Naisten hiustenlähtö

piantukatontyyppi

Kiinnostaisi tietää miten nopeasti hiukset lähtevät perinnöllisessä hiustenlähtö-tyypissä.

Itselläni lähti puolet hiuksista noin puolessa vuodessa, siitä ensimmäinen puolikas noin kuukauden sisällä. Nyt aikaa mennyt noin 10kk ja hiuksista on jäljellä alle 40 prosenttia.

Mietin sitä, että miehillä näyttää perinnöllinen hiustenlähtö olevan aika hidasta. Itselläni ei psyyke pysy tämän asian perässä. Siksipä mietin onko tämä perinnöllistä hiustenlähtöä.

Olisi mukava kuulla jonkun henkilökohtainen kertomus siitä miten nopeasti hiukset ovat lähteneet.

3

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin_vaan

      Naisilla perinnöllinen hiustenlähtö lienee yleisimmin huomattavasti hitaampaa kuin miehillä. Hiukset vain ohenee kauttaaltaan, alkuun lähes huomaamatta. Nopea hiustenlähtö osoittaisi että kyseessä on jokin sairaus, jopa stressi voi aiheuttaa nopeaa hiustenlähtöä. Yleensä sairaudesta johtuva hiustenlähtö korjaantuu kun sitä aiheuttanut sairaus paranee.

      • alkup

        Kiitos vastauksestasi.

        Joskus puoli vuotta ennen, kuin hiukset lähtivät läheiseni sairastui parantumattomasti ja jouduin tekemään rankkoja hoitotoimenpiteitä hänelle. Sitä ennen olin ollut vuoden ajan Nutrilet kuurilla ja tiputtanut painoa reilut 20 kiloa.

        Ajattelin, että näillä olisi asiaan saattanut olla vaikutusta. Varasin ajan yleislääkärille. Tämä sanoi, että kyseessä olisi stressin aiheuttama hiustenlähtö. Tämän jälkeen se toinen puolikas hiuksista tippui ja varasin ajan ihotautilääkärille. Tämä oli sitä mieltä, että hiukset eivät tipu yht'äkkiä. Ajattelin, että meillä oli erilainen aikakäsitys. Sanoi, että ohimoilta korkean hiusrajan takia arvioi kyseessä olevan perinöllisen hiustenlähdön. Minulla on hiusraja ollut ohimoilta aina korkea, mutta en katsonut tarpeelliseksi siitä mitään sanoa.

        Veritestit olivat kaikki kunnossa. Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut yli 10 vuotta, ja se on lääkitty. Sain ihotautilääkäriltä lääkityksesksi Spirox-merkkisen lääkkeen. Sitä olen nyt yli kolme kuukautta syönyt, eikä se hiuksia ole yhtään takaisin tuonut.

        Sitä miettinyt kumpi näistä lääkäreistä oli oikeassa. Itse sitä stressiä mietin juurikin tuon äärimmäisen henkisen koettelemuksen ja hiustenlähtövauhdin takia. Tuntuu vaan niin rasittavalta syödä tuota lääkettä, jos se on ihan turha.


      • Lääkäriin_vaan
        alkup kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.

        Joskus puoli vuotta ennen, kuin hiukset lähtivät läheiseni sairastui parantumattomasti ja jouduin tekemään rankkoja hoitotoimenpiteitä hänelle. Sitä ennen olin ollut vuoden ajan Nutrilet kuurilla ja tiputtanut painoa reilut 20 kiloa.

        Ajattelin, että näillä olisi asiaan saattanut olla vaikutusta. Varasin ajan yleislääkärille. Tämä sanoi, että kyseessä olisi stressin aiheuttama hiustenlähtö. Tämän jälkeen se toinen puolikas hiuksista tippui ja varasin ajan ihotautilääkärille. Tämä oli sitä mieltä, että hiukset eivät tipu yht'äkkiä. Ajattelin, että meillä oli erilainen aikakäsitys. Sanoi, että ohimoilta korkean hiusrajan takia arvioi kyseessä olevan perinöllisen hiustenlähdön. Minulla on hiusraja ollut ohimoilta aina korkea, mutta en katsonut tarpeelliseksi siitä mitään sanoa.

        Veritestit olivat kaikki kunnossa. Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on ollut yli 10 vuotta, ja se on lääkitty. Sain ihotautilääkäriltä lääkityksesksi Spirox-merkkisen lääkkeen. Sitä olen nyt yli kolme kuukautta syönyt, eikä se hiuksia ole yhtään takaisin tuonut.

        Sitä miettinyt kumpi näistä lääkäreistä oli oikeassa. Itse sitä stressiä mietin juurikin tuon äärimmäisen henkisen koettelemuksen ja hiustenlähtövauhdin takia. Tuntuu vaan niin rasittavalta syödä tuota lääkettä, jos se on ihan turha.

        Periaatteessa tuo Spirox (ja vastaavat rinnakkaislääkkeet) on ainoa jolla naistyyppistä hiustenlähtöä voi torjua. Se ei ehkä enää kasvata hiuksia takaisin, mutta todennäköisesti pysäyttää hiustenlähdön. Jos lääkkeen käytön lopettaa, hiustenlähtö jatkuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe