Päivähoito-oikeus?

Taitsa

Aloitin v.2014 sairaanhoitajan opinnot ja suunnitelmien mukaisesti valmistun keväällä 2017.
Lapset aloittivat päivähoidossa siis syksyllä 2014 ja ovat siellä olleet täysimääräisesti kun itse opiskelen ja teen töitä samanaikaisesti.
Nyt odotan kolmatta lasta joka syntyy kuukauden sisällä,olen työstäni äitiyslomalla mutta en keskeytä opintojani. Opintojen jatkaminen on mahdollista myös vauvan kanssa, jäljellä nimittäin opinnäytetyön teko sekä siihen liittyvät lähipäivät. Nyt kunnan päivähoidon johtaja soitti minulle ja sanoi että lapsillani ei ole oikeutta olla enään päivähoidossa kun olen äitiyslomalla?!
Olen siis tälläkin hetkellä tutkintooni liittyvässä viimeisessä harjoittelussa joka päättyy viikkoa ennen laskettua aikaa.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt uudesta lakimuutoksesta, voi päivähoito-oikeutta rajata vain jos toinen vanhemmista on työtön? Tai muuten vain kotosalla?
Itse en kuulu kumpaankaan kastiin ja olen hieman hämilläni puhelusta..:/
Työtä olen tehnyt keikkaluontoisesti 20-30h/vko vuodesta 2014.
Voiko mielestänne lapset heittää pihalle päivähoidosta tässä tilanteessa? Sehän ei tue lasten hyvinvointia ja keskeyttäisi oman matkani kohti työllistymistä..

1

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummaliini

      Sama juttu miniällä. Opiskelee ja on äitiyslomalla, niin päivähoitoaika supistui 20 viikkotuntiin äitiysloman alettua. Hän on yrittänyt järjestellä opintojaa kahdelle päivälle, mutta aika takkuista on.
      Luulisin että jollain erityisluvalla voisit saada tilanteen muuttumaan, onhan jokaisella kunnalla/kaupungilla lupa tehdä omia sovelluksia päivähoitoon. Eihän tätä subjektiivista päivähoidon rajoittamistakaan ollut pakko ottaa käyttöön. Ota yhteys paikkakuntasi päättäjiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1659
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1461
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1129
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1091
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      950
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      944
    Aihe