Minkälainen muistikortti kännykkään?

MuistikorttiApua

Tuli nyt hankittua tollanen halpa Samsung Galaxy J3 6 kännykkä, kun vanha hajos. On toiminu hyvin ja tuntuu hyvältä käyttää (tähän asti) mutta ainoa asia mikä on jääny häiritsemään on se, että kännyssä on vaan jotain 3,55 gigaa tilaa vaikka pakkauksessa, sekä nettisivuilla näytettiin 8 gigaa. Ilmeisesti kännykkä otti siis aika lailla puolet siitä tilasta järjestelmämuistiin tai johonkin sellaiseen?
Laatikko, jossa känny tuli on kokonaan englanniksi mutta huomasin aika myöhään lukee sen takaa tämän "Available memory capacity is subject to preloaded software".

Lisää tilaa siis tarvisi ja hinta ei haittaa. Minua vain mietityttää se, että minkälainen muistikortti sen pitäisi olla? Micro SD kortti? Ja minkä värinen? Musta, oranssi vai onko väliä? Ohjeissakaan ei kerrottu mitään muuta kuin tuon SIM kortin paikalleen laittaminen. Piti käydä siis ihan YouTubessa kattoon, että mihin se muistikortti laitetaan ja kuinka se laitetaan. Jos ei oo hirveesti vaivaa, niin saisikohan niitä linkkejä niihin oikenlaisiin kortteihin?

Ja mikä kortti tuohon kännykkään sitten käykään, niin menisikö sama tuohon tablettiin? Alkaa tila kanssa olla siinä pahasti lopussa. Muistikortti paikka näyttää löytyvän ja lukee "Micro SD"? Tabletti on Samsung Galaxy Tab 2 10.1.

Kiitos jo etukäteen.

5

973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainaluksi

http://www.gsmchoice.com/en/catalogue/samsung/galaxyj3v/Samsung-Galaxy-J3-V.html
      Tuon mukaan käy
      Memory cards
      microSD, microSDHC, microSDXC (up to 128 GB)

tietoa korteista
      https://www.androidpit.com/how-to-pick-the-right-microsd-card-for-your-android-phone

Myös nopeuseroa korteilla on. Nopeampi parempi
      SDHC and SDXC speed classes
      CLASS MINIMUM SPEED
      2 2 MB/s
      4 4 MB/s
      6 6 MB/s
      8 8 MB/s
      10 10 MB/s

UHS speed classes
      UHS class Minimum speed
      1 10 MB/s
      3 30 MB/s

Nuo ovat miniminopeuksia, Nopeampiakin löytyy...

En ole käyttänyt kuin Class 10:iä. Ei ainakaan hitaampaa kait kannata laittaa.

• korttipakka79
    • sekavaaaa

Aika sekavia merkintöjä.
      133x taitaa tarkoittaa 20 megatavua/s eli nopeampi kuin class 10 minimissään

Nykyisinkö enemmän class ja UHS merkintöjä?

• MuistikorttiApua

Kiitos vastauksista. Linkeistä oli apua ja sain sentään jonkin verran opittua noista korteista. Kattelin myös noita Gigantin sivuja ja sieltä löyty tämä:

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/muistikortit-matkapuhelin-gps/SANULMSD32GB/sandisk-ultra-micro-sd-muistikortti-32-gb

Kävisikö tuollainen siis kännykkään sekä tohon tablettiin? 19,95€ vaan ja 32 GB. Kattelin muita kanssa paljon mutta monet niistä näytti olevan ainoastaan noudettavista myymälöistä, eikä tilattavissa. Tuossa kortissa on kyllä tuo UHS tai niin tuo Gigantin sivuilla lukee, että "luokka 10 UHS-1" ja tuon artikkelin mukaan UHS ei juurikaan auta nopeuttamaan, koska mikään kännykkä ei vielä kuulema tue sitä.

"UHS cards can reach data transfer speeds of up to 312 MB/s, you are realistically only likely to attain the minimum transfer speeds listed below, because no smartphone currently supports the UHS standard. As such, UHS will make little difference to your microSD card speed at this point."

Artikkeli kyllä siis mainitsee, että UHS ei juurikaan muuta nopeutta tai tee muuta ihmeellistä mutta minua jäi taas se huolettamaan, että aiheuttaako se ongelmia vai toimiiko kunnolla vaikka laitteet eivät sitä tue.

• tuosopii

Laittamasi linkin kortissa (kuvan perusteella) on muos "10 C:n sisällä -merkki" joten toimii myös siinä luokassa. Puhelin tukee ainakin sitä jos ei UHS tukea olisikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe