Valio puristeruoka

pikkubelgi

Onko kellään kokemusta valion puristeruuista? Hinta ei ole valtaisa ja sisällyskin vaikuttaa ihan fiksulta. Aikuiselle koiralle olen katsonut, vaikkakin on pentu tulossa taloon eli ei ihan ajankohtaista hetkeen. Ajattelin vain taasen verrata eri koiranruokia ja tähän törmäsin. Kokemuksia saas siis jakaa, hyviä ja huonoja. Kiitos! :)

13

5840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teokeatiatoimii

      Kysypä teokratiaa.

    • 9018

      Mikä tuossa ruoassa vaikuttaa hyvältä? En löytänyt lihan määriä enkä alkuperää. Sen sijaan siellä näyttää olevan inuliilia, mitä käytetään yleisesti elintarvikkeissa makeuttajana ja muokkaamaan ruoan koostumusta, vaikka sen tiedetään lisäävän sairastumista paksusuolen syöpään. Sekö on hyvä?

      • 9018

        Selvyyden vuoksi, omaa kokemusta ei ole eikä tule.


      • Pikkubelgi

        Mun mielestä tollai yleisesti ei ollut pahan kuulonen sisällys. Lukuunottamatta tätä insuliinia josta nyt kuulen ensimmäistä kertaa. Kiitos vastauksesta.


      • Pikkubelgi

        Kännykkä korjasi insuliiniksi ... Inuliinia siis tarkoitin


      • Pikkubelgi

    • 9018

      On olemassa tutkimuksia, jonka mukaan inuliini aiheuttaa suolistosyöpää. Suomessa sitä käytetään yleisesti elintarvikkeissa ja Suomessa suolistosyöpä on yleisin miesten ja naisten yhteisistä syövistä.

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Inuliini

      Tuosta ruoan koostumuksesta ei muutenkaan selviä riittävästi sen koostumus, raaka-aineiden määrät, alkuperät jne. joten itse en antaisi omille koirilleni. Mutta kukin tavallaan.

      • Pikkubelgi

        Ainakin omassa linkissäni tutkijat eivät voineet vahvistaa asiaa ja wikipedia höpöhöpöön en sano mitään.

        On kuitenkin totta, että kyseisen ruuan raaka-aineiden määrät ei näy missään. Täytyy yrittää kaivaa jostain


      • 1114

        Tai sitten ostaa ruokaa, jonka tietoja ei tarvitse kaivella mistään. Eli laadukasta.


      • Pikkubelgi

        Vissii tässä valion pöperössä on joskus ollu merkintä 50% lihaa. On kuitenkin poistettu, koska ei kuulemma pysty laskemaan tarkkaan. Höpöhöpö sanon minä. Pitäkööt ruokansa :D


      • hasardihommia

        Ompas outoa. Miten kaikki muut ruokamerkit pystyvät laskemaan raaka-aineiden määrän. Kiitos, ei kiitos.


    • Hund

      Syö tai syöttää mitä vain, niin kuka täälton hengissä selvinny?

    • Anonyymi

      Imee ihan älyttömästi vettä, menee liejuksi kun joskus saa turpoamaan.
      Monta kertaa olen extra energy pressed food kokeillut muutamalle koiralleni ja kyllä pitää jo uskoa. Jossain vaiheessa alkaa hengitys haisemaan sianpaskalle, alkaa närästämään ja siitä seuraava on ruokaliejun oksentaminen. Puristeet haisee teolliselle, ihan kuin jollekin koneöljylle. Kissa ei koske ollenkaan, vaikka Valion Superia ja muita koiranruokamerkkejä syö (testaan kissalla kelpaako vai ei). Useamman vuoden kokemuksella pakko uskoa ettei ole hyvä. Karva kyllä kiiltää mutta ainakin omat liikkuvat koirat laihtuvat tällä ruoalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe