      Onko sinulla ollut sairaalajaksoja sydänongelmiesi takia koskaan?
      Madaltunut leposyke kertoo nimenomaan sydämen vahvuudesta, eikä heikkoudesta. Leposyke voi vaihdella. Stressi, helle, kaikki äsken ollut rasitus vaikuttavat siihen, mutta mikäli oikeita infarktioireita on, MENET HETI KUN SELVÄSTI ON, KIIREELLISENÄ PÄIVYSTYKSEEN.
      Verenpaineesi oli kunnossa. Se ei viittaisi sydämeen. Kun sydän jaksaa pumpata, se näkyy normaalina verenpaineena.
      En ole mikään lääketieteen mikään, mutta faijan suku lähtee niin kylmiötä päin, että käyvät nukkumaan omaan vuoteeseensa, ja eivät herää. Avauksessa todetaan infarkti, joku tai usea suoni tukossa. Edeltävinä oireina ollut useita lieviä infarkteja. faijalla v paineet olivat rajusti nousseet muutama vrk ennen kuolemaa.
      elän itse siis jatkoaikaa, tavallaan, pikkusen alle viisikymppisenä. Yksi sisaruksista on jo poissa.

      Sinun vaivasi on todennäköisimmin refluksi. mutta selvitytä asia, ettei se vaivaa. ja elä- tuijottelematta jokaista oiretta, se tässä hommassa on tärkeää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      275
      2911
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1880
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      259
      1148
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      941
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      804
    Aihe