Miten koette joulun?

isohkoiita

Niin, siis olen nelikymppinen "sairaalloisen" liikapainoinen nainen. Alkupaino 130 kg, nyt laihdutettu 9 kg. Mietin, että miten te muut lihavat koette joulun? Onko se riemukas hyvän ruoan juhla, voitteko nauttia syyllisyyttä tuntematta? Itse olen antanut itselleni luvan jättää dieetin kolmeksi päiväksi: 24., 25., ja 26.12. Sitten taas palataan arkeen.

Mietin, että pystynkö itse nauttimaan joulun herkuista, kun kuitenkin tunnen tästä painostani melkoista ahdistusta. Aion kuitenkin yrittää.

9

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gainergirl98

      Todellaki voin nauttii syyllisyyttä tuntematta niinku aina. Gainerina se tarjoo hyvän mahollisuuden lihottaa itteensä jouluruuilla. En kyl nii tykkää niist perus jouluruuista mut suklaata tulee syötyy kunnolla! Paino nyt 147 kg, tavote on 150kg menee rikki jouluna.

      • isohkoiita

        Pystytkö hyvin vielä liikkumaan, ja olemaan aktiivinen? Minulle 130 kg oli aivan liikaa. Ihme, kuinka jo 9 kilon pudottaminen on helpottanut elämää, mutta toki tässä on vielä matkaa taitettavana, ja kiloja pudotettavana. Oletko syntynyt -98? Nuorena jaksaa ylipainoa paremmin, näin keski-ikäisenä jokainen liikakilo väsyttää ja vaikeuttaa elämää.


      • gainergirl98

        Pystyn ja harrastan lentopalloo ja pyöräilen, pelailen tennistä jne ja lentiksee kuuluu myös saliltreenit. Joo oon syntyny -98.


    • AinaNormi

      Joku asiantuntija on sanonut, että kukaan ei onnistu lihottamaan itseään joulusyömisillä. Herkuttelut ovat jatkuneet jo pidempään, jos ne näkyvät vyötäröllä.

      Eikö joulusyömiseen voi asettaa tietyt reunaehdot? Esim. että ei napostelua, vaan kunnolla syöminen ateria-aikaan. Todennäköisesti pahinta joulussa on jatkuva napostelu, etenkin makeiden herkkujen. Eli kunnolla oikeaa ruokaa ja lupa santsata, mutta herkut vain jälkiruuaksi ja kohtuudella.

      Ahmimishäiriöiselle notkuvan pöydän ääreen punnertaminen merkitsee lie samaa kuin alkoholistille pullon korkkaaminen. Eli varansa saa pitää, että pystyy enää dieettiin palaamaan.

      Sitä ihmettelen, miten kenenkään verensokerit kestävät massiivista painoa ja ylensyöntiä? Täytyy olla vahva fysiikka, että pystyy kantamaan massiivisen painon. Itse olen normaalipainossa, liikkuva ja karsinut kaiken tarpeettoman pois, syön siis askeettisesti. Silti verensokerit ylärajoilla. Siinä mielessä voi ihailla massiivisen kokoisia ihmisiä. Itse päätyisin pian hautaan jo pienellä painonnousulla.

      • isohkoiita

        Ihminen on yllättävän kestävä ja sopeutumiskykyinen otus. Eli kyllä sitä painoa voi paljonkin tulla liikaa, ja silti vaan elämä jatkuu, eikä hautaan jouduta. ;) Itsekin kyllä ihmettelen näitä amerikkalaisia pari, kolmesataa kiloa painavia, mutta niin vain porskuttavat, tosin moni on kyllä jo vakavasti sairas.

        Minulla onkin nyt tänään viimeinen herkuttelupäivä, ja sitten palataan arkeen. Ei ahdista yhtään herkkuilun lopetus. Kyllä nyt taas on saanut muistutuksen siitä, mitä epäterveellinen syöminen tekee, kun on närästystä sun muuta.


      • sikam

        Jouluna tuli takapakkia omaan kesällä aloitettuun -40kg laihdutustulokseen, kun lihosin vajaassa kahdessa viikossa 8kg pääasiassa suklaata ja jouluruokia syöden.
        Sen voin jälkiviisaana sanoa, että ei olisi kannattanut poiketa aiemmista syömisistä.


      • Taassaaaloittaaalusta

        Just niin. Jos juhlapyhinä antaa luvan syödä mitä vaan niin kamalalla vaivalla pois saadut kilot tulevat hetkessä takaisin ja usein jopa kaksinkertaisina.


    • Sokerikoukuttaa

      Ei kannata repsahtaa edes juhlapyhinä. Kaupassa kiersin karkkihyllyt kaukaa. Kaikki sokeripitoinen mössö pois. Kun on sokeriholisti niin ettei voi syödä palaakaan suklaata tai menee koko levy niin on parempi ettei vaan osta niitä kotiin ollenkaan.

      Jos tulee ahmimisen tarve niin tekee ison pytyllisen salaattia ja maustamattomasta jugurtista salaatinkastiketta.

    • Onnellinenlaihduttaja

      Itse laihdutin 11 kg nopean aineenvaihdunnan ruokavaliolla juuri tuossa ennen joulua ja vaikka jouluna mässäsin, kiloakaan ei tullut lisää, koska aineenvaihduta oli kunnossa ja poltti kaikki ylimääräiset kalorit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      715
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      710
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      702
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      106
      657
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      80
      644
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe