Miksi pipo pois?!

myopinion

Otsikko kertoopi kaiken... Olen aina ihmetellyt näinkin pientä asiaa kuin PIPO POIS SISÄLLÄ! Opiskelen ammikses ja siel saa aina kuulla samat sävelet: "pipo pois sisällä" tai "pipo pois kun syödään" Ihan kun se ois niin kamala se pipon pitäminen, siis jos ihminen on pipo pääs sisäl EIKÄ HÄIRITSE niin miks sit täytyy tulla komentelee?! Eli kysyn että kumpi aiheuttaa enemmän häiriöö: pidän pipoo ja oon hiljaa vai se että siitä tullaan valittaa ja kaikki kääntyy kattoo? Kiusattuna oon oppinu huomaa senkin että ihmiset luovat ennakkoluuloja kaikesta uudesta ja sellasest joka nyt ei satu mielyttämään tms. Oon sen takii kiusattu, kun oon jotenkin erilainen ja poikkeen perus "massasta" Voisin siis jollain tasol verrata tätä kiusaamiseks että yritetään puuttuu ihmisen ulkonäköön ja sit jos et suostu ottaa pois, niin sit nousee kauhee haloo. Ja sit viel se että kertokaapa että miks sitten vanhat tavat ois muka parempii kun uudet? Enkä oo käsittääkseni epäkunnioittava tai mitää sellast. Haloo nyt on koht vuos 2017 so open your eyes!

50

1555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minullekkin valitetaan hupusta kun rehtori pitää puheen ja siellä on kaikki 8luokkalaiset. Tai siis se rehtori huutaa sieltä edestä että huppu pois.

• Joo hupun pitämisestä yläasteella aina valitettiin kaikille.

• myopinion

Seki o vähä weird juttu ku ei saa olla pipoo, mut sit saa olla kengät jalas... Siis kenkien mukana tulee kaikkee maailma epäpuhtauksii ja sellast, mut pipo on must sen verta puhas verrattuna kenkiin et nuolisko mielummi jonku pipoo vai kenkii :D

• Mistäköhän johtuis?

:)))

• 9905

Käytösasia

• Hatun ja hupun tms. käyttäminen sisällä nyt vaan koetaan kulttuurissamme hieman epäkohteliaaksi that's all. Ko. käytös koetaan monesti myös yhdeksi teiniangstaamisen "peruspilareista". Varsinkin tuo huppu tuo myös sellaisen salamyhkäisen ja joskus jopa "creepyn" vaikutelman tyyliin "mitä tuo haluaa oikein piilotella".

Asiaa voi - ja myös kannattaa - ajatella myös toiselta kannalta: miksi sen pipon/hupun/lippiksen pitäisi olla sisällä päässä? No joo lippistä on hankala tunkea mihinkään taskuun tms säilöön, mutta pipon tai hupun kanssa ei tätä ongelmaa ole ja itsekin lippistä kesäisin käyttävänä voin sanoa, että senkin kanssa pystyy elämään niin, että se ei ole päässä 24/7. Kaikki nuo on kuitenkin päähineitä, joiden tarkoitus on suojata/lämmittää jne. Jonkun pipon pitäminen päässä pitkin päivää on myös aika epähygieenistä.

Jos jossain paikassa, kuten esimerkiksi koulussa tai työpaikalla on olemassa joku "pukeutumiskoodi" ja joku sitä sitten haluaa vastustaa, niin tällaiselle sivulliselle seuraajalle se antaa vähän sellaisen "minäminäminä"-tyylisen itsekeskeisen vaikutelman.

Se on nyt ainakin toistaiseksi tietynlainen tosiasia, että monissa paikoissa tuollaista "itseilmaisua" päähineen avulla ei suvaita, joten tällaisiin vaatimuksiin kannattaa alkaa totuttelemaan jo koulussa. Ei sitten tule yllätyksenä esim. armeijassa, että täällähän ei saakkaan pitää hattua sisällä.

Jokumielenhäiriölle sanoisin vielä sen verran, että ei se hupun alle verhoutuminen ainakaan noita mielialojasi paranna. Se saattaa olla suojakuori, mutta monestihan tilanne on niin, että kuoren alla monet asiat muhivat vaan pahemmiksi.

Jos tietää etukäteen, että jostain asiasta tulee sanomista, niin miksi ihmeessä tehdä sitä? Niin, paitsi tietysti jos on se minäminäminä-ihminen...

• Hiukseni vain näyttävät kamalilta joten pidän sitä.

• Jokumielenhäiriö kirjoitti:

Hiukseni vain näyttävät kamalilta joten pidän sitä.

Eivätkä näytä! Olen ihan varma siitä. Jos siis edes jollain tavalla pidät huolta hiuksistasi, niin pelkosi on liioiteltu.

Ja vaikka se nyt sattuisi olemaankin totta, niin se on ongelmistasi pienimpiä...

Huppu pois siis vaan! Aloita se elämänmuutos parempaan päin vaikka siitä, pienin askelin. :)

• myopinion

Senkään takii en oo kauheen kiinnostunu ottamaan pipoo pois ku tyyppien pitää aina komentaa. Kerrankin mult otettiin pipo pois pääst ilman mitää varotust joka must ei oo hyväksyttävää sekään! Juu, voin ottaa pipon pois jos vois kauniist sanoo!

• myopinion kirjoitti:

Senkään takii en oo kauheen kiinnostunu ottamaan pipoo pois ku tyyppien pitää aina komentaa. Kerrankin mult otettiin pipo pois pääst ilman mitää varotust joka must ei oo hyväksyttävää sekään! Juu, voin ottaa pipon pois jos vois kauniist sanoo!

Niin se on tosi ärsyttävää kun pipo/huppu otetaan pois ilman lupaa. Eli jos joku teistä tekee tätä niin lopettakaa.

• myopinion kirjoitti:

No eihän se komentaminen tietenkään kivalta tunnu kenestäkään ja sen vuoksi se herättää juuri tuollaisia vastarannan kiisken mielialoja. Kyllä minä teidän fiiliksiä siinä mielessä ymmärrän, varsinkin jos jo ensimmäisestä kerrasta tulee huutoa ja tulikivenkatkua niskaan.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä (tai no ymmärrän tavallaan koska teinit :) ), että miksi se pipo/huppu/lippis/jne pitää silloin pistää päähän, jos siitä tietää suurella todennäköisyydellä tulevan sanomista, varsinkin jos sitä sanomista on tullut jo aikaisemmin.

Mutta eihän se iso asia ole. Joskus on vaan olemassa niitä "tyhmiä" sääntöjä, joita jotkut haluaa rikkoa ja joita joidenkin homma on sitten valvoa. Ja kun tarpeeksi pitkään joutuu taistelemaan kaiken maailman urputtajia vastaan, niin se ulosanti tuppaa joskus niillä valvojilla muuttumaan vähän "suoraviivaisemmaksi".

• Jokumielenhäiriö kirjoitti:

Niin se on tosi ärsyttävää kun pipo/huppu otetaan pois ilman lupaa. Eli jos joku teistä tekee tätä niin lopettakaa.

Ja sinä lopeta se hupun pitäminen, jos se kerran on kiellettyä tai muutoin sopimatonta. Tällöinhän sitä ongelmaa ei edes synny. ;)

Mutta toistan itseäni: Ymmärrän kyllä nuo sinun asian herättämät tunteet kyllä sinänsä....

• AlliumCaeruleum
        myopinion kirjoitti:

Eikö aikuinen (?) ihminen voisi noudattaa yleisesti hyväksyttyjä tapoja ja sääntöjä ilman, että jonkun fiksumman pitää sitä joka kerta erityisesti "kauniisti pyytää"? Miksi ei voisi?

• jaaa-aa

Jaa-a... Koska oon niin ylimielinen että huomaan kun muut on niin pölöi että luulee tajuavansa jostain jotain :d kattokoon vaikka ite oman nörttiöettinsä kuntoo enne ku tulee mul puhuu ;)

• hikipipo.päässä

Aivot ei saa happee kun on pipo jatkuvasti päässä sisällä. ja kaikenlisäksi hiukset tulee rasvaisiksi, ja ne hilseilee. Hyi !! En suosittele.,.. Mut omapa on asia, jos haluut tulla "hiki päässä" tyhmäksi..

• Perusperjantai

Itsekin hengitän ihon läpi. Olen koko elämäni yrittänyt olla likaamatta hiuksiani, sillä niitähän ei saa puhdistettua.

• smartazz

Joillekin näköjään riittää että peseytyy kerran vuodes! Ja mitenii "aivot ei saa happee? :D

• smartazz

Kyllä hiukset saa puhtaaks iha helpost! Pitäs vaa jaksaa pestä niit ;) Ja kyl ihminen osaa vähentää vaattei jos tulee liian kuuma...

• myopinion

Mä ihmettelen sitä et miks jotkut rupee dissaa/haukkuu jos sanot mielipitees.... Siis jotkut ei oo kuulleet sellasesta kun sananvapaus! Et niiku must ne o pölöi jotka dissaa!

• myopinion

Se täs on outoo että ihmiset osaavat vaan laittaa että "se nyt vaan sattuu olee näin" Miks se on näin ja miks sillä on väliä? Mun mielest jos tuntuu mukavalta olla pipo pääs nii antaa olla. Ei sil oikeest oo ihmisel mitään merkityst. Se ei mulle oo mikään selitys että se on hyvä tapa, vaan se että onko sillä absoluuttista merkitystä!

Perustan kantani siihen että... Ketä varten? Senkö takia että sut leimataan juntiks? Ehkä oon juntti, ei kiinnosta! Eikö meidän tavoitteena ollut tasa-arvoisuus? Niin että ketkä tässä on junttei? Joo oon 20 ja sen pitäs olla "itsestäänselvä", mut oon sellanen että en ymmärrä ennen kun saan järkevän perustelun. Olen siis sitä mieltä että pidän pipoo sillon ku sattuu huvittaa!

• myopinion
        myopinion kirjoitti:

Se täs on outoo että ihmiset osaavat vaan laittaa että "se nyt vaan sattuu olee näin" Miks se on näin ja miks sillä on väliä? Mun mielest jos tuntuu mukavalta olla pipo pääs nii antaa olla. Ei sil oikeest oo ihmisel mitään merkityst. Se ei mulle oo mikään selitys että se on hyvä tapa, vaan se että onko sillä absoluuttista merkitystä!

Perustan kantani siihen että... Ketä varten? Senkö takia että sut leimataan juntiks? Ehkä oon juntti, ei kiinnosta! Eikö meidän tavoitteena ollut tasa-arvoisuus? Niin että ketkä tässä on junttei? Joo oon 20 ja sen pitäs olla "itsestäänselvä", mut oon sellanen että en ymmärrä ennen kun saan järkevän perustelun. Olen siis sitä mieltä että pidän pipoo sillon ku sattuu huvittaa!

ja "tasa-arvoisuuden" perustelen siten että... "No kun satuit syntyy pojaks".

• snif
        myopinion kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn, pidätkö kotonasikin pipoa yötä-päivää? Eikö vanhempasi ole koskaan syödessäkään huomauttaneet siitä?

• Siksi_kun

siellä pipon ja hupun sisällä piilotellaan nappikuulokkeita ja kuunnellaan musiikkia tunnilla.

• Miksi käyttää pipoa ollenkaan? Kuitenkin otetaan myöhemmin pois.

• myopinion

No varmaa siks ku silt tuntuu ja miks pitäs ottaa pois ollenkaan jos silt ei tunnu? :d

• myopinion kirjoitti:

No varmaa siks ku silt tuntuu ja miks pitäs ottaa pois ollenkaan jos silt ei tunnu? :d

Koska joku pyytää?

Luuletko olevasi muiden yläpuolella ja voivasi kehittää omat sääntösi vain siksi, koska "silt tuntuu"? Luuletko, että kiusattuna oleminen ja halu olla oman tiesi kulkija antaa sinulle jotain erioikeuksia? Koulu tai työpaikka ei ole koti, ei siellä toimita vain niin kuin itse halutaan.

Täällä on jo lueteltu useitakin hyviä syitä siihen, miksi se pipo pitäisi tietyissä tilanteissa ottaa pois. Sinun antisi on kuitenkin edelleen luokkaa "ku must silt tuntuu" ja "I wanna be sooo special".

En avaudu tässä sinulle valitsemasi pukeutumistyylin johdosta. Avaudun siksi, että jaksat tehdä siitä noin ison numeron. Avaudun siksi, että annat itsestäsi noin itsekeskeisen vaikutelman.

• myopinion

Niinku tos aikasemmin sanoin niin syy miks tä on mule ongelma niin on suurimmaks osaks sitä kun suurinpiirtein tultu väkisin ottaa pois. Niin alkaa sitä nyt ihminen olee täynnä tollast...

• myopinion

Enkä yritä olla muiden yläpuolella, oon vaan kyllästyny siihen että jotkut luulee että niil on oikeus pomottaa ja tehä tollee. Enkä myöskään yritä kalastella etuoikeuksia sillä että mua on kiusattu.

Must joidenkin pitäs miettii että kumpi teki väärin, se joka piti pipoo vai se joka koskee toisen omaisuuteen. Eli jos haluu että pipo otetaan pois nii PYYTÄKÄÄ KAUNIIST!

• myopinion

Joo ja... Mitä järkee täs koko pipo hommas oikeestaan ees on... Siis oikeest miettikää. Se on vaan siit että vanhoina aikoina oli paljon ankarampaa, eikä uskallettu sanoo mitään siitä vaikka oikeest ei järkee. Siitä on vaan jääny sellainen että sitä jatketaan vaikka sen vois ihan hyvin lopettaa. Siis haloo 2017! Voitte tulla haukkuu tms, mutta ei kiinnosta. Kattokaa peilii! Kyylillehän on varmaan koko maailma haukuttavana. Ja hienosteluhan ei tee sust parempaa. Voi olla muuten tyhmä vaikka hienostelee tavoillaan, se ei todellakaan ole mittari. Voi olla "huonot tavat", mutta muuten oot hyvä tyyppi.

• myopinion
        myopinion kirjoitti:

Joo ja... Mitä järkee täs koko pipo hommas oikeestaan ees on... Siis oikeest miettikää. Se on vaan siit että vanhoina aikoina oli paljon ankarampaa, eikä uskallettu sanoo mitään siitä vaikka oikeest ei järkee. Siitä on vaan jääny sellainen että sitä jatketaan vaikka sen vois ihan hyvin lopettaa. Siis haloo 2017! Voitte tulla haukkuu tms, mutta ei kiinnosta. Kattokaa peilii! Kyylillehän on varmaan koko maailma haukuttavana. Ja hienosteluhan ei tee sust parempaa. Voi olla muuten tyhmä vaikka hienostelee tavoillaan, se ei todellakaan ole mittari. Voi olla "huonot tavat", mutta muuten oot hyvä tyyppi.

Joo siis ihmisilhän saa olla omat elämänkatsomuksensa, en sitä kiellä.

• gimba
        myopinion kirjoitti:

Enkä yritä olla muiden yläpuolella, oon vaan kyllästyny siihen että jotkut luulee että niil on oikeus pomottaa ja tehä tollee. Enkä myöskään yritä kalastella etuoikeuksia sillä että mua on kiusattu.

Must joidenkin pitäs miettii että kumpi teki väärin, se joka piti pipoo vai se joka koskee toisen omaisuuteen. Eli jos haluu että pipo otetaan pois nii PYYTÄKÄÄ KAUNIIST!

Tyypillinen tuleva sivari tai totaali.

• Ei siinä pipon päässä pitämisessä sisätiloissa mitään järkeä olekaan. Mitään järkisyytähän ko. toiminnalle ei ole, ainoa syy on "ku mä haluuuun".

FYI: Se on edelleenkin epähygienistä.

Lopeta tuo kermaperseily ja ponnista yli tuosta asiasta!

• pahjapah

Must eliittipelleilyltä haiskahtaa koko tää pipo hommeli, nii must kermaperseit on ne joiden silmii hivelee niin sikana se ku joku poikkee vähä tyylil. Ne o ne vanhat mammat joiden silmät nuolee kermaa toisen pään päält nii ei voi pipoo/hattuu laittaa päähä ;) vai oisko nii et todellisuus vaa on se että jotkut on vaa nii no life että jotkut vaa kattoo muita enne ku kattoo ite peilii :d

• pahjapah kirjoitti:

Must eliittipelleilyltä haiskahtaa koko tää pipo hommeli, nii must kermaperseit on ne joiden silmii hivelee niin sikana se ku joku poikkee vähä tyylil. Ne o ne vanhat mammat joiden silmät nuolee kermaa toisen pään päält nii ei voi pipoo/hattuu laittaa päähä ;) vai oisko nii et todellisuus vaa on se että jotkut on vaa nii no life että jotkut vaa kattoo muita enne ku kattoo ite peilii :d

Kyllä, tuollaistakin asennetta on varmasti olemassa ja paljon. Nuoriso on aina perseestä ja tekee väärin jne. Tässä on kuitenkin kyse paljon muustakin, kuin ulkonäöstä.

Jos esimerkiksi jossakin tilassa tai tilanteessa on jo olemassa säännöt, että päähineitä ei suvaita, niin niitä sääntöjä nyt ei vaan kenenkään tyyliniekan tunteiden takia ole mitään perustetta venyttää. Elämä kun on täynnä sääntöjä, eikä se ole sen yksittäisen ihmisen asia päättää sitä, että mitä niistä noudatetaan ja mitä ei.

Toinen juttu on jo mainittukin: hygienia ja muiden ihmisten huomioon ottaminen. Huonetila täynnä pipopäitä, noh, suoraan sanottuna haisee. Koettu on.

Lisäksi on omakohtaisia kokemuksia siitäkin, miten pipopäät pyrkivät säätelemään oleskelutilansa lämpötilaa omaan päähinetyyliinsä sopivaksi. Pipohan on sangen lämmin päähine, joten kun se lämpötila on pipopäiden mielestä sopiva, niin muut ihmiset palelevat.

Kun tyyli menee järjen edelle, niin me "vanhat tädit" taivastellaan sitä, koska me nyt vaan elämänkokemuksen takia tiedetään se, että miten järjetöntä se oikeasti on. Se on sama juttu, olipa kyse pipoista sisällä, paljaista nilkoista talvella, reikäisistä farkuista jnejnejne. Tämä on vaan yksi asia, jossa järki ja tunne eivät kohtaa.

Teidän nuorison hommaa on kapinoida ja meidän vanhusten hommaa on marmattaa siitä. Niin se on ollut varmaan aina ja niin se tulee varmaan aina olemaankin.

Ihmisellä on oikeus edustaa valitsemaansa tyyliä kotonaan ja tietyissä rajoissa myös yleisillä paikoilla, varsinkin ulkotiloissa. Muiden hallitsemissa tiloissa ovat kuitenkin voimassa niiden muiden valitsemat säännöt. Niihin sääntöihin tarttee joko sopeutua, tai sitten voi vaihtaa maisemaa. Esim. liikeyrityksillä on oikeus valita asiakkaansa, kunhan eivät samalla syrji ketään.

• elämätöntä

Helppoohan se on pakoilla omaa elämäänsä ja osoitella ja miettii muiden tekemisii, must sen sijaan vois vaik eka lähtee siit et kysyy iteltään et "kuinka paljon parempi mä loppujen lopuks oon". Tai sitten vaan ois enemmän kavereiden kanssa niin jäis vähemmän aikaa miettii muiden juttui

• elämätöntä kirjoitti:

Helppoohan se on pakoilla omaa elämäänsä ja osoitella ja miettii muiden tekemisii, must sen sijaan vois vaik eka lähtee siit et kysyy iteltään et "kuinka paljon parempi mä loppujen lopuks oon". Tai sitten vaan ois enemmän kavereiden kanssa niin jäis vähemmän aikaa miettii muiden juttui

Ketjun aloittaja kysyi, että miksi pipo pois. Vastasin hänelle. Se on niin yksinkertaista.

Eiköhän se ole niiden joissain paikoissa voimassa olevia normeja ja sääntöjä vastaan hangoittelevien asia miettiä sitä, että mikä tekee heistä sillä tavalla muita parempia, että asetetetut säännöt eivät koskekaan juuri heitä. Siitähän tässä pipoketjussa on hyvin pitkälti ollut kyse.

Sitä en suoraan sanottuna ymmärrä, että miten joku elämän pakoileminen liittyy tähän asiaan. Näyttäisi aika vahvasti siltä, että ei mitenkään.

• Nestorious
        Oldie kirjoitti:

Ketjun aloittaja kysyi, että miksi pipo pois. Vastasin hänelle. Se on niin yksinkertaista.

Eiköhän se ole niiden joissain paikoissa voimassa olevia normeja ja sääntöjä vastaan hangoittelevien asia miettiä sitä, että mikä tekee heistä sillä tavalla muita parempia, että asetetetut säännöt eivät koskekaan juuri heitä. Siitähän tässä pipoketjussa on hyvin pitkälti ollut kyse.

Sitä en suoraan sanottuna ymmärrä, että miten joku elämän pakoileminen liittyy tähän asiaan. Näyttäisi aika vahvasti siltä, että ei mitenkään.

Ei hiphop wannabe-gangsta-pipopäät mitään ymmärrä. Oppi tulee sitten kantapään kautta myöhemmin, ja pipo kourassa.

• näinnnn
        Oldie kirjoitti:

Ku maailmas on sellasii jotka kyttää muiden asioi nii siten "elämän pakoilu" liittyy tähän

• esimerkkii

No joo siis kuulostaahan se yksinkertaiselta se että ottaa päähineen pois, MUTTA siinähän on varaa valita kun käytännös molempiin valintoihin on yhtä pätevä syy ja perustelu. Selitän niin että ottaa tai ei, väliäkös sillä. Käytännös siis: Pipon pois ottamisel ei oo välii periaattees koska kuitenkin päähän se jossain vaihees taas menee, tyyli seikka myös ja sit muistetaan että eihän se päähine susta junttii tee. Sit taas miks pipo ois hyvä ottaa pois: Joudut kuitenkin ottamaan sen pois, tämäkin tyyli seikka ja ruma tukkatyylikin tekee sust juntin näköse. Eli käytännös syyt päätökseen molemmin puolin ovat ihan samanlaiset, miksi ei siis yhtä hyväksyttävät vaikka molemmat ihan yhtä yksinkertaset. Syitähän molemmin puolin voi keksiä vaikka ikuisuuden. Mutta kannattaako koska yksinkertaista pitää tai olla pitämät, samapa toi. Ei sitä kannata liikaa miettii

• esimerkkii

Ja korjaan vielä että ruma tukkatyyli EI tee sinusta junttia. :)

• tälleenjatolleen

Eli samat syyt ja sama pointti!

• Kdjdj

Etköhän sinä sen armeijassa opi.

• inttinazi

Ja kaikkihan ei mene armeijaan, on totaalei tai vapautettui/sivarei. Se ei kuitenkan armeija vastaa käsittäkseni tähän millään taval. Tottakai armeijas simpututetaa ja sitä pitää totella, mutta se on vaan sen määrätyn ajan ja sit sen voi unohtaa.

• näinkin

Niiku aikaisemmas todettii että molempiin päätöksiin on yhtä hyvät perustelut, niin sen perusteel voi päätellä että syitä riittää ja vain taivas on rajana. On ns hyviä ja huonoja syitä, mutta syitä ne kuitenkin kaikki ovat. Ja jakohan perustuu siihen mikä sopii muiden mielestä.

• Nykynooriso

Lähdetään miettimään asiaa niin että mitä se hyödyttää olla sisällä pipo päässä? Onko sisällä siis kylmä? Jos ei niin miksei voisi vain ottaa sitä pois, kun siitä toimenpiteestä et mene energiaa tai se ei ole haitaksi sinulle. Ja vielä voin sanoa että näyttää suoraansanottuna helvtin idiootille pitää pipoa sisällä ja vielä ihmetellä että miksei sanota kauniisti: "ota pipo pois."

• kyllävaa

No siis voidaan kysyä että onko muutenkaa täs nyky yhteiskunnassa järkeä, niin voitaisiin eka ratkaista ne isommat ongelmat ja sitten vasta miettiä pitääkö joku pipoa. Tuola netissäkin pyörii kaikkia postauksia kuinka pipoista on tullu ongelma... No tulee ongelma ja siihen menee aika paljon resurssei kun keskitytää tollasii. Sääntöi ja normei riittää nii eikö se mee yli? Sääntöjähän keksitään aina vaan lisää. Tän oon pannu merkil.

• kyllävaa kirjoitti:

No siis voidaan kysyä että onko muutenkaa täs nyky yhteiskunnassa järkeä, niin voitaisiin eka ratkaista ne isommat ongelmat ja sitten vasta miettiä pitääkö joku pipoa. Tuola netissäkin pyörii kaikkia postauksia kuinka pipoista on tullu ongelma... No tulee ongelma ja siihen menee aika paljon resurssei kun keskitytää tollasii. Sääntöi ja normei riittää nii eikö se mee yli? Sääntöjähän keksitään aina vaan lisää. Tän oon pannu merkil.

Mielestäni kaikkiin ongelmiin, myös pienempiin, pitäisi voida puuttua. Yksilö ei kuitenkaan lopeta sotia tahi pelasta maapalloa, joten ihan hyvin voi keskittyä vaikka tyhmien sääntöjen poistamiseen.

• kyllävaa

Kyllä! Point found. Tyhmät säännöt tyhmistää, eli sitä vauhtii kun tyhmii sääntöi tulee niin vois luopuu yhest, erityisest suomi pursuu sääntöi ja tyhmii kirjoittamattomii. Kyllä siis tajutaan että siin hikoo pää kun on pipo tms päähine pääs, mutta sitä että siit nousee numero vaikka kyllä sen iteki tajuu ottaa kun alkaa kauheest hikoo. Ja totta, yksilöllähän ei olekaan kauheasti valtaa juuri mihinkään!

• Elderly
        kyllävaa kirjoitti:

Kyllä! Point found. Tyhmät säännöt tyhmistää, eli sitä vauhtii kun tyhmii sääntöi tulee niin vois luopuu yhest, erityisest suomi pursuu sääntöi ja tyhmii kirjoittamattomii. Kyllä siis tajutaan että siin hikoo pää kun on pipo tms päähine pääs, mutta sitä että siit nousee numero vaikka kyllä sen iteki tajuu ottaa kun alkaa kauheest hikoo. Ja totta, yksilöllähän ei olekaan kauheasti valtaa juuri mihinkään!

Kirjoitustyylisi valitettavasti paljastaa että pipon pitäminen tyhmistää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      119
      2325
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      95
      1559
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1175
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      167
      1072
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      77
      1027
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      28
      927
    7. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      61
      907
    8. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      24
      865
    9. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      38
      830
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      780
    Aihe