Tuplapiipukivääri hirvihommiin.

Aseenvaihto

Ajattelin laittaa kaksipiippuisen kiväärin hirvihommiin. Onko kokemusta ? Lähinnä sen vuoksi että tilanteet ovat nopeita ja nopea paikkolaukaus ei olisi pahitteeksi. Joku 9,3 kaliberi.

14

1682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pötsieinari

Hirvijahti ei ole sohimista, ja nopeita tilanteita. Jokarakoon ei ole tarkoitus ampua. Korjaa asannettasi, ennen kun kaverit kiroaa sinut, perimpään helvettiin haavakkomestarina.

• tuplavarmistus

Taidat mielummin ampua huonon laukauksen, jota et ehdi sitten paikata, kuin ampua toisen paremman? Ei ole sinunkaan asenteesi ihan kohdallaan. Jos olet hirvimetsällä porukan mukana liikkunut, niin tiedät sen välillä olevan petkkää ohiampumista. On vääränlaista ylpeyttä olla käyttämättä sopivaa kalustoa kaadon varmistamiseen.

Siinä olen kylläkin samaa mieltä, että kaatolaukaus pitää olla harkittu ja rauhallinen. Tosin hirven juostessa eteen muutaman vuoden välein, niin hyvin harva pystyy hermonsa täydellisesti hallitsemaan. Jos muuta väittää, niin todennäköisesti valehtelee.

Itse en tuplapiippuista lähtisi valitsemaan. Piippujen käynti on vaikea kohdistaa ja muuttuu koko ajan. Lähelle ammuttaessa tästä ei nyt suurempaa haittaa ole, mutta kuitenkin. Puoliautomaatti on paljon parempi.

Hyvän tuplan ampuminen ei sitten onnistu niin hyvin kuin ensimmäisen laukauksen ampuminen vaan vaatii paljon harjoittelua rekyylinhallinnassa ja tähtäyskuvan otossa. Lisäksi hirvi on ensimmäisen laukauksen jälkeen jo hereillä, joten tuplan osuminen on tuplaten vaikeampaa. Jos ammut ensimmäisen ohi tai huonosti, niin todennäköisesti toinenkin on samallainen.

• tubla

Ei ole kyllä kokemusta tuplakivääristä , Rihlakon ostin jossa hauli/kivääri hauli/hauli piiput , sais siihen tuplakivääri piippujakin esim. tuon 9.3; sen .

Ei kyllä innosta minua ennemmin normikivääri (lippaallinen kertatuli) kyllä sillä pitää ehtiä lataamaan uudestaankin . Villisikajahdeisssa käyttävät tuota tuplakivääriä vissiin aika paljon .

• kyllälähteee

Kyllä puoliautomaatti ja myös tuplapiippu ovat hyviä vaihtoehtoja. Ovat tietty hieman arvokkaita usein.

9,3x62 puoliautomaattiin ja 9,3x74R tuplaan. Mutta muutkin käy

• mölyapinat

Hirvijahdissa rauhallista kävlyä odottava ei juurikaan koskaan ammu kun kalikkamiehet mölyävät !

• Tuplakivääri

9,3x74r tuplakivääri on hyvä hirvi ja villisika metsälle. Tehokas patruuna. Patruunaa löytyy hyvin alan kaupoista. Osta pois.

• Naianäppii

Kannattaa ostaa dirlinki jossa 3 piippaa tai sitten virlinki jossa 4 piippaa. Kyllä hirvimetsällä pum, pum, pum tai pum, pum, pum, pum on parempi kuin vain pum, pum. varsinkin risukkoon ammuttaessa. itselläni toi dirlinki ja on soiva peli.

• winsulla

Itse käytän ryssän winsua. On nopea ampua paikkoja kun vähän harjoittelee.

• Paikkari

Ehdottomasti kannatta hankkia tuo virlinki. Voi ampua neljä kertaa lataamatta välillä eli paikkolaukauksia riittävästi. tollasella olen ampunut jo parikymmentä vuotta ja toimii

• Eetuveikko

Joskus on ollut hieman hankalaa saada käymään samaan kasaan molemmat piiput. Ei ehkä lyhyillä matkoilla ongelma mutta kun haluaa että on justiinsa eikä melkein.

• Anonyymi

Puoliautomaattikivääri, neljä tähdättyä laukausta nopeasti niin varmasti kaatuu vaikka puolet menisi ohi!

• Anonyymi

Täältä ääni itselataavalle kiväärille. Siihen pitää usein hommata hirvihommin 3:n patruunan lipas ja karhuhommiin 2:n patruunan lipas.

• Anonyymi

Miksi hirvihommin 3 prt ja karhulle vain 2. Itse valitsisin täysin toisinpäin, sillä karhu on paljon vaarallisempi, mikäli laukaus epännistuu. Olen kyllä enempi pulttilukkokiväärimiehä, sillä puoliautomaatissa on aina enempi toimintahäiriöitä. Joskin minulla on kumpiakin.

• Anonyymi

Jos tuplakiväärin molemmat piiput laukaisee yhtäaikaa niin luodit osuu 150m päässä toisiinsa ja erkanevat sivuille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe