Ostin tuommosen kakkosautoksi. Koeajoin autoa muutaman satametriä ja ajoin takasin ja tein paperit autosta samantien. Se fiilis iski heti kun meni sisälle ja laitto laitteen käyntiin. Makeet soundit tulee sisälle vaikka tuleekin osittain kaiuttimista niin fiilistä se vaan tuo kamalasti. Auto on kuin karkki ja kaunis ja äijäpeli joka suunnasta. Silti kuitenkin nykyaikainen ja tarvittaessa menee käyttöautonakin koska kulutus näyttää kaikkea 7,7-10 litran välillä tässä kehä 3 ympäristössä. 314hevosvoimaa jotka vaativat tosin 98 bensaa tullakseen esiin. Ulkomaisilta sivuilta löytyy monesta paikasta että matalammalla oktaaniluvulla tankattuna mustangista löytyy vain 270hevosvoimaa eli tuo mylly tarttee sen paremman bensan toimiakseen täydellä teholla. Autoliikkeet tankkaavat tietty 95 bensaa joten koeajolla ei ole kaikki ponit käytössä. Mustang on makea sekoitus tunneta ja järkeä jos ei rahaa ole loputtomasti käytössä. Sisusta on vaan moneen kertaan sanottuna todella viehättävä ja tilava ja mahtava. Mulla on toinen auto uusi saksalainen ja se on kliininen ja nykyaikainen muttei se kaikki laatu kuitenkaan vedä vertoja sille mikä mustangissa viehättää. Mustangissa ei mieti mitään materiaaleja, niillä ei ole väliä kun auto on muuten niin koukuttava. Mulla on ollu 911 porschea, ja ties mitä M-bemareita eikä ne anna yhtään lähellekkään sitä mitä mustang. Toki tähän autoon saa tehoa lisää vaikka kuinka jos haluaa mutta ei sitä tarvitse välttämättä. Tässä autossa merkkaa enemmänkin monet muut jutut ja se fiilis on kertakaikkisen makee. Vakuutukset oli halvat. Liikennevakuutus 500e ilman bonuksia tai alennuksia. Kasko 600e. Päästöt 179g eli ei pienet muttei suuretkaan kun mietitään että autossa on 314heppaa ja 432nm vääntöä. Mustang painaa tällä koneella eri lähteiden mukaan 1590-1655kg eli tehoa on kivasti suhteessa painoon. Mustang ei varmasti sovi kaikille ja itsekkin meni hetki että autoon tottui kun se on 4,9 metriä pitkä ja kaksi metriä leveä. Mutta on siinä vaan kingi fiilis mennä eikä tule joka kulmassa vastaan. Sen olen huomannut nyt kitkoilla ajellessa että perän saa todella helposti sivulle joten tämä ei sovi kaikille. Ecoboost kuulostaa muuten auton sisälle vakioputkistolla paremmalta kuin ulos eli putkisto kannattanee vaihtaa jos haluaa ääntä myös muiden korviin.
Mustang 2.3 ecoboost hankittu
45
5639
Vastaukset
- Näinsemeneee
http://www.autoblog.com/2015/01/05/2015-ford-mustang-ecoboost-loses-big-power-on-87-octane/ Tässä juttua siitä että 95 bensalla kone antaa vain 270 tms hevosta ulos. Eli 98 vaatii. Nuo jenkkien 87 ja 93 ovat vastaavat kuin euroopan 95 ja 98.
Noh, oli teho tai vääntölukemat ecoboostissa sitä tai tätä niin Musse vaatii aitoon tunnelmaan pyrittäessä V-8 murinat neloskoneen pörinän sijaan, eli lompakkoa on kaivettava syvemmältä, niin se vain on.
- Niimppä
Tuossa koneessa ei ole neloskoneen pörinää. Käy kokeilemassa niin kuulet.
- mitähänsulleonsyötetty
Voin kertoa sinulle nyt totuuden, käyttämällä E5 laatua E10 sijaan, eli 5 % vähemmän etanolia, kuin E10 bensiinissä, et missään olosuhteissa menetä 44 hevosvoimaa. ET siis varmasti, on kyseessä sitten mikä bensiinomoottori maailmasta tahansa.
- Kokeillutmyös
Ford on itse muuten myöntänyt lukemat ja teho tippuu 11% huonommalla bensalla. Jossain jutussa sanottiin 13% mutta 11% on myös paljon. Kyse juuri huipputehosta. Artikkeleja asiasta löytyy vaikka kuinka paljon netistä eli mistään keskustelupalstan asiasta ei ole kyse. Meinaatko että sinä tiedät asian paremmin kuin fordin edustaja?? Varmaan joo hehehe. Tuossa mustangissa on sisällä todella hienot äänet eikä ne kuulosta neloskoneelta sitten yhtään. Se tuntuu ajossa todella makeelta ja äänet on hienot. Ulos ei toki kuulu jytinää mutta maailma muuttuu eikä suomessa V8 ajaminen ole enää tätä päivää. V8 koneista eroon pääseminen on myös koko ajan vaikeampaa kun EU tekee kaikkensa että veroja nostetaan jatkuvasti. V8 mussen hinnasta on n.40 tonnia veroja;)) siihen vielä vuosittainen ajoneuvovero joka on isoilla päästöillä kiva maksettava:) toki jos on rahaa paljon niin kasi on paras mutta pitää elää sen mukaan mihin on mahdollisuus. Mustang on todella hieno ja erottuu skodanpaskojen joukosta kivasti.
- Nääontaasnäitä
Kokeillutmyös kirjoitti:
Ford on itse muuten myöntänyt lukemat ja teho tippuu 11% huonommalla bensalla. Jossain jutussa sanottiin 13% mutta 11% on myös paljon. Kyse juuri huipputehosta. Artikkeleja asiasta löytyy vaikka kuinka paljon netistä eli mistään keskustelupalstan asiasta ei ole kyse. Meinaatko että sinä tiedät asian paremmin kuin fordin edustaja?? Varmaan joo hehehe. Tuossa mustangissa on sisällä todella hienot äänet eikä ne kuulosta neloskoneelta sitten yhtään. Se tuntuu ajossa todella makeelta ja äänet on hienot. Ulos ei toki kuulu jytinää mutta maailma muuttuu eikä suomessa V8 ajaminen ole enää tätä päivää. V8 koneista eroon pääseminen on myös koko ajan vaikeampaa kun EU tekee kaikkensa että veroja nostetaan jatkuvasti. V8 mussen hinnasta on n.40 tonnia veroja;)) siihen vielä vuosittainen ajoneuvovero joka on isoilla päästöillä kiva maksettava:) toki jos on rahaa paljon niin kasi on paras mutta pitää elää sen mukaan mihin on mahdollisuus. Mustang on todella hieno ja erottuu skodanpaskojen joukosta kivasti.
Meinaan. Ja sitä en tiedä pelkästään minä, vaan sen tietää myös testipenkki, jolla testasimme tuon eroavaisuuden. Sitä en tiedä, mitä jenkeissä testataan ja miten testataan.
Tästä kun alkoi riittävästi huhuja liikkumaan, niin pakkohan se oli penkittää ja todeta, että amerikan hömpötyksiä taas. VTT:ltä muuten löytyy myös aikoinaan tehty vertailu, että 5 % ero etanolin määrässä, ei vaikuta kuin marginaalisesti ja nyt puhutaan 44 hv eroista. Uskokaa mitä haluatte, minulle aivan sama.
T. Fordin mekaanikko Helsingistä. - etanoli.lisäätehoa
"Voin kertoa sinulle nyt totuuden, käyttämällä E5 laatua E10 sijaan, eli 5 % vähemmän etanolia, kuin E10 bensiinissä, et missään olosuhteissa menetä 44 hevosvoimaa ..."
Tuossa opinnäytetyössä vertailtu Re85, ja 98E5 polttoaineiden vaikutusta suorituskykyyn.
https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/60800/Sutinen_Jussi.pdf.pdf?sequence=1
Lainaus teksistä:
"E85 toi samalla käytetyllä ahtopaineella enemmän tehoa, ja vääntöä verrattuna 98E5 polttoaineeseen.. " - 45745764
etanoli.lisäätehoa kirjoitti:
"Voin kertoa sinulle nyt totuuden, käyttämällä E5 laatua E10 sijaan, eli 5 % vähemmän etanolia, kuin E10 bensiinissä, et missään olosuhteissa menetä 44 hevosvoimaa ..."
Tuossa opinnäytetyössä vertailtu Re85, ja 98E5 polttoaineiden vaikutusta suorituskykyyn.
https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/60800/Sutinen_Jussi.pdf.pdf?sequence=1
Lainaus teksistä:
"E85 toi samalla käytetyllä ahtopaineella enemmän tehoa, ja vääntöä verrattuna 98E5 polttoaineeseen.. "Aloittaja ei muuten puhunut re85:stä, vaan E95 ja E98.
- etanoli.lisäätehoa
45745764 kirjoitti:
Aloittaja ei muuten puhunut re85:stä, vaan E95 ja E98.
