Naisten hiustenlähtö

piantukatontyyppi

Kiinnostaisi tietää miten nopeasti hiukset lähtevät perinnöllisessä hiustenlähtö-tyypissä.

Itselläni lähti puolet hiuksista noin puolessa vuodessa, siitä ensimmäinen puolikas noin kuukauden sisällä. Nyt aikaa mennyt noin 10kk ja hiuksista on jäljellä alle 40 prosenttia.

Mietin sitä, että miehillä näyttää perinnöllinen hiustenlähtö olevan aika hidasta. Itselläni ei psyyke pysy tämän asian perässä. Siksipä mietin onko tämä perinnöllistä hiustenlähtöä.

Olisi mukava kuulla jonkun henkilökohtainen kertomus siitä miten nopeasti hiukset ovat lähteneet.

3

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin_vaan

Naisilla perinnöllinen hiustenlähtö lienee yleisimmin huomattavasti hitaampaa kuin miehillä. Hiukset vain ohenee kauttaaltaan, alkuun lähes huomaamatta. Nopea hiustenlähtö osoittaisi että kyseessä on jokin sairaus, jopa stressi voi aiheuttaa nopeaa hiustenlähtöä. Yleensä sairaudesta johtuva hiustenlähtö korjaantuu kun sitä aiheuttanut sairaus paranee.

• alkup

Kiitos vastauksestasi.

Joskus puoli vuotta ennen, kuin hiukset lähtivät läheiseni sairastui parantumattomasti ja jouduin tekemään rankkoja hoitotoimenpiteitä hänelle. Sitä ennen olin ollut vuoden ajan Nutrilet kuurilla ja tiputtanut painoa reilut 20 kiloa.

Ajattelin, että näillä olisi asiaan saattanut olla vaikutusta. Varasin ajan yleislääkärille. Tämä sanoi, että kyseessä olisi stressin aiheuttama hiustenlähtö. Tämän jälkeen se toinen puolikas hiuksista tippui ja varasin ajan ihotautilääkärille. Tämä oli sitä mieltä, että hiukset eivät tipu yht'äkkiä. Ajattelin, että meillä oli erilainen aikakäsitys. Sanoi, että ohimoilta korkean hiusrajan takia arvioi kyseessä olevan perinöllisen hiustenlähdön. Minulla on hiusraja ollut ohimoilta aina korkea, mutta en katsonut tarpeelliseksi siitä mitään sanoa.

Veritestit olivat kaikki kunnossa. Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut yli 10 vuotta, ja se on lääkitty. Sain ihotautilääkäriltä lääkityksesksi Spirox-merkkisen lääkkeen. Sitä olen nyt yli kolme kuukautta syönyt, eikä se hiuksia ole yhtään takaisin tuonut.

Sitä miettinyt kumpi näistä lääkäreistä oli oikeassa. Itse sitä stressiä mietin juurikin tuon äärimmäisen henkisen koettelemuksen ja hiustenlähtövauhdin takia. Tuntuu vaan niin rasittavalta syödä tuota lääkettä, jos se on ihan turha.

• Lääkäriin_vaan
        alkup kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Joskus puoli vuotta ennen, kuin hiukset lähtivät läheiseni sairastui parantumattomasti ja jouduin tekemään rankkoja hoitotoimenpiteitä hänelle. Sitä ennen olin ollut vuoden ajan Nutrilet kuurilla ja tiputtanut painoa reilut 20 kiloa.

Ajattelin, että näillä olisi asiaan saattanut olla vaikutusta. Varasin ajan yleislääkärille. Tämä sanoi, että kyseessä olisi stressin aiheuttama hiustenlähtö. Tämän jälkeen se toinen puolikas hiuksista tippui ja varasin ajan ihotautilääkärille. Tämä oli sitä mieltä, että hiukset eivät tipu yht'äkkiä. Ajattelin, että meillä oli erilainen aikakäsitys. Sanoi, että ohimoilta korkean hiusrajan takia arvioi kyseessä olevan perinöllisen hiustenlähdön. Minulla on hiusraja ollut ohimoilta aina korkea, mutta en katsonut tarpeelliseksi siitä mitään sanoa.

Veritestit olivat kaikki kunnossa. Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut yli 10 vuotta, ja se on lääkitty. Sain ihotautilääkäriltä lääkityksesksi Spirox-merkkisen lääkkeen. Sitä olen nyt yli kolme kuukautta syönyt, eikä se hiuksia ole yhtään takaisin tuonut.

Sitä miettinyt kumpi näistä lääkäreistä oli oikeassa. Itse sitä stressiä mietin juurikin tuon äärimmäisen henkisen koettelemuksen ja hiustenlähtövauhdin takia. Tuntuu vaan niin rasittavalta syödä tuota lääkettä, jos se on ihan turha.

Periaatteessa tuo Spirox (ja vastaavat rinnakkaislääkkeet) on ainoa jolla naistyyppistä hiustenlähtöä voi torjua. Se ei ehkä enää kasvata hiuksia takaisin, mutta todennäköisesti pysäyttää hiustenlähdön. Jos lääkkeen käytön lopettaa, hiustenlähtö jatkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      236
      4016
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1471
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      930
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe