Sen verran monimutkainen kuvio, että selitetään juurta jaksaen:
Työkkärin työtarjous, hain töitä, kävin haastattelussa. Työnantaja otti myöhemmin yhteyttä, en ollut puhelimen ääressä. Soitin takaisin, ei vastausta.
Laitoin päivän päästä tälle mailia, jonka jälkeen toinen työntekijä työpaikalta (vuokrafirma) otti yhteyttä työstä. Olin sillä aikaa löytänyt mielenkiintoisemman pestin samalta firmalta, ja kysyin työstä. En kieltäytynyt, mutta mainitsin että olisin kiinnostuneempi tästä työstä. Pääsin uuteen haastatteluun tämän toisen vastuuhenkilön kautta, sain töitä ja aloitan tämän mielekkäämmän työn tammikuun aikana parin viikon päästä, jolloin seuraavat ansiosidonnaiset ovat ehtineet rapsahtaa jo tilille.
- Eli siis - joudunko karenssiin? Työtä on haettu, otettu yhteyttä, mutta työ mikä tuli oli eri mitä haettiin. Muuten tällä ei olisi merkitystä, mutta kysyn tätä siksi, että uusi karenssipykälä eroaa vanhasta pykälästä niin, että 2017 lainsäädännössä karenssia saa 3kk ja se alkaa kuukauden viiveellä, kun taas vanhassa se alkaa kieltäytymisestä lähtien ja jatkuu 2kk. Eli mietin tässä, että voivatko nuo seuraavat ansioroposet joutua työkkärin kitaan? Miten tässä kannattaa menetellä? Toimeentuloa on jo haettu joulukuulle, mutta jos mennään vanhalla lainsäädännöllä niin ollaan sitten helisemässä ja kovaa. Pitää vuokra, laskut ja matkatkin töihin maksaakin..
Ansiosidonnainen, karenssi ja työ?
Pasianssi383
1
100
Vastaukset
- Pasianssi383
Vielä tuosta joulukuun TT-tuesta, että siinä on huomioitu täysi anssi ilman karenssia (jota ei ole vielä edes määrätty). Kuukauden viiveellähän työttömyystuki maksetaan, niin mikähän mahtaa olla kuvion nimi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574