Tavallinen viikonloppu

1lesken

Minulle joulu ei merkitse oikeastaan mitään. Ihan tavallista elämää. Ei kinkkuja eikä laatikoita uunissa, ei joulukuusta, ei joululauluja. Käyn koiran kanssa lenkillä ja koirakaan ei tiedä mitään jouluhössötyksestä. Syön jotain mitä kaapista sattuu löytymään. En mennyt edes joulusaunaan. Olisi pitänyt olla naapurien mummojen kanssa, kun oli naisten vuoro. Haluan olla yksin saunassa. Kotona kun oleskelen, niin kynttilöitä poltan tavallista enemmän. En kaipaa yhtään ketään sekoittamaan minun hyvää järjestystäni. Se on vain itselle. Asiantuntijat toitottovat, kuinka kaameaa ja hirveää on yksinäisen joulu. No kun se ei ole. Mitenkä minä, lapseton, omasta vapaasta tahdostani, haluaisin jotain sellaista, mitä minulla ei ole koskaan ollutkaan. Kun en ole halunnut. Tätä asiaa monen on erittäin vaikea käsittää. Luulevat, että olen kateellinen tai katkera heidän tenavistaan. Luulenpa, että jotkut ovat minulle kateellisia. Ei tarvitse ottaa mitään stressiä, eikä esittäämitään kiiltokuvaperhettä. Katson dvd:ltä mielenkiintoisen filmin ja senjälkeen laitan unta palloon. Näin menee tämä viikonloppu. Lesken

17

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

harmi kun teitillä on niin
      kurjaa joulunakin

• 1lesken

henrjii:lle
        Miten niin kurjaa? Ja joulunakin. En kirjoituksellani kerännyt säälipisteitä. Minä olen saavuttanut lähes viiden vuoden raittiuden jälkeen mielenrauhan. Se on paras lahja ikinä. Lesken

• henrjii

ei se mitään, oikiasti käsitin tahallani väärin

• 1lesken

henrjii;lle
        On meillä tuossa ukonkutale. Minä kirjoitan tosiasioita ja sitten yksi ilmoittaa, että käsitin tahallani väärin. Tässä on yksi syy erakkamaisuuteeni. Ihmiset aliarvoivat toisen ja myttäävät maahan. Yksinolo tunuu aina vain paremmalta. Kiitos tollaisten typerien henrjiien. Heillä on varaa pilata rauhani .Lesken.

• ent.siivoojaparka
        1lesken kirjoitti:

henrjii;lle
        On meillä tuossa ukonkutale. Minä kirjoitan tosiasioita ja sitten yksi ilmoittaa, että käsitin tahallani väärin. Tässä on yksi syy erakkamaisuuteeni. Ihmiset aliarvoivat toisen ja myttäävät maahan. Yksinolo tunuu aina vain paremmalta. Kiitos tollaisten typerien henrjiien. Heillä on varaa pilata rauhani .Lesken.

Siinäs sen näät.

Tällainen yleinen keskustelupalsta ei taidakaan olla oikea paikka sellaiselle, joka haluaa olla yksin ja rauhassa.
        Aina on sellainen ikävä mahdollisuus, että joku kuin sattumoisin heittää jostain kommentilla häiriten toisen yksinoloa.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Siinäs sen näät.

Tällainen yleinen keskustelupalsta ei taidakaan olla oikea paikka sellaiselle, joka haluaa olla yksin ja rauhassa.
        Aina on sellainen ikävä mahdollisuus, että joku kuin sattumoisin heittää jostain kommentilla häiriten toisen yksinoloa.

Joskus tollanen kuiva huumori räjäyttää pankin

• eläjaanna

Voi pyhä yksinkertaisuus.
      60 ja täällä vertaillaan kuka parhaiten osaa viettää joulun.

• reppuriika

Ymmärrän oikein hyvin aloittajaa. Ei se joulunaika välttämättä kaipaa porukkaa ja markkinahumua ympärille. Ihan hyvin voisin viettää joulua yksin ja olen joskus viettänytkin. Sille ei mahda mitään että on niitä, joille se ympäristön vaatimus luo paineita tai sitten oma mieli kokee kaipuuta johonkin ja jonnekin.
      Minulle kyllä se oikea jouluntuntu syntyisi parhaiten juuri yksin ollessa. Tulisi enemmän hiljentymistä hengellisesti, miettisi lapsuuden jouluja ja kävisin myöhällä hautausmaalla. Nyt sekin jäi ohjelmasta pois, kun satoi lunta ja meni myöhään kylässä.
      Kun ei ole sitä omaa perhettä, niin nämä perinteiset vuoden aikana viettävät juhlat rytmittävät ajankulua. Huomaa että jälleen on vuosi kulunut viime joulusta, pääsiäisestä, juhannuksesta.

• Sivullinenluk

näin kirjoitit kaksi päivää sitten:
      "
      En kaipaisi ketään vierelleni. Jouluna on ollut niin huonoja kokemuksia, että haaveissakin kannattaa viettää yksin juhlapäivät. Kukaan ei pääse loukkaamaan eikä satutattamaan. Tällainen joulu upeassa maisemassa, kauniissa kartanossa, hyvien ruokien äärellä, rauhan tyyssijassa olisi haaveideni joulu. Lesken #

• reppuriika

Vaikka puoliso on jättänyt ja on joskus tullut takkiin seurustelusuhteissa ja läheisiä on kuollut, niin en kaipaa patjanlämmittäjää syystä etten tulisi jätetyksi ja loukatuksi. Elämä on vain ihan hyvää ja vapaata. Tai sitten olen ne parisuhteen "autuudet" jo tyystin unohtanut.
      Pitää käydä tälle päivälle ulkona ja tehdä reipas lenkki. Eilen illalla tai oli se jo yötä katsoin Puna-armeijan konsertin. Kirjoittelin aiheesta 70-palstalla.

• mies.66

Minäkin yksinäinen eläjä. Vaimo lähti tuonilmaisiin kuten ordotoksit sanovat. En ehtinyt siivoomaan nyt kun kukaan ei ole käskemässä.
      Oli muita ruokia, ensin syötäviä joten tanskalaisella kinkulla ei ole mitään hätää pakastimessa.
      Aloittajan kanssa samaa mieltä onnistumisen tunteesta kun elämän mahdollisia kuoppakohtia ei tarvitte alkopitoisilla juomilla yrittää peitellä.
      Velkatilanne käskee pitämään matala profiilia kuluttamisessa. Tasaisesti elämällä rahaa jää vielä välttämättömään, kuten ruokaan ja lääkkeisiin.

Päivä on jatkumapuolella. Mukavia säitäkin on luvattu alkaneelle viikolle.

• 1lesken

mies66:lle
        Olipas mukava ja leppoisa sävy kirjoituksessa. Ensimmäinen joka ei valitse sopivia viinejä ja liköörejä lihan,kalan,rosollin ja jälkiruoan kanssa. Mitä snobbailua, ainakin tavallisessa suomalaisessa duunariperheessä tuo viinien lipittäminen ja maistelu. Kotikalja on ennen ollut arvokkain juoma pöydässä. Samoin tuo siivousjuttu. En itsekään katsonut tärkeäksi vesisateessa ravistaa mattoja. Teen sen sitten kun ilmat sallii. Pakkasella on hyvä heittää matot tuulettumaan.
        Raha on vain väline. Kun se riittää välttämättömään, hyvä niin. Haaveet ovat erikseen. Lesken

• kotijoulut_mennyttä

Joulu on kauppiaiden juhla, ei sen enempää. Sitä yhtäsamaa kymmeniä vuosia. Oikeastaan ihmettelen, etteivät kaupalliset tahot ole keksineet uusia tapoja, joilla rahastaa ihmisiä joulusta, sillä kotijoulut kyllästyttävät varmasti monia muitakin, vaikkei sitä olekaan sopivaa sanoa.

Minulla oli aikanaan perhe ja sitä aikaa en kaipaa tippaakaan. Pakkolaittamista, sitä ja tätä pöytään ja pakkoseurustelua miehen sukulaisten kanssa. Jälkikasvustakaan ei tullut jouluihimisiä, viettävät aikaa ulkomailla kavereiden kanssa. Silloin kun toinen oli parisuhteessa, piti laittaa niillekin joulua, enää ei onneksi tarvitse.

Tylsää jouluna tietysti on, sille ei voi mitään. Mutta pienempi paja se on.

Onneksi alkaa arki ja kaikki mukavat harrasteet. En ole ikinä ymmärtänyt, että arki olisi harmaa, koska arkenahan tapahtuu "kaikki" ja se kaikki tapahtuu asunnon seinien ulkopuolella.

• henrjii

meikeläisellä on ollut tasokasta seuraa kun olen seureustellut itseni kanssa, on täälä ollut porukkaakin yllin kyllin, mutta nyt kaikki on poistuneet omiin tehtäviinsä, vähä se tietysti ottaa kun viimmeisen vie etelään menevään junaan, sinne minne paska laskeutuu

• Minä saan vielä pitää molemmat lapseni lähelläni. Asustavat tuossa vastapäisessä talossa, josta kirmaisevat syömään mamin luokse ; ) Puurokattilan, piirakoita ja kinkkua veivät aamiaista varten mukanaan. Kuopus aloittaa työt huomenaamuna, mutta aikoin tulla syämään huomenna lounasaikaan. Esikoinen viipyy vielä muutaman päivän. Poikieni isäkin saapuu Korpeen. Kiva kun saavat olla yhdessä pari päivää ennen kuin esikoinen ajelee takaisin Hesaan.

On omituista lukea ikään kuin puolustuspuheita yksinolon onnesta. On totta, että olen ollut tänään väsynyt ja nauttinut yksinolosta, mutta yksin en haluaisi juhlapyhiä viettää olipa kysymys uudesta vuodesta, pääsiäisestä, vapusta, juhannuksesta tai joulusta. Koiran kutaleetkaan eivät korvaisi minulle läheisten läsnä oloa.

Myös alkoholin juomattomuuden korostaminen on hupaisaa luettavaa.

Minulla on viiniä, viinaa ja muita alkoholipitoista juomia vaikka muille jakaa eikä se vaikuta minun juhlapyhiin kuin ehkä yhteen aamuun ja buranallahan siitäkin selviää.

Hienostelua ja hienostelua sanovat he, jotka vetävät lärvit jos pulloon tarttuvat, eikä se ole lasten katsottavaa. Se ei todellakaan ole hienostelua.

No, joulu oli ja meni, Uusi vuosi juhlineen on edessä. Huilauspäivät tässä välissä ja taas menoksi ihan ihmisten ilmoille ja ilman koiraa ; )

• reppuriika

Kyllä se yksinäistä olisi, jos ei olisi ystäviä joiden kanssa pitää yhteyttä. Yksi soitteli iltapäivällä ja olisi pyytänyt piirakkakahville. No en viitsinyt lähteä niin aikaisin lumipyräkkään. Sitten yksi soitteli että oletko aikeissa lenkille. Olin juuri lähdössä ja sitten kiertelimme aika pitkän lenkin kaupungilla.

• Kokeilla kannattaa useammansorttista joulua ettei tule sitten pakoneessä suru puseroon jos ei ole ristinsielua jouluna viihdyttämässä. Ottaa yksinoleminen haltuun. Nauttia tai tyytyä itsensä seuraan.
      Harrastaa paheita tai hyveitä...😇

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      363
      1079
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1076
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      832
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      57
      749
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      678
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      651
    7. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      14
      638
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      633
    9. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      630
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      600
    Aihe