Iltalehdessä oli että nykyinen ilmiö on että ikäihmiset ostavat joululahjoja velaksi ja täten elävät yli varojensa. Aiheuttaa talousongelmia. Pitääkö vanhempien elää yli varojensa saadakseen ostettua aikuisille lapsilleen ja lapsenlapsilleen lahjoka joihin heillä ei oikeasti ole varaa?
Joululahjat velaksi
67
707
Vastaukset
- Jopa-suositus
Vanhuksina jos koskaan kannattaa tehdä velkaa niin helevetin paljon kuin irtoaa ja ottaa pikavippejä tuhansilla ja jättää pystyyn. Ei niitä kukaan karhua haudasta. Pitää vaan huolen että mahdollinen omaisuus on jo realisoitu tai siirretty perillisille.
- Näin.kannattaa
Totta! Kaikki se on puhdasta voittoa, mikä on kuollessa velkaa!
Et kait sä mikään vanhus vielä ole, mies parhaassa iässä ja puhuu jo haudasta, hassu.
eiks se kannattaisi tehdä sillai, että eläisi omilla rahoillaan ja sinne testamentin väliin tuikkaa kymmenien tuhansien arvosta velkakirjoja omille lapsille. Aina kun remontoisi tai reissaisi sinne Fitz-saarilla, aina uusi velkakirja.
Eikös ne pankit vaadi kuitenkin takaajan niille veloille, no vippiveloilla elättää vaan ralli ja jääkiekkomiljonäärtejä, onks siinäkään mitään järkee.- eppu2
Näin.kannattaa kirjoitti:
Totta! Kaikki se on puhdasta voittoa, mikä on kuollessa velkaa!
Nordea yritti karhuta pojalta tätinsä kuoleman jälkeen jäänyttä velkaa.
Onneksi poika tiesi, ettei se käy. Kyllä on hävytön pankki. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Nordea yritti karhuta pojalta tätinsä kuoleman jälkeen jäänyttä velkaa.
Onneksi poika tiesi, ettei se käy. Kyllä on hävytön pankki.Lasteni isän leski yritti maksattaa lapsillani heidän isänsä sairaalalaskut heti hänen kuolemansa jälkeen, monissa niissä oli jo viimeinen maksupäivä mennyt aikoja sitten ohikin. Olisi kuulemma kiireesti ollut saatava rahat, että hän (mukamas) saa maksaa ne ennenkuin niistä tulee lisää muistutuksia.
Ehhehhe! Ei onnistunut se.
Sitten kokeili toista jekkua. Olisi pitänyt kiireesti saada likoilta 600 euroa johonkin heidän isänsä velkaan. Se velka oli tarkemmin tutkittuna sen lesken itsensä liikaa saama asumistuki, mitä karhuttiin takaisin.
Niin ne, vaikka voissa paistais ... rosaliiin kirjoitti:
Et kait sä mikään vanhus vielä ole, mies parhaassa iässä ja puhuu jo haudasta, hassu.
eiks se kannattaisi tehdä sillai, että eläisi omilla rahoillaan ja sinne testamentin väliin tuikkaa kymmenien tuhansien arvosta velkakirjoja omille lapsille. Aina kun remontoisi tai reissaisi sinne Fitz-saarilla, aina uusi velkakirja.
Eikös ne pankit vaadi kuitenkin takaajan niille veloille, no vippiveloilla elättää vaan ralli ja jääkiekkomiljonäärtejä, onks siinäkään mitään järkee.Yli velkaantunut: Elän siten, että sukulaiset itkevät kuoltuani.
En minä osaa ostaa mitään jälkikasvulle. Olen sellainen fossiili.
annan rahana, ostavat itse mieleistään.- Siilimuorikka3
Otatko velkaa kyetäksesi antamaan?
Siilimuorikka3 kirjoitti:
Otatko sinä itse velkaa tänä jouluna?
- Siilimuorikka3
korppis kirjoitti:
Otatko sinä itse velkaa tänä jouluna?
En ota. Elän suu säkkiä myöten.
En ota. Elän suu säkkiä myöten.
Aloituksestasi puuttu lähdelinkki.
En :)
Jos joutuisin ottamaan velkaa pyytäisin jälkikasvulta että antakaa te minulle.- Siilimuorikka3
korpikirjailija kirjoitti:
Aloituksestasi puuttu lähdelinkki.
Ai, minä oletin et kun sanon et Iltalehdessä oletin et lukija ymmärtää et tän päivän. Mut jos se oli epäselvästi sanottu niin sanon nyt: Tän päivän iltalehdessä :D.
Laitan vielä linkinkinkin :).
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612222200042367_uu.shtml Siilimuorikka3 kirjoitti:
Ai, minä oletin et kun sanon et Iltalehdessä oletin et lukija ymmärtää et tän päivän. Mut jos se oli epäselvästi sanottu niin sanon nyt: Tän päivän iltalehdessä :D.
Laitan vielä linkinkinkin :).
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612222200042367_uu.shtmlOlen jo huomannut, että sinä oletat.
- Siilimuorikka3
Olen jo huomannut, että sinä oletat.
Eläpä ala tappelemmaan näin Joulun alla etenkää. Tupi Pukki sulle pian risupaketin.
EOC - Väkttäkää-vaaroja
Onko pukilla Tupi, tuberkuloosi? Ei passaisi tulla mun möksään.
- Siilimuorikka3
Väkttäkää-vaaroja kirjoitti:
Aivan, kannattaa väkttää :).
- suvenelli1
Heh, meitä on monta joilla kirjaimet menee sikinsokin. Mä olen ajatellut, että jotkut sormet ovat heikompia kuin toiset. "Eivät tartu kaikki kirjaimet ruudulle". :)
- eppu2
suvenelli1 kirjoitti:
Heh, meitä on monta joilla kirjaimet menee sikinsokin. Mä olen ajatellut, että jotkut sormet ovat heikompia kuin toiset. "Eivät tartu kaikki kirjaimet ruudulle". :)
Mulla menee kanssa, siks aina yritän tarkistella mitä tuli sohellettua.
Jos tuikkaa hiukan vinossa niin osuu ensin vähän viereiseen näppäimeen ja herkästi ottaa sen ensin.
Kun teen jotain tärkeetä painan näppäintä aina ihan suoraa ylhäältä. - Siilimuorikka3
suvenelli1 kirjoitti:
Liekkö tuo niin vaarallista. Kunhan asia tulee ymmärretyksi.
- suvenelli1
Ei haittaa mittää. Joskus ovat vaan niin hauskoja kömmähdyksiä. Aina ei viitti korjata vaikka huomaa virheensä. Silloin pyrin korjaamaan jos huomaan, että koko asian voi ymmärtää toisella viisiin.
Väkttäkää-vaaroja kirjoitti:
Pukilla on hinkuyskä. Hinkuu muorin viereen peiton alle.
- Haukkolaiset
mielikki.mummo kirjoitti:
En :)
Jos joutuisin ottamaan velkaa pyytäisin jälkikasvulta että antakaa te minulle.Oikein.
- prokredit
Sitä on kiva siunata toisia kun itselläkin on velkaa. Eihän tää maailma edes pyörisi ilman velkarahaa ja sää annat ymmärtää et sulla ei muka ole velkaa, ei saisi valehdella.
- Siilimuorikka3
Kelle tää oli tarkoitettu?
- ent.siivoojaparka
Hyvinhän tuo pyörii ilman minun velkaakin.
On minun nimelläni vielä yli 10 000 kr likan autovelkoja. Auto on hänen nimellään, mutta velka minun nimelläni, koska ei riittänyt että olisin ollut vain takaajana. Mutta siinäpä ne kaikki velkani sit on. Eipä minulla sitten tosin ole just muutakaan.
