Onko kellään kokemusta valion puristeruuista? Hinta ei ole valtaisa ja sisällyskin vaikuttaa ihan fiksulta. Aikuiselle koiralle olen katsonut, vaikkakin on pentu tulossa taloon eli ei ihan ajankohtaista hetkeen. Ajattelin vain taasen verrata eri koiranruokia ja tähän törmäsin. Kokemuksia saas siis jakaa, hyviä ja huonoja. Kiitos! :)
Valio puristeruoka
13
6921
Vastaukset
- teokeatiatoimii
Kysypä teokratiaa.
- 9018
Mikä tuossa ruoassa vaikuttaa hyvältä? En löytänyt lihan määriä enkä alkuperää. Sen sijaan siellä näyttää olevan inuliilia, mitä käytetään yleisesti elintarvikkeissa makeuttajana ja muokkaamaan ruoan koostumusta, vaikka sen tiedetään lisäävän sairastumista paksusuolen syöpään. Sekö on hyvä?
- 9018
Selvyyden vuoksi, omaa kokemusta ei ole eikä tule.
- Pikkubelgi
Mun mielestä tollai yleisesti ei ollut pahan kuulonen sisällys. Lukuunottamatta tätä insuliinia josta nyt kuulen ensimmäistä kertaa. Kiitos vastauksesta.
- Pikkubelgi
Kännykkä korjasi insuliiniksi ... Inuliinia siis tarkoitin
- Pikkubelgi
Luin tästä inuliinista. Sehän on siis hedelmäsokerista koostuva hiilihydraatti. Inuliinista myös sanottiin, että se SAATTAA aiheuttaa syöpää. Ilmeisesti, koska tuottavat enemmän ulostemassaa. Samoin tekee psyllium. Ulostemassan tai kuidun vaikutus ylipäänsä on kyseenalainen paksusuolensyöpään liittyen.
http://www.terve.fi/terveyden-abc/ravintokuidun-muodolla-voi-olla-merkitysta-paksusuolisyovan-kannalta
- 9018
On olemassa tutkimuksia, jonka mukaan inuliini aiheuttaa suolistosyöpää. Suomessa sitä käytetään yleisesti elintarvikkeissa ja Suomessa suolistosyöpä on yleisin miesten ja naisten yhteisistä syövistä.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Inuliini
Tuosta ruoan koostumuksesta ei muutenkaan selviä riittävästi sen koostumus, raaka-aineiden määrät, alkuperät jne. joten itse en antaisi omille koirilleni. Mutta kukin tavallaan.- Pikkubelgi
Ainakin omassa linkissäni tutkijat eivät voineet vahvistaa asiaa ja wikipedia höpöhöpöön en sano mitään.
On kuitenkin totta, että kyseisen ruuan raaka-aineiden määrät ei näy missään. Täytyy yrittää kaivaa jostain - 1114
Tai sitten ostaa ruokaa, jonka tietoja ei tarvitse kaivella mistään. Eli laadukasta.
- Pikkubelgi
Vissii tässä valion pöperössä on joskus ollu merkintä 50% lihaa. On kuitenkin poistettu, koska ei kuulemma pysty laskemaan tarkkaan. Höpöhöpö sanon minä. Pitäkööt ruokansa :D
- hasardihommia
Ompas outoa. Miten kaikki muut ruokamerkit pystyvät laskemaan raaka-aineiden määrän. Kiitos, ei kiitos.
- Hund
Syö tai syöttää mitä vain, niin kuka täälton hengissä selvinny?
- Anonyymi
Imee ihan älyttömästi vettä, menee liejuksi kun joskus saa turpoamaan.
Monta kertaa olen extra energy pressed food kokeillut muutamalle koiralleni ja kyllä pitää jo uskoa. Jossain vaiheessa alkaa hengitys haisemaan sianpaskalle, alkaa närästämään ja siitä seuraava on ruokaliejun oksentaminen. Puristeet haisee teolliselle, ihan kuin jollekin koneöljylle. Kissa ei koske ollenkaan, vaikka Valion Superia ja muita koiranruokamerkkejä syö (testaan kissalla kelpaako vai ei). Useamman vuoden kokemuksella pakko uskoa ettei ole hyvä. Karva kyllä kiiltää mutta ainakin omat liikkuvat koirat laihtuvat tällä ruoalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848