Valmistajan mukaan ennenaikaisesti venyvät jakoketjut olivat valmistusvirhe joka johtui siitä, että ketjun osia valmistettaessa niihin jäi metallipurseita.
Ongelma on kuulemma ratkaistu ja nyt jakoketju on ikuinen. On kummallista, että samalla VW alkoi hiljakseen siirtyä takaisin hihnoihin? Ei vaikuta kovin rehelliseltä viestinnältä.
Tällä palstalla ketjuongelmaa on selitetty pois mm. seuraavilla väitteillä
- Yksittäistapaus
- Alkupään < 2009 ongelmat takuukorjattu, eli ongelmaa ei ole.
- Alkupään < 2010 ongelmat takuukorjattu, eli ongelmaa ei ole.
- Onhan tojotassakin mennyt ketju. Ja renaultissa!!
- Alkupään < 2011 ongelmat takuukorjattu, eli ongelmaa ei ole.
- Alkupään < 2012 ongelmat takuukorjattu, eli ongelmaa ei ole.
- Alkupään < 2013 ongelmat takuukorjattu, eli ongelmaa ei ole.
- Yksittäistapaus
Skodismi muistuttaakin eräänlaista maailmanlopun uskonlahkoa, joka odottaa aina ylöstempausta, eli tässä tapauksessa tilannetta jossa "kaikki on korjattu". Kun 2014 mallin jakoketju venähtää vähillä kilometreillä, sanotaan että "se on korjattu 2016".
Mitä sitten sanotaan kun 2016 mallin ketjulle käy samoin? No tietenkin että "se on jo 2017 korjattu".
Tässä on muuten tapaus jossa ketju on kestänyt normaalia pidempää. Vagarenan TSI-tompalla näyttää menneen ketju uusiksi jopa 80 tuhannen kilometrin välein.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22875.0
Jos ketjuongelma on korjattu, niin miksei TSI-koneisiin asenneta niitä lahkolaisten palvomia "korjattuja ketjuja" ?
TSI jakoketjuongelmien tilanne nyt 2016
56
11016
Vastaukset
- tm-pellelehti
Mielenkiintoista että "Suomen VAG-propagandatoimisto" eli nk. "Tekniikan maailma" totesi että ketju ei kestä koska ei saa riittävän hyvää ja puhdasta öljyä.
Onko se nyt niin, että TM tietää paremmin kuin VW?
Siis se sama TM jonka mielestä huijaussoftaa ei ole, siis SITÄ huijaussoftaa jonka VW on itse myöntänyt. - 426HEMI
kyllä on wv sellainen huijari lafka että kehoitan täysjärkisiä pysymään erossa,OIKEESTI!!!! menetätte rahat ja mielenterveyden sen romutehtaan sötöstyksien kanssa!!!!!!
- Anonyymi
Eihän toyotaltakaan voi ostaa diesel koneista kaaraa eikä volkkarilta bensa koneista niin silbublee!😂
- 1.8nVoisLopettaa
Isommalla 1.8 tsi kehitystä EI ole tapahtunut
Ketjulla 1.8tsi on aina sohc 8v rakenteella. Hihnalla ja 16v kannella tuo 1.8tsi voikin olla jo huomattavasti parempi moottori, jos se vaikka kestäisi normaalisti niin superbiin se on varsin mukava moottori.- seataudiskodaVWsama
Ei osta VW tuotetta niin ongelma poistuu..
- Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
VW:n laatuongelmat juontavat viime vuosikymmenelle, jolloin VW pyrki kynsin hampain maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi. Markkinoille päästettiin keskeneräisiä tuotteita, eikä laadunvalvontakaan ollut nykyisellä tasolla.
Jakoketju- ja DSG-ongelmat on hoidettu sittemmin kuntoon. Itsekään en ostaisi viime vuosikymmenellä valmistettua VW-konsernin tuotetta.- truthman
Menikö koko mäyräkoira että uskalsit kertoa tuon?
No, tämä vuosikymmen on vasta kesken eli mitä vain voi sattua... - Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
Skodani ei syö liikaa moottoriöljyä, joten oman kokemukseni perusteella asia on kunnossa. Viime vuosikymmenellä valmistetuissa TSI-moottoreissa oli ongelmia, ei sitä kukaan kiellä.
- kyykynkyykky
Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:
Skodani ei syö liikaa moottoriöljyä, joten oman kokemukseni perusteella asia on kunnossa. Viime vuosikymmenellä valmistetuissa TSI-moottoreissa oli ongelmia, ei sitä kukaan kiellä.
Joo, näin se Irakin tiedotusministeri kertoi. Myöskään tulevissa moottoreissa ei tule olemaan vikoja - millään kilometrimäärillä.
- Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
kyykynkyykky kirjoitti:
Joo, näin se Irakin tiedotusministeri kertoi. Myöskään tulevissa moottoreissa ei tule olemaan vikoja - millään kilometrimäärillä.
Onko TSI-moottori sulle ongelma? Jos on, niin miksi se on sulle ongelma?
Itse olen TSI-moottoriin hyvin tyytyväinen. - vapari.ei.väännä
Ocu1.8TSI.132kW.Webasto kirjoitti:
Onko TSI-moottori sulle ongelma? Jos on, niin miksi se on sulle ongelma?
Itse olen TSI-moottoriin hyvin tyytyväinen.Tämä on se yleinen totuus. TSI-kone on suurin ongelma sellaisille joilla ei sellaista ole. Vaparivinguttajillejoiden koneissa ei löydy vääntöä eikä tehoa. Bensaa kuluu mutta mitään ei tapahdu pellin alla.
- Anonyymi
Vokkelo konsernin TSI-moottoreissa on edelleen jakoketju sekä öljynkulutus ongelma. Se ei ole mihinkään häipynyt. Jakoketjuongelma on myös TDI- moottoreissa. Niissä on lisäksi myös ollut paljon turbo ongelmia.
- Eturivin.kuski
Mulla on yksi noista vanhoista TSI-ketjukoneista. Siihen vaihdettiin seitsemän vuotta vanhana uusi vahvempi jakopää. Maksoi mulle nolla euroa. Kyllä niisssä oikeasti oli feilua, mutta eipä siitä omistajana ole ollut mitään ongelmaa. Auto on toiminut moitteettomasti koko ajan ja penniäkään en ole korjauksiin käyttänyt. VW joutui jonkinmoiset oppirahat maksamaan, mutta tekevälle sattuu. Tekniikka ei koskaan kehittyisi jos kaikki olisivat vain perässähiihtäjiä.
Seuraavassakin autossani on TSI-DSG, on se niin loistava paketti ajossa.- eikestäkäyttöäVWskoda
Korjaus edelliseen.
Eka jakopää vaihdettiin kun 30tkm mittarissa.
Kuulostaa totuudelta. - Ennätysvuosi
eikestäkäyttöäVWskoda kirjoitti:
Korjaus edelliseen.
Eka jakopää vaihdettiin kun 30tkm mittarissa.
Kuulostaa totuudelta.Skoda-kriitikko on kuin Venäjän antidoping-toimikunta. "Korjaus edelliseen", siis parempi totuus, koska edistää omaa asiaa. Venäläiseen tyyliin kritiikkiä toki, kun kriitikko on venäläinen. :)
- dsg.tsi.tdi.päästökohu
Ennätysvuosi kirjoitti:
Skoda-kriitikko on kuin Venäjän antidoping-toimikunta. "Korjaus edelliseen", siis parempi totuus, koska edistää omaa asiaa. Venäläiseen tyyliin kritiikkiä toki, kun kriitikko on venäläinen. :)
Jorma on kuin Irakin ex-tiedotusministeri. "Kaikki viat ovat korjattu ajat sitten", "uusia vikoja ei enää tule"
- anal-logisti
dsg.tsi.tdi.päästökohu kirjoitti:
Jorma on kuin Irakin ex-tiedotusministeri. "Kaikki viat ovat korjattu ajat sitten", "uusia vikoja ei enää tule"
Kuka noin väitti? Skoda-kriitikko, joka uskoo maailmassa olevan virheettömiä autoja.
- vaggine.viggane
Vagarena-sivusto on erittäin huonoa mainosta suomen myynnille. Itse olen lukenut sivustoa paljon, ja tullut tulokseen, että en ikinä skoda osta. Jatkuvasti saisi pelätä meneekö männänrengas, joku ohjausyksikkö, sulaako koko mäntä, paljonko öljyä alkaa palamaan, venyykö kettinki, meneekö joku tunnistin, paskooko sähköinen kässäri itsensä, jääkö flekti huutamaan, katkeaako kaasupoljin, alkavatko takavalojen ledit räpsymää, vääntyykö ovenkulma, aukeaako koko ovi pakkasell ylipäätään, tuleeko kanki ajoon päästyä pihalle huohottimen jäätymisen takia, meneekö turbo jne, tulee gearbox error näytölle jne.
Ja tiedän kyllä, että moni em. vioista ei koske uusimpia malleja, mutta jos laatu on noin paskaa ollut, niin en ymmärrä ketä kiinnostaa selvitää mitä näissä uusissa on. Huollon tiskillä ei ilmeisesti olla mitenkään kovin asiakaspalveluhenkisiä takuuajan jälkeen, joten siitäkin syystä olkoot.
Yksi keski-ikäinen tuttavanainen ostaa skodan, koska "noku se on skoda ja ne on niin turvallisiikin". Ketjurempan sekin maksoi kiltisti itse taannoin.- truthman
Se paskamyrskyhän on vasta tulossa, sillä nuo pahimmat vehkeet on vasta tulossa siihen "kypsään ikään" jonka käyttäjät/harrastajat ovat niitä kaikkein tietoisimpia ja sieltä se maine lähtee.
Valtaosa varmasti ajaa vähin ongelmin ja ehtii myydä auton ennen ongelmia, mutta noista ongelmallisista autoista kyllä tekniikka pamahtaa aika suurella varmuudella sen viimeisen omistajan käsiin ennen kuin kori lahoaa, mikä on nykypäivänä poikkeuksellista. Eikä se ongelma edelleenkään ole se että laatu olisi huonoa, vaan se ettei niitä ole korjattu. Volkkari / Skoda on kyllä pelannut äkkirikasta ja rutiköyhää jo kauemmin ja laajalla rintamalla, viimeistään päästöhuijaus sen osoitti.
- köyhälistön.harrastus
"Se paskamyrskyhän on vasta tulossa, sillä nuo pahimmat vehkeet on vasta tulossa siihen "kypsään ikään" jonka käyttäjät/harrastajat ovat niitä kaikkein tietoisimpia ja sieltä se maine lähtee"
Ja ketä näiden vanhojen autojen "tietoisten" harrastajien mielipide kiinnostaa? Toisia vanhojen autojen harrastajia, ehkä. Uusien tai vähän käytettyjen autojen ostajille kaikki tuo on aivan diipadaapaa.
Varmaan näissä vanhoilla autoilla ajajissa on paljon osaamista ja kokemusta autoista. Mutta kun sillä kokemuksella ei ole mitään käyttöä tuoreilla autoilla ajaville tai sellaisia myyville. Parin tonnin vanhojen koslien maine on aivan sama autonvalmistajille. Ei voisi vähempää kiinnostaa. - vanhat.autot
"Valtaosa varmasti ajaa vähin ongelmin ja ehtii myydä auton ennen ongelmia, mutta noista ongelmallisista autoista kyllä tekniikka pamahtaa aika suurella varmuudella sen viimeisen omistajan käsiin ennen kuin kori lahoaa, mikä on nykypäivänä poikkeuksellista."
Tai sitten ei. Muista että VW on vaihtanut näihin ongelma-autoihin jakopäät veloituksetta jo vuodesta 2011 alkaen. Mulla seisoo yksi sellainen 2008 TSI pihassa ja siinä on jakopää jolla on ajettu noin 15.000km. Uskon että siitä ei tulee enää ongelmia tuon auton elinaikana.
Jos noissa vanhoissa autoissa on tarkastamaton jakopää niiin se on kuskin huolimattomuutta. Mutta sellainenhan ei varmaan koske teitä "tietoisia" asiantuntijoita. Olit varmaan hyvinkin "tietoinen" tästä jo monia vuosia jatkuneesta kampanjasta.- CostaDelSilencio
Skoda-kriitikkoa ei kiinnosta, miten Volkkari/Helkama korjaa jakoketjun ja millä kustannusten jaolla. Nämä mestarit kaivavat kaiken esiin, koska "tapahtunutta ei voi muuttaa", ts. kerran rikki, aina rikki. Selittely korjauksista ei auta.
Se on sitten toinen juttu, voiko alkuperäiseen jakopäähän kaikissa tapauksissa asentaa uutta, parempaa ketjua. Mutta tällaisista teknisistä yksityiskohdista Skoda-kriitikko ei tiedä mitään. "Kaikki hajoo, milloin korjataan, ei milloinkaan", riittää hänelle... - miljooniatsipommejaVW
Juu VW vaihtoi jakohihnan TSI moottoriin?
Kerroppa miksi. - joka.vuosi.parempaa
miljooniatsipommejaVW kirjoitti:
Juu VW vaihtoi jakohihnan TSI moottoriin?
Kerroppa miksi."Juu VW vaihtoi jakohihnan TSI moottoriin?"
Kehitys kehittyy ja markkinoille tuodaan uusia ja parempia tuiotteita. VW:llä on 15 miljardia rahaa joka vuosi kehittää uusia ja parempia autoja. Sen takia VW ei myy mitään vanhaa paskaa kuten Tojo. Kun alkuperäisessä TSIssä oli ongelmia ketjun kanssa niin VW teki kokonaan uuden koneen.
Näin toimii maailman johtava autonrakentaja. - aKKAdACCA
miljooniatsipommejaVW kirjoitti:
Juu VW vaihtoi jakohihnan TSI moottoriin?
Kerroppa miksi.Jotta teikäläisillä olisi paha mieli? Ehkä. Koska markkinat kaipaavat aina "uutta". Ketjurakenne saatiin kyllä toimimaan, mutta juurikin skoda-kriitikko "tietää" , että "se on se sama vanha paska". Siis hyvinkin pitkälle Skoda-kriitikon kiusaksi ja uutuuksien perässä kuolaavien iloksi.
- julkaiassut
onko sulla jokin pakkomielinen ongelma kun jatkuvasti täytyy kirjoitella tuosta samasta asiasta.
- EUVWkaatuuko
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-ahdinko-pahenee-yli-100-000-saksalaista-vaatii-dieselgate-korvauksia/r2RzPMF3
VW johtajat loivat sujuvan pakkomielteen.
Sota voitetaan VWlakituvassa sittenkin.
- Kylmiäkin
Myös öljyn kulutus ongelma vaivaa edelleen..
Tm.n kestotesti.- VW.jyrää
Ja harhaisuus näyttää myös olevan pysyvä vaiva.
Mistähän nämä sitten harhansa repivät kun volsu siirtyy sähköautoihin?
VW on muutenvuoden 2016 ykkönen koko maailmassa. Ostava yleisö luottaa, harhaisten persaukisten höpinät ovat kevyttä kamaa.
- Missäs.itälintat
Suosikkimallit vuonna 2016 (sijoitus vuonna 2015):
1. (1.) Toyota Corolla/Auris 1,1 miljoonaa
2. (3.) Ford F-150 707 000
3. (6.) Hyundai Elantra/i30 652 000
4. (9.) Chevrolet Silverado 648 000
5. (2.) VW Golf 599 000
6. (-) Wuling Hong Guang (SAIC) 593 000
7. (-) VW Lavida 545 000
8. (-) Toyota Hilux/Vigo 482 000
9. (-) Buick Excelle 460 000
10. (5.) Toyota Camry 446 000
Lähde: PricewaterhouseCoopers (PwC)- KingKongWong
Wuling Hong Guang?
:D
- Vw.n.kaatopaikka
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/toyota-maailman-suurin-jo-neljatta-vuotta-perakkain-vw-luisuu
Vw osti miljoona kippaa takaisin.
Vw.n myynneistä ei ota pirukaan selvää kun tekee paskojaan kahteen kertaan.
Mitä skodaan tulee niin se on vain vw.n bulkkimerkki.pirkka kopio..itikan paska itämeressä.- skodapoljinaudi
Muut on takaisinkutsu merkkejä jos on vikaa.
VW on takaisinosto merkki - aiheVWskoda
skodapoljinaudi kirjoitti:
Muut on takaisinkutsu merkkejä jos on vikaa.
VW on takaisinosto merkkihttp://www.mtv.fi/aihe/volkswagen/5110244
aihetta löytyy
- pettynytomistaja
VW kiertelee vastuuta
- huijausVWjyrääaudi
VW ostaessa alkaa
vikaketju ja valehtelu merkkiorganisaatiossa-lymyily
Onkos tojotalla sama käytäntö vikojen esiintyessä? - Anonyymi
Ne joihin ketju on vaihdettu muistaakseni 2011 jälkeen, on asennettu uusi kestävämpi ketju.
- Anonyymi
Tosiasia on vaan se, ettei mikään moottori kestä DSG vaihteiston perässä. Vaihteisto vaihtaa suuremman vaihteen kiinteästi noin 0,1s. Moottori saa joka vaihtamisesta iskun, joka muuttaa sen massojen pyörimisnopeutta tuossa 0,1s eli rytkäisee moottoria ihan mielettömästi.
Kun massat vievät moottoria milloin alaspäin milloin ylöspäin ei mikään tavallinen moottori kestä tälläistä rynkytystä kuin muutaman kymmen tuhatta ja joku paikka antaa varmasti periksi. Mitä enemmän käytetään kiihdytyksissä voimaa sitä nopeammin moottori laukeaa.
Siksi DSG on vaihteistona täysi susi joka ei ikestä ja kaupan päälle rikkoo moottorin.
Jokainen joka tajuaa tekniikkaa pätkääkään ymmärtää, ettei tälläinen voi toimia.
Mutta VW ei peräänny kun se on minkä päättänyt asiakas maksaa suunnittelun töppäykset.- Anonyymi
Mutta kuitenkin. DSG vaihtaa joka kerta siistimmin, kuin tumpelo manuaalilaatikkoisella autolla ajava ihminen. Sitäpaitsi jokainen vähänkin fysiikasta ymmärtävä tajuaa, että moottorin hitausvoimat ja kytkimen vauhtipyörä estävät kirjoittajan väittämät rytkäisyt. Että höpö höpö vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kuitenkin. DSG vaihtaa joka kerta siistimmin, kuin tumpelo manuaalilaatikkoisella autolla ajava ihminen. Sitäpaitsi jokainen vähänkin fysiikasta ymmärtävä tajuaa, että moottorin hitausvoimat ja kytkimen vauhtipyörä estävät kirjoittajan väittämät rytkäisyt. Että höpö höpö vaan.
Siis jokainen joka ajaa manuaalilaatokolla takuulla tiputtaa kierroksia kun vaihtaa ja kytkin pyritään nostamaan kun vaihteen ja nopeuden tarvitsemat kierrokset ovat moottorissa.
Mikä vitun kytkimen vauhtipyörä? Nämä Volkkarin tekeleet iskee kiinteästi väärillä kierroksilla olevan moottorin seuraavalle vaihteelle. Tästä saadaamn hieman apua kiihtyvyyteen kun moottorin massat auttaa kiihdytyksessä, mutta mikään tekniikka ei kestä tuota rykäystä.
Systeemi on täsysi susi jo syntyessään ja toimii hetken jos malttaa olemaan kiihdyttelemättä kaasu pohjassa. Noita ihan uusia DSG vaihteistoja on hajonnut vieläkin alle 5000km ja syy on juuri tuo väärässä nopeudessa oleva massojen nopeus.
- Anonyymi
Manuaali on ainoa kestävä vaihteisto volkkareissa eikä arpo vaihteita. Mikä on kytkimen vauhtipyörä? Onko volkkareissa sellainenkin pyörä? Muilla merkeillä on moottorin vauhtipyörä. Alimitoitettu ketju ala-arvoisesta raaka-aineesta valmistettuna ala-arvoisilla koneilla lisättynä tökerö suunnittelu, tuloksena on halpa vw-ketjujakopää ilman laadun valvontaa. Mikään muu ei nyt heti tule mieleen.
- Anonyymi
"Mikään muu ei nyt heti tule mieleen. " Nyt ollaan asian ytimessä. Kun ei tule mieleen niin ei tule mieleen. Paitsi asioiden vääristely.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikään muu ei nyt heti tule mieleen. " Nyt ollaan asian ytimessä. Kun ei tule mieleen niin ei tule mieleen. Paitsi asioiden vääristely.
Mikäs siinä oli vääristelyä?
- Anonyymi
Eilen katkes tuusulanväylällä ketju ja avioliitto.
Simply v*tun clever - Anonyymi
No, parempi Volkswagen isäntänä, kuin Neuvostoliiton suunnitelmatalouden "ohjaus" Moskovasta.
Jos saa valita. Ainakin auto on nykyisin hyvä, kommunisti-Skodasta ei ole erityisen hyvää sanottavaa...
- Anonyymi
Vielä näin uusissa ajoneuvoissa moisia vikoja, älä osta!
- Anonyymi
ajankohtainen
- Anonyymi
uusi uhri on taas iltalehtien uutisissa
skodaHelena
JAA - Anonyymi
Saksalaista laatua.Uskoo ken tahtoo.
- Anonyymi
Ainoastaan ikiliikkuja Toyotassa on ikuinen jakoketju joka ei veny eikä vanu.
Esim Rellun ketju on venynyt 80 tkm ja katki 120 tkm.
Skodassa katkee 48 tkm kohdalla.
Volkkarit 85 tkm= poikki.- Anonyymi
Toyotassa on ikuista vain Valtava melu moottoritiellä, Väljän mopon suorituskyky, ämpärimuovista tehty sisusta, surkea nypyttävä jousitus ja aasialaiselle kääpiölle tehty kuskinpenkki.
- Anonyymi
Mistään venymättömistä ketjuista on aivan turha puhua, niitä ei ole edes teollisuuskoneissa. Vittuiluahan tuo on.
- Anonyymi
itsellä 135tkm ajettu 1.2 TSI vuosimallia 2015 eikä ole ollut vielä mitään ongelmia jakopään osalta👍 auto jokapäiväisessä käytössä. öljyt 10tkm välein.
- Anonyymi
Joku kääkkä kehui, että Skodaan ei tarvitse vaihtaa öljyjä kuin 30 tkm:n välein.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162138Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842078- 1011377
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101186Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811143Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha172858- 63834
- 59811