Li-Po lataus.

selentääkohta

Mulla on 230v virtalähde josta tulee 12v 2,5A ulos, ja jos ostan tasaajan(balancer) niin pystynkö niillä lataamaan 2s 1700ma 7,4V kopteriakkua? Vai tarviiko muutaki kamaa?

6

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eelekroonikko

Tuossapa lyhyt keskustelu aiheesta:
      http://rc10.fi/index.php?topic=20393.0
      sitten vähän vielä yleistä höpinää:
      http://www.rcautot.fi/page/54/lipo-lataaminen
      Laitetta jolla lataat kutsutaan yleisesti laturiksi eikä tasaajaksi.
      jos aiot tehdä oman laturin niin kehottaisin ensin tutkimaan asiaa enemmän netistä ja mieluusti englannin kielisiä juttuja jotka ovat hyvinkin perusteellisia. Itsetekoisella tai huonolla laturilla voit saada aikaiseksi vain tulipaloja tai vähintäinkin akun tuhoitumisen ennen aikojaan.

• selentääkohta

Joo, paljon oli linkeissä juttua lipoista, mutta eipä löytyny vastausta tuohon mun kysymykseen, eli eikö kukaan tiedä miten asia on? Eli tarvinko muuta tasaajan ja muuntajan lisäksi?

• Elekroonikko

Kyllä siellä taisi olla vastaus kysymykseesi. mahdoitko lukea kaikkea?
      Voit lisäksi lukea vaikka tämän jutun:
      http://www.rc-airplane-world.com/balancing-lipo-battery-packs.html
      Jos sinulla ei ole laturia niin tarvitset sellaisen. Laturi sisältää sen älykkyyden, jolla se osaa ladata akkusi täyteen tuhoamatta sitä. Joissakin latureissa on tuo tasaaja sisälletetty laturiin mutta ei kaikissa. Eli yksikennoiseen akun voit ladata kerralla. Kaksikennoisen akun voit ladata kahdella eri latauskerralla jos jännitteet on pielessä tai sen tasaajasi kanssa. Tuo merkintä 2S ilmeisesti tarkoittaa että sinun akussasi on kaksi kennoa ja sitä todistaa myös tuo akun jännite 7,4V
      Jos tarkoitat tuolla jutullasi että sinulla on virtalähde 12v 2,5A eikä siinä ole Li-Po-akulle tarkoitettua latausautomatiikkaa niin et voi käyttää sitä tuhoamatta akkujasi.
      PS. noilta RC-vehkeiden palstoilta saat tarkkoja vastauksia kysymyksiisi.

• hggfgh

Jos sinulla on 12 V virtalähde, ei sillä voi ladata lipo-akkuja, vaikka hankkisit "tasaajan". Tarvitset lipo-laturin tasaajan.

• selentääjo

No, kokeilin kuiteski suoraan 9 voltin 1000mA virtalähteellä ladata suoraan T liittimeen. Kattelin välillä voltteja akusta, ja kun näytti 8,4 volttia lopetin latauksen. Molemmat kennot näyttää saman 4,22 volttia, ja aikaa meni 1 tunti ja 57 minuuttia. Eiköhän mennä tällä sydeemillä, pitää vaan kytätä noita voltteja 10min välein. Ei ole iisiä lentää pimeessä, vaikka laitteessa valot onkin.

• Haminaattori

Voisit muuten lukioiden rauhoittelemisen vuoksi hommata oikean laturin. Esimerkiksi ImaxB6 maksaa muutaman kympin ja sille kelpaa virtalähteeksi mikä vain 11-18V välillä sähköä syöttävä laite. Lataa kuuteen kennoon saakka LiPoja ja myös tasaa, varastoi ja purkaa tarvittaessa. Osaa myös nikkelit ja lyijyn. Pienemmille latausvirroille riittä pienempikin virtälähde. Tuo 12V 2,5A voi riittää kahdenkennon lipoakulle parinampeerin latausvirralle. Suuremman kennomäärät tietenkin pienemmällä virralla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe