Puheen "sekavuus"

Outojaoireita

Minkä takia puhe puuroutuu? Tai siis kuulostan nykyään siltä kun olisin aina kännissä, varsinkin ulkona kylmällä ilmalla sössötän. Ei ole ennen ollut. Vaikea saada sanoja sanottua, lisäksi muita oireita, puutumista (sormien, käsien, pään..), päänsärkyä joka pöivä, huimausta.. Mistä voisi olla kyse?

20

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kentiesvoisiolla

      Olisiko jokin lääke joka aiheuttaa tuollaista?

      • Aloittajaa

        En käytä muita lääkkeitä kuin e-pillereitä ja allergialääkkeitä(joita olen käyttänyt jo melkein 10 vuotta). Eli en siis usko että johtuisilääkkeistä


    • Tonttu23

      Lääkäriin hyvänen aika sentään noilla oireilla!

    • Huolessiin

      Mene heti lääkäriin voi olla aivoverenkierron, aivovetrnvuidon tai aivoinfarktin oireita!

    • LääkäriinÄkkiä

      Sukulaisellani oli noita oireita ja hän kuoli aivoverenvuotoon.

    • Aloittajja

      Tätä on kestänyt jo niin kauan että jos olisi jotain noinkin vakavaa en varmaan olisi enää hengissä.. Kyllä tiedän että pitäisi käydä lääkärissä mutta eivät ota julkisella puolella tosissaan.. Puutumista ollut raajoissa ennenkin, mutta viime päivinä (ehkä vajaa viikon) tullut hetkellisiä puutumisia ohimolle ja päälakeen. Ne vähän huolestuttaa kun liittyy päänsärkyäkin niihin

    • Gipkhgjbj

      Esim. TIA-kohtaus. Lääkäriin mars.

    • LääkäriinÄkkiä

      Äidilläni oli noita oireita yli vuoden sitten menehtyi aivoverenvuotoon. Joten äkkiä lääkäriin nyt!

    • Aloittajja

      Kiitos vastauksista! Täytyy varmasti tutkituttaa jos voi olla kyse noinkin vakavasta asiasta.

      • nettomakselija

        Ajanhukkaa vaivata lääkäreitä asialla. Mulla on ollut vastaavia oireita noin vuoden. Viikonloppuna sitten pyörryin ja maanantaina sormet menivät toimintakyvyttömiksi. Tiputtelin tavaroita ja ehkä kiusallisimpana tuli täysi "black-out" lounaalla (menin "pois päältä"), jolle työkaverit naureskelevat vieläkin. Tän jälkeen hakeuduin lääkäriin, josta lähete ensiapuun, jossa otettiin verikokeet ja diagnoosiksi tuli masennus/ahdistuneisuushäiriö, kun verikokeet oli puhtaat. Eli kaikkea niistä verikokeista nykyään näkeekin :)

        Ei siis kannata noin vähäpätöisten oireiden takia lääkäriin hakeutua. Jos sinne on oikeasti asiaa, niin kyllä joku soittaa sinulle auton hakemaan. Aina on jollakin kauhutarina tuttavapiiristä juuri sinun oireistasi, mutta fakta on, että häviävän pieni osa oireista oikeasti on merkki jostain vakavammasta.


      • Aloitttaja

        Tiedän että henkiset sairaudet saattavat ja aiheuttavatkin pahoja fyysisiä oireita. En vain halua että jos kyseessä olisikin jokin vakava, en olisi itse edea yrittänyt tutkituttaa asiaa. Tänään kävin lääkörillä, ei osaa sanoa mikö on, mutta päänsärky johtuu kuulemma nenän tukkoisuudesta pelkästää, kaikki muut oireet, puutumiset, pyörrytyksen..., ohitti täysin. Tämän kanssa pitäisi nyt sitten kai vain elää..


      • nettomakselija

        Niin, tarkoitinkin, että on ajanhukkaa mennä lääkärille noilla vaivoilla. Pitäisi olla jotain konkreettista näyttää, että pääse hoitoseulasta läpi. Masennus on minusta kaukana ja yllätyinkin, että lääkäri pystyi sen noin verikokeista lukemaan minua tapaamatta :)

        Oli miten oli, niin uudestaan en ole pyörtynyt, mutta nyt on pää/korva ollut pari viikkoa kipeä ja aamuöisin herään huonoon oloon/oksentamaan jatkuvasti. Kuumetta tai muuta "oikeaa vaivaa" ei ole. Kai se sitä stressiä sitten on, vaikka muuten ei sellainen olo ole. Sapettaa joka tapauksessa, kun olo on jatkuvasti heikko ja urheiluharrastuksen on joutunut jättämään paussille. Mutta eiköhän tää buranalla mene ajan myötä.

        Lääkärijumalia en kyllä aiemman kokemuksen jälkeen enää toiste vaivoillani häiritse.


      • Aloiittaja

        Tsemppiä sulle! Kuulostaa kyllä minusta aika vakavalta jos aamuöistä oksenteluakin, voisi viitata jopa ehkä aivokasvaimeen? Otin itse aivokasvaimen puheeksi lääkärissä koska ollut kasvonalueiden puutumista ja pelännyt oireideni takia sitä ja lääkäri lähinnä nauroi päin näköä.. Mistään vakavastahan minun päänsäryssä ei ole kyse - mitää kokeita ei ole otettu (paitsi kilpirauhas joskus), ei verikokeita eikä pään kuvia.. Hyvä ettö on niin ammattitaitoinen että osaa ilmaan minkäänlaisia kokeita sanoa että jokapäiväinen päänsärky ja huimaus kaikki muu mitä ollut jo pari vuotta, ei 100% varmuudella ole mitään vakavaa


      • Anonyymi
        nettomakselija kirjoitti:

        Niin, tarkoitinkin, että on ajanhukkaa mennä lääkärille noilla vaivoilla. Pitäisi olla jotain konkreettista näyttää, että pääse hoitoseulasta läpi. Masennus on minusta kaukana ja yllätyinkin, että lääkäri pystyi sen noin verikokeista lukemaan minua tapaamatta :)

        Oli miten oli, niin uudestaan en ole pyörtynyt, mutta nyt on pää/korva ollut pari viikkoa kipeä ja aamuöisin herään huonoon oloon/oksentamaan jatkuvasti. Kuumetta tai muuta "oikeaa vaivaa" ei ole. Kai se sitä stressiä sitten on, vaikka muuten ei sellainen olo ole. Sapettaa joka tapauksessa, kun olo on jatkuvasti heikko ja urheiluharrastuksen on joutunut jättämään paussille. Mutta eiköhän tää buranalla mene ajan myötä.

        Lääkärijumalia en kyllä aiemman kokemuksen jälkeen enää toiste vaivoillani häiritse.

        Verenpaine = aamulla herää päänsärkyyn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verenpaine = aamulla herää päänsärkyyn

        Sitten kiireen vilkkaa verenpainelääkettä lisää tai ylipäänsä eli pitää olla jo vaarallisen korkee paine jos noin!
        Todennäkösemmin aamupäänsäryn syy on esim. huono pään tai selän asento, hengityshäiriöt yöllä, uniapnea

        Monisairas


    • menetyksiä

      Vaatikaa ihmeessä tutkimuksia tai vaihtakaa lekuria....tuttavani valitti hengityksen vaikeutta, ahdistavaa olotilaa, eikä mitään tutkittu. Muutaman kk;en päästä meni yksityiselle ja todettiin että keuhkot täynnä nestettä lisäksi keuhkosyöpää. Keuhkoja tyhjennettiin, mutta sydän ei sitten enään kestänytkään. Kuoli viikon sisällä ,(

      • Aloiittaja

        Otan osaa:( sen takia haluaisinkin kuulla vastaavista oireista kärsivien mielipiteitä ja diagnooseja vaikka tiedänkin että on turhaa täältä kysellä ja valittaa, mutta kun eivät ota tosissaan.. Ja minulla ei ole yksityiselle varaa (köyhä opiskelija) ja vanhempani eivät ota oireitani tosissaan eivätkä varmasti halua maksaa yksityisestä. Haluaisin vain testituloksia ja jotain jolla voisi sulkea pois eri sairausten mahdollisuuksia.


    • Rontti67

      omakohtaisesti oli vastaavanlaisia oireita,puhehäiriöitä,käsien ja pään tunnottomuutta,voimakasta päänsärkyä,näköhäiriöitä.. syy löytyi repeämisen takia tukkeentuneista kaulavaltimoista.
      veri ei kiertänyt kunnolla latvaan asti. aivoinfarkti oli sitten siitä seurauksena.

    • menetyksiä

      Aloittaja, mene ihmeessä uudestaan lääkäriin, tai toiselle lääkärille!!
      Mieluimmin turhia tutkimuksia kuin " Liian myöhään!"

      • Aloiittaja

        Sitä minäkin olen toivonut, turhia tutkimuksia, vähintää verikokeita, mielellään myös päänkuvat.. Tuntuu ettei terveyskeskuslääkärit ymmärrä että päivittäinen kova päänsärky ei ole liioittelua ja että sen kanssa eläminen on raskasta, ja siihen päälle vielä kkova huimaus, puutumista sekä raajoissa että päässä ja puhe tuntuu oudolta.. En vain enää jaksais sitä että joka lääkärin käynnin jälkeen saan joko buranapurkin tai astman mittauslaitteen käteen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe