Voiko narsisti olla kiltti?

Kiinnostunuta

tai mukava?
Siis mietin tässä vain, että voiko narsisti ajatella, että hänen suuruudenkuvansa ärsyttää ihmisiä ja siksi lopettaa miiden kertomisen ja väittää itseeän ihan yhtä tärkeäksi, vaikka ei näin ajattele?
Tai hän tietää, että täytyy reagoida suruun ihmisten edellyttämällä tavalla, ja lohduttaa ihmistä, vaikkei tunne empatiaa?

43

2072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinkauanmukava

      Ei ole kokemusta, mutta ehkä aluksi voi olla, mutta lopulta luonne tunkee esiin.

    • tumpeloinen1

      Voi olla. Tuntemani narsisti esittäytyy empaattisena, auttavaisena, herkkänä kuuntelijana. Kuitenkin välillä esiin astuu toinen ilkeä ja julma persoona välähdyksenomaisesti.

    • melkeinmitävaan

      Voi kyllä, minun psykopaatti on pitkään esiintyny auttajana, mutta hän on oikeasti aivan hirveä manipuloija, mutta ihmiset on niin niin sokeita...
      Kun se manipulointi on oikein mittavaa, se on liian mittavaa, liian uskomatonta, jotta juuri kukaan sitä huomaisi.

      Miksi narsisti tai psykopaatti ei pystyisi muka keksimään kujeita, joita omakin mielemme osaa epäillä ? Eikö ole vähän suuruudenluuloista luulla, että ei pystyisi ?

    • iskunvaimennus

      Empatian esittäminen on vain yksi työkalu narsistin paletissa. Mitä haavoittuvampana hän muut näkee, sitä syvemmin hän pystyy sitten muita loukkaamaan.

      Jos ympäristössä on narsisti, voit olla ulospäin normaalisti, mutta varjele sisintäsi. Narsisti pettää luottamuksen ennemmin tai myöhemmin, aivan varmasti.

      • moukaroitu

        Narsisti käyttää kaikki mahdolliset keinot, jotta saisi sinut revittyä rikki. En ikinä näyttänyt narsistille että hän onnistui siinä. En halunnut suoda sitä iloa.

        Vaikka kyllähän narsistista ajan saatossa huomaa että tunteet eivät ole aitoja. Vahingonilo on ainoa aito tunne. Empatiannäyttelyt ovat ulkoa opittua sanahelinää.


    • dorthea

      Äitini näyttelee aina niin ystävällistä mutta se on pinnallista. Mutta naapureihin se uppoaa kuin kuuma veitsi voihin, naapurit saavat äidiltäni ansiotta kakkuja pullia ruokaa eli hän nuoleksii heitä, naapurit ovat varakkaampia kuin äitini. Eli äitini hyvä vieraiden perseennuolija ja kyökkipiika. Kotona äidistä sitten kuoriutuu vittumaisimmasta vittumaisin ihminen omalle perheelle. Heikkoitsetuntoinen, joka kuvittelee olevansa suuri perheen johtaja, vaikka ei osaa mitään muuta kuin vatkata jauhoja kipossaan. Aito päällyspäsmäri. Halveksii ja mitätöi kaikki muut. Ja on aina ystävällistä ystävällisin, hän sanoo vittumaisuuksiaan vain hymyssä suin ja ystävällisesti. Vittumainen ämmä.

    • kivin-maailmassa

      Narsisti on kiltti ja mukava silloin, kun tahtoo tai siitä on hänelle hyötyä. Narsisti on huikea näyttelijä ilman päivänkään teatterikoulutusta. Helposti lähestyttävän, mutkattoman tyypin rooli on hänellä useimmiten päällä, koska se viehättää liki kaikkia ja tarjoaa näin parhaan alustan ihmisten manipuloimiseen. Narsisti osaa esittää mitä vain. Rooli vaihtuu seuran ja tilanteen mukaan. Hämmästyttävää on nähdä, kuinka nassen kielenkäyttö, ääni, murre, ryhti ja olemus muuttuvat, kun uusi henkilö tulee paikalle.

      Tuntemani pirullinen nasse on monien ihmisten silmissä nimenomaan hersyvän suurisydäminen, lämmin, avarakatseinen, huumorintajuinen, .. ihanin ihminen jonka ovat koskaan tavanneet. Ihmiset uskovat ja luottavat häneen kuin omaan isoäitiinsä. Mikäli joku uhreista edes yrittää kertoa, mitä narsisti on hänelle tehnyt, saa uhri välittömästi härskin valehtelijan leiman otsaansa ja tuomion koko nassen ystäväpiiriltä. Kun ihailija joutuu kokemaan narsistin paskamaisuuden, mutta hän ymmärtää pitää suunsa kiinni, koska tietää miten homma toimii narsistin ympärillä.

      • hfsjkhfkd

        Näyttelijä nimenomaan, luonnonlahjakkuus vailla vertaa. Hyvin kuvasit. Sellainenhan hän on kaunistuu vuosivuodelta, hiuksetkin vain vahvistuu vuosivuodelta ja se harjoiteltu hehkuvaloiste. Kuoro huutaa hoosiannaa, miten nuorelta näytätkään, oi ihanuus, sulokkuus. Kun sammuu salamainräiske, ilta tummenee, niin voi nähdä karun totuuden ja ristiriitaisuuden kuuluisan koristeellisen kuoren ja sisällön välillä. Me muut vanhenemme, mutta rihkamarinsessa ei, roolisuoritukset kulkevat kohti kliimaksia.


    • iloinenpsykopaatti

      Minun äitini viimenen tempaus on pirteän ystävällisesti järkeeni vedoten kuvailla minulle kuinka asiat järjestyy niin, ettei minulle jää mitään perintöä. Ja hän selittää sitä minulle iloisesti, kun minä olen niin fiksu että ymmärrän mitä hän puhuu, vaikka muut ei.

      • rahaeioomunvaluuttaa

        Unohda rahat ja perinnöt, katkaise välit tuollaiseen!
        Raha on väline vallankäyttöön
        ja kun nasse näkee ettet välitä rahasta, se hätääntyy.
        Muistakaa että ihmisarvo ei ole rahalla ostettavissa. Eikä myytävissä.


    • kummityttö

      No jaa. Tätini, kummi-sellainen juuri Jouluna soitti ja vastasin puheluun, 7 v hiljaiselon ( puoleltani ) jälkeen.
      Joskus aiemminkin pikkubreikkejä ollut, tämä pisin tauko enkä enää halua ' lämmitellä ' hänen suuntaan, lainkaan. Hän ei osaa olla loukkaamatta, pitkiäkin aikoja näennäisen yst. ja auttavainen. Mutta sitten.
      Hän rikkoo henk. koht. rajoja, ja olen aikoinaan sanonut useastikin, ' tämä asia ei kuulu sinulle ' . Mutta en ole sanonut, ' koen loukkaavana puheesi ' . En usko tällä olevan merkitystä, toki olisi voinut kokeilla.
      Aviomiehelleen, en ole havainnut hänen ' näin toimineen ' . Olen ollut melko paljon heidän kanssa tekemisissä. Tietääkö tätini, että mies rökittäisi hänet kunnolla, tiedä sitten.
      Olkoon tätini vaikka lähisukulainen, ja 70v. Yksi narsismin hyvin ikävä ' mittapuu ' on mielestäni, " panna paremmaksi ( pahemmaksi ) " .
      Kun kertoo jotakin itselle järkkyä ikävää tapahtuneen, vastapuoli Mitätöi kerrotun,
      alkaen kertomaan vertaamaan johonkin ' kovempaan juttuun ' .

      Hänen mielestään.

    • pakolainen-

      Kyllä voi, mutta tavalla, joka ihmetyttää ja menee jollain tavalla yli hilseen, kunnes jokainen tulee nopeasti näkemään narsistin naamion taa. Narsisti ei pysty kauan pidättelemään sisäistä petoaan. Kun se pääsee irti, ei kukaan voi uskoa, kuinka samassa persoonassa asustaa kaksi äärimmäistä vastakohtaa.
      Narsistit ovat niin sairaan oksettavia ajatusmaailmaltaan sen ylitsevuotavan herttaisuuden takana, joten suosittelen juoksemaan pakoon kun vielä ehdit.

    • NasseNakuttaja

      Kuten on todettu, narsisti näyttelee ihan mitä vain, mistä katsoo hyötyvänsä. Sanoissaan narsisti on mitä ihanin, auttavaisin ja uhrautuvin ihminen, mutta pohjimmiltaan narsistit ovat usein ihan sika laiskoja. Lähipiirin narsisti ottaa kyllä kunniaa itselleen muiden tekemisistä, mutta jos pitäisi ihan oikeasti esim. talkoilla auttaa jotakuta, narsistilla on ihan varmasti kiireellistä menoa silloin.

      Minulle narsisti saarnasi kuinka tarvitsen apua jaksaakseni, ja tarjosikin sitä, mutta samaan hengenvetoon valitti että on niin hirveästi kiireitä että ei tiedä mihin repeäisi. Siinä sai narsisti pariin lauseeseen sisällytettyä minun uupumukseni (jota en itse tunnistanut, enkä ollut mitään edes valittanut), oman avuliaisuutensa, ja kiireelliset ja tärkeät asiansa, joilla tietysti varmistettiin ettei kukaan nyt oikeasti ala apua odottaa.

      Narsisti "apu" ja ystävällisyys on usein juuri tuota koijjaamista. Narsisti suuttui kun annoin vanhoja lastenvaatteita hänen lapselleen. Niitä ei voinut käyttää, ettei luulla että toisten lumpuille olisi heillä tarvetta. Nasse pisti vaatteet heti eteenpäin ja esitti suurta hyväntekijää vaatekassia viedessään. Nasse kantoi lahjoja, ja selitti tarkkaan miettineensä että ne sopii saajalle, vaikka oli todellisuudessa kaivanut kaapin perältä vanhaa roinaa. Tai ottanut lapseltaan lelun, jonka nyt antoi eteenpäin. Meilläkin on nähty tavaroita, joissa on vuosia sitten lopetetun liikkeen hintalappu. Ja paljon krääsää jota saa eurolla alekoreista.

      Kun etäinen sukulainen oli kuolemansairas, nasse kävi pari kertaa katsomassa ja antoi ymmärtää olevansa viimeinen ihminen maailmassa joka välittää, ja uhraa aikansa ja voimansa kuolevan vuoteen ääressä. Ei saanut kuitenkaan perintöä puhuttua, joten taisi mennä hukkaan tuokin. No, ehkä muiden sukulaisten maineeseen sai jonkin särön puheillaan. Kun vanhapiikatäti lähti muille maille, nasse oli ensimmäisenä tyhjäämässä asuntoa. "Auttamassa", vaikka tosiasiassa haali mukaansa kaiken millä voisi olla jotakin käyttöä tai arvoa. Suurena hyväntekijänä "lahjoitti" osan romuista eteenpäin kuin olisi omistaan luopunut.

    • nähty

      Lirkuttelee lapsille ja eläimille, mutta kun silmä välttää niin "potkaisee" molempia. Olivatpa vieraan tai omia.

    • gasthaustuulihattu

      Jos sinulle on jonkinlaista käyttöä narsistin juonitteluissa, hän kusee hunajaa edessäsi. Hän ymmärtää ja terapoi tarjoten viiniä sekä juhla-ateriaa saadakseen sinut avaamaan mielesi hänelle täydellisesti. Voi tosin olla, että kaikki kustannetaan sinun euroillasi. Mikäli tuulen suunta muuttuu, saat tuntea sen nahoissasi. Siinä kohtaa toivot todella, että et olisi paljastanut syvimpiä salaisuuksiasi narsistille.

    • kummityttö

      No nyt tullut melko rankkaa tekstiä.
      Ehkä aivan ääritapausta. Jokaisella meistä on narsistisia piirteitä, mutta joillakin on liikaa ns. kasvatuksen tuloksena. Näin sen voin ymmärtää, mutta pysyä etäällä.
      Lapsena on voinut joutua kokemaan hyvin monenlaista kaltoinkohtelua, myös, lasta on voitu pitää parempana kaikin puolin, nostamalla hänet jalustalle, väheksymällä ' toisia lapsia ' , verraten. Vaikka lapsi olisi hävinnyt vaikka jonkin kisan, vanhemmat eivät tue lapsen mahdollista pettymystä empaattisina, vaan ' mollaten muita kisailijoita, oma lapsi oli paras' !
      Ei mikään ihme näin ollen minkälaista vääristymää, empatiakyvyttömyyttä tämä toiminta tuottaa.

    • kaikkiniinsuhteellista

      Mun mielestä taas nää jutut täällä kuullosta aika laimeille verrattuna millasta psykopaatin pään toiminta voi olla.

      • Suhteetonta

        Munkin mielestä suht laimeeta ja yksinkertaista. Ehkä monilla kirjoittajilla on jokin rityinen järjetyksenkaipuu ja siksi halutaan irrotella yksittäisiä palasia sieltä täältä ja käsitellä ne jotenin irrallaan ja erikseen ottamaat huomioon samanaikaisia monia muita vaikutussuhteita ja kuvioita. Ehkä joidenkin pää toimii vain niin ja se luo erheellisen simppelin kuvan asian kertakaikkisesta katastrofaalisuudesta ja toivottomuudesta.


      • kaikkininsuhteellista

        Joo.
        Siis jos ei ole kokenut narsismia tai psykopatiaa, teksteistä saa helposti vaikutelman, että aika pienestä koetaan iso ongelma.
        Mutta siinä voi olla sekin, että esim. itse joudun laimistaan ja vähättelemään kuulostaakseni uskottavalle, koska totuus on sen verran hurja, ettei sitä sitte niin helposti uskota.


    • kummityttö

      Ei taida olla sellaista ketjua.

    • Mallina

      Voi toki.Hän voi olla se suvun/perheen kiltein poika, joka on edennyt urallaan ja jota kaikki sukulaiset etenkin itse narsisti ja narsistin äiti pitää aivan Jumalasta seuraavana.
      Yleensä äitikin on narsisti ja tuo sen esille vähättelemällä poikansa puolisoa, joka ei ole päässyt samalla tasolle poikansa kanssa.

    • vaihtaamoodia

      Tarpeittensa mukaan sekunnissa.

    • Aivan_

      Aivan äärimmäisen...omasta tahdostaan, hyvin omasta, omia tarpeitaan silmällä pitäen, ainoastaan.
      Ei kuitenkaan jatku ikuisuuksia, koska narsisti etsii lähdettä, on kateellinen ja impulsiivinen. Kiltteyden kohde kun jossain ohittaa ihan elämän välttämättömyyden pakosta narsistin, se on kohteen kohtalo luettu siinä kiltteyden piirissä, kiltteyden aika on ohi, automaatilla.

      • syväviisaus

        "Kiltteyden kohde kun jossain ohittaa ihan elämän välttämättömyyden pakosta narsistin, se on kohteen kohtalo luettu siinä kiltteyden piirissä, kiltteyden aika on ohi, automaatilla."
        -todellinen aotomaatio


      • Hullumaailmaa

        Siskoni mies teki tämän. En ensin tajunnut asiaa mutta hänen hallintansa minusta herkkyyttäni hyväksikäyttäen oli kuin saalistaja peto olisi iskenyt saaliiseen hampaansa. Sain hänet kimpustani pois ja sen jälkeen hän on yrittänyt olla ystävällinen. En päästä häntä enää lähelleni. Sitä vain ihmettelen että eikö nuo ajattele lainkaan sitä että tuota ei ehkä kannata lähteä retuuttaan kuin koiraa kun olen naimisissa hänen siskonsa kaa ja joudun ehkä näkemään sitä lopunelämän vai oliko tarkoitus hallita minua loppuelämä..

        Mielenkiinnolla odotan näkeekö siskoni koskaan todellisuutta hänestä.


      • Mielenkiintoista_
        Hullumaailmaa kirjoitti:

        Siskoni mies teki tämän. En ensin tajunnut asiaa mutta hänen hallintansa minusta herkkyyttäni hyväksikäyttäen oli kuin saalistaja peto olisi iskenyt saaliiseen hampaansa. Sain hänet kimpustani pois ja sen jälkeen hän on yrittänyt olla ystävällinen. En päästä häntä enää lähelleni. Sitä vain ihmettelen että eikö nuo ajattele lainkaan sitä että tuota ei ehkä kannata lähteä retuuttaan kuin koiraa kun olen naimisissa hänen siskonsa kaa ja joudun ehkä näkemään sitä lopunelämän vai oliko tarkoitus hallita minua loppuelämä..

        Mielenkiinnolla odotan näkeekö siskoni koskaan todellisuutta hänestä.

        Mielenkiintoista että tunnet nassen paremmin kuin siskosi hänet tuntee. Saat varmaan nassen tarvittaessa pois myös siskosi kimpusta?


      • Hullumaailmaa
        Mielenkiintoista_ kirjoitti:

        Mielenkiintoista että tunnet nassen paremmin kuin siskosi hänet tuntee. Saat varmaan nassen tarvittaessa pois myös siskosi kimpusta?

        Narsisti lumoaa ja manipuloi rakkautensa jolloin puoliso on sokea hänen oikealle luonteelle joka ei tule esiin hänelle vaikka mitä tekisi. Toisen avioliittoon ja elämään ei voi sekaantua.


      • No_joo
        Hullumaailmaa kirjoitti:

        Narsisti lumoaa ja manipuloi rakkautensa jolloin puoliso on sokea hänen oikealle luonteelle joka ei tule esiin hänelle vaikka mitä tekisi. Toisen avioliittoon ja elämään ei voi sekaantua.

        "Toisen avioliittoon ja elämään ei voi sekaantua."
        No joo. Näen ja pari ongelmaa sekaantumisessa varsinkin jos on vielä veli... Omasta ovalluksesta on lähdettävä tajuaminen.

        Mutta muuten narslandiassa ei mielestäni ole samoja yleistyksiä kuin muussa maailmassa. Tiedäthän, avioliitto ei ole avioliitto, elämä ole todellista jne...


      • Bddkldodod
        Hullumaailmaa kirjoitti:

        Siskoni mies teki tämän. En ensin tajunnut asiaa mutta hänen hallintansa minusta herkkyyttäni hyväksikäyttäen oli kuin saalistaja peto olisi iskenyt saaliiseen hampaansa. Sain hänet kimpustani pois ja sen jälkeen hän on yrittänyt olla ystävällinen. En päästä häntä enää lähelleni. Sitä vain ihmettelen että eikö nuo ajattele lainkaan sitä että tuota ei ehkä kannata lähteä retuuttaan kuin koiraa kun olen naimisissa hänen siskonsa kaa ja joudun ehkä näkemään sitä lopunelämän vai oliko tarkoitus hallita minua loppuelämä..

        Mielenkiinnolla odotan näkeekö siskoni koskaan todellisuutta hänestä.

        Narsisti käy kimppuun kun näkee mahdollisuuden sama se onko oma lapsi tai vaimon veli.


      • Niin_se
        Bddkldodod kirjoitti:

        Narsisti käy kimppuun kun näkee mahdollisuuden sama se onko oma lapsi tai vaimon veli.

        Niin se on vähän kuin elukka... Ei se ajattele pitkää sovinnollista elämää, vaan paljon paljon lyhytjänteisemmin...


      • normaalitoivottavasti
        No_joo kirjoitti:

        "Toisen avioliittoon ja elämään ei voi sekaantua."
        No joo. Näen ja pari ongelmaa sekaantumisessa varsinkin jos on vielä veli... Omasta ovalluksesta on lähdettävä tajuaminen.

        Mutta muuten narslandiassa ei mielestäni ole samoja yleistyksiä kuin muussa maailmassa. Tiedäthän, avioliitto ei ole avioliitto, elämä ole todellista jne...

        Hmm, eikä avioliitto sitten narsistin kanssa ole juridisesti pätevä?


      • Avioliittohan
        normaalitoivottavasti kirjoitti:

        Hmm, eikä avioliitto sitten narsistin kanssa ole juridisesti pätevä?

        Avioliittohan on yhteiskunnan asettama instutuutio, johon voi pujahtaa kuka vain. Joten porsaanreikä on liian iso etteikö huijarinarsisti tahtoisi mennä siitä sisään. Ajatelkaas sitä tulvivan huomion (lähteen) määrää mitä hääjuhlallisuudet jo pelkästään muodostavat. Ja ajatelkaas sitä uusien potentiaalisten uhrien määrää joka tulee narsistille kuin manulle eväät vain uusien sukulaisten muodossa...
        Joten avioliitto on yhtä pätevä kuin sosiaaliturvatunnus, myös narsistille.

        Mutta jos on osoitettavissa että narsisti on omalta puoleltaan mennyt avioon tarkoituksenaan vain kavaltaa esim. omaisuutta tai tehdä muuta vahinkoa niin kaipa sen voi mitätöidä... Yleensä vain tapaavat vääntää asiat nurinperin niin että se toinen siinä maalataan sitten nollaksi ja mielenvikaiseksi hermoheikoksi, niin sanotuksi ei-täyspäiseksi henkilöksi.


    • kiltteydestä

      Narsisti haluaa kumppanikseen kiltin fiksun hyvin käyttäytyvän
      ja hyvä maineisen, jolle hän aluksi esittää soidinmenonsa.
      Seuraavaksi hän projisoi kaikki huonot piirteensä tähän.
      Narsisti kiipeää uhrinsa päälle ja on olevinaan jotakin.

      • Vaikeaymmärtää

        Voiko tämän ymmärtää myös näin: narsisti on aggressiivinen luonteeltaan, heikko itsetunnoltaan jolloin tarvitsee kiltin ihmisen jonka pystyy ottamaan hallintaansa. Manipuloi hänet valtaansa. Ei ajattele lainkaan hänen puoltaan vaan pyrkii määräämään hänen elämänsä. Pakenee itsensä tyhjyyttä kohdistamalla ne toiseen tehden toisesta arvottoman. Sitten hän luo shown jonka mukaan eletään ja tehdään asiat tarvittaessa henkisen väkivallan kautta jotta saa pidettyä toisen pihdeissään.


      • hyvinlähelle
        Vaikeaymmärtää kirjoitti:

        Voiko tämän ymmärtää myös näin: narsisti on aggressiivinen luonteeltaan, heikko itsetunnoltaan jolloin tarvitsee kiltin ihmisen jonka pystyy ottamaan hallintaansa. Manipuloi hänet valtaansa. Ei ajattele lainkaan hänen puoltaan vaan pyrkii määräämään hänen elämänsä. Pakenee itsensä tyhjyyttä kohdistamalla ne toiseen tehden toisesta arvottoman. Sitten hän luo shown jonka mukaan eletään ja tehdään asiat tarvittaessa henkisen väkivallan kautta jotta saa pidettyä toisen pihdeissään.

        Juuri tuolla lailla.


      • Narsisti_
        Vaikeaymmärtää kirjoitti:

        Voiko tämän ymmärtää myös näin: narsisti on aggressiivinen luonteeltaan, heikko itsetunnoltaan jolloin tarvitsee kiltin ihmisen jonka pystyy ottamaan hallintaansa. Manipuloi hänet valtaansa. Ei ajattele lainkaan hänen puoltaan vaan pyrkii määräämään hänen elämänsä. Pakenee itsensä tyhjyyttä kohdistamalla ne toiseen tehden toisesta arvottoman. Sitten hän luo shown jonka mukaan eletään ja tehdään asiat tarvittaessa henkisen väkivallan kautta jotta saa pidettyä toisen pihdeissään.

        Narsisti etsii otollisia uhreja. Jostain syystä kuvitteli (tiedän kyllä miksi) että minä olen äärees kiltti, eli sellaisessa harhassa. Narsistikin kasasi palasia pitkin tovin särkyneestä kuvitelmastaan minusta... Sen hämmästyksellä ei tainnut olla rajoja kun näki että minä en ole pyöriteltävissä ollenkaan niinkuin luuli. Muutaman vuoden jopa vielä jälkeenpäin annoin tilanteen vielä roikkua ilmassa. Kun sitten lopulta toteutin suunnitelmani narsistittomasta elämästä, se taisi mennä sinne yllätyksenä... En sitten enää kysynyt mitä siitä tuumasi. Ei tainnut uskoa että ei pääse enää kylään luokseni. Mutta niin vain kävi.


    • Oikea_herrasmies

      Olen kiltti ja mukava. Otan aina kaikki huomioon. En manipuloi. Olen mallikansansalainen.

    • dsdcdd

      Narsistin täytyy olla tietyssä vaiheessa todella mielistelevä. Sitä voi helposti erehtyä pitämään kiltteytenä. Onhan ihmisistä jotenkin kiva asia että joku mieleistelee siinä joku voi tuntea itsensä tärkeäksi. Mutta tilanne muuttuu myöhemmin mielistelevästä kielistelijästä tuleekin piru ja peikko joka vainoaa elämäsi joka hetkeä...

    • Tulitikkutyttö

      Voi hellan lettas sentään, että narskuko kiltti ja mukava, no on todella silloin kun haluaa itselleen jotai, mutta ulkoista näytelmää kaikki. Esitystä jopa omien lasten rakastaminen, jotta ulkopuoliset arvostaisivat häntä hyvänä vanhempana. Ylistää jopa itseään, kuinka paljon on uhrautunut ja jos ei häntä tuolloin kehu, silloin ei saa narsistin arvostusta :-), jos sitä nyt kaipaa.

    • peehärö

      Persoonallisuushäiriöinen on monien, joskus jopa useimpien silmissä, rehti ja reilu huipputyyppi, kaikkien kaveri, yhteisön ilopilleri sekä tukipilari. Tällaista näytelmää narsisti pyörittää niille, joiden hyväksynnälle hänellä on käyttöä.

      Yleensä vain uhrit näkevät narsistin pimeän puolen. Voi kestää pitkään ennen kuin sabotoinnin kohteena oleva saa selville, että kummalliset ilmiöt ovatkin järjestettyjä ja kuka soppaa hämmentää.

      • pahaongelma

        "Yleensä vain uhrit näkevät narsistin pimeän puolen. "
        Jos muutkin näkisivät narsistin todellisuuden, niin
        hänen tekojensa vaikutukset jäisivät pienemmiksi.
        Uhri osaa tunnistaa narsistin ja hän osaa tunnistaa
        myös muita narsisteja.
        Ongelma on vain se, että uhrit ovat niin alistettuja,
        heidän varoituksiaan ei oteta todesta.


    • sick

      Aloittaja kysyy "voiko narsisti ajatella, että hänen suuruudenkuvansa ärsyttää ihmisiä ".

      Ei voi, koska narsistin sairaudenkuvaan kuuluu, että hän todella uskoo olevansa suuri ja poikkeuksellinen persoona, eikä hän missään olosuhteissa voisi kokea ja puhua, kuin joku tavallinen mitättömyys.

    • toisinpäinkin

      Kiltteyden narsi kääntää palvelemaan huonompaa minäänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe