Puhtain kilvin ja nuhteettomin mielin

koti-kiusattu

Näyttää olevan pelkkää asia ja fiksuja alotuksia taa esillä ,siks mä pikkuse rähmin .
En mä mittä isoja asioi meinaa käsitel ,enempi semmost makromailma iha vaa avioliiton kautta opittu .
Yli nelkymment vuat teke must spesialistin eri huomiois .
Naisist puhutaa luonnollisest ja niitten ominaisuuksist ,iha esimerkin perustel ja omist kokemuksist.
Nainen on viiltävän tarkka ja nopee hoksanen yleensä ja erikoisest tarkka kätinen kun se haluu esim, kilo perunoi .
Ole monest hämmästelly ku lapus on alle 50g heitto puoleensa ,mut sit tulla kummallisuutee .
Tänäpe viimeks se huamasin ,listal oli kaali ,suluis pieni ,mä näin ekalla silmäyksel mikä mollukka ol kaikkein piännempi ,mut mitäs vaimo.
Siin kuulka pää kääntyili ku tintillä lintulaural sen valites parast pähkinä.
Usemppa pit viäl kopeloirakki ennen ku mun silmän valittema kaali tuli valituks.
Mikä juttu voi sortaa niin säntillise mielen tommosse sekasortoon et yks valinta kestää ikusuuren ?
Mahtaak kellä palsta naisel olla samalaissi oirei ?

68

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvenelli1

Kyllä mä sanon ihan omasta kokemuksesta, että ne keräkaalit ovat laitettu ihan meidän naisten kiusaksi sellaiseen pahviseen molok-astiaan. Niitä on päällekkäin, vierekkäin, allekkain ainakin lähes sata. Ja kaikist pienin, sopivin on siellä alimmaisena. Mä pokkana hain ostoskärryn ja vuorasin sen niillä kertakäyttöpuisseilla ja lastasin siihen kärryyn, hain toisen ja hain vielä kolmannenkin. Sitten se nökötti siellä alimpana. Enkä mä saanut sitä, olisin pudonnut pää edellä siihen. No, mä käänsin sen molokin, ensin mä riisuin talvipalttoon, karvaturrihatun, kaulaliinan, rukkaset, villatakin ja viikkasin ne siihen omaan kärryyni.

Arvaaks' laitoinko kiusallani sen toisiks' pienimmän ja komanneks' pienimmän sinne pahvisen molokin alimmaiseks'.

Onneks' mulla ei ole miestä, joka paluumatkalla pysähtyis Ärrälle ja alkais vahtaamaan lottonumeroita. Kyselis multa, et mikä sen Esun (Esko on mun setä) syntymäpäivä onkaan.

Pikkasen tuntu pahalta, ku joulupukki oli heti siinä kassojen takana, just' kun olin saanut vetokassiin pakattuu kaalinpäät ja kaikki, että "Rouva laittaa nyt suun makeeks'" ja tyrkkäs mun eteen ei-SF-karkkeja.

• Määkin laitoin suun makeeks ku luin sun juttuas ,ethän vaan laittanu ns eholle kuin Päätalo aikanaan ?

• suvenelli1
        koti-kiusattu kirjoitti:

Määkin laitoin suun makeeks ku luin sun juttuas ,ethän vaan laittanu ns eholle kuin Päätalo aikanaan ?

Onneks' mä en näe sua. Saattais ottaa kaaliin, kun näkisin sun ilkikurillisesti suu mujussa hymyävän siellä. Saattaisin heittää kaalilla.

• suvenelli1 kirjoitti:

Onneks' mä en näe sua. Saattais ottaa kaaliin, kun näkisin sun ilkikurillisesti suu mujussa hymyävän siellä. Saattaisin heittää kaalilla.

Ei sentään kaalilla,heinällä korkeintaan hujauttaa .

• suvenelli1
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei sentään kaalilla,heinällä korkeintaan hujauttaa .

No niinpä :) Onneks' mä "tunnen" sut jo aika hyvin. Uskallan uhitella täältä ruudun takaa.

• suvenelli1 kirjoitti:

No niinpä :) Onneks' mä "tunnen" sut jo aika hyvin. Uskallan uhitella täältä ruudun takaa.

Harva on nähny täs mailmas klovnin kyyneleitä , nyt rupeen venyttelemään ja sit hiljaa peiton alle .
        Huamen on haettava kalkkuna ja se on aika karseen näkönen lintu , siin taas veri punnitaan ,mut palataan huamen asiaan ja soitellaa levyjäkin riimien kans.

• Tavuviiva

Mä ostan punakaalia. Niitä on aina vähän. Ei tarvitse tehdän arkeologisii tutkimuksii..... Suosittelen

• Joo,o keräkaalia kutojille ja kukkakaalia kun menee onnittelemaan jotakin vai käviskö naiselle kauniina eleenä?

• suvenelli1

Sepä siinä on, kun se punakaali ei mallaa mun lautasten väriin. Onneks' ovat älynneet alkaa kasvattaa (ope tykkää tuosta) keltajuurta, koska punajuurikaan ei mallais eikä punasipuli. Että joku älli-ihminen sentäs on.

• suvenelli1
        suvenelli1 kirjoitti:

Sepä siinä on, kun se punakaali ei mallaa mun lautasten väriin. Onneks' ovat älynneet alkaa kasvattaa (ope tykkää tuosta) keltajuurta, koska punajuurikaan ei mallais eikä punasipuli. Että joku älli-ihminen sentäs on.

Mä en näköjään eilen korjannut, vaan jätin oletuksille tilaa :) En mä oikeasti ole kranttu silleen, että minkäväriseltä lautaselta mitäkin syön. Punakaalista en ole koskaan kualluatikkoo tehny, luulisin sen olevan hailakkoo. Punajuuri on suurta herkkuani. Punasipulikin on tosi namia.

• eppu2

Minäkin aina haluan pienimmän ja kyllä se niin on, että oikeasti se pienin on sen kaaliröykkiön alimmainen. Jotta kyllä tuo suvenelli on ihan oikeassa.
      Onneks minä asun pikkukaupungissa, niin täällä on ne kaaliröykkiötkin paljoooon pienempiä.
      Thaaj, minkäs mittanen se koti-kiusatun ikuisuus on?

• nikkihävis

Veikkaisin et mun ikusuus on semmosen miesmuistin mittanen ja perheenemänän puoltuntisten tiheyren perustel ei kovinkaan pitkä, korvamakiaa tulee silloin tällöin
        Meinaaks et kaalilaatikon koko riippuu kaupunkin asukasluvusta?
        Ei menny hukkaan tääkään ilta .

• nikkihävis kirjoitti:

Veikkaisin et mun ikusuus on semmosen miesmuistin mittanen ja perheenemänän puoltuntisten tiheyren perustel ei kovinkaan pitkä, korvamakiaa tulee silloin tällöin

Mä tän kirjotin

• suvenelli1

Jotenkin silmäkulma kostus kiusatun vaimon puolesta, ihan myötätunnosta. Siinä sitten valittee kaalia, kun yks seisoo vieressä ja vaihtaa jalkaa ja vaihtaa toista, raapii korvallistaan ja tuhisee ja pyörittelee sipulinkuoria viereisestä lootasta.
        Pistää miettimään, et kumpi se kotikiusattu oikein onkaan.

• suvenelli1 kirjoitti:

Jotenkin silmäkulma kostus kiusatun vaimon puolesta, ihan myötätunnosta. Siinä sitten valittee kaalia, kun yks seisoo vieressä ja vaihtaa jalkaa ja vaihtaa toista, raapii korvallistaan ja tuhisee ja pyörittelee sipulinkuoria viereisestä lootasta.
        Pistää miettimään, et kumpi se kotikiusattu oikein onkaan.

Eihän se tollai mee ,olen vissiin kertonukkin et rouva on aika levee selkänen nainen ja itte enempi semmonen hankikanto miäs.
        Kyl mä koko ajan yritän kainalon alta tunkea framille ja osotella et toi on pienin.
        Arvaat vaan et lopputulos on se et ,rouva pyörii laatikon ympäri ja mä pyörin kans jalat ilmas sen kainalossa.

• suvenelli1
        koti-kiusattu kirjoitti:

Eihän se tollai mee ,olen vissiin kertonukkin et rouva on aika levee selkänen nainen ja itte enempi semmonen hankikanto miäs.
        Kyl mä koko ajan yritän kainalon alta tunkea framille ja osotella et toi on pienin.
        Arvaat vaan et lopputulos on se et ,rouva pyörii laatikon ympäri ja mä pyörin kans jalat ilmas sen kainalossa.

Sulla on viisas vaimo, osaa ennakoida ja pitää sut kurissa kainalossaan, pois häiritsemästä sipuloita hiplaamasta.

• suvenelli1

Vierähti kaali hartijoilta. Onneks avasin koneen.

• eppu2
        nikkihävis kirjoitti:

Ei se koko vaan määrä.
        En minä kyllä tuosta ikuisuudesta tolkkua saanut, mutta liekö siitä saanu kukaan koskaan.

• eppu2 kirjoitti:

Ei se koko vaan määrä.
        En minä kyllä tuosta ikuisuudesta tolkkua saanut, mutta liekö siitä saanu kukaan koskaan.

Terve eppu
        Vai on kielimuuri välillämme, minäpä tulkkaan .
        Ikuisuus ja sen mitta riippuu mun mielestä paikasta jossa on ,monesti tukalaan tilanteeseen ittensä saattanut tuntee pienenkin hetken ikuisuutena.
        Esim vaimon odottaminen kaupasta on ikuisuus .
        Miesmuisti on myös häilyvä käsite ja riippuu miehestä .
        Perheenemänän puoltuntinen on ripityssaarna sellaselle jonka miesmuisti on pettänyt ja edellinen saarna häipyny mielestä.
        Tiivistettyn ikuisuus on hyvinkin erimittane ajanjakso tilanteista riippuen .

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Terve eppu
        Vai on kielimuuri välillämme, minäpä tulkkaan .
        Ikuisuus ja sen mitta riippuu mun mielestä paikasta jossa on ,monesti tukalaan tilanteeseen ittensä saattanut tuntee pienenkin hetken ikuisuutena.
        Esim vaimon odottaminen kaupasta on ikuisuus .
        Miesmuisti on myös häilyvä käsite ja riippuu miehestä .
        Perheenemänän puoltuntinen on ripityssaarna sellaselle jonka miesmuisti on pettänyt ja edellinen saarna häipyny mielestä.
        Tiivistettyn ikuisuus on hyvinkin erimittane ajanjakso tilanteista riippuen .

Olen tässä tämmöistä hidastettua hössötystä harrastanut.
        Tulin kurkkaamaan ja kyllä hymyn sait huuleen heti.
        Kyllä se kielimuuri nyt hävisi, niin hyvä oli selitys.

• Siilimuorikka3

Meil se on mies joka pyörii pienintä kopeloimassa. Mulle kelepaa silimämääränen.

• henrjii

kokenut kaalenkeittäjä tietää että se pieni mikä on soikea ei ole hyvä, kun siinä suurin osa kaalta on kitkerää kantaa.
      Vähän isopikin kun se on pyöreä muodoltaan on hyvä ruokakaali, koko kaali on miedomman makuista eikä puista kitkerää, ja saattaa painaakin vähemmän kuin se kaali joka on soikea ja lähes kantaa koko kerä

• "kokenut kaalenkeittäjä tietää että se pieni mikä on soikea ei ole hyvä, kun siinä suurin osa kaalta on kitkerää kantaa."

Erittäin hyvä huomio, jota en suinkaan pistä "korvantaakse", vaan otan opikseni.

Naureskellen luin ketjun ja siellä oli maininta Kalle Päätalosta ja aivan ihanaa. Huomenna tulee Kallen lapsuudesta elokuva.

Kalle Päätalo oli kirjailijana tuottoisa ja monen suosikki, kuten myös monen arvostelijan ali`arvioima, mukamas "ei mitään", mutta kirjat myivät silti.

Kalle ei tainnut kaalia kasvattaa, mutta jotenkin olen samaistunut hänen kirjojensa kuvitelmaan, kuinka elettiin silloin joskus?

ps. Pelkäsin jo nikkini ilmoitusta, mutta nyt onkin Joulurauha.

Iloista Joulu-Mieltä..hunksz
        23.12.2016 10:54

Muistakaa, ei Jouluna saa suuttua mistään...
        Vaikka Kaali käy.
        -

• Kristiina23 kirjoitti:

"kokenut kaalenkeittäjä tietää että se pieni mikä on soikea ei ole hyvä, kun siinä suurin osa kaalta on kitkerää kantaa."

Erittäin hyvä huomio, jota en suinkaan pistä "korvantaakse", vaan otan opikseni.

Naureskellen luin ketjun ja siellä oli maininta Kalle Päätalosta ja aivan ihanaa. Huomenna tulee Kallen lapsuudesta elokuva.

Kalle Päätalo oli kirjailijana tuottoisa ja monen suosikki, kuten myös monen arvostelijan ali`arvioima, mukamas "ei mitään", mutta kirjat myivät silti.

Kalle ei tainnut kaalia kasvattaa, mutta jotenkin olen samaistunut hänen kirjojensa kuvitelmaan, kuinka elettiin silloin joskus?

ps. Pelkäsin jo nikkini ilmoitusta, mutta nyt onkin Joulurauha.

Iloista Joulu-Mieltä..hunksz
        23.12.2016 10:54

Vaikka Kaali käy.
        -

Mitähän tarkotat tolla nikin ilmoituksella?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Mitähän tarkotat tolla nikin ilmoituksella?

"Mitähän tarkoitat tolla nikin ilmoituksella?"

Sitä vain, että "lunta tulee tupaan ja hieman porstuaankin", koska en ole ilmeisesti sovinnainen täällä kirjoittamaan.

Monet irvailut olen saanut. Sitä minä tarkoitin.

• Kristiina23 kirjoitti:

"Mitähän tarkoitat tolla nikin ilmoituksella?"

Sitä vain, että "lunta tulee tupaan ja hieman porstuaankin", koska en ole ilmeisesti sovinnainen täällä kirjoittamaan.

Monet irvailut olen saanut. Sitä minä tarkoitin.

No mutta ,sitten olet ihan oikees ketjus tää kun on kaikkee muuta ku taiteellinen ja korkee tasonen alotus.
        Hölistään mitä halutaan ja mistä aiheesta halutaan ,älyttömät ilman rajoja sanoisin.
        Paahan juttua tulemaan.

• Iloista Joulu-Mieltä..
      Vaikka Kaali käy.
      -

"Joulu-Kirkossa papilta synti pääsi
      synti pyörimään kasukan alle jäi.

Ristin-kulkue tallusti sivuitse hautojen
      kirkko-kansa seurasi tuimana haistellen.

Kunnes huudahti poikanen pieni ja katala
      joku haudoista ihan on liian matala."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=_9Zxcv91XYA

H.

• Minä olen varmaan mies tai sitten melkein. Läydän pienimmän kaalin alle 10 sekunnin punnitsen vielä kaksi pienintä käsipuntarissa ja sitten valitsen kevyimmän.
      Mutta....mihin sitä tavallista valkokaalia nyt tarvitaan? Punakaaleja ja viherkaalia (valmiiksi nypittyä) vihannestiski täynnä....

• Sitä vois vaikka joulukin tulla ,auto on valmiina ja kenkät lankattuna .
      Se kenkien lankkaus on ihan pakko juttu mulle ,ain ollut siistit kenkät ja kiiltävät.
      Intis sain jopa kiitos maininnan saappaista .
      Saunan aion lämmittää ku muutakaan puuhaa ei tunnu olevan ,sama kylpeekö nyt vai huomenna .
      https://www.youtube.com/watch?v=Ua62OnTNOiw

• Täytynee kirjoittaa Turun-toverille toivotukset.
      Hyvää Joulua!
      -
      "Sekö loppiainen kiusaa eniten
      kun on kinkusta rippeet entisen.

Peiton alla apneaa uhkuen
      nuoren tyttösen yö-paidassa puhkuen.

Uuman vyö katkeaa poimuihin sinne
      tulee kiusaus karata ties minne."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=nmea8LRRTIM

H.

• suvenelli1

Persiilleen läks tämä aamu käyntiin. Kahvit melkein turahutin seinille, niin oli hojakkaa. Ei kun viemäriin kahvi ja uutta turisemaan ja tarkkaan laskin mittalusikalliset, että on oikein. Taas hojakkaa kahvia! Älysin katsoa kahvipaken kylkeen, pannujauhatus! Sitä se kaalihämmennys teki, kauppias vei huomioni muualle ja otin väärän paketin.

Mä muistin, että mulla on perkolaattori, semmonen santos, verkkokellarissa. Hirveesti nyssäköitä muuton jäljiltä sikin sokin siellä verkkokomerossa. No, mä nostelin käytävälle nyssäkät, alimmaisenahan se oli. Onneksi eilen tuli treeniä kaalinpäiden kanssa.
      Hinkkaa siitä ensin vuosien pölykerros. Varovasti lämmittelin ensteks' kuumalla hanavedellä ennen kuin laitoin levylle.
      No, tulipa siinä samalla juotua sitten päiväkahvit, kello oli jo paljon yli puolenpäivän.
      Nyt mä olen kirjoittanut palautelaatikkoon pantavaa kaalikääröä kauppiaalle.

• suvenelli1

Ai kookoo, kirjoitit epulle, että "meinaatko kaalilaatikon koon riippuvan asukasmäärästä", jotakuinkin noin kirjoitit.
        Mä pähkäilin, että tarkoititko sä sitä kaupassa olevaa kaalilaatikkoo vai sitä kaalilaatikkoo joka laitetaan uuniin. Mulla on äidiltä saatu uunivuoka, siellä missä äiti asui oli vähempi asukkaita, kun täällä missä mä nyt. Niin, jotta ei johdu asukamäärästä.

• suvenelli1 kirjoitti:

Ai kookoo, kirjoitit epulle, että "meinaatko kaalilaatikon koon riippuvan asukasmäärästä", jotakuinkin noin kirjoitit.
        Mä pähkäilin, että tarkoititko sä sitä kaupassa olevaa kaalilaatikkoo vai sitä kaalilaatikkoo joka laitetaan uuniin. Mulla on äidiltä saatu uunivuoka, siellä missä äiti asui oli vähempi asukkaita, kun täällä missä mä nyt. Niin, jotta ei johdu asukamäärästä.

Sitä pahvilootaa tarkotin ,sitä mis sä päälläs olit .
        Kotona laatikot valitaan sillä perusteel millanen ruuansuoja pöyräs istuu , ei naapurien lukumäärän mukaan .

• suvenelli1
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sitä pahvilootaa tarkotin ,sitä mis sä päälläs olit .
        Kotona laatikot valitaan sillä perusteel millanen ruuansuoja pöyräs istuu , ei naapurien lukumäärän mukaan .

No niin, ei voi sanoa, että kaalilaatikko jollei tarkenna mikä kaalilaatikko. Voi sun kanssas! Mä taas jouduin tirauttaa kyyneleen myötätunnosta, kun vaimosi joutunee alati tekemään tarkentavia kysymyksiä.
        (Hunksz varmaan tekee hapankaalia, kun hänellä käy kaali. En uskalla kysyä.)

• suvenelli1 kirjoitti:

No niin, ei voi sanoa, että kaalilaatikko jollei tarkenna mikä kaalilaatikko. Voi sun kanssas! Mä taas jouduin tirauttaa kyyneleen myötätunnosta, kun vaimosi joutunee alati tekemään tarkentavia kysymyksiä.
        (Hunksz varmaan tekee hapankaalia, kun hänellä käy kaali. En uskalla kysyä.)

"suvenelli1"

Ankelina rauhoittuu.
        Kaali käy jos pää toimii.
        Ilmakin liikkuu.
        Pappia ilkkuu.

H.

• hunksz kirjoitti:

"suvenelli1"

Ankelina rauhoittuu.
        Ilmakin liikkuu.
        Pappia ilkkuu.

H.

Jos jollakin on epäselvii asioit sun kanssa ja on tarvet vihjailla epämääräsiä nii ne asiat voitte ratkoo sun omas alotukses.
        Tää ketju on meille vihannesosaston ihmisille.

• suvenelli1
        hunksz kirjoitti:

"suvenelli1"

Ankelina rauhoittuu.
        Ilmakin liikkuu.
        Pappia ilkkuu.

H.

Hunkelina rauhoittuu kanssa.
        Lanttu leikkaa jos pää toimii.
        Ilmoja pitelee, jos pidättelee.

Jos jollakin on epäselvii asioit sun kanssa ja on tarvet vihjailla epämääräsiä nii ne asiat voitte ratkoo sun omas alotukses.

"koti-kiusattu"

Kaalistahan minäkin kirjoitin.
        Ihan kaksi riimiä musalla.
        Sit sillee oli toivottelukin.

H.

• suvenelli1
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei anneta yhden kaalin hämätä,
        ei koko ketjua ivallansa mädätä.
        Ilot otamme irti mistä saamme,
        ne toinen toisille jaamme.
        Sulla bonuksena on selkä leveä,
        mulla kyljenkääntö yöllä keveä.
        Alkaa kiire jo helpottaa,
        pian jalkakin jo viipottaa.

Meille vihanneksille :)

https://www.youtube.com/watch?v=UiR5VVMTel8

• räystäät.tippuu
        suvenelli1 kirjoitti:

Ei anneta yhden kaalin hämätä,
        ei koko ketjua ivallansa mädätä.
        Ilot otamme irti mistä saamme,
        ne toinen toisille jaamme.
        Sulla bonuksena on selkä leveä,
        mulla kyljenkääntö yöllä keveä.
        Alkaa kiire jo helpottaa,
        pian jalkakin jo viipottaa.

Meille vihanneksille :)

https://www.youtube.com/watch?v=UiR5VVMTel8

Kesi.vä talviva nuoskakeli?

• räystäät.tippuu kirjoitti:

Olen monesti sanonut että palstalla ollaan varjojen valtakunnassa .
        koska ei ole vedenpitävää tunnus systeemiä niin ainoastaan tekstit ratkasee .
        Ihan sama vaik sama ihminen kirjottas vaik kuinkamonella tunnuksella ,juttu ratkasee.

"räystäät.tippuu"

Vaikka kommentti ei minulle kuulu, niin näin palsta se elää.
        Jotkut keskustelevat puskien kanssa jotenkin tietoisesti, jotkut taas eivät kehtaa.
        -
        Pitänee taas kerran ihmetellä miksi luulottelijat eivät koskaan soita kännyyni?
        Riskinä on tietysti että toteavat minun olevan rehellinen ja aito.
        Ja että...

H.

• hunksz kirjoitti:

"räystäät.tippuu"

Jotkut keskustelevat puskien kanssa jotenkin tietoisesti, jotkut taas eivät kehtaa.
        -
        Ja että...

H.

Ja joo.
        Känny on nyt auki, vaikka ei pitänyt olla ennen-kuin Pääsiäisenä.
        Minua on alkanut tympiä näytteleminen.
        Turha heittää että: Omasiko?

H.

• räystäät.tippuu
        hunksz kirjoitti:

"räystäät.tippuu"

-
        Ja että...

H.

Sinä tääl eniten luulottelet sen olen huomannu, miks sulle pitäs jonku soittaa, ihan sama mikä oot.

Sinä tääl eniten luulottelet sen olen huomannu, miks sulle pitäs jonku soittaa, ihan sama mikä oot.

"räystäät.tippuu"

Niin.
        Soittaminen ei ole pakollista.
        Mutta jos ei soita, ei pitäisi höpötelläkään luulotellen turhia.
        -
        Miten itse?
        Soitatko vai jatkatko luulottelua?
        Ole varovainen, vastauksesi saattaa saattaa sinut mierojen teille.

H.

• hunksz
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen monesti sanonut että palstalla ollaan varjojen valtakunnassa .
        koska ei ole vedenpitävää tunnus systeemiä niin ainoastaan tekstit ratkasee .
        Ihan sama vaik sama ihminen kirjottas vaik kuinkamonella tunnuksella ,juttu ratkasee.

"koti-kiusattu"

Olis ny sillee tunnus-systeemi.
        Enää rohkeus ratkaisee.

H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Olis ny sillee tunnus-systeemi.
        Enää rohkeus ratkaisee.

H.

Olen mä monen näköstä ja väristä sukankuluttajaa nähny matkallani ja osa on melkeen värittömiäkin.
        Usko pois et erikoisemmasta päästä olet kun näinkin agressiivisest soittoja pyytelet.
        Mä oon laiseni ukonturilas ja se on sillai et uskoo kuka uskoo ei oo sen isompaa tarvetta vakutella .
        kun palstan kirjautumis syteemi tiukkenee niin palataan asiaan.

Olen mä monen näköstä ja väristä sukankuluttajaa nähny matkallani ja osa on melkeen värittömiäkin.
        Usko pois et erikoisemmasta päästä olet kun näinkin agressiivisest soittoja pyytelet.
        Mä oon laiseni ukonturilas ja se on sillai et uskoo kuka uskoo ei oo sen isompaa tarvetta vakutella .
        kun palstan kirjautumis syteemi tiukkenee niin palataan asiaan.

"koti-kiusattu"

Noh?
        Miksi alennut valittamaan?
        Et ylenny valittaen soittamaan.
        -
        Tässähän joutuu kohta nauraen sinua epäilemään.

H.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Noh?
        Miksi alennut valittamaan?
        Et ylenny valittaen soittamaan.
        -
        Tässähän joutuu kohta nauraen sinua epäilemään.

H.

Unohtui...

Puhtaista kilvistä.

H.

• hunksz kirjoitti:

Unohtui...

Puhtaista kilvistä.

H.

Katteles kirjotuksias ja mieti kumpi valittaa ,sullahan se onkelma tuntuu olevan .

Katteles kirjotuksias ja mieti kumpi valittaa ,sullahan se onkelma tuntuu olevan .

"koti-kiusattu"

No niin.

:) :)

H.

• eiNäyNumeroa
        hunksz kirjoitti:

Unohtui...

Puhtaista kilvistä.

H.

Laita puhelinnumerosi tähän, niin soitamme sinulle!
        Ei ole numeroa näkynyt.

• suvenelli1

Voi taivahan talikynttilät!
      Mun likka perheineen pyörähti mun luona. Ihan vaan alkoholitonta glögiä, mätileipää, torttui ja pipareita.
      Menevät huomenna anoppilaan, siks' kävivät mun luona tänään.
      Jestas miten tuli hännän alla niillä vesseleillä oli, kun tontut oli jättänyt mummolle heille tulevia joulupaketteja.

Täällä näyttää olevan vähän samanlainen ilmapiiri ja huomenna vasta on aatto.

• Vanhat jäsenet ei kestä kunnon rymistelyä ellei veryttele ensin.
        Huamenna tonttuillaan kunnolla.

• suvenelli1

Voiks' ihminen enää tämän tontummaks' tulla? Menee yli mun hilseen. Sehän jo kertoo, että määränpää on saavutettu, mutta uusintanäytös onnistuu :)

• henrjii

huamenna tuloo, ensin haen tyttären, ja vävy ehrokkaan, sitten appiukon, ja vien samalla anopin haudalle kyntilän.
      Seuraavaksi kurvaan asemalle ja haen nuoriman tyttäreni junalta.
      Homma jatkuu...sauna, jouluateria takkapuut on jo valmiina, nuorimmainen tykkää.
      Illalla tulee keskimmäinen uuden urhon kanssa käymään, ja joulupäivänä syömään.
      Joulupäivänä appiukolle ja koko porukalle ruoka, toinen kinkku tulee uunista siihen juuri sopivasti.
      Jatkuu jatkuu, appi kotiin, kaupassa käynti, eväät ensiviikolle hälle, että rauhallisesti tuo jouluaika kuluu.
      Niin ja pari pariskuntaa lupasi tulla kylään joulupäivän iltana

• henrjii

ai niin, kiirettä pitää kuin sammakolla äkeeen alla

• Henkalla kuulostaa olevan hyvä kattaus tulossa ,varsinkin lasten tulot on hienoja hetkiä , kun saat viel vävykokelasta pitää jännitykses.
        Toi sammakko vertaus pitää laittaa mielenpäälle.

• suvenelli1

Kovasti on ihmisillä touhua ja menoa.
      Mä sain sellaisen jobin, että se jännittää. Mä lupasin käydä nostamassa tyttären kinkun ;) parvekkeelta jääkaappiin. Olivat yöllä paistaneet ja nyt se on jäähtymässä. Saas nähdä kestääkö mun itsehillintä, enkä närpi jostain reunasta murua. Kestää se, luulen.

Valoa näin sateen ja tuulen keskelle:

https://www.youtube.com/watch?v=dq893PwGpdo

• Jaahas palstalaiset ,sitä on pualtoistuntii poljettu kuntopyörää ja tuli pikkunen kolo vattanahkaan ,mahtuu kalkkunaa ehtoolla siihen tyhjään paikkaan.
      Palautusjuomat ja suihkun kautta puurolle ,paljon kanelia ja hienoo sokeria ,syätiin kun se makkiakivi rupes hikoilemaan annoksen päällä.
      Ei oo kuulkaas pöllömpi olo potkia soutulavittaa takakenoon ja laittaa sylvia joululaulu soimaan.
      Joulurauha julistust orotelles ystävil ja vihamiehil oikke hyvää joulunaikaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=NbhUiBRPtwk

• suvenelli1

Mun täytyy kans' ensvuodeksi hommata joku sisätreenilaite. Alkaa nämä kelit olla niin vetisiä, muttei kuitenkaan tarpeeksi, että pääsis vesijuoksemaan.

Nyt alkoi se mun lemppariohjelma Lumiukko ja sen tunnarin myötä mä haluan kanssa toivottaa kaikille
      Rauhallista mieltä ja seesteistä joulunaikaa!

https://www.youtube.com/watch?v=ubeVUnGQOIk

• Joulu-lahja moottori-miehelle.
      -
      "Tonttu-lakki harmaa-hapsi
      mieli kulkee pieni lapsi.

Harmaa nuttu kova juttu
      kuiva kuusi juoma uusi.

Mikä on tuo puna-nenä
      Poro sekö vai onko Pukki."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=b-zqmYmZzCw

H

• henrjii

joulu lahja kinkusulatelialle
        hannes kulkee kunnes halkee
        oiva kulki kuin kuiva olki
        onni tuli kun tunnin oli

• suvenelli1

Lälläslää älä unta nää,
        mulla edes on tää,
        kun sian kinkun nään,
        jos kuole en nälkään.

• Kun näkee unta
      kuolleesta lapsesta
      joka tulee uneen
      silittää isää harmaasta hapsesta
      lähtiessään halaa
      uskoa hyväksyntään valaa
      viisi pitkää pimeää vuotta
      sitten lempeä varmuus
      et toivonut suotta
      ihmisten mielestä mitätön asia
      mulle pandoran rasia
      siitä seuras hieno viikonloppu
      riemua iloa ei minnekkään hoppu

Olen viettänyt yhren parhaista jouluistani ,ainahan se sattuu ku lyörään mut niin kai elämän kuuluukin sattua .
      https://www.youtube.com/watch?v=FGigrKgtPfc

• suvenelli1

Oli joulussa mieltä jaloa,
      nyt odotan lisääntyvää valoa.
      Joulut muuttavat muotoaan,
      kuten mummo luontoaan.
      Muuttuu se mummonkin muoto,
      kuten kevättä kohti heräävä luoto.

Vähän kökkö oli riimi tämä,
      loppuvuoden kirjainten jämä.

• Niin se on, aina sattuu kun lyödään, mutta tietääpä elävänsä.
      Parrasvalot sammuvat joskus ja esirippu laskeutuu.

Joulu on mennyt hyvin ja vuoden loppua kohti tilanne vielä paranee.

https://youtu.be/tO4UAHXxL8w
      .

• Huomenta ystäväni
      Ainoa asia mikä minua jouluna ihmetytti oli ns varakkaina pidettyjen ihmisten saituus ja ylimitoitettu odotus niitten ropojen kiittelystä.
      Elämä on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      324
      6339
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      73
      4174
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3525
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      92
      3445
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      112
      3397
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      244
      3370
    7. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      74
      2847
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2698
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      214
      2409
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2123
    Aihe