- ent.siivoojaparka
Lukeudun ikäihmisiin, mutta en ole ottanut velkaa. Ei köyhällä ole varaa edes velan omistamiseen.
Äsken sain itseltäni, minulta minulle, yllätyksenä mukavan joululahjan (ilman velkaa). Kolusin tuolla makuuhuoneen nurkassa, että mitähän kaikkea tarpeetonta täälläkin on. Kerännyt siihen jo jonkun aikaa kaatikselle menevää roihnaa. Nyt aloin viemään niitä valmiiksi kellariin, että on helpompi lastata sitten auton kuormaan, sitten joskus ...
Alimpana siellä oli melkein kolme vuotta sitten käytössä ollut työreppuni. Vielä kuitenkin tarkistin, ettei siellä ole sisällä mitään. Olihan siellä, sisälokeron vetoketjullisessa pikkutaskussa kolme 500kr seteliä. Onneksi tuo rahanuudistusprosessi käy sen verran hitaasti, ettei ne ole ehtineet vanhentua.Näin on, eläkeläisen ei kannata ottaa velkaa. Tietysti jos tietää kuolevansa lähiaikoina että ei tarvitse maksaa.
Olen niin taukki, en tiedä paljoko nuo kruunut on euroissa, en viitsi katsella netistä.- Saa-niillä-nakkeja
Ne 1500 kruunua oliko ne sun lopputilisi eli 150 euroa, suunnilleen.
- ent.siivoojaparka
mielikki.mummo kirjoitti:
Näin on, eläkeläisen ei kannata ottaa velkaa. Tietysti jos tietää kuolevansa lähiaikoina että ei tarvitse maksaa.
Olen niin taukki, en tiedä paljoko nuo kruunut on euroissa, en viitsi katsella netistä.Eiköhän se mene pyöreästi aika lähelle euroiksi, kun noista kruunuista ottaa sen viimeisen nollan pois. En minäkään ole seuraillut mikä mahtaisi olla kurssi tällä hetkellä.
- ent.siivoojaparka
Saa-niillä-nakkeja kirjoitti:
Ne 1500 kruunua oliko ne sun lopputilisi eli 150 euroa, suunnilleen.
En minä nyt sentään ihan koko tiliä repussani kanniskellut vaikka eräs työkaverini ehkä taisi niin luullakin.
Hän meni juoruamaan minusta pomolle, että näki minun menevän työaikana repun kanssa pankkiin.
Pomo oli sanonut, että tiedänhän minä, että sillä on paljon parempi palkka kuin sinulla, mutta että oikein repun kanssako sen pitää kantaa rahojaan pankista.
Sen pomo oli jo ehtinyt kertoa minulle naureskellen, kun se sama työkaveri alkoi minulta jälkeenpäin tivaamaan kuinka suurta palkkaa minä oikein saan. Sanoin vain, että kyllä minulla kuukauden tili just ja just vielä tähän reppuun mahtuu.
Alkoi vaivaamaan piti katsoa kuinka sinä noin unohtelet rahaa, epäilen että minulle ei kävisi noin, olen tarkkan pennosistani. Yksi kruunu on 0,10 €.
Siehän sait ihan mukavan joululahjan.- ent.siivoojaparka
Sitä oli varmaan silloin niin eläkkeellepääsyn huumassa, että heitti vain työrepun nurkkaan ja haalarit naulaan ja otti muutaman kevyen tanssiaskeleen.
- EiPidäLainata
Kamalaa, kuinka paljon sähköpostitse lähetetään erilaisia pikavippitarjouksia. Useimmissa on valtavat korot, kun vertaa nykyisiin normaaleihin pankkikorkoihin, jotka ovat lähellä nollaa prosenttia.
Yhdessä sähkopostiosoitteessani torjun niitä monia päivittäin "unsubscribe"-toimintoa klikkailemalla. Taitaa olla paljon rahantekijöitä markkinoilla ja heillä myös monia uhreja, jotka eivät pääse koskaan veloistaan eroon. - kierteiset
Ehkä jossain määrin ikäihmisetkin,mutta hyvin monet 25-40 vuotiaat elävät käytännöllisesti katsoen koko ajan velaksi. Tilipäivänä yhden luottokortin velat kuitataan toisella kortilla ja taas on millä mällätä;) Säästöjä heille ei ikinä kerry.
Jos tulee joku yllättävä isompi meno,taas lainataan jostain.... - eppu2
Asunnon ja auton olen nuoruudessani ostanut lainarahalla.
Että joululahjoja velaksi. Eipä ole tullut mieleen.
Aina ihmetellyt sellaista touhua, että mennään ulkomaille pariksi viikoksi lötköttelemään ja ulosottorekisteri on pitkä. En ole koskaan ostanut velaksi mitään.
Siksi minulla ei ole syytä intoilla tässä aloituksessa.
-
On niin surullista huomata että vero-tukiaisia kaipaavat joutuvat alentumaan tällaiseen aloitukseen.
Vakavissaan.
Näytellen omaa elämäänsä päästään muita syytellen.
H.- Siilimuorikka3
Niinpä niin jaapa jaa trallalalalaaa.........................
Niinpä niin jaapa jaa trallalalalaaa.........................
Pitänee taas kerran ihmetellä miksi luulottelijat eivät koskaan soita kännyyni?
Riskinä on tietysti että toteavat minun olevan rehellinen ja aito.
Ja että...
H.- Siilimuorikka3
hunksz kirjoitti:
Pitänee taas kerran ihmetellä miksi luulottelijat eivät koskaan soita kännyyni?
Riskinä on tietysti että toteavat minun olevan rehellinen ja aito.
Ja että...
H.No tuota pitää varmaan kysyä niiltä luulottelijoilta miksi eivät soita kännyysi.Onko heillä jostain syystä kenties syntynyt joku luottamuspula.
- LuotollaHarkiten
Siksi Hunkzsilla ei olekaan mitään omaisuutta, ei stadissa eikä entisellä kotiseudullaan.
Monilla on omistusasuntoja, mökkejä ja muuta omaisuutta. Monet tämän ikäluokan ihmisistä ovat maksaneet nuorempina asuntolainoja, joilla oli lyhyt aika 5 - 7 vuotta ja vuosikorko kaksinumeroinen luku.
Nykyiset asuntolainojen korot ovat tällä hetkellä vähän päälle 1 % ja laina-aika muutamia vuosikymmeniä. Kulutusluotot ovat toinen juttu ja korot ym. maksut uskomattomia. Sellaisia ei pitäisi kenenkään ostaa. - Psykoterapeutitar
Niin, jos on elänyt niin, että on rahat riittänyt asuntojen ja mökkejen maksuun. Oli pienet lapset ja raha meni minne meni!
- ostajaks
Sä oot epäluotettava jos sulla ei ole velkaa. Toisin sanoen ajatellaan ettet ole saanut velkaa. Sellainen ihminen jolla on aivan puhtaat luottotiedot eli hänellä ei ole minkäänlaista kontaktia mihinkään luottoon eli susta ei ole jäänyt tähän mennessä jälkeäkään luottomarkkinoilla edes siitä miten hoidat velkaasi on rahoittajien silmissä arvaamaton ja siksi epäluotettava sellaiseen verrattuna jolla on velkaa ja joka hoitaa velkansa hän saa paremmin lisää velkaa kuin sä, - niin se toimii. Sekin on niin suhteellista ostatko joululahjat tai jotkin muut hankintasi luotolla, - riippuu laskun loppu summasta. Ostin juuri itselleni nahkakaluston velaksi, maksoi yli kymppitonnin eikä ollut mukana tuollaista summaa joten ostin joululahjani velaksi. On muuten hieno hankinta.
- possulihoo
"Toisin sanoen ajatellaan ettet ole saanut velkaa."
Toisin sanoen,kaikkien ei ole tarvinnut ottaa velkaa;)
- korppis11
Voi meitä vanhuksia. Vanha tapa sukan varressa pitää olla pahan päivän vara. Haaveillaan, mutta siihen se jääkin. Minä olen sitä mieltä, että kun on kiinteää omaisuutta se käy velan katteeksi ja jos siltä tuntuu jotta haluaa jotain kivaa itselle niin kuluttamaan. Lapsille ei minun tarvitse rahaa antaa, tienaavat sen verran hyvin.
- ihmeellistä
Lahjoittiko Joulupukki kiinteää omaisuutta jota voit sit pantata.
"Feikki-korppis11"
Minusta tuntuu että kuvaamasi elämän-tyyli lapsien ja heidän tienestiensä kanssa on sairasta.
Saan tunteen kuin olisi se lesken-vammaista.
H.ihmeellistä kirjoitti:
Jos tähän ikään ei ole saanut kerättyä omaisuutta ei sitä enää kerkeä keräämään jos nyt ei satu lottopotti kohilleen.
hunksz kirjoitti:
"Feikki-korppis11"
Minusta tuntuu että kuvaamasi elämän-tyyli lapsien ja heidän tienestiensä kanssa on sairasta.
Saan tunteen kuin olisi se lesken-vammaista.
H.Hunkki en voi asialle mitään jos nörttihommistasi ei jäänyt muuta kuin "iso eläke" ; )
Jos tähän ikään ei ole saanut kerättyä omaisuutta ei sitä enää kerkeä keräämään jos nyt ei satu lottopotti kohilleen.
"korpikirjailija"
Minulleko?
H.korpikirjailija kirjoitti:
Hunkki en voi asialle mitään jos nörttihommistasi ei jäänyt muuta kuin "iso eläke" ; )
"Korpikirjailija"
Ei voi sanoa että jäi.
Minä jätin itselleni kaiken tarpeellisen.
Niihin eivät kuuluneet lapset.
Heidät kun tuli jo aikaisemmin maksettua.
Moneen kertaan, mielestäni.
-
Ajattelitko vielä soittaa?
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Minulleko?
H.ihmeellistä kirjoitti:
Minä vastasin.
Onko sinulla vaikeuksia seurata keskustelun kulkua?korpikirjailija kirjoitti:
ihmeellistä kirjoitti:
Minä vastasin.
Onko sinulla vaikeuksia seurata keskustelun kulkua?"korpikirjailija"
Minulleko?
Unohdat usein laittaa osoitteen.
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Minulleko?
Unohdat usein laittaa osoitteen.
H.Älä vänkää vaan lue kenelle olen viestin lähettänyt se kun tässäkin tapauksessa on selvästi nähtävissä. Sinun vain pitää olettaa olevasi oikeassa, Olettaminen tuntuu olevan joulunalusajattelutapa.
Älä vänkää vaan lue kenelle olen viestin lähettänyt se kun tässäkin tapauksessa on selvästi nähtävissä. Sinun vain pitää olettaa olevasi oikeassa, Olettaminen tuntuu olevan joulunalusajattelutapa.
"korpikirjailija"
Minä mitää vänkää.
Neiti laittaa nyt vaan kommentteihinsa nimmarin kenelle kirjoittaa.
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Minä mitää vänkää.
Neiti laittaa nyt vaan kommentteihinsa nimmarin kenelle kirjoittaa.
H.Naitu neiti ja sinulla tuntuu olevan tarve jutella, itse seikkailen facessa emailissa ja täällä nyt kun koko jouluruljanssi on hanskassa. Kaikki valmista, niin maistuis varmaan sullekin. Hyvää joulua.
- Polkagris
"Lapsille ei minun tarvitse rahaa antaa, tienaavat sen verran hyvin."
Onpahan taas yksi syy arvostaa omia edesmenneitä vanhempiani entistä enemmän. Esimerkiksi oma isäni totesi hieman ennen kuolemaansa, että enhän minä akateemisen tutkinnon suorittanut saanut käteen juurikaan enempää kuin hän eläkeläisenä. Maksoin lisäksi 100-180 kilsan päässä sijainneista työkämpistäni vuokraa, vaikka vakkariasunnostakin oli kuluja samaan aikaan.
Parin vuoden kuluttua tästä oli tilanne se, että kuljinkin kotoa käsin töihin ja palkkani oli (julkisella sektorilla) kuitenkin peräti 4100 € kuukaudessa. Siinä oli kaikki ikälisät ja ylityökorvaukset. Ei vain (edelleenkään) vientiteollisuutemme korkeakoulutettu "tavis" yksinkertaisesti pääse tähän summaan. Ylitöitä saa puskea, mutta niistä ei makseta. Siksi paheksun sitä mitä sanot!
Lapsille ei minun tarvitse (tarvitsisi) antaa, eivät pyydä. - korppis11
Polkagris kirjoitti:
"Lapsille ei minun tarvitse rahaa antaa, tienaavat sen verran hyvin."
Onpahan taas yksi syy arvostaa omia edesmenneitä vanhempiani entistä enemmän. Esimerkiksi oma isäni totesi hieman ennen kuolemaansa, että enhän minä akateemisen tutkinnon suorittanut saanut käteen juurikaan enempää kuin hän eläkeläisenä. Maksoin lisäksi 100-180 kilsan päässä sijainneista työkämpistäni vuokraa, vaikka vakkariasunnostakin oli kuluja samaan aikaan.
Parin vuoden kuluttua tästä oli tilanne se, että kuljinkin kotoa käsin töihin ja palkkani oli (julkisella sektorilla) kuitenkin peräti 4100 € kuukaudessa. Siinä oli kaikki ikälisät ja ylityökorvaukset. Ei vain (edelleenkään) vientiteollisuutemme korkeakoulutettu "tavis" yksinkertaisesti pääse tähän summaan. Ylitöitä saa puskea, mutta niistä ei makseta. Siksi paheksun sitä mitä sanot!
Lapsille ei minun tarvitse (tarvitsisi) antaa, eivät pyydä.Miksi paheksut? En ymmärtänyt? Nuorilla on myös hyvätuloiset työssä käyvät puolisot, ei lapsia. Mihin hätään he pieneläkeläisen avustuksia tarvitsisivat?
En ole itsekään tarvinnut vanhemmiltani apurahoja. Itse olen itseni elättänyt työllä ja työn ohella kouluttautunut. Jouluna mamin tuovat maistuvat ja lahjatkin tulevat ilahduttamaan, uskon.
Hyvää Joulua 🎄 - korppis11
korppis11 kirjoitti:
Miksi paheksut? En ymmärtänyt? Nuorilla on myös hyvätuloiset työssä käyvät puolisot, ei lapsia. Mihin hätään he pieneläkeläisen avustuksia tarvitsisivat?
En ole itsekään tarvinnut vanhemmiltani apurahoja. Itse olen itseni elättänyt työllä ja työn ohella kouluttautunut. Jouluna mamin tuovat maistuvat ja lahjatkin tulevat ilahduttamaan, uskon.
Hyvää Joulua 🎄Korjaus....mamin ruuat maistuvat 🍛
- Polkagris
Taitaa olla aloitus, josta Siilimuori ei tiedä yhtään mitään.
