Marsu vai rotta??

Landenvenla

Moi, mä oon 12w hohta 13w tyttö joka on kotona melkein 247 koulussa käyn päivisin mut koulupäivät loppuu aika aikasin ja alkaa aikasin. Meillä on ollu 17 marsua sillonkun mä olin noin 4w joten en muista siitä paljoo, äiti on luvannu auttaa ja opettaa mua mahollisimman paljon. Ite oon semmonen kettutyttö et eläimet aina ykkös sialla, häkin mä tekisun taikakuutioist (marsulle) kaks kerroksinen häkki, roytalle ostettais zooplussasta(ISO HÄKKI!) paljon virikkeitä ja mahdollisimman paljon vapaana, uloskin tulis semmonen suht iso aitaus, sähköjohtoja ei olis eläinten ulottuvilla
~Kiitos jatoivottavasti saitte selvää<3~

8

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotalle ei siis tulis ulos aitausta, vai voiko rottaapitää ulkona??

• rottuleita

Rottaa ei ulos kannata viedä ja rotanpitävää ulkoaitausta on todella vaikea rakentaa, mahtuvat niin pienistä koloista ja kaivavat taitavasti ali jos siinä ei ole pohjaa yms, vapaana huoneessa sen pitää saada juosta päivittäin. Ja rottia(kuten myös marsuja) pitää olla vähimtään kaksi koska ovat laumaeläimiä ja ihminen ei ikinä täysin korvaa lajitoveria.

• love_love_love

Minulla oli uros rotta ihan yksinään ja eli monta vuotta pidempään kuin niistä sanotaan. Marsujakin ollu 2 eri aikaan. On tietystikkin ideaali, että niitä olisi kaksi. Jos ulkoilua haluat eläimelle niin marsu tosiaan. Minulla oli jonkinlainen häkki pihalla rotalla, mutta "hyödytöntä" kun se pohja oli siinä juurikin ettei karkaa. Myös elinikä on rotilla huomattavasti lyhyempi (siis joitain erikoistapauksia lukuunottamatta). Rotat ovat enemmän ihmisten perään ja agilityssä ym tämän tyyppisessä ykkösiä. Eli mieti mitä eläimeltä haluat. Molemmat ovat aivan ihania ja jos en olisi aikuisiällä tullut allergiseksi (ehkä ihan hyvä ;) olisi molempia ja muitakin kämppä täynnä... Olet niin nuori vielä kerkeät kumpiakin omistamaan.

• Sesama

Kiitos, ja jos meille tulisi rotta tai marsu niitä olisi totta kai vahintään 2 kappaletta! ja ei siisrotalle ulos aitaust!

• rottianeljä

Mitä tahdot lemmikiltäsi? Rotat ovat seurallisia, fiksuja ja mielenkiintoisia otuksia. Oppivat temppuja, tulemaan käskystä luokse yms. mutta siinä samassa oppivat myös, kuinka pääsevät ruokakaapin sisään tai miten häkistä pääsee livahtamaan ulos. Itselläni on ollut 4 kappaletta rottia, uroksia ja naaraita. Harmillista että kuolevat niin nuorena ja kasvaimet ovat hyvin yleisiä. Kolmelle rotalleni tuli suuria pahoja kasvaimia, jonka myötä ne sitten jouduin lopettamaan, urokset elivät 5 vuotiaaksi ,toinen vähän pidempään. Naaraat kuolivat siinä vähän päälle 3 vuotiaana.

• Kiiiiiitos

Kiitos,kiitos ja kiiiiitos<3<3

• Zedä

Yksi asia mikä kannattaa ottaa huomioon on että rotat on älyttömän taitavia kiipeilijöitä ja hyppijöitä eli niitä ulkoiluttaessa on paljon enemmän vadittavaa. Mutta toisaalta ovat sitten myös superhauskoja :) Mulla ei ole marsuista juuri kokemusta, mutta olen ymmärtänyt että rotat on sosiaalisempia ihmisiä kohtaan ja tulee enemmän syliin, vaikka naaraat ei siinä yleensä kovin kauaa viihdy. Mutta joku marsuharrastaja osaa varmasti sanoa oman mielipiteensä.

Ehdottomasti aina ainakin kaksi. Vaikka jollain joskus onkin ollut laumaeläimiä yksin, niin sellaisen ottaminen tarkoituksella on vain idiotismia ja piittaamattomuutta lemmikin tarpeista.

• SeSamaTyyppi

Nyt se on inakin varmaa! Pikkusisko (3w) on allerginen heinälle, ja marsujen ravintohan on 80% heinää(eiks niin??) Joten ei kun häkkiä ja muuta ostelemaan rotta juttuja<3<3 Kiitos kuitenkin avusta<3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe