Ansiosidonnainen, karenssi ja työ?

Pasianssi383

Sen verran monimutkainen kuvio, että selitetään juurta jaksaen:

Työkkärin työtarjous, hain töitä, kävin haastattelussa. Työnantaja otti myöhemmin yhteyttä, en ollut puhelimen ääressä. Soitin takaisin, ei vastausta.

Laitoin päivän päästä tälle mailia, jonka jälkeen toinen työntekijä työpaikalta (vuokrafirma) otti yhteyttä työstä. Olin sillä aikaa löytänyt mielenkiintoisemman pestin samalta firmalta, ja kysyin työstä. En kieltäytynyt, mutta mainitsin että olisin kiinnostuneempi tästä työstä. Pääsin uuteen haastatteluun tämän toisen vastuuhenkilön kautta, sain töitä ja aloitan tämän mielekkäämmän työn tammikuun aikana parin viikon päästä, jolloin seuraavat ansiosidonnaiset ovat ehtineet rapsahtaa jo tilille.

- Eli siis - joudunko karenssiin? Työtä on haettu, otettu yhteyttä, mutta työ mikä tuli oli eri mitä haettiin. Muuten tällä ei olisi merkitystä, mutta kysyn tätä siksi, että uusi karenssipykälä eroaa vanhasta pykälästä niin, että 2017 lainsäädännössä karenssia saa 3kk ja se alkaa kuukauden viiveellä, kun taas vanhassa se alkaa kieltäytymisestä lähtien ja jatkuu 2kk. Eli mietin tässä, että voivatko nuo seuraavat ansioroposet joutua työkkärin kitaan? Miten tässä kannattaa menetellä? Toimeentuloa on jo haettu joulukuulle, mutta jos mennään vanhalla lainsäädännöllä niin ollaan sitten helisemässä ja kovaa. Pitää vuokra, laskut ja matkatkin töihin maksaakin..

1

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pasianssi383

Vielä tuosta joulukuun TT-tuesta, että siinä on huomioitu täysi anssi ilman karenssia (jota ei ole vielä edes määrätty). Kuukauden viiveellähän työttömyystuki maksetaan, niin mikähän mahtaa olla kuvion nimi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16