Olen joskus vienyt viimeisen viisikymppiseni ennen töihin menoani aamupimeässä kaamoksen keskellä tilille, josta se on sitten napattu jonnekin. Mitäpä tekisit tilanteessa, että omalle ahdingossa olevalle lapselle ei voi laittaa rahaa tuhannen kilometrin päästä?- Siilimuorikka3
Eikö mielenkiintoisesta aiheesta voi keskustella ilman henkilöimistä? Minä en aloituksessani kirjoittanut millään lailla arvottaen aihetta. Jokainen harkitsee auttamisensa määrän ja rajat itse. Hätätilanteet on erikseen, tavanomainen vuosittainen lahjominen erikseen minun mielestäni. Kerskalahjomiseen en velka ottaisi, lapsen ahdinkokin tapauskohtainen. Ei auta lasta jos itse auttaja joutuu taloudelliseen kriisiin tai ahdinkoon.
- GorillaKingKong
Varastan kaikki joululahjat ja en anna niitä kenellekkään vaan pidän ne itse. Myös jouluruuat varastan ja tietenkin joulukuusen tekemällä metsänhoidollisen toimenpiteen yleensä valtion metsässä.
Lättyyn kaikille pikavippaajille!!- Polkagris
Oma lapseni joutui ongelmiin aivan muuta kautta. Mutta mitäpä siitä. Enkä edes sano, että nyt menee jotenkuten. Firmassa saatetaan vähentää. Tää nyt vaan on tätä.
Oma isäni kertoi lainanneensa rahaa lähes 90-vuotiaalle sisarelleen, kun tämä halusi auttaa tyttärenpoikaa, joka ei halunnut kertoa vaikeuksistaan vanhemmilleen.
Pahinta, mitä olen tehnyt, on se, että jätin kertomatta omalle kuolevalle isälleni, että poka sai pikapotkut - SAMAN TIEN. (Vaihdat yhdet väärät öljyt ajoneuvoon, niin se on siinä.) - MainosvalotVälkkyy
Polkagris kirjoitti:
Oma lapseni joutui ongelmiin aivan muuta kautta. Mutta mitäpä siitä. Enkä edes sano, että nyt menee jotenkuten. Firmassa saatetaan vähentää. Tää nyt vaan on tätä.
Oma isäni kertoi lainanneensa rahaa lähes 90-vuotiaalle sisarelleen, kun tämä halusi auttaa tyttärenpoikaa, joka ei halunnut kertoa vaikeuksistaan vanhemmilleen.
Pahinta, mitä olen tehnyt, on se, että jätin kertomatta omalle kuolevalle isälleni, että poka sai pikapotkut - SAMAN TIEN. (Vaihdat yhdet väärät öljyt ajoneuvoon, niin se on siinä.)Poikien piti olla korkeakoulutettu? Miten korkea koulutus nykyisin vaaditaan öljyjen vaihtajaksi?
- Polkagris
Polkagris kirjoitti:
Pahinta, mitä olen tehnyt, on se, että jätin kertomatta omalle kuolevalle isälleni, että poka sai pikapotkut - SAMAN TIEN. (Vaihdat yhdet väärät öljyt ajoneuvoon, niin se on siinä.)Et varmaan halua kuulla, miltä tuntuu, kun hakee lasta työkavereille leipomansa nimipäiväkakun kanssa työsuhdeasunnosta, jossa sanotaan, että he voivat auttaa kantamaan tavaroita.
Sen jälkeen haet vielä jonkin ajan päästä lumihangesta auton, mikä on väkisin hinattu pois parkkipaikalta. Auton hän oli hankkinut työpaikan taatakseen.
Tämän lisäksi poika oli pahoinpidelty. Jouduin valehtelemaan hänelle lääkäriajan omalla nimelläni, koska hän oli ns. reppumies. Itse olisin tappanut itseni siinä tilanteessa, siksi halusin hänet sairaalaan edes yhdeksi yöksi. Sairaalassa sanottiin vain, että tämä ei ole mikään hotelli.
Tapahtui just päivää ennen koeajan päättymistä tämä katastrofi.
Ja toi öljynvaihto - sehän voi olla syy tai seuraus - minuu ei kiinnosta! Luultavasti se oli aihe olettaa ...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001809
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa671737- 1361655
- 971401
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321318MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3051205- 571155
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301072Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711021Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446913