Aloitin v.2014 sairaanhoitajan opinnot ja suunnitelmien mukaisesti valmistun keväällä 2017.
Lapset aloittivat päivähoidossa siis syksyllä 2014 ja ovat siellä olleet täysimääräisesti kun itse opiskelen ja teen töitä samanaikaisesti.
Nyt odotan kolmatta lasta joka syntyy kuukauden sisällä,olen työstäni äitiyslomalla mutta en keskeytä opintojani. Opintojen jatkaminen on mahdollista myös vauvan kanssa, jäljellä nimittäin opinnäytetyön teko sekä siihen liittyvät lähipäivät. Nyt kunnan päivähoidon johtaja soitti minulle ja sanoi että lapsillani ei ole oikeutta olla enään päivähoidossa kun olen äitiyslomalla?!
Olen siis tälläkin hetkellä tutkintooni liittyvässä viimeisessä harjoittelussa joka päättyy viikkoa ennen laskettua aikaa.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt uudesta lakimuutoksesta, voi päivähoito-oikeutta rajata vain jos toinen vanhemmista on työtön? Tai muuten vain kotosalla?
Itse en kuulu kumpaankaan kastiin ja olen hieman hämilläni puhelusta..:/
Työtä olen tehnyt keikkaluontoisesti 20-30h/vko vuodesta 2014.
Voiko mielestänne lapset heittää pihalle päivähoidosta tässä tilanteessa? Sehän ei tue lasten hyvinvointia ja keskeyttäisi oman matkani kohti työllistymistä..
Päivähoito-oikeus?
Taitsa
1
167
Vastaukset
- Mummaliini
Sama juttu miniällä. Opiskelee ja on äitiyslomalla, niin päivähoitoaika supistui 20 viikkotuntiin äitiysloman alettua. Hän on yrittänyt järjestellä opintojaa kahdelle päivälle, mutta aika takkuista on.
Luulisin että jollain erityisluvalla voisit saada tilanteen muuttumaan, onhan jokaisella kunnalla/kaupungilla lupa tehdä omia sovelluksia päivähoitoon. Eihän tätä subjektiivista päivähoidon rajoittamistakaan ollut pakko ottaa käyttöön. Ota yhteys paikkakuntasi päättäjiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171048124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102639Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2222114Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231933- 721120
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491114Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59979Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77929- 170925
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43872