Niin, niiin mutta onhan E95:ssakin enemmän etanolia, kuin E98:ssa. Joten periaatteessa sama homma,.. eli 95:lla saa autosta enemmän tehoa irti kuin 98:lla.
- mitäsnäistä
etanoli.lisäätehoa kirjoitti:
Niin, niiin mutta onhan E95:ssakin enemmän etanolia, kuin E98:ssa. Joten periaatteessa sama homma,.. eli 95:lla saa autosta enemmän tehoa irti kuin 98:lla.
Niiiiin, ja ameriiikkalaiset väittää asian olevan juuri päinvastoin, eli että 98 antaisi paremman tehon.
- Junnujannujeppe
Ei kai kukaan ole väittänytkään että muutamalla etanoliprosentilla bensan seassa olisi merkitystä tehoon. Silti 98 antaa oktaaniluvun takia korkeaviritteisissä koneissa enemmän tehoa kuin 95 ja niin se on antanut myös ennen etanoliaikakautta.
- vaimondeo
Onko makee vehe lotto voittajalle tuollainen?
- stiganpörinää
tuo on kyllä kätevää kun voi soitella kaiuttimista minkälaista moottorin murinaa sattuu haluamaan. varmaan löytyy moottorinmurina appsejakin.
- Sutiiiiiiiko
On juu eikä siinä tule mieleen että se tulisi kaiuttimista. Tämä on katsos nykyaikaa. Hyvältä kuulostaa tosiaan kiihdytellä mustangilla. V8 koneella ajo on harvalle kannattavaa ja jälleenmyynti todella vaikeaa. 314heppaa on enemmän kuin riittävästi suomen teille....vaikka olisi 500 heppaa niin niitä ei sen enempää tarvii kuin 300 heppaakaan. Minulla on ollut M5 507hv V10 eikä siitä saanu juuri mitään irti suomen teillä...sutii sutii sutii...kuten tämä 314hv mustangikin..todella sutimisherkkä ellei aja wet/snow asetuksella.
- mietitäään
Oon katelllu vaimolle tota uutta MB 220 ettei tarvi mun Bentleytä jatkuvasti kauppareissuun käyttää.
- Jaksksksks
Tässä ote autoexpressin jutusta. Ei 2.3 kone suorituskyvyssä juuri jää kasille mutta äänet eivät ole tietty samaa kuin kasissa"The 2.3-litre turbo EcoBoost engine is punchy, although with 313bhp it’s not as fast as the V8, although some buyers might appreciate the extra economy you get without sacrificing too much performance. It feels a little lethargic off the line as it struggle to overcome the Mustang's near 1,650kg kerbweight, but once the turbo is pumping at around 2,000rpm the EcoBoost feels nearly as quick as the V8 car. It's just a shame it doesn't sound as good as its bigger brother"
- Hevosvoimajari
Kyllä 314hevosta riittää kivasti jos ei nyt autokilpailuun tarvitse osallistua. Minulla on 220heppaa omassa fordissa ja silläkin pääsee jo ihan hyvin arkiajot menemään. Aina enemmän on parempi ja haaveissa toki olisi tehokas sportti. Farmari on niin tylsä.
- stang
Onnittelut uuden orin omistajalle!
- Ecccoboostia
Hei täällä toinen joka hankki viikko takaperin samaisen auton. Kokeilin focus RS myös ensin ja jätin suosiolla kauppaan. Ehkä jos olisin 18v niin RS mutta mustang on vaan niin hyvännäköinen laite tai ehkä jopa parhaimman näköinen alle 100 tonnin autoista. En itse huomannut focus RS ja ecoboost mustangin välillä suorituskyvyssä merkittävää eroa, ehkä tuo neliveto toki toi jotakin kun aina lähtee kun painaa kaasua. Mustang on perästään aika eloisa mutta kun pitoa on niin voimantunne ihan samanlainen kun RS focuksessa, tehoeroa on vain 36heppaa. Jännä muuten että RS focus kuulostaa ulos paremmalta kuin mustang mutta sisällä mustangissa on paljon makeampi äänimailma vaikka tuleekin osittain kaiuttimista. Fiiliksessä mustang lyö mielestäni melkeen minkä tahansa auton, siinä oli heti sitä meininkiä mitä kaipasin. Mustangin ostoa puolsi se kaikki erikoisuus jota siinä on, en ole löytänyt muista vastaavaa fiilinkiä. Aika tarkkana saa näillä keleillä olla kun luistaa joka kulmassa.
- Pöytäkoriste
Kaikki autot näyttää uuteen mustangiin nähden epäonnistuneilta. Kävisi koristeeksi vaikka olohuoneeseen.
- trafigo
Ihan hanurista tollaset, vitun mustuaiset, sillä mitään tee suomen oloissa? Fokuksella ja mondeolla harakiri tehdään, taatusti rusetille!
- Olenajanuttt
Mustangilla pääsee mettän puolelle ihan samalla tavalla kun vanhemmilla takavetosilla bemareilla. Mustangin luistonesto on todella salliva verrattuna uusiin bemareihin joissa teho rajoitetaan melkeen täysin jos sutii. Puhun uudesta jota olen koittanu. Juuri tuo ecobuusti
- old.schooler
Olenajanuttt kirjoitti:
Mustangilla pääsee mettän puolelle ihan samalla tavalla kun vanhemmilla takavetosilla bemareilla. Mustangin luistonesto on todella salliva verrattuna uusiin bemareihin joissa teho rajoitetaan melkeen täysin jos sutii. Puhun uudesta jota olen koittanu. Juuri tuo ecobuusti
Sopii siis osaavammille vanhanliiton kuskeille. Ei nuorisolle joka ei ole koskaan oppinut ajamaan talvella autoa ilman luistonestoa ja muita elektronisia avustimia. Jos ostaisin Mustangin laittaisin ilman muuta alke kirjat talveksi.
- Mästänggggg
Ehkä upein kori koko automaailmassa
- YmmärsinVäärin
Pidin kirjoitusta ihan provona ja huuhaana. Mutta mutta...
Jostakin syystä avasin youtuben ja katsoin videota kyseisellä moottorilla varustetusta mustangista ja.... Eihän se olekaan mikään vitsi autoksi.- Joriiiii74
Ei se ole vitsi juu. On sielä video missä se ajetaan tuohon luvattuun 5,8sek 0-100kmh vaikkei se arvo olekkaan se suurinjuttu tässä autossa. Onhan vääntöä myös dieselmäisesti. Kun tuota autoa pääsee koittamaan nostaa se hymyn huulille valtaosalle aivan varmasti. Nopeampia autoja on vaikka kuinka toki mutta minulle ainakin merkkaa enemmän ikoninen ulkonäkö ja monet muut jutut. Mustangissa vaan on sitä jotain. Ton uuden mussen kun ajaa mihkä tahansa yleisille paikoille niin kerää huomiota aivan vitusti...ja muut kiesit ei näytä yhtikäs miltään.
- S3tomustang
Vaihdoin alkuvuodesta S3 audin 300hv nelikon Ecoboost mustangiin. Audi oli nopea mutta niin tylsä ja tavallinen perheauto. Ihmiset pitää sitä vaan pikkusena uutena audina. Mustang kerää katseita ja herättää positiivista fiilistä melkein joka ikäluokassa:) ja hei onhan se hienoa kertoa kun joku kysyy että millä ajat? : Mustangilla:)
- Kaipailenkovastivanhaa
Vääntöä on hienosti tuossa myllyssä ja se sopii auton luonteeseen. Eikä ole huono ajaakkaan päinvastoin sport ohjauksella todella hyvän tuntuinen. Sisusta ei yllä saksalaisten laatuun muttei se haittaa. Mustang on sisältä omalla tavalla tyylikäs ja sisusta sopii auton henkeen. Jos olet tottunut V8 jytinään niin ecoboost ei välttämättä fiilispuolelta täytä vaatimuksiasi mutta kulkuahan tuossa on silti hyvin kasimaisesti. Jos taas olet tottunut 200 hepan perusautoihin on ecoboost mustang varmasti hieno peli. Toki jos fyrkkaa ihan loputtomiin niin valitse kasi, suomessa vihreät kusiaivot ajavat normaalit kasin omistajat pikkuhiljaa konkurssiin niin ecoboost on ehdottomasti järkevämpi täällä suomen verojen ja päästöjen ihmemaassa. Ai että niitä vanhoja aikoja.
- stang
Tottakait v8 kelpaisi ennemmin. Mutta harvapa on 'tottunut' v8 jylinään. Ja jos nykyinen auto on melkein mikä tahansa R4 tai R5 moottori, puhumatrakaan diiseleistä diesel v8:t mukaanlukien, niin Mustang 2.3 litran pytyillä on kyllä merkittävä edistysaskel soundipuolella.
- Äänistä
Yllätyin todella miten hyvältä 2.3 kuulostaa kiihdytyksissä. Ei kuulosta neloskoneelta pätkän vertaa:) ilmeisesti ääniä tehdään keinotekoisesti mutta mulle se on ihan sama kuhan ääntä tulee sopivasti. Häiritsevä ei ole mukavaa.
- Jakethekking
Upea ilmestys, ei näy jokapäivä liikenteessä. V8 olis toiveena minulla muttei ole rahaa kumpaiseenkaan niin jätetään haaveet lottokupongin varaan.
- Autoissaoneroja
http://speed.academy/ford-mustang-gt-v8-vs-ecoboost-track-performance-review/ Tässä ihan hyvä juttu ecoboost vs GT. Ei ihmeellistä eroa radalla tullut. Ecoboost parempi käsiteltävyydeltään kuin GT mutkissa. Suorilla taas GT toki nopeampi.
- Jenkkifani88
Onha se kiva että tuollasiakin pelejä vielä on. Eipä jenkkejä suomen teillä liikaa pyöri. Euroautot on tylsiä.
- Kinneriterikseen
Mustang 2.3 kuulostaa ihan yhtä rouheelta kuin 70- luvun alussakin. Eiköhän pitäydytä veekasissa.
- Kerrosinä
Mikäs auto sinulla on? Onko uusi V8 mustang?
- Jääharmittamaan
Sama juttu monessa muussa vanhemmassakin jenkissä. Olishan tän saanut kasillakin, mutta...
- Semmmmmost
Niin rahasta se on usein kiiinni j kun perus 2.3 maksaa varuseilla ja kaksilla renkailla manuaalina sen 63 tonnia niin harvalla siihenkään varaa on. Automaattina 73 tonnia.
- F35
Hae saksasta, 2,3 ecoboostin saa halvimmillansa 27000 ekeä ja kilometrit alle 10000 toki siihen tulee nämä sosialistisen suomen verot mutta auton hinta on siltikin paljon pienempi ku täältä suomesta ostettu ja varusteet ovat loistavat.
- Seonvaantotuus
Joo aika harvalla vaan on tuota rahaa käteisenä. Ja se minkä voitat tuodessa häviät sitten viimeistään myydessä. Tuontiautoista kun ei hyvitetä kovin hyvin verrattuna suomipeleihin.
- SeatFR15MitsuOutlander15
Onnnea hienolle valinnalle! Heti alkoi pää raksuttaa, että miten pääsis tollaseen käsiks... Luin ehkä huonosti kiihkoissani, mutta millaisella summalla tollanen lähtee alk. ?
- Urheiluautonosto
Uuden auton saa vaikka kokonaan osamaksulla jos vaan on maksukykyä=riittävän isot tulot eikä maksuhäiriöitä ollenkaan ja oot maksanu laskut myös ajoissa. Eiköhän alta 60 saa jo jonkinlaisen ehkä? Ainakin manuaalina. Varusteilla on kyllä yli 60. Eipä se nyt kauhean kallis ole ja pääseehän siitä sitten eroon jos sitä ei tarviikkaan. Kamux muuten ostaa autoja paremmalla hinnalla jopa kun muut liikkeet hyvittää sulle edellyttäene auton ostoa...eli kamuxilta ei tarvi edes ostaa mitään niin hyvittävät poskettoman hyvin. Bisneksen tekevät rahoituksella. Elämää pitää elää eikä murehtia että olisi pitänyt silloin ostaa sellanen....jos siis maksukyky kunnossa niin osta pois. Köyhät on aina sitä mieltä että "ostaa vaan käteisellä auton"...no toki toki se on aina sitä persaukisen puhetta kun harmittaa kun muut ajaa kalliilla autolla ja tienaa hyvin. Jos tienaa hyvin niin miksi säästää 20 vuotta tuollaseen kun voi ostaa sen ihan heti ja nauttia nyt eikä myöhemmin? Mistä tiedät vaikka et pystyisi enää edes ajamaan autoa vuoden päästä. Joten nauti aina kun mahdollisuus tai elämä jää elämättä. Tyhmä ei pidä olla mutta jos siis rahaa on niin että saat sen kivuttomasti makseltua.
- Mustafahallaf
Maksaiskoha sossu lyhennykset tommoseen jos tarviin sitä työhön? Olen irakista alunperin ja saan hyvin tukia aina.
- Ihansuomalainen
Oletko parittaja?
- Anttipervola
Focus st farkkuna täällä ja silläkin kerkiää hyvin. Oisihan tuo poikamiehelle passeli mustang:)
- Latelappalainen
Mustangilla ajossa on se ero että se herättää hyvää fiilistä ympärillään toisinkuin vaikka bmw(esim avo) jonka konepelliltä saa kerätä roskia kaupassakäynnin